30.4.–7.5. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[11][5]
KilpailuaSuomalaista

Golf välineet ulkomailta

Etusivu Foorumit Välineet Golf välineet ulkomailta

Esillä 25 viestiä, 1 - 25 (kaikkiaan 50)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • En löytänyt aiempaa selkeää keskustelua mihin listattu verkkosivuja joista jengi tilannut välineitä,kenkiä,vaatteita, ym. Onko ollut hyviä kokemuksia joistain tietyistä ulkom. verkkokaupoista joissa laajat valikoimat?

    Sasse kirjoitti: (7.2.2014 22:05:06)
    En löytänyt aiempaa selkeää keskustelua mihin listattu verkkosivuja joista jengi tilannut välineitä,kenkiä,vaatteita, ym.

    Onko ollut hyviä kokemuksia joistain tietyistä ulkom. verkkokaupoista joissa laajat valikoimat?

    Toiminut hyvin Englannista ainakin:
    Golfbuyitonline (hyvät mailojen räätälöintimahdollisudet)
    Onlinegolf
    Golfonline

    Pakko myös sanoa, etttä Suomessa hyviä kokemuksia ainakin:
    Golfpoint
    Peltomäkigolf

    Olen tilannut pariin otteeseen kamaa http://www.direct-golf.co.uk/ Toimii hyvin ja yli 100€ kamat ainakin viimeksi tuli ilmaiseksi kuriirilla. Myös kysymyksiin olen saanut nopeasti vastauksia. Esim kovasti etsimäni Taylorin hanska löytyi täältä, kun ensin olin kaikki Suomen nettikaupat turhaan kolunnut.

    Viimeaikoina olen käyttänyt Clubhouse Golf directiä (www.clubhousegolf.co.uk). Laaja valikoima vaatteita, kenkiä, mailoja yms. golfsälää… Mailoja saa tilattua helposti myös customoituna. Parhaimmillaan tilaus alle viikossa kotiovella Suomessa.

    Tilasin juuri pari tuntia sitten Titleist Pro 1 v x palloja USD 37 / tusina. Tulevat rahtivapaasti Floridaan josta laivalla Suomeen, mukana tulee muutakin kamaa joten rahdit minimaaliset. Tosin matka Suomeen kestää n 7 viikkoa, mutta ei Golfkausikaan sen nopeammin tule.

    Hoh-hoijjaa…
    Zzzzzzzz….

    johto kirjoitti: (9.2.2014 21:58:01)
    Tilasin juuri pari tuntia sitten Titleist Pro 1 v x palloja USD 37 / tusina. Tulevat rahtivapaasti Floridaan josta laivalla Suomeen, mukana tulee muutakin kamaa joten rahdit minimaaliset. Tosin matka Suomeen kestää n 7 viikkoa, mutta ei Golfkausikaan sen nopeammin tule.

    Siihen lisäksi tulli 2,7% golfvälineistä, jos vaatteita niin 12%, +arvonlisävero 24% ja se rahti niin hintaa tulee till jonkunverran.

    Hoh-hoijjaa…
    Zzzzzzzz….

    Meille persaukisemmille 10 tai 40% säästö jossain on ihan merkittävä. Olin hankkimassa uutta bägiäkin directin kautta, mutta 50% syystarjoukset hakkas ko paikan lista!hinnan.

    Itse olen pari kertaa tilannut http://www.lefthandedgolf.co.uk saitilta. Löytyy kattavasti vasureille mailoja, ei ehkä uutuustuotteita halvemmalla, mutta varsinkin jo tuotannosta poistuneista malleista löytyy hyviä alennuksia ja asiakaspalvelu pelaa 110%.

    Yksi asia, mikä itseä korpeaa näissä kotimaan kaupoissa on se, että niillä on aivan kamalat nettisivut/nettikaupat. Itselle se ei ole kynnyskysymys, koska asun muutaman kilsan päässä Balancesta, joten siellä tulee kaupat pääsääntöisesti tehtyä. Mutta jos asuu esim. keskisuomessa ja haluaa golfmailoja tilata kotiin, niin oikeasti helvetisti helpommin se onnistuu esim. UK:sta tilatessa, kun siellä on nettisivut kunnossa ja valikoimat on oikeasti siellä netissä nähtävissä.

