Aihe: Golfbägin kuljetus - Golfpiste.com

7.1.–14.1. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[4][0]
KilpailuaSuomalaista

Golfbägin kuljetus

Etusivu Foorumit Matkailu Golfbägin kuljetus

Esillä 25 viestiä, 1 - 25 (kaikkiaan 33)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Tervehdys, alkeellinen kysymys ensimmäiselle golfmatkalleen lähtijältä. Voiko bägin jättää kuljetettavaksi sellaisenaan, vai täytyykö se pakata jotenkin ?.

    Voihan sen bägin työntää sellaisenaakin koneeseen, muttei kannata. 80-luvun lopulla tuli kuljetettua mailoja lähinnä sellaisella pölyltä suojaavalla kuljetuspussilla, jossa ei ollut pehmusteita lainkaan.
    Nykyään laitan raudat ylösalaisin bägiin ja koitan laittaa mailat ’nippuun’ siten, että puumailat jää rautojen grippien keskelle. Sen jälkeen kietaisen niiden ympärille vielä sadeasun ja vedän bägin hupun kiinni, jolloin ylös muodostuu tiivis paketti. Lopuksi tungen koko komeuden kunnolliseen pehmeään matkasuojaan. Kovat matkasuojat ovat vuokra-autoissa sen verran tilaa vieviä rohjoja, etten sellaista hankkisi, vaikka todennäköisesti antavat parhaan suojan huolimattomasti pakatulle bägille.
    Itselläni ei ole koskaan hajonnut lennoilla mailoja.

    Hyvin kulki ilman kuljetuspussiakin ja hellästi oli pidelty, koskapa sivutaskussa oleva edelleen käyttämätön lasinen birdie-brandykin on säilynyt ehyenä mennen tullen :-)))

    KL

    Paksupekka kirjoitti: (11.3.2007 15:55:14)

    Nykyään laitan raudat ylösalaisin bägiin ja koitan laittaa mailat ’nippuun’ siten, että puumailat jää rautojen grippien keskelle. Sen jälkeen kietaisen niiden ympärille vielä sadeasun ja vedän bägin hupun kiinni, jolloin ylös muodostuu tiivis paketti. Lopuksi tungen koko komeuden kunnolliseen pehmeään matkasuojaan. Kovat matkasuojat ovat vuokra-autoissa sen verran tilaa vieviä rohjoja, etten sellaista hankkisi, vaikka todennäköisesti antavat parhaan suojan huolimattomasti pakatulle bägille.
    Itselläni ei ole koskaan hajonnut lennoilla mailoja.

    Mielenkiintoista. Minä teen aivan päinvastoin, eli laitan puut bägiin lapa edellä ja sitten niputan raudat lavat ylöspäin puiden varsiin/grippeihin. Muutama mailapyyhe kiedotaan sitten siihen ympärille ja narulla tiukkaan kasaan. Mailahupun sisään mahtuu sitten vielä jotakin muuta vaatetta pehmukkeeksi ja koko komeus suojapussiin.

    KL kirjoitti: (11.3.2007 16:23:41)
    Mielenkiintoista. Minä teen aivan päinvastoin, eli laitan puut bägiin lapa edellä ja sitten niputan raudat lavat ylöspäin puiden varsiin/grippeihin. Muutama mailapyyhe kiedotaan sitten siihen ympärille ja narulla tiukkaan kasaan. Mailahupun sisään mahtuu sitten vielä jotakin muuta vaatetta pehmukkeeksi ja koko komeus suojapussiin.

    Ei ole vähään aikaan meikäläisen bägin jakajasta draiverin nuppi mahtunut läpi 🙁

    ts

    Sitä mää vähän oon aina ihmetelly ,notta kun kaikki hakkaa sitä lapaa maahan ja palloa vasten varsin surutta pelatessaan, että minkä takia ne sen pään sitten kääntää suojaan bägin sisään lentojen ajaks ja jättävät tuon herkän grippipään vähemmälle suojalle?

