30.4.–7.5. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[11][5]
KilpailuaSuomalaista

Golfautot

Etusivu Foorumit Välineet Golfautot

Esillä 19 viestiä, 26 - 44 (kaikkiaan 44)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • kebax kirjoitti: (14.4.2011 14:38:44)

    puttarijari-._/ kirjoitti: (14.4.2011 14:14:14)
    … Ei oikein synny järkeen käypää tarvetta ryyppäämiseen kentällä, pelasipa sitten kävellen tai autolla. …

    Eihän tässä nyt järkeä käytetä vaan seuraavaa päätelmää:
    kylmälaukku + olut = humala

    En ainakaan itse noin väitä. Tosiasia kuitenkin on, että viina ja kalja on viisasten juoma. Siellä Tahkollakin oli kenttä joskus auki pitkälle kesäyöhön, mutta meno yltyi niin huimaksi, että oli pakko laittaa viimeinen lähtö 20:00. Näin kerottiin kysellessäni syytä kentän turhan aikaiseen sulkeutumiseen.

    Nimetön

    Jaahas, TM:n testi herätti jälleen forumin moralistit kehumaan omaa moraaliaan.

    Golfauto, hyi, olut, hyi. MINÄ en ole koskaan käyttänyt golfautoa. MINÄ en ole koskaan pelannut golfia humalassa. Ottakaa MINUSTA mallia, olen tyylikäs, kohtelias, rikas sekä erinomaista peliseuraa koska olen kuin kameleontti, jonka pelinopeuskin vaihtelee muiden pelaajien rytmissä.

    Kualeppi kirjoitti: (15.4.2011 10:33:55)
    Jaahas, TM:n testi herätti jälleen forumin moralistit kehumaan omaa moraaliaan.

    Golfauto, hyi, olut, hyi. MINÄ en ole koskaan käyttänyt golfautoa. MINÄ en ole koskaan pelannut golfia humalassa. Ottakaa MINUSTA mallia, olen tyylikäs, kohtelias, rikas sekä erinomaista peliseuraa koska olen kuin kameleontti, jonka pelinopeuskin vaihtelee muiden pelaajien rytmissä.

    Laita korkki kiinni.

    Nimetön

    Chip Greenside kirjoitti: (15.4.2011 10:58:32)

    Kualeppi kirjoitti: (15.4.2011 10:33:55)
    Jaahas, TM:n testi herätti jälleen forumin moralistit kehumaan omaa moraaliaan.

    Golfauto, hyi, olut, hyi. MINÄ en ole koskaan käyttänyt golfautoa. MINÄ en ole koskaan pelannut golfia humalassa. Ottakaa MINUSTA mallia, olen tyylikäs, kohtelias, rikas sekä erinomaista peliseuraa koska olen kuin kameleontti, jonka pelinopeuskin vaihtelee muiden pelaajien rytmissä.

    Laita korkki kiinni.

    Käskystä, herra Moraali. Ettehän vain paheksu rahvaanomaista päiväpöhnääni. Lupaan olla selvin päin, kun astelen sunnuntaina Meri-Teijon ykköstiille. Lupaan myös silittää Tarjoustalosta ostamani tyylikkäät hienosti kahisevat tuulihousut. Toivottavasti ei tule tulipaloa.

    Niin mä muuten viime kesänä ajoin eräänä kauniina kesäpäivänä kartilla golfkentällä kisassa. Lähtiessäni mulla oli reilu korillinen olutta. Kun tulin poies niin vain muutama tölkki oli säilynyt. Tähän sopii sitten moraalinvartijain ja muiden pulmusten kiivaasti puuttua.

    kebax kirjoitti: (15.4.2011 13:18:05)
    Niin mä muuten viime kesänä ajoin eräänä kauniina kesäpäivänä kartilla golfkentällä kisassa. Lähtiessäni mulla oli reilu korillinen olutta. Kun tulin poies niin vain muutama tölkki oli säilynyt. Tähän sopii sitten moraalinvartijain ja muiden pulmusten kiivaasti puuttua.

    Tosi miehekäs teko!

    JuKo kirjoitti: (15.4.2011 15:27:14)

    kebax kirjoitti: (15.4.2011 13:18:05)
    Niin mä muuten viime kesänä ajoin eräänä kauniina kesäpäivänä kartilla golfkentällä kisassa. Lähtiessäni mulla oli reilu korillinen olutta. Kun tulin poies niin vain muutama tölkki oli säilynyt. Tähän sopii sitten moraalinvartijain ja muiden pulmusten kiivaasti puuttua.