    Itse en tilaa enää mitään netin kautta vaan olen pysynyt muutama vuosi sitten tekemässäni periaatepäätöksessä ostaa välineet kotimaisista alan liikkeistä. Silloin saa yleensä hyvää palvelua ja mahdollisuuden testata ja hypistellä ihan omin käsin tuotteita. Kuinkahan paljon golfareilla on netistä tilaamiaan ja omaan käyttöön sopimattomaksi osoittauneita välineitä kaapeissaan? Tiedän vaikka kuinka paljon tällaisia.

    Kotimaisista golfalan liikkeistä saa nykyään tavarat (ne itselle sopivat) ihan kohtuuhintaan ja toivoisin muidenkin vetävän senverran kotiinpäin, että kannattaa kotimaisia liikkeitä, vaikka hinta olisi pikkuisen kalliimpi. ’Sulovileneniksi’ en enää ryhdy.

    Dartsmaster kirjoitti: (10.2.2014 10:46:01)
    Hoh-hoijjaa…
    Zzzzzzzz….

    Meille persaukisemmille 10 tai 40% säästö jossain on ihan merkittävä. Olin hankkimassa uutta bägiäkin directin kautta, mutta 50% syystarjoukset hakkas ko paikan lista!hinnan.

    Itse olen myös jollain mittapuulla persaukinen, ts. en kylve rahassa, mutta tulen toimeen ja olen tyytyväinen.
    Niitä säästöjä voi tehdä kotimaassakin, kuten juuri bägisi kohdalla huomasit. Tyhmintä on tänä päivänä tilata netistä, edes käymättä liikkeissä paikan päällä ja edes vertailematta suomalaista tarjontaa. Nettikaupoissa vaatteiden hinnat on jo kivijalkakaupan tasolla. Sielläkin on kuluja ja palautusprosentti nykyään 50 luokkaa. Kenties golfissakin ja esim. kodinelektroniikassa aivan kohta, ellei jo nyt. Nettikaupat mainostavat usein halvalla tavaraa, jota ei ole edes saatavilla. Hintahäiriköintiä ja asiakkaiden sumutusta.

    Nämä suomalaiset golfkaupat eivät satsaa sivuihinsa siksi, että se nyt vaan ei ole heidän juttunsa. He haluavat tarjota hyvää palvelua ja toimivat puitteet tutustua tuotteisiin. Jos profiloit liikkeesi nettikaupaksi, pitäisi myös olla kaiketi halpa, ettei joku pääse nillittämään täällä että suomalaiset nettikaupat on kalliita. Olisit sitten siinä kierteessä aina. Asiakas kävisi sitten liikkeessä kokeilemassa ja tilaisi nettikaupan puolelta halvemmalla.
    Miksi siis satsata liiketiloihin ja palveluun. No siksi, että se palvelu ja tuotteiden saatavuus on todellisuudessa ainoa kilpailukeino suomalaisille golfkauppiaille. Hinta on maailman vanhin keksintö. Sen voi nykyään ampua alas naapuriliikkeessä tai toiselta puolelta maapalloa.

    Ymmärrän, ettei joitakin tuotteita saa suomesta ja hyväksyn ulkomailta tilaamisen niissä tapauksissa. Myös joskus netistä tilaaminen on järkevää, jos lähimpään tuotteita myyvään liikeeseen on pitkä matka, mutta välineitä voi ostaa vain näkemällä ja testaamalla. Jos haluaa sopivat välineet, kyllä sen eteen täytyy olla valmis näkemään hieman vaivaakin. Näen tämän myös eettisenä kysymyksenä. Meidän yhteiskunnassa ollaan aina vaatimassa kaikkea itsellemme, mutta kun on omasta lompakosta kysymys, kannetaan rahat sulkomaille. Eipä niilläkään euroilla paljoa suomalaista yhteiskuntaa tueta.

    Kannatan itsekin kotimaisten kauppojen käyttöä, mutta joskus hintojen vertailu saattaa kannattaa. Moraalisia näkökulmiahan tässä ei alunperin kysyttykään 😉 Tosiaan noi kotimaisten golfkauppojen nettisivut on lähinnä säälittäviä, GolfCenter ehkä pienenä poikkeuksena… mutta sitäkään tässä ei kysytty.