    En oo vielä yhtään mailaa koskaan kääntäny, enkä käännä. Ja reissujakin on jokunen tullu tehtyä ilman harmeja.

    ts kirjoitti: (11.3.2007 17:22:35)
    Sitä mää vähän oon aina ihmetelly ,notta kun kaikki hakkaa sitä lapaa maahan ja palloa vasten varsin surutta pelatessaan, että minkä takia ne sen pään sitten kääntää suojaan bägin sisään lentojen ajaks ja jättävät tuon herkän grippipään vähemmälle suojalle?

    Ei mulla ole tarve suojata niitä lapoja, vaan estää niitä iskeytymästä draiverin varteen, joka on ainoa arvokas ’esine’ mun bägissäni 😮

    Mistähän sellaisen ’pehmeän matkasuojan’ saisi kohtuullisen edullisesti.

    Antti

    Antti kirjoitti: (11.3.2007 18:32:33)
    Mistähän sellaisen ’pehmeän matkasuojan’ saisi kohtuullisen edullisesti.

    Antti

    Kannattaa käväistä golf-liikkeissä, hinnat alkaen 50 € tai sitten poiketa lähimpään
    Lidl’iin :o).

    ts

    No lähinnä kai kommentoin tuota mielestäni yliherkkyyttä vastaan. Samoja bägejä ja mailoja heitellään auton kyyttin täysin suojaamattomana ja ajellaan aika röykkysiäkin teitä. Lentokoneen kyyti on varsin tasaista autokyytiin verrattuna, eikä matkatavaroiden käsittelykään mitään paiskomista ole. Kärryjen kaatuminen kierroksella on koettelevuudeltaan yhtä lentoreissua vastaava tapahtuma….kai :o)

    Pakkaan bägini melko samalla tavalla kuin Paksupekka, paitsi pistän vielä muoviämpärin topattujen mailojen ympärille ja sitten vasta hupun kiinni. Tämä vinkki oli jossain vanhassa ketjussa. Ideana on suojata puumailat päittäsitörmäksiä vastaan. Lisäksi sivuille olen laittanut vielä tennismailat, koska myös tennis kuuluu lomasuunnitelmiin. No viikko sitten tulimme loma/pelimatkalta ja bägin suojuksessa 15-20 cm:n pituisia repeämiä. Lisäksi bägin suojus ja puolet matkalaukuista olivat erittäin märkiä, joten uskon niiden pudonneen kentälle jossain vaiheessa. Olen ts:n kanssa hiukan erimieltä matkatavaroiden käsittelystä. Matkatavarat voivat saada aika kovaa kohtelua vaikka eivät ehkä tahallaan.

    ts kirjoitti: (11.3.2007 19:14:56)
    .. eikä matkatavaroiden käsittelykään mitään paiskomista ole..

    Häh?? Ja jokunen reissu takana? Pari lisää vielä niin valkenee totuus.

    Jyrkkä Draw kirjoitti: (11.3.2007 20:36:21)

    ts kirjoitti: (11.3.2007 19:14:56)
    .. eikä matkatavaroiden käsittelykään mitään paiskomista ole..

    Häh?? Ja jokunen reissu takana? Pari lisää vielä niin valkenee totuus.

    ts:llä on ollut ilmeisesti onnea matkassa, mikä on tiätysti mukavaa. Itse olen ollut lentokentällä duunissa ja nähnyt sitä meininkiä aika läheltä. Ei ollut aina kaunista katseltavaa. Mulla on jopa näyttävä kuvasarja, missä sellainen ’laukkujuna’ tyhjentää osan vaunuja vauhdissa 😮

    ts

    Jyrkkä Draw kirjoitti: (11.3.2007 20:36:21)

    ts kirjoitti: (11.3.2007 19:14:56)
    .. eikä matkatavaroiden käsittelykään mitään paiskomista ole..

    Häh?? Ja jokunen reissu takana? Pari lisää vielä niin valkenee totuus.

    Niinno.. semmonen öpaut 40…. täytyy vissiin tosiaan tehdä pari lisää. Asiakkaiden ja pelureiden kautta kokemusta on vaan vissiin noin 800 lennon verran. Ilman ongelmia.
    Itsekin tosin sen verran pakkaan, että sadeasun ym pehmeetä laitan tuonne lapojen päähän, mutta vieläkään en niitä kääntelemään ala.

