Aihe: Golfbagi koneeseen - Golfpiste.com

27.11.–3.12. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[3][6]
KilpailuaSuomalaista

Golfbagi koneeseen

Etusivu Foorumit Matkailu Golfbagi koneeseen

Esillä 25 viestiä, 26 - 50 (kaikkiaan 87)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • ts

    Katotaas miten ukon käy, mutta päädyin pakkaamaan bägisuojan 23kg rajalle ja ottamaan lentolaukullisen vaan vaatetta mukaan. Tällä varmaan viimeistään varmistetaan tavaroiden jääminen Pariisiin.

    Hei,

    Finnairilla se on juuri näin: jos matkatavaroiden paino ei ylitä 20 kiloa, bägi menee ilmaiseksi. Ns. halpalentoyhtiöt veloittavat aina. Normaali on 30 euroa bägi/suunta ja muu matkatavara 15 euroa. Turkish Airlines on poikkeus. Olimme juuri Etelä-Afrikassa ja soittelin matkatavaroista. Matkalaukkuja sai olla 30 kilon edestä ja golfbägi siihen päälle, jos bägin paino ei ylitä 15 kiloa. Lisäksi käsimatkatavarat. Kaverini kävi EteläAfrikassa Lufthansalla ja heillä oli bägin kuljetusmaksu 70 euroa/suunta. Eli maksut vaihtelevat lentoyhtiöittäin. Netistä näkee ja soittaa aina voi etukäteen. Terv. Jouni Flinkkilä

    ts

    Jouni Flinkkilä kirjoitti: (21.1.2011 16:28:55)
    Hei,

    Finnairilla se on juuri näin: jos matkatavaroiden paino ei ylitä 20 kiloa, bägi menee ilmaiseksi. Ns. halpalentoyhtiöt veloittavat aina. Normaali on 30 euroa bägi/suunta ja muu matkatavara 15 euroa. Turkish Airlines on poikkeus. Olimme juuri Etelä-Afrikassa ja soittelin matkatavaroista. Matkalaukkuja sai olla 30 kilon edestä ja golfbägi siihen päälle, jos bägin paino ei ylitä 15 kiloa. Lisäksi käsimatkatavarat. Kaverini kävi EteläAfrikassa Lufthansalla ja heillä oli bägin kuljetusmaksu 70 euroa/suunta. Eli maksut vaihtelevat lentoyhtiöittäin. Netistä näkee ja soittaa aina voi etukäteen. Terv. Jouni Flinkkilä

    23kg on raja nykyään ja pätee pitkälti myös muissa yhtiöissä. Samaan aikaan tullut voimaan tuo yhden laukun sääntö, eli tuon bägin on oltava ainoa ruumaan menevä laukku.

    ts

    Koska en vielä tiedä onko bägini jäänyt jo Helsinkiin vai juuttunut vasta pariisiin,en tiedä kumman tahon aion haukkua. Mutta hieman odotettavissa olevan kaltainen case tästä toki tuli.

    Eli New Yorkiin eivät ainakaan ilmestyneet ja Orlandossa sitten vasta pääsee kyselemään tilannetta.

    Sen verran yleistä tuntuu nykyään olevan, että voi todeta lentoyhtiöiden olevan kykenemättömiä hoitamaan tehtäviään tuolta osin. Pahinta on se, että tuntuvat myös tavallaan hyväksyvän tilanteen

    ts kirjoitti: (22.1.2011 22:11:24)
    Koska en vielä tiedä onko bägini jäänyt jo Helsinkiin vai juuttunut vasta pariisiin,en tiedä kumman tahon aion haukkua. Mutta hieman odotettavissa olevan kaltainen case tästä toki tuli.

    Eli New Yorkiin eivät ainakaan ilmestyneet ja Orlandossa sitten vasta pääsee kyselemään tilannetta.