    Tosi miehekäs teko!

    Tiedä sitten miehekkyydestä mutta hyvin tuntui lasti maistuvan kuumana kesäpäivänä.

    EFC

    JuKo kirjoitti: (15.4.2011 15:27:14)

    kebax kirjoitti: (15.4.2011 13:18:05)
    Niin mä muuten viime kesänä ajoin eräänä kauniina kesäpäivänä kartilla golfkentällä kisassa. Lähtiessäni mulla oli reilu korillinen olutta. Kun tulin poies niin vain muutama tölkki oli säilynyt. Tähän sopii sitten moraalinvartijain ja muiden pulmusten kiivaasti puuttua.

    Tosi miehekäs teko!

    Oli! Moni kiitti.

    KL

    TeeUrpo kirjoitti: (14.4.2011 13:18:14)

    Fantti kirjoitti: (14.4.2011 9:46:29)

    MREX kirjoitti: (13.4.2011 23:33:13)
    Ikävä kyllä, EU-alueella saa ajaa golfautoa päihtyneenä golfkentällä. Siitä on pitänyt huolen Etelä-Euroopan valtiot. Teiden ylitys tai parkkipaikalle meno ei ole sallittua. Vakuutukset eivät vastaat toilailuista.

    Tätä epäilen vahvasti. Eikös jossain korkeimmassa oikeudessa väännetty peistä syylistyikö humalainen kävelyvauhtia kulkevan invavehkeen kuljetta juopuneena moottorivehkeen kuljettamiseen.Golfauto kulkee huomattavasti kovempaa kuin kävelyvauhti. Moottorikäyttöisiin vehkeisiin pätee maalla samat rajat, oli kyse suljetusta tai yleisestä alueesta. Nauttineena ei ole lupa ajaa.

    Kyseessä on Espanjan ja Portugalin halu suojella turismia sillä, ettei golfareita vainottaisi juopottelusta ja näin turismi menettäisi asiakkaita. Tiedän että kuulostaa tyhmältä ja onkin sitä, mutta kun se on ollut heidän veettonsa aikanaan.

    Tuota en purematta niele, varsinkin kun Välimeren maissa pienessä sievässä ajaminen on paljon hyväksytympää ja merkittävästi vähemmän valvottua kuin täällä Pohjolassa. Suomessa nyt kuitenkin on niin, ettei mitään yli 15 km/h kulkevaa moottorikäyttöistä ajoneuvoa saa kuljettaa alkoholin vaikutuksen alaisena missään (jopa istuen ajettava ruohonleikkuri jostain syystä menee näihin raameihin, vaikkei sen nopeus tuota raja-arvoa ylitäkään). Näin lukee meikäläisessä laissa. Jos tästä on jotakin poikkeuksia, en ole niistä tietoinen.

    Täytyypä selvittää asiaa tarkemmin nimenomaan golfauton osalta.

    ts

    KL kirjoitti: (16.4.2011 19:10:49)

    Tuota en purematta niele, varsinkin kun Välimeren maissa pienessä sievässä ajaminen on paljon hyväksytympää ja merkittävästi vähemmän valvottua kuin täällä Pohjolassa. .

    Älkää nyt vaan kukaan tuota uskoko. Rajaa on kiristetty ja valvontaa lisätty huomattavasti viime vuosina sekä nopeuksien, että myös pöhnässä kurvailun osalta.

    Liikennekäyttäytyminen
    Nopeusrajoitus taajamissa on 50 km/h, maanteillä 90-100 km/h ja moottoriteillä 120 km/h.

    Hallituksen eräs päätavoite on liikenneturvallisuuden parantaminen. Nopeuksia valvovat tutkat yleistyvät nopeasti ja puhallusratsioita tehdään enemmän. Erityisesti Madridissa liikenne on iso ongelma. Liikennekuri on parantunut kuitenkin viime aikoina huomattavasti.

    Rattijuopumuksen rajaa on alennettu 0,5 promilleen. Sakot ovat suuria.

    KL

    ts kirjoitti: (16.4.2011 20:30:27)

    KL kirjoitti: (16.4.2011 19:10:49)

    Tuota en purematta niele, varsinkin kun Välimeren maissa pienessä sievässä ajaminen on paljon hyväksytympää ja merkittävästi vähemmän valvottua kuin täällä Pohjolassa. .

    Älkää nyt vaan kukaan tuota uskoko. Rajaa on kiristetty ja valvontaa lisätty huomattavasti viime vuosina sekä nopeuksien, että myös pöhnässä kurvailun osalta.