    No huomenna alkaa kestotesti Hki – Travemunde + 2172km ajoa. Siis kuskin kestotesti 🙂

    ts kirjoitti: (11.3.2007 20:57:57)

    Jyrkkä Draw kirjoitti: (11.3.2007 20:36:21)

    ts kirjoitti: (11.3.2007 19:14:56)
    .. eikä matkatavaroiden käsittelykään mitään paiskomista ole..

    Häh?? Ja jokunen reissu takana? Pari lisää vielä niin valkenee totuus.

    Niinno.. semmonen öpaut 40…. täytyy vissiin tosiaan tehdä pari lisää..

    No se on tosiaan melko vaatimaton otos. Alan miehillä tuollaisia lentomääriä tulee muutamassa kuukaudessa. Eikä ne bägejä sen paremmin kohtele kuin muitakaan matkatavaroita.

    On aina juhlava hetki, kun tunnistaa liukuhihnalla omia kalsonkejaan ennen laukkua.

    KL

    ts kirjoitti: (11.3.2007 17:22:35)
    Sitä mää vähän oon aina ihmetelly ,notta kun kaikki hakkaa sitä lapaa maahan ja palloa vasten varsin surutta pelatessaan, että minkä takia ne sen pään sitten kääntää suojaan bägin sisään lentojen ajaks ja jättävät tuon herkän grippipään vähemmälle suojalle?

    En oo vielä yhtään mailaa koskaan kääntäny, enkä käännä. Ja reissujakin on jokunen tullu tehtyä ilman harmeja.

    Siksi, kun se grippi on halvempi vaihtaa kuin irronnut/vääntynyt nuppi.

    Ja maitoa en juo, ja jokunen vuosi on mennyt ilman harmeja!

    KL

    ts kirjoitti: (11.3.2007 19:14:56)
    No lähinnä kai kommentoin tuota mielestäni yliherkkyyttä vastaan. Samoja bägejä ja mailoja heitellään auton kyyttin täysin suojaamattomana ja ajellaan aika röykkysiäkin teitä. Lentokoneen kyyti on varsin tasaista autokyytiin verrattuna, eikä matkatavaroiden käsittelykään mitään paiskomista ole. Kärryjen kaatuminen kierroksella on koettelevuudeltaan yhtä lentoreissua vastaava tapahtuma….kai :o)

    Sinä se olet ollut hommissa jos toisissakin, näköjään. Hki-Vantaan lentoasemalla kahdeksan vuotta töissä ollut kaverini kertoo toinen toistaan kaameampia kertomuksia siitä, miten matkatavaroita käsitellään siellä ’pimeällä puolella’, joka on siis niiden matkatavarahihnojen alkupäätä peittävien verhojen takana. Osa väestä suhtautuu työhönsä asiakaspalvelijan tavoin, osa taas ei….

    Tästä tulikin mieleeni, kun muutama vuosi sitten Frankfurtin kentällä loungessa virvokkeita nauttiessani katselin kiitoradoille päin ja huomasin, kun ohi ajavasta matkatavara’junasta’ putosi iso kapsäkki sateiselle ajotielle putoamisen voimasta aueten ja levittäen sisältönsä keskelle ajotietä. Kuskipa tilanteen huomasi ja pysäytti ajoneuvonsa. Apurinsa kanssa kuski sitten muitta mutkitta tunki kurassa paskaantuneet tavarat takaisin kapsäkkiin ja jatkoi matkaansa, mitäpä muutakaan olisi voinut tehdä.

    Tämä vain esimerkkinä siitä, että matkatavaroille voi tapahtua yhtä ja toista ja siksi hyvä suojaus on pitkän päälle parempi kuin huono suojaus. Ainakin on tehnyt sen, mitä voi.

    KL kirjoitti: (11.3.2007 16:23:41)

    Mielenkiintoista. Minä teen aivan päinvastoin, eli laitan puut bägiin lapa edellä ja sitten niputan raudat lavat ylöspäin puiden varsiin/grippeihin. Muutama mailapyyhe kiedotaan sitten siihen ympärille ja narulla tiukkaan kasaan. Mailahupun sisään mahtuu sitten vielä jotakin muuta vaatetta pehmukkeeksi ja koko komeus suojapussiin.