    Sen verran yleistä tuntuu nykyään olevan, että voi todeta lentoyhtiöiden olevan kykenemättömiä hoitamaan tehtäviään tuolta osin. Pahinta on se, että tuntuvat myös tavallaan hyväksyvän tilanteen

    Oletettavasti tiedät sen, että hihnalle ne bägit eivät ilmestykään, vaan niitä täytyy mennä etsimään baggage claimin takanurkassa olevalta ’oversize luggage’ -luukulta.

    Oliko bägi siis ainoa matkatavarasi ja siten ilmainen? Vai maksoiko se tuon €90/siivu?

    On mielenkiintoista, että Finnair sekä monet muut lentoyhtiöt mielellään ovat sponsoroimassa golftapahtumia (markkinointi), mutta muuten suhtautuminen on nuivaa (operatiivinen toiminta). Eli selkeätä tahdonilmaisua siitä haluavat nämä yhtiöt golffarit asiakkaiksi vai ei…. ei mielestäni ole.

    Eli luulisi tässä jonkin asian hyvin hoitavan lentoyhtiön voivan kevyesti puhdistaa pöydän, ainakin joksikin aikaa, kunnes muutkin tajuavat tilanteen.

    Aikoinaan KLMllä oli ’golf-klubi’, jonka jäsenet saivat ilmaiseksi kantaa laukkuja mukanaan. En löytänyt viitteitä KLMn sivulta tästä, mutta tämän jäsenyys ei vaatinut suuria investointeja, ja kaikki määrätyn (taisi olla VISA) luottokortin omistajille tämä oli ilmainen. Kaveri kun kävi vuoden aikana useamman kerran Johannesburgissa koki tämän palvelun aivan erinomaiseksi….

    Tänään KLMn säännöt eivät vaikuta olevan kaikkein negatiivisimpia.

    Muuten voin sanoa että mielenkiintoiseen tilanteeseen päädyttiin myös skeittilaudan kohdalla. Riippuen yhtiöstä se oli kaikkea ylimääräisestä (sallitusta) käsimatkatavasta aseeseen. Eli purettiin se palasiksi ja tungettiin sitten matkalaukkuun…

    Muisteln, että Blue1 kanssa koin ikävän yllätyksen kun olin laittanut tavalliseen ruumaan menevään matkakassiin putterin ja S-wedgen. Kuulemma pitää maksaa lisämaksu, jos on yksikään maila laukussa.

    Ryanair taitaa maksaa 40 e suuntaansa siis bägi ja painoa taisi saada olla 20 ( tai 30 kg).

    BA:lla sain tuoda bägin ilmaiseksi

    ts kirjoitti: (20.1.2011 11:16:22)
    Pitipä sitten oikeen soittaa finskille ja kysyä miten tuo homma menee. Vastauskin oli ihan hauska.

    Ensinnäkin kun reissulla on useampia lentoyhtiöitä, hinta katsotaan ’ei julkisesta’ hinnastosta, joka heillä on hallussaan. Tapauksessa Hki- Pariisi finskillä ja siitä pomput AA:lla hinnaksi tulee 90e / sivu. Ihanan kallista sanoisi joku.

    Lisähauskuutta aiheuttaa sitten yhden laukun sääntö, eli tuo 23kg pätee vain jos se on yhdessä laukussa. Eli bägi + käsimatkatavarat on sitten toimiva vaihtoehto.

    Et ole vielä raportoinut miten tässä asiassa asiassa tällä kerralla ’elävässä elämässä’ kävi. Mitä maksoi – vai oliko sinulla vain bägi + käsimatkatavara ja meni ilmaiseksi? Entä paluu?

    ts

    Ballmarker kirjoitti: (29.1.2011 6:23:14)

    ts kirjoitti: (20.1.2011 11:16:22)
    Pitipä sitten oikeen soittaa finskille ja kysyä miten tuo homma menee. Vastauskin oli ihan hauska.

    Ensinnäkin kun reissulla on useampia lentoyhtiöitä, hinta katsotaan ’ei julkisesta’ hinnastosta, joka heillä on hallussaan. Tapauksessa Hki- Pariisi finskillä ja siitä pomput AA:lla hinnaksi tulee 90e / sivu. Ihanan kallista sanoisi joku.