    Syksyllä ostin uudet raudat ja päädyin hankkimaan ne Balancesta, kun uudessa mallissa ei ollut merkittävää hintaeroa ulkomaisten nettikauppojen ja hyvin palvelevan kotimaisen kaupan välillä… ja fittaus tuli kaupan päälle.

    Chip Greenside kirjoitti: (10.2.2014 11:33:40)
    Kuinkahan paljon golfareilla on netistä tilaamiaan ja omaan käyttöön sopimattomaksi osoittauneita välineitä kaapeissaan? Tiedän vaikka kuinka paljon tällaisia.

    varmasti vaikka kuinka paljon. Paljon enemmän siellä on suomalaisista liikkeistä ostettuja sopimattomia välineitä.

    Noooh, TeesHot ja Chip ovat nyt vähän sivuraiteilla. Ihan kuin nopeimmista autoista keskustellessa alettaisi syyttämään mikset aja polkupyörällä kun se on ekologisempaa.

    Itse olen tenhyt periaatepäätöksen että kaikki mitä kokeilen, ostan sieltä mistä kokeilen, sen minkä ostan verkosta, en taas sen testailulla vaivaa Suomalaisia yrittäjiä. Ylivoimaisesti suurimman osan ostoksistani ostan, varmaan sen 70%, kuitenkin Suomesta. Joka tarkoittaa Golf Balance Vantaata. Satunnaisesti Golf Balance Espoota ja Golf Centerin Golfoutlet Hertsikassa (jossa on muuten ihan ok verkkokauppakin, osuu siis ihan kysymykseenkin). En ole siis verkko-ostajinen puolella enkä vastaan.

    Mutta itse kysymykseen vastaan että Olinegolf ja Golfonline ovat olleet luotettavia. Olen tilaillut niistä lähinnä paitoja, windstoppereita, tiitä, hanskoja ja palloja ja valikoima on molemmissa laaja.

    Golfbidderissä on taas valtava valikoima erinomaisessa kunnossa olevia käytettyjä mailoja luotettavasti toimitettuna.

    Täällä parisen sataa viestiä aiheesta. Joskin jo vähän vanhentunutta tietoa.

    Luotettavat nettikaupat

    Henkka kirjoitti: (10.2.2014 19:48:02)
    Noooh, TeesHot ja Chip ovat nyt vähän sivuraiteilla. Ihan kuin nopeimmista autoista keskustellessa alettaisi syyttämään mikset aja polkupyörällä kun se on ekologisempaa.
    [/URL]

    Aika huono vertaus, mutta Ihan yhtä sivuraiteilla kuin nää nettiostajatkin, jotka tasaisin väliajoin avaavat näitä ketjuja verkkokaupoista.
    Miksi helvetissä arpoa mistä tilaa, kun luotettavinta on kuitenkin ostaa kasvotusten. Se, että kysyy kokemuksia verkkokaupoista, tarkoittaa että henkilöä pelottaa tilata verkosta, kun ei tiedä tavaran alkuperää ja tuleeko se edes perille. Vai miten asiointikokemukset verkkokaupoissa muuten eroavat toisistaan?

    Ai niin. Mä ostan golfvälineet ja varusteet Suomesta. Balancesta enimmäkseen viime vuosina, mutta myös Peltomäeltä, Centeristä, Diswestistä, Golfpointista, Nico’s Golfista tai kotiklubin Proshopista. Tulleja ja alveja ei ole tullut kukaan jälkikäteen kyselemään, sillä ne oli jo hoidettu.

    Hienoa

    Tilataan kaikki ulkomailta – maitokaupan kamat ulkomaisilta toimittajilta. .

    Hankitaan :
    Lisää työttämiä – tukemaan jo muutenkin poliittisesti onnistuneita päätöksiä.
    Kentänhoitajia Itämaista –
    Paperimiehiä Brasiliasta tai Uudesta Seelannista-
    Putkimiehiä Puolasta .
    golfkenttien Toimitusjohtaia ja Golfopettajia (Golfliiton kouluttamia) Virosta

    Noista maista löytyy hyvinkoulutettuja halpoja resursseja ja samalla vapautetaan kotimaisia golfareita pelaamaan lisää.. kaikki voittaa..