    Liikennekäyttäytyminen
    Nopeusrajoitus taajamissa on 50 km/h, maanteillä 90-100 km/h ja moottoriteillä 120 km/h.

    Hallituksen eräs päätavoite on liikenneturvallisuuden parantaminen. Nopeuksia valvovat tutkat yleistyvät nopeasti ja puhallusratsioita tehdään enemmän. Erityisesti Madridissa liikenne on iso ongelma. Liikennekuri on parantunut kuitenkin viime aikoina huomattavasti.

    Rattijuopumuksen rajaa on alennettu 0,5 promilleen. Sakot ovat suuria.

    Miksei pitäisi uskoa?? Ei valvonnan lisääntyminen ja sakkojen suuruuden kasvattaminen vielä ole mikään tae määräysten noudattamisesta! Perinteisesti noissa maissa kestää pirun pitkään muuttaa tapoja ja tottumuksia ja siellä Espanjassakin ollaan vielä todella kaukana Suomen tilanteesta, ainakin mikäli espanjalaisia ystäviäni on uskominen.

    Muistan, kun Italiassa tuli moottoripyöriin kypäräpakko joskus vuonna -87 ja isohko sakkokin oli kypärättä ajamisesta tiedossa. Kului kuitenkin toistakymmentä vuotta ennen kuin kaupunkiliikenteessä oli enemmän kypäräpäisiä kuin kypärättä ajavia, maaseudulla vielä pidempään. Yksi kehitystä hidastava tekijä oli virkavallan haluttomuus vaivautua sakottamaan rikkureita….

    Valvonnan lisääntyminen ja asenteiden muuttuminen vie aikansa ja on pelkästään hyvä, että myös Välimeren maissa asiaan on herätty. Meillä Suomessa nyt kuitenkin ollaan vielä selvästi edellä, mitä valvontaan tulee.

    ts

    KL kirjoitti: (16.4.2011 20:56:03)

    Miksei pitäisi uskoa?? Ei valvonnan lisääntyminen ja sakkojen suuruuden kasvattaminen vielä ole mikään tae määräysten noudattamisesta! Perinteisesti noissa maissa kestää pirun pitkään muuttaa tapoja ja tottumuksia ja siellä Espanjassakin ollaan vielä todella kaukana Suomen tilanteesta, ainakin mikäli espanjalaisia ystäviäni on uskominen.

    .

    Joo… mähän en sieltä ketään tunne enkä ainakaan koskaan paikallisten kanssa juttele. Pirullista viettää 2kk vuodesta paikassa missä ei jutttele kenenkään kanssa.

    On se nyt oikeesti kumma kun katsot oikeudekses valistaa ihimisiä, että kyllä tuolla voi pienessä sievässä ajella, vaikka tieto on ohuttakin ohuempaa. Oletko valmis ottamaan vastuun siitä kun joku viisaiden vinkkiesi perusteella sitten kärähtää?

    Vuosi kaksi sitten oli asia vielä toisin, mutta nyt on meno muuttunut. Ylinopeus ei tosin maksa kuin noin satasen laaki, mutta isolla kädellä vahtivat sitä kuten pöhnässä ajamistakin.

    KL

    ts kirjoitti: (16.4.2011 21:27:15)

    KL kirjoitti: (16.4.2011 20:56:03)

    Miksei pitäisi uskoa?? Ei valvonnan lisääntyminen ja sakkojen suuruuden kasvattaminen vielä ole mikään tae määräysten noudattamisesta! Perinteisesti noissa maissa kestää pirun pitkään muuttaa tapoja ja tottumuksia ja siellä Espanjassakin ollaan vielä todella kaukana Suomen tilanteesta, ainakin mikäli espanjalaisia ystäviäni on uskominen.

    .

    Joo… mähän en sieltä ketään tunne enkä ainakaan koskaan paikallisten kanssa juttele. Pirullista viettää 2kk vuodesta paikassa missä ei jutttele kenenkään kanssa.

    On se nyt oikeesti kumma kun katsot oikeudekses valistaa ihimisiä, että kyllä tuolla voi pienessä sievässä ajella, vaikka tieto on ohuttakin ohuempaa. Oletko valmis ottamaan vastuun siitä kun joku viisaiden vinkkiesi perusteella sitten kärähtää?

    Vuosi kaksi sitten oli asia vielä toisin, mutta nyt on meno muuttunut. Ylinopeus ei tosin maksa kuin noin satasen laaki, mutta isolla kädellä vahtivat sitä kuten pöhnässä ajamistakin.