    Lisähauskuutta aiheuttaa sitten yhden laukun sääntö, eli tuo 23kg pätee vain jos se on yhdessä laukussa. Eli bägi + käsimatkatavarat on sitten toimiva vaihtoehto.

    Et ole vielä raportoinut miten tässä asiassa asiassa tällä kerralla ’elävässä elämässä’ kävi. Mitä maksoi – vai oliko sinulla vain bägi + käsimatkatavara ja meni ilmaiseksi? Entä paluu?

    Oli vain bägi ja siinä muuta tavaraa mukana sekä käsimatkatavarat. Ei ylimääräisiä maksuja ja bägi tuli komeesti perille pari päivää myöhässä. Paluu vasta edessä.

    Törmäsin itse ongelmaa, jossa noudatin Finskin matkatavaraohjeita, joissa ’jos ainoa ruumaan menevä matkalaukku on golfbägi joka painaa max 23 kg, ei lisämaksua mene’. Tällä perusteella pakkasin matkatavarat.

    Yllätys oli, että vaikka minulla on AY-lento, mutta muu operoiva yhtiö, Finskin säännöt eivät pädekään. Lipun loppuosassa tosin huomautetaan, etteä matkatavaraäännöt pätevät Finskin operoimilla lennoilla, mutta näitä yhteistyökumppanien lentoja on tosi vaikea löytää.

    Seuraava ongelma lienee siinä, jos ostan lennon, jossa ensimmäinen pätkä on FIskillä ja toinen pätkä muulla operoivalla yhtiöllä – jolloin näillä kahdella lennolla on eri matkatavarasäädökset.

    Ole siis tarkkana, jos varaat lentoja, jossa operoivana yhtiönä on jokin muu kuin lilpun myyvä yhtiö.

    Sama täällä. Thaimaassa Finnairin AY-lomalennolla. Thaimaaseen ainoana tavara bägisuojuksineen (<23kg) ilmaiseksi, mutta Thaikuissa eivät päästäneet vaikka kuinka tivasin että ainoana tavara menee.

    Vetosivat, että erikoistavaraa ja aina golfmailoista lisämaksu. Piti sen n. 80e maksaa. Nyt finnairille rekkua (kuten käskivät phuketissa ottamaan!) ja katsotaan miten käy. Empä kovin luottavainen ole, että mitään takas saisi.

    ts

    Näin se menee ja itse varmistin AA:n sivuilta, että noudattavat samaa 23kg sääntöä.

    varmapaari kirjoitti: (29.1.2011 15:58:06)
    Sama täällä. Thaimaassa Finnairin AY-lomalennolla. Thaimaaseen ainoana tavara bägisuojuksineen (<23kg) ilmaiseksi, mutta Thaikuissa eivät päästäneet vaikka kuinka tivasin että ainoana tavara menee.

    Vetosivat, että erikoistavaraa ja aina golfmailoista lisämaksu. Piti sen n. 80e maksaa. Nyt finnairille rekkua (kuten käskivät phuketissa ottamaan!) ja katsotaan miten käy. Empä kovin luottavainen ole, että mitään takas saisi.

    Eikös tuo sääntö koskekin vain reittilentoja ja lomalennoilla bägi maksaa AINA?

    En tiedä mitä lentoja koskee tarkalleen. Noh, toiseen suuntaan ei ainakaan maksanu..

    Morjens…

    Kahlailin läpi tän keskustelun ja on tässä ittellä kohta eessä toi probleema. Oon San Diegossa ollut jo 2 kk pelaillut ja tuli tosiaan ostettua uudet mailat täältä. Ne pitäisi nyt kk päästä saada kotiin Sumeen kun lähden täältä, mutta 1.9.2010 muuttunut noi tsydeemit että enää ei ruumaan saa viedäkkään kun yhden 23kg painavan laukun. Ja kun olis nyt noi mailat perkele… 🙂 lentoyhtiö o US airways ja kahdella ihanalla vaihdolla. US airwaysin sivuilla on joku sportingexpress hässäkkä jossa mainitaan että urheiluvälineitä ja muita voi lähettää maksusta. MUTTA golfbägin hinta suomeen on kivat 291 dollaria! 🙂 eli tässä nyt menee nekin eurot mitä säästi kun saa välineet halvalla täältä 🙂