    Minuakin kiinnostaa suuresti tietää kuinka tämä temppu tehdään?

    ts

    KL kirjoitti: (11.3.2007 22:24:29)

    ts kirjoitti: (11.3.2007 19:14:56)
    No lähinnä kai kommentoin tuota mielestäni yliherkkyyttä vastaan. Samoja bägejä ja mailoja heitellään auton kyyttin täysin suojaamattomana ja ajellaan aika röykkysiäkin teitä. Lentokoneen kyyti on varsin tasaista autokyytiin verrattuna, eikä matkatavaroiden käsittelykään mitään paiskomista ole. Kärryjen kaatuminen kierroksella on koettelevuudeltaan yhtä lentoreissua vastaava tapahtuma….kai :o)

    Sinä se olet ollut hommissa jos toisissakin, näköjään.

    Niinpä olen. Itsekin välillä hämmästelee mitä kaikkea on ehtinyt 42 vuoden aikana tekemään. Kotona en tosin ole ehtinyt paljon aikaa viettämään vaikka pari todistetta ainakin pikaisesta käynnistä onkin. Ainakin ovat näköisiäni.

    KL kirjoitti: (11.3.2007 22:24:29)

    Tästä tulikin mieleeni, kun muutama vuosi sitten Frankfurtin kentällä loungessa virvokkeita nauttiessani katselin kiitoradoille päin ja huomasin, kun ohi ajavasta matkatavara’junasta’ putosi iso kapsäkki sateiselle ajotielle putoamisen voimasta aueten ja levittäen sisältönsä keskelle ajotietä. Kuskipa tilanteen huomasi ja pysäytti ajoneuvonsa. Apurinsa kanssa kuski sitten muitta mutkitta tunki kurassa paskaantuneet tavarat takaisin kapsäkkiin ja jatkoi matkaansa, mitäpä muutakaan olisi voinut tehdä.

    Tämä vain esimerkkinä siitä, että matkatavaroille voi tapahtua yhtä ja toista ja siksi hyvä suojaus on pitkän päälle parempi kuin huono suojaus. Ainakin on tehnyt sen, mitä voi.

    Mä oon taas kuullu kun eno putos veneestä…. hirvee loiskahdus. Ja tosiaan siinä kun kuljetuskalusto ajaa ton kyydistä pudonneen bägin yli, on varmasti huojentunut mieli, kun muisti työntää sen mailan nuppi edellä sinne bägiin 🙂

    Ja ihan oikeesti juu… grippihän siitä vaan rikki menee jos se päittäin kahva edellä asfaltille putuaa … eihän ne varret…

    Taitaa kuitenkin suurin osa vaurioista syntynyt kun varteen kohdistuu väätöä muualta kuin jommasta kummasta päästä. Siiehn ei taas yleensä mailan kääntäminen auta.

    Ainii.. mulla on kaks tuttua siellä Finksin matkatavarapuolella esimieshommissa kans. Johaks mä nyt?

    KL

    jyrsky kirjoitti: (11.3.2007 22:35:27)

    KL kirjoitti: (11.3.2007 16:23:41)

    Mielenkiintoista. Minä teen aivan päinvastoin, eli laitan puut bägiin lapa edellä ja sitten niputan raudat lavat ylöspäin puiden varsiin/grippeihin. Muutama mailapyyhe kiedotaan sitten siihen ympärille ja narulla tiukkaan kasaan. Mailahupun sisään mahtuu sitten vielä jotakin muuta vaatetta pehmukkeeksi ja koko komeus suojapussiin.

    Minuakin kiinnostaa suuresti tietää kuinka tämä temppu tehdään?

    Se on aika helppoa, käännetään maila ylösalaisin ja tungetaan sinne bägiin. Videotako kaipaat vai kuvitettua ohjetta….?

    Aivan selvää on, ettei ko. menetelmä sovellu käytettäväksi sellaisissa bägeissä, joissa on joka mailalle oma reikä. Valtaisat mopontankit voivat myös olla konstikkaita sovitella sinne lokerojakajien väliin, mutta kukas käskee ostaa ylisuuria mailoja?

