Aihe: Golfissa ylikuntoa? - Golfpiste.com

28.4.–5.5. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[8][5]
KilpailuaSuomalaista

Golfissa ylikuntoa?

Etusivu Foorumit Yleistä Golfissa ylikuntoa?

Esillä 8 viestiä, 1 - 8 (kaikkiaan 8)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Mitäs ootte mieltä, tai onko ihan omia kokemuksia että voiko jokapäiväsellä range-treenillä vetää ittensä ylikuntoon jolloin alkaa lyöntien taso tippumaan?

Kyllä todellakin voi. Kuten kaikessa urheilussa, tärkeintä on riittävä lepo.

nimim. kokemusta on

En tiiä varsinaisesta ylikunnosta, mutta mulla ainakin alko olla pelimotivaatio aika kateissa kun tikkasin n. 5-6 kiekkaa viikossa alkukesästä lähtien. Sitten alko huono putki eikä mikään meinannu onnistua. 2vko tauko teki hyvää ja nyt peli on ainakin mielekästä taas. Että kyllä mun pääkopalle ainakin teki pikku paussi hyvää.

Nimetön

Eikös se oo juu sama asia kun ylivoima…eIHän se mitään haittaa.

Enempi onkelmaa tuottaa ku on kuppa kädessä, on tuo fatso hyvä dr. kun äkkiä mun onkelman diaknisiois kupaksi juu..

Olikohan se Pekka Vähäsöyrinki (jos oikein muistan) joka sanoi joskus, että ylikunto onkin alikuntoa. Ja olikos sama mies joka suositteli muutamia kunnon kännejä kauden aikana, että lihakset rentoutus kunnolla. Siis sellasta sammumiskänniä. Vai olikohan nää urbaaneja legendoja…ei voi enään muistaa.

Hmm ehkä mun ongelma kaikesta pelaamisesta huolimatta olikin siis alikunto. Noh, oli miten oli, lihakset ainakin oli varmaan riittävän rentoja..
    Niin ja iikka: Mikäs muukaan siinä sun kädessäs ois? Ja sen draivin jälkeen minkä sä kiskasit ennen käsikipuas on syytäkin saada jonkunnäkönen kiputila.. Mulla ainakin meinas olla vatsalihakset hellänä kun nauratti.

Ylikunnosta tiedä sen kummemmin minäkään mutta alisuorittaminen on helpompaa kuin heinänteko.

Päivittäisellä kontrolloidulla harjoittelulla ei varmasti tule ylikuntoon. Jos harjoittelussa toistaa samoja tekniikkavirheitä ja lätkii palloja ilman ajatusta, niin siinä tapauksessa ongelmat voivat kertautua kentällä.

Harjoittelun suunnitelmallisuus ja laatu ratkaisee. Palloja ei aina tarvitse lyödä ensimmäistäkään ja harjoitteet voi tehdä kotipihallakin.

Esillä 8 viestiä, 1 - 8 (kaikkiaan 8)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #488307 kohteessaGolfissa ylikuntoa?

Etusivu Foorumit Yleistä Golfissa ylikuntoa?