    UPS:ltä kattelin netistä niinrahtaus/posti mikä lie niin suomeen yli 300 dollaria! 🙂

    eli onko kellään kokemuksia reittilennoilla Californiasta suomeen ja bägi matkassa… mikä kikka kolmonen olis hyvä, maksaa voin jonkun kympin mutta 300 dollaria on vähä liikaa…

    heittäkää kokemuksia ja vinkkejä! ISO KIITOS!

    Onneks on hyvät kelit ja peli kulkee tääl San Diegossa :))

    ts

    AdamsGolf kirjoitti: (4.2.2011 7:25:35)
    1.9.2010 muuttunut noi tsydeemit että enää ei ruumaan saa viedäkkään kun yhden 23kg painavan laukun. Ja kun olis nyt noi mailat perkele… 🙂 lentoyhtiö o US airways ja kahdella ihanalla vaihdolla.

    Tainnut tuosta kohdasta unohtua sana ’veloituksetta’. Kyllä sinne ruumaan edelleen toisenkin paketin saa laittaa, mutta siitä menee maksu. AA + Finnair yhdistelmällä se olisi ollut 90e sivu golfbägistä.

    Jos tätä katsoo niin välttämättä tiettyä lentoyhtiötä on syytä välttää lomamatkoilla. Tietty tuossa on se hyvä puoli ettei bägimaksut tms. ole enää oleellista.

    Sait minut katsomaan ensimmäiset 32 sekutia tuosta videosta ja olipa tyhmää.Joku voisi kutsua rasistiseksikin.

    ts kirjoitti: (4.2.2011 7:45:22)

    AdamsGolf kirjoitti: (4.2.2011 7:25:35)
    1.9.2010 muuttunut noi tsydeemit että enää ei ruumaan saa viedäkkään kun yhden 23kg painavan laukun. Ja kun olis nyt noi mailat perkele… 🙂 lentoyhtiö o US airways ja kahdella ihanalla vaihdolla.

    Tainnut tuosta kohdasta unohtua sana ’veloituksetta’. Kyllä sinne ruumaan edelleen toisenkin paketin saa laittaa, mutta siitä menee maksu. AA + Finnair yhdistelmällä se olisi ollut 90e sivu golfbägistä.

    Joo siis veloituksetta tietenkin… No toi 90 euroo on jo ihan jees niin pääsee suht vähällä. Voikohan silleen tehdä että Laittais ne mailat niinku ’päämatkatavarana’ sinne ruumaan ja maksaa siitä matkalaukusta sit mikä tulee mukaan myös. painaa vähemmän jos se sit menee painon mukaan! 🙂

    onko sulla ts tietoa että voiko sinne vaan mennä kentälle ja ilmoittaa selvityksessä sitten että olis ylimääräinen laukku ja maksaa sen sit siinä mitä maksaa!?? 🙂

    ts kirjoitti: (4.2.2011 7:45:22)

    AdamsGolf kirjoitti: (4.2.2011 7:25:35)
    1.9.2010 muuttunut noi tsydeemit että enää ei ruumaan saa viedäkkään kun yhden 23kg painavan laukun. Ja kun olis nyt noi mailat perkele… 🙂 lentoyhtiö o US airways ja kahdella ihanalla vaihdolla.

    Tainnut tuosta kohdasta unohtua sana ’veloituksetta’. Kyllä sinne ruumaan edelleen toisenkin paketin saa laittaa, mutta siitä menee maksu. AA + Finnair yhdistelmällä se olisi ollut 90e sivu golfbägistä.

