Aihe: Golfkisojen palkinnot golfareille! - Golfpiste.com

28.4.–5.5. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[8][5]
KilpailuaSuomalaista

Golfkisojen palkinnot golfareille!

Etusivu Foorumit Yleistä Golfkisojen palkinnot golfareille!

Esillä 4 viestiä, 1 - 4 (kaikkiaan 4)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Olen ihmetellyt usein, että miksi golfkisoissa on palkintoina kaikenlaista tavaraa, joilla ei ole mitään tekemistä itse lajin kanssa. No shamppanjat ja muut yleisesti tarpeelliset palkinnot ovat tietysti ihan ok, mutta eikö kilpailun voittajan pitäisi saada sellainen palkinto, josta olisi edes teoriassa jotain iloa tai hyötyä. No ihmettely sai konkretiaa, kun voitin muutama päivä sitten golfkilpailun ja palkintona tuli Suunnon rannetietokone Observer LTT. Titaanirunko, nahkaranneke, viimeisen päälle hieno laite. Löytyy kompassia, ilmanpainetta, lämpötilaa, korkeusmittaria jne. Hintaakin laitteelle on kertynyt 449 euroa useammankin nettikaupan mainosten mukaan. No ensin olin ihan tyytyväinen, kunnes tarkemman tutkailun jälkeen tajusin, ettei laitteesta ole mulle tuon taivaallista iloa. Kelloksikin se on niin pron ja julman näköinen, ettei ego riitä sellaista kantamaan:) No ei siinä mitään, vaikka amatöörioikeudet menisivätkin, kun erehdyin vastaanottamaan palkinnon, mutta mitä teen laitteelle? Onko joukossamme kenties vuorikiipeiljöitä, vaeltelijoita, suunnistajia tai pyöräilijöitä, joille siitä olisi edes jotain iloa? Vai löytyisikö Hill Siden jäsenistä joku, joka haluaisi selvittää korkeuseroja kentällään? Tai joku muu tuuppari, joka ylpeänä ennustaa takaysin säätä ja vetää kasiväylällä sadetakkia päälle muiden ihmetellessä, kun aurinko vielä paistaa? Tai joku niin kova slaissari, joka ei löydä ilman kompassia metsästä takaisin väylälle? Vai pitäisikö laittaa tavara myyntiin välinepörssiin, tyyliin; Myydään tai vaihdetaan golfkamaan golfkisoista voitettu käyttämätön rannetietokone, josta ei ole golfarille mitään hyötyä. Ehdotuksia? Heh, no eipä asia nyt kovin vakava ole, mutta periaatteessa olen sitä mieltä, että kilpailujen palkinnot olisi hyvä suunnata kohderyhmän mukaan, ettei jäisi jollekin muulle hyödylliset tuotteet tarpeettomana nurkkiin lojumaan. Siitä hyötyisi sponsorikin tyytyväisen voittajan esitellessä tuotetta lähipiirilleen. No eniten kyllä harmittaa se, miten tuollaisen suomalaisen huipputeknologiatuotteen tekemiseen ja suunnitteluun mennyt kansantalouden panostus valuu näin tyystin hukkaan.

Mielestäni lahjakortti esimerkiksi johonkin golfliikkeeseen on hyvä palkinto. Silloin lahjakortin voittanut voi itse hankkia juuri sellaista tavaraa kuin katsoo tarvitsevansa. Onhan se kyllä hieman persoonaton vaihtoehto, mutta mielestäni parempi kuin joku yksittäinen maila, joka usein jää lojumaan komeron nurkkaan tarpeettomana tai joku vaate, joka tietenkin on aivan väärän kokoinen.

Tietenkin esimerkiksi putteri on on hyvä maila palkinnoksi, niitä kun ei ole koskaan liikaa.

Heh!!

Putteri hyvä palkinto tosiaankin… Riippuu hieman sen laadusta, mutta jos sattuu olemaan merkiltään regal… voi jättää antamatta 😀
    Siitä ei ilmene muuta kuin närää. Lahjakortit golfvälineide ostoon ihan palkintoja parhaasta päästä

Joo lahjakortit ovat ihan hyviä palkintoja sinänsä, mutta palkintopöytä on sitten visuaalisesti tosi ankean näköinen. Toisaalta ei mailatkaan ole kovin hyviä palkintoja, jos ei ole käyttöä juuri kyseisen tyyppisille tuotteille – ja harvoin edes speksit ovat kohdallaan.

Aloituksessa mainitsemani sponsorikilpailu oli Pohjois-Suomessa, joten siksi voi ehkä ymmärtää hiukan tätä vaellus- tai vuorikiipeilyaspektia, tai tuntureitahan meillä Suomessa vain on.

Esillä 4 viestiä, 1 - 4 (kaikkiaan 4)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #488016 kohteessaGolfkisojen palkinnot golfareille!

Etusivu Foorumit Yleistä Golfkisojen palkinnot golfareille!