    Yritäpäs edes kerran ymmärtää kirjoitettua tekstiä vääntämättä siitä omia tulkintojasi toisen suuhun:

    Välimeren maissa on hyväksyttävämpää, vähemmän valvottua ja vähemmän rangaistua ajaa pienessä sievässä kuin Suomessa.

    Voitko ystävällisesti näyttää minulle missä olen kehoittanut ihmisiä ajelemaan siellä pienessä sievässä? Ja on se kumma, että sinä aina tiedät kaiken niin perkeleen paljon paremmin ja puhut ohuesta tiedosta tietämättä lainkaan montako, minkä ikäisiä, kuinka läheisiä ja mistä päin Espanjaa sikäläiset ystäväni ovat? Vaikka mitä sen väliä, eivät hekään mitään tiedä, sinä vain, aina ja kaiken.

    Tästä en jaksa enempää vääntää, enkä edelleenkään kehoita ketään ajamaan juovuksissa minkäänlaista ajoneuvoa missään maassa enkä kuussa.

    Käyn ja olen käynyt kesällä päivittäin golfkentällä jo yli kahdenkymmenen vuoden ajan, enkä ole koskaan nähnyt poliisia puhalluttamassa golfautolla ajavia. Valvonnasta ei tässä yhteydessä voida puhua, koska sitä ei ole. Viikonloppuisin ja keskikesällä tähän olisi kyllä aihetta. En myöskään usko, että poliisi on tietämätön tästä asiasta, halu valvontaan kylläkin puuttuu. Matkalla kentälle sensijaan olen monesti aamuisin joutunut puhaltamaan, erityisesti lauantai- ja sunnuntaiaamuisin.

    Chip Greenside kirjoitti: (17.4.2011 14:13:49)
    Käyn ja olen käynyt kesällä päivittäin golfkentällä jo yli kahdenkymmenen vuoden ajan, enkä ole koskaan nähnyt poliisia puhalluttamassa golfautolla ajavia. Valvonnasta ei tässä yhteydessä voida puhua, koska sitä ei ole. Viikonloppuisin ja keskikesällä tähän olisi kyllä aihetta. En myöskään usko, että poliisi on tietämätön tästä asiasta, halu valvontaan kylläkin puuttuu. Matkalla kentälle sensijaan olen monesti aamuisin joutunut puhaltamaan, erityisesti lauantai- ja sunnuntaiaamuisin.

    Kuinkahan totaalisen liikenneturvallisuusongelman muodostaa golfautoilla ajeleminen kentillä alkoholin vaikutuksen alaisena?

    Totuus lienee että suurin osa auton avustuksella pelaavista ajavat omalla henkilöautollaan saapuessaan kentälle, ennen ja jälkeen kierroksensa. Näin teen nimittäin itsekin (pelasin sitten kävellen tai autolla) kun ei ole onnea asua aivan kentän lähellä. Mitään erityistä liikenneturvallisuuteen vaikuttavaa hyötyä tuskin saataisiin siitä että poliisi puhalluttaisi joitain yksittäisiä harvoja golfautolla liikkuvia jossain bunkkerin katveessa. Meillä kun golfauton käyttö on kuitenkin aika harvinaista.

    Jos välttämättä halutaan poliisin suorittamaa valvontaa lisätä niin voisi olla ihan oikeasti hyötyä että he tulisivat puhalluttelemaan kentältä kotiin lähteviä. Tällaisella valvonnalla pystyisi ihan oikeasti estämään myös mahdollisen rattijuopon pääseminen yleiseen liikenteeseen.

    Voisin myös kuvitella etteivät golfautollaan liikkuvat (golf)turistit muodosta mitenkään mainittavaa liikenneturvallisuusongelmaa Espanjassa, Portugalissakaan tai muuallakaan. Tilastoja golfautolla aiheutuneista onnettomuuksista, loukkaantumisista tai kuolemantapauksista sekä siitäkään mikä osuus on ollut juopumuksen aiheuttamaa ei ikävä kyllä ole tiedossa.

    Onhan tuo liikenne Etelä-Euroopassa hieman erilaista kuin täällä pohjolassa. Niin hyvässä kuin pahassakin.

    Golf-kierroksella Portugalissa keskustelu jostain syystä kääntyi paikalliseen liikenneturvallisuuteen. Pelikaverini kertoi että Portugali on maailmantilastoissa toisena kun listataan maittain liikennekuolemia per ajettu kilometri. Ja lisäsi että kakkostilan selittää tilastokikkailu. Ykköspaikkaa pitävät kolumbialaiset kun laskevat liikennekuolemiksi myös kaikki autoon ammutut.

    puttarijari-._/ kirjoitti: (17.4.2011 15:53:39)
    Kuinkahan totaalisen liikenneturvallisuusongelman muodostaa golfautoilla ajeleminen kentillä alkoholin vaikutuksen alaisena?