    Joo siis veloituksetta tietenkin… No toi 90 euroo on jo ihan jees niin pääsee suht vähällä. Voikohan silleen tehdä että Laittais ne mailat niinku ’päämatkatavarana’ sinne ruumaan ja maksaa siitä matkalaukusta sit mikä tulee mukaan myös. painaa vähemmän jos se sit menee painon mukaan! 🙂

    onko sulla ts tietoa että voiko sinne vaan mennä kentälle ja ilmoittaa selvityksessä sitten että olis ylimääräinen laukku ja maksaa sen sit siinä mitä maksaa!?? 🙂

    AdamsGolf kirjoitti: (5.2.2011 3:25:08)
    Joo siis veloituksetta tietenkin… No toi 90 euroo on jo ihan jees niin pääsee suht vähällä. Voikohan silleen tehdä että Laittais ne mailat niinku ’päämatkatavarana’ sinne ruumaan ja maksaa siitä matkalaukusta sit mikä tulee mukaan myös. painaa vähemmän jos se sit menee painon mukaan! 🙂

    onko sulla ts tietoa että voiko sinne vaan mennä kentälle ja ilmoittaa selvityksessä sitten että olis ylimääräinen laukku ja maksaa sen sit siinä mitä maksaa!?? 🙂

    Koska eri lentoyhtiöillä on erilaisia käytäntöjä suosittelen, että otat yhteyttä (tai katsot nettisivustolta) siihen lentoyhtiöön jonka check-in -jonoon siellä Kaliforniassa aikanaan menet. Voi olla, että urheiluvarusteille onkin kiinteä hinta ja muun matkatavaran ylipainomaksu menee painon mukaan. Joskus nämä matkatavaran ylipainomaksut ovat pöyristyttäviä eli kilohinnaltaan samaa luokkaa kuin ihmisen kuljettaminen.

    Ballmarker kirjoitti: (5.2.2011 6:27:47)

    AdamsGolf kirjoitti: (5.2.2011 3:25:08)
    Joo siis veloituksetta tietenkin… No toi 90 euroo on jo ihan jees niin pääsee suht vähällä. Voikohan silleen tehdä että Laittais ne mailat niinku ’päämatkatavarana’ sinne ruumaan ja maksaa siitä matkalaukusta sit mikä tulee mukaan myös. painaa vähemmän jos se sit menee painon mukaan! 🙂

    onko sulla ts tietoa että voiko sinne vaan mennä kentälle ja ilmoittaa selvityksessä sitten että olis ylimääräinen laukku ja maksaa sen sit siinä mitä maksaa!?? 🙂

    Koska eri lentoyhtiöillä on erilaisia käytäntöjä suosittelen, että otat yhteyttä (tai katsot nettisivustolta) siihen lentoyhtiöön jonka check-in -jonoon siellä Kaliforniassa aikanaan menet. Voi olla, että urheiluvarusteille onkin kiinteä hinta ja muun matkatavaran ylipainomaksu menee painon mukaan. Joskus nämä matkatavaran ylipainomaksut ovat pöyristyttäviä eli kilohinnaltaan samaa luokkaa kuin ihmisen kuljettaminen.

    Mä olen pari vuotta sitten vierestä seurannut US.Airwaysin matkustajien tavaroiden siirto-operaatioita käsimatkatavaroiden ja eri ruuman menevien laukkujen väillä. Termi joustavuus ei ollut tiskillä kovin kovassa huudossa…ja lentokokemus oli matkustamisen osalta kaikkien aikojen pohjanoteeraus.
    Onneksi itse jouduin heidän lennolleen AA:n koneen rikkoontumisen ja uudelleenreitityksen ansiosta, niin en samanlaiseen rumbaan joutunut.
    Lykkyä AdamsGolfille, toivottavasti jostain löytyy ymmärrystä.

    varmapaari kirjoitti: (29.1.2011 15:58:06)
    Sama täällä. Thaimaassa Finnairin AY-lomalennolla. Thaimaaseen ainoana tavara bägisuojuksineen (<23kg) ilmaiseksi, mutta Thaikuissa eivät päästäneet vaikka kuinka tivasin että ainoana tavara menee.

    Vetosivat, että erikoistavaraa ja aina golfmailoista lisämaksu. Piti sen n. 80e maksaa. Nyt finnairille rekkua (kuten käskivät phuketissa ottamaan!) ja katsotaan miten käy. Empä kovin luottavainen ole, että mitään takas saisi.