    KL

    ts kirjoitti: (11.3.2007 23:25:39)

    Ja ihan oikeesti juu… grippihän siitä vaan rikki menee jos se päittäin kahva edellä asfaltille putuaa … eihän ne varret…

    No sittenhän se on ihan sama kummin päin ne mailat pakkaa, pelikelvoton keppi on kumminkin tuloksena, kö?

    Paksupekka kirjoitti: (11.3.2007 15:55:14)
    Kovat matkasuojat ovat vuokra-autoissa sen verran tilaa vieviä rohjoja, etten sellaista hankkisi, vaikka todennäköisesti antavat parhaan suojan huolimattomasti pakatulle bägille.

    Olen vuoden 1990 jälkeen tehnyt vuosittain 2-3 golfmatkaa milloin minnekin päin maailmaa käyttäen isoa kovamuovista bägilaatikkoa. Koskaan sen kanssa ei ole tullut minkäänlaisia ongelmia vuokratuissa autoissa. Tosin olemme aina liikkuneet kahteen henkeen ja laatikko on sijoitettu vuokratun auton takapenkille, usein myös taksin takakonttiin. Neljän hengen porukalla kovamuovilaukku olisi ongelma, mutta eivät neljän hengen bägit pehmolaukuissakaan yhteen autoon mahdu.

    Olen ollut erittäin tyytyväinen pyörillä varustetuun kovamuovilaukkuuni mm. siksikin, että sinne mahtuu kaksi pientä kantobägiä mailoineen, kun ei viitsi reissuille isoa bägiä ja koko mailasettiä raahata.

    KL kirjoitti: (11.3.2007 22:24:29)

    Tästä tulikin mieleeni, kun muutama vuosi sitten Frankfurtin kentällä loungessa virvokkeita nauttiessani katselin kiitoradoille päin ja huomasin, kun ohi ajavasta matkatavara’junasta’ putosi iso kapsäkki sateiselle ajotielle putoamisen voimasta aueten ja levittäen sisältönsä keskelle ajotietä. Kuskipa tilanteen huomasi ja pysäytti ajoneuvonsa. Apurinsa kanssa kuski sitten muitta mutkitta tunki kurassa paskaantuneet tavarat takaisin kapsäkkiin ja jatkoi matkaansa, mitäpä muutakaan olisi voinut tehdä.

    Melkein samanlaisen kokemuksen sain itse Helsinki-Vantaalla. Istutaan koneessa odottamassa lähtöä, kun paku kaartaa koneen rinnalle 10 bägin kanssa. Kaveri alkaa heitteleen bägit suorilta käsin ruumaan, mutta yksi heitto jää lyhyeksi ja bägi lentää ruuman oven kautta maahan. Näppäräkätinen mies ottaa levypallon maasta ja heittää uudestaan… En voinut kuin miettiä millaiset mailat ostan tilalle, kun näin mikä bägi siellä lensi 🙁

    Antti kirjoitti: (11.3.2007 18:32:33)
    Mistähän sellaisen ’pehmeän matkasuojan’ saisi kohtuullisen edullisesti.

    Antti

    Täältä löydät edullisesti tuollaisen pehmeän matkasuojuksen ja samallahan voit tilata jotain pientä, vaikkapa tiitä tai muuta pientä tarviketta edullisesti. Itselläni on tuo sama matkasuojus ja ihan hyvin on toiminut. Hintaa postikuluineenkin vain noin 25 euroa, jos ostat vaikka 500 tiitä siihen mukaan, niin tulee 7-8 euroa lisää hintaa.

    Ballmarker kirjoitti: (12.3.2007 8:42:35)

    mutta eivät neljän hengen bägit pehmolaukuissakaan yhteen autoon mahdu.

    Kyllä muuten menee, eikä tee edes tiukkaa. Riippuen autosta tietysti. Juuri nyt matkalla pari viikkoa sitten meillä oli vuokralla ihan normaali Ford Focus, ei mikään farmarimalli, vaan sedan ja neljän hengen vehkeet meni tavaratilaan heittämällä.

Esillä 25 viestiä, 1 - 25 (kaikkiaan 33)
Vastaa aiheeseen: Golfbägin kuljetus

Etusivu Foorumit Matkailu Golfbägin kuljetus