    Totuus lienee että suurin osa auton avustuksella pelaavista ajavat omalla henkilöautollaan saapuessaan kentälle, ennen ja jälkeen kierroksensa. Näin teen nimittäin itsekin (pelasin sitten kävellen tai autolla) kun ei ole onnea asua aivan kentän lähellä. Mitään erityistä liikenneturvallisuuteen vaikuttavaa hyötyä tuskin saataisiin siitä että poliisi puhalluttaisi joitain yksittäisiä harvoja golfautolla liikkuvia jossain bunkkerin katveessa. Meillä kun golfauton käyttö on kuitenkin aika harvinaista.

    No kyse on enemmän täällä periaatteesta (ja kanssapelajien viihtyvyydestä). Kännissä golfautolla ajaminen on kielletty ja vieläpä lain mukaan. Mutta eihän se myöskään ketään haittaa, jos vähän droppaan parempaan paikkaan. Missään nimessä en sano, että maistissa golfautolla ajavat ja omin säännöin pelaavat olisivat samat tyypit.

    ts

    KL kirjoitti: (16.4.2011 21:41:53)

    Välimeren maissa on hyväksyttävämpää, vähemmän valvottua ja vähemmän rangaistua ajaa pienessä sievässä kuin Suomessa.

    a.

    Tätä päivää eletään eikä sitä mitä vielä vuosi pari sitten oli tilanne. Jakamalla käsitystä, että se edelleen olisi valvonnaltaan vähäistä ja hyväksytämpää, tulee jakaneeksi vanhentunutta ja väärää tietoa, joka saattaa jollekin käydä kalliiksi ja mutenkin harmilliseksi.

    Viesti siis kaikille, jotka noissa maissa liikkuvat: valvonta ja asuhtautuminen sekä pöhnäsää ajamiseen, että myös ylinopeuksiin on viimeisten kahden vuoden aikana muuttunut rajusti ja viimeisen vuoden aikan siitä eniten.

    Fantti kirjoitti: (17.4.2011 19:36:16)
    No kyse on enemmän täällä periaatteesta (ja kanssapelajien viihtyvyydestä). Kännissä golfautolla ajaminen on kielletty ja vieläpä lain mukaan. Mutta eihän se myöskään ketään haittaa, jos vähän droppaan parempaan paikkaan. Missään nimessä en sano, että maistissa golfautolla ajavat ja omin säännöin pelaavat olisivat samat tyypit.

    Tai olisiko ihan muuten vain mukavaa jos näitä golfautolla ajavia vasiten puhallutettaisiin?

    Itse pitäisin poliisin ratsioita golfkentällä aika turhanpäiväisenä. Mieluummin tosiaan niin että puhallutettaisiin kentältä pois lähteviä autoilijoita. Monet nimittäin hörppivät kaljojaan kierroksen jälkeen joten mahdolliset rattijuopot saataisiin seulottua näin paljon tehokkaammin. Samalla estyisi pääsy yleisen liikenteen sekaan.

    Ottaen huomioon senkin että varsinainen pelaaminen rattijuopumuksen tasoisessa humalassa lienee aika heikkoa, niin harvempi viitsii steppailla hönössään kentällä kiersipä sitten kävellen tai golfautolla. Mutta, jos joku oikeesti ryyppää, aiheuttaa vaaraa (tai muuta hämminkiä) golfautolla niin tottahan siitä kannattaa soittaa viranomaisille.

    Mitään varsinaisia ratsioita en näe tarpeelliseksi golfkentällä kulkeville. En myöskään missään omakotialueilla jossa ihmiset silloin tällöin ajelevat ruohonleikkureillaan. Mutta meitä ihmisiä on niin moneen junaan. Ehkä jonkun mielestä on mukavaa seurata verhojen raosta naapurin kaljan juontia ja heti kun hän istahtaa upean ajettavan leikkurinsa päälle niin soitto poliisille. Näin saadaan aikaan mukavaa ohjelmaa ja ennen kaikkea opetettua naapuria noudattamaan lakia.

    Episodin jälkeen onkin taas paljon kivempaa jatkaa omaa ruohikkonsa leikkaamista vanhalla työnnettävällä Brigg&Srattonilla.

Esillä 19 viestiä, 26 - 44 (kaikkiaan 44)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #304525 kohteessaGolfautot

Etusivu Foorumit Välineet Golfautot