    PS Eläkeläisenä muuten kannattaa siirtää kirjansa Ranskaan – Portugaliin tai Marokoon– ei tarvitse maksella verokja ja muita turhanpäiväisiä puoluetukia 🙂

    Et sillai meillä menee hyvin ja rahaa säästyy..

    Itse kuitenkin ostelan kaiken mahdollisen kotimaisilta toimittajilta – vaikka se voikin olla hiukka arvokkaampaa.

    MarX kirjoitti: (10.2.2014 20:11:51)

    Hienoa

    Tilataan kaikki ulkomailta – maitokaupan kamat ulkomaisilta toimittajilta. .

    Hankitaan :
    Lisää työttämiä – tukemaan jo muutenkin poliittisesti onnistuneita päätöksiä.
    Kentänhoitajia Itämaista –
    Paperimiehiä Brasiliasta tai Uudesta Seelannista-
    Putkimiehiä Puolasta .
    golfkenttien Toimitusjohtaia ja Golfopettajia (Golfliiton kouluttamia) Virosta

    Noista maista löytyy hyvinkoulutettuja halpoja resursseja ja samalla vapautetaan kotimaisia golfareita pelaamaan lisää.. kaikki voittaa..

    PS Eläkeläisenä muuten kannattaa siirtää kirjansa Ranskaan – Portugaliin tai Marokoon– ei tarvitse maksella verokja ja muita turhanpäiväisiä puoluetukia 🙂

    Et sillai meillä menee hyvin ja rahaa säästyy..

    Itse kuitenkin ostelan kaiken mahdollisen kotimaisilta toimittajilta – vaikka se voikin olla hiukka arvokkaampaa.

    Joo, mullakin on nyt hyvä mieli. Ostin just kaks tarjoushanskaa suomalaisesta golfkaupasta, ja maksoivat saman verran kuin kolme hanskaa kotiinkuljetettuna brittikaupasta, mutta perhana ylläpidin kotimaista yrittäjyyttä.

    On se kumma, että näissä ketjuissa nyt ei voi puhua otsikon asioista ilman tätä syyllistysväkytystä.

    TeesHot kirjoitti: (10.2.2014 20:10:07)
    Aika huono vertaus, mutta Ihan yhtä sivuraiteilla kuin nää nettiostajatkin,..

    Kyllä se oli ihan osuva vertaus, mutta tuolla meuhkaamisella en yhtään ihmettele että sinulta meni sanoma täysin ohi. En minä sinua tai Chipiä mitenkään syyttänyt, että ei tarvii alkaa nyrkit pystyssä huitoa mihin sattuu, sanoin vaan että puhutte vähän eri asiasta mitä kysyttiin. Vedäs nyt vähän happea, vilkaise vaikka ikkunasta ulos, jos tupakoit käy vaikka parveekkella röökillä. Turha tässä nyt yksinkertaisista ihan tavallisista asioista on noin hirveitä herneitä nenään vetää. On se nyt vallan eriskummallista jos keskustelupalstalla ei joku nimimerkki saa kysyä hyviä nettikauppoja ilman että joku mielensäpahoittaja poksauttaa närkästyksissään verisuonen päästään. Puhumattakaan siitä että joku nyt vielä asiallisesti erehtyy siihen vastaamaan.

    Katso: http://www.dormy.se

    Valitettavasti vahva kruunu pitää eurohinnat aika kovina.

    Henkka kirjoitti: (10.2.2014 20:41:41)

    TeesHot kirjoitti: (10.2.2014 20:10:07)
    Aika huono vertaus, mutta Ihan yhtä sivuraiteilla kuin nää nettiostajatkin,..

    Kyllä se oli ihan osuva vertaus, mutta tuolla meuhkaamisella en yhtään ihmettele että sinulta meni sanoma täysin ohi. En minä sinua tai Chipiä mitenkään syyttänyt, että ei tarvii alkaa nyrkit pystyssä huitoa mihin sattuu, sanoin vaan että puhutte vähän eri asiasta mitä kysyttiin. Vedäs nyt vähän happea, vilkaise vaikka ikkunasta ulos, jos tupakoit käy vaikka parveekkella röökillä. Turha tässä nyt yksinkertaisista ihan tavallisista asioista on noin hirveitä herneitä nenään vetää. On se nyt vallan eriskummallista jos keskustelupalstalla ei joku nimimerkki saa kysyä hyviä nettikauppoja ilman että