    Hämmentävää:tänään finskiltä soitto ja tuo lisämaksu korvataan ! Hienoa.

    Huomatkaa muuten ratkaisevat yksityiskohdat Finskillä golfbägin osalta, jota eivät check-in:issä tunnu osaavan: Esim pelkät Malagan lennot pitää ostaa joko matkatoimistoista tai suoraan Finnairilta niin bägin saa ilmaiseksi. Jos ostaa valmismatkan tai lennot matkanjärjestäjältä niin maksu menee aina. Ihan tolkuton sääntö valvoa.

    Kirjattavan matkatavaran määrä Finnairin lomalennoilla

    Jos olet ostanut matkatoimistosta tai suoraan Finnairilta pelkän lentolipun Finnairin lomalennolle AY2001–AY3000:

    Veloituksetta kuljetettava laukku saa painaa enintään 23 kg ja sen ulkomittojen summa (korkeus + pituus + leveys) saa olla enintään 158 cm. Yhdeksi laukuksi voidaan myös laskea ns. pieni erikoismatkatavara, jonka paino on enintään 23 kg ja pituus enintään 1,5 m.
    Lapsella, jolla on oma varattu istuinpaikka lennolla, saa olla yhtä paljon matkatavaraa kuin samassa luokassa matkustavalla aikuisella ja lisäksi kokoontaitettavat lastenrattaat tai turvaistuin.
    Sylilapsella saa olla 1 enintään 23 kg painava laukku matkustusluokasta riippumatta, sekä lisäksi kokoontaitettavat lastenrattaat tai turvaistuin.
    Yksittäinen matkalaukku ei saa painaa yli 32 kg. 24–32 kg painavasta laukusta veloitetaan lisämaksu.
    Voit ostaa itsellesi oikeuden kuljettaa yhden tai useamman ylimääräisen laukun tai pienen erikoismatkatavaran, tai maksaa matkatavaran ylipainosta 32 kiloon saakka netin kautta sivulla Varauksen hallinta. Netin kautta maksettaessa maksu on pienempi kuin lentoasemalla maksettaessa.

    Jos olet ostanut matkanjärjestäjältä valmismatkan tai lennon Finnairin lomalennolle AY1001–AY3000:

    Veloituksetta saa kuljettaa 20 kg.
    Alle 2-vuotiaalla, jolle ei ole varattu omaa istuinpaikkaa lennolla, saa olla 10 kg matkatavaraa sekä yhdet kokoontaitettavat lastenrattaat tai turvaistuin.
    Yksittäinen matkalaukku ei saa painaa yli 32 kg.
    Voit ostaa itsellesi oikeuden kuljettaa erikoismatkatavaraa tai ylipainoa lomalentojen Lisäpalvelut-sivuilla. Netin kautta maksettaessa maksu on pienempi kuin lentoasemalla maksettaessa.

    Onko uutta tietoa kumpi alla olevista tiedoista on käytössä?


    Kualeppi kirjoitti: (17.1.2011 13:54:08)
    Yksinpuheluksi menee, mutta menköön. Asia selvisi puhelimitse.Eli ainakin Air Berlinillä bagi menee veloituksetta, jos se on ainoa ruumaan menevä matkatavara ja alle 20 kg. Mitoista ei puhuttu mitään.

    Minä olen tänään saanut Air Berliniltä tällaiset tiedot:

    – Bägi maksaa €25/suunta, vaikka se olisi ainoa matkatavara
    – Maksu pitää maksaa etukäteen, kentällä ei voi maksaa
    – Ellei ole maksettu etukäteen, bägiä ei oteta koneeseen.
    Näin erilaista infoa tästä ikuisuusaiheesta on siis tarjolla.
    (Ballmarker 19.1.2011 13:17:07)

Esillä 25 viestiä, 26 - 50 (kaikkiaan 87)
Vastaa aiheeseen: Golfbagi koneeseen

Etusivu Foorumit Matkailu Golfbagi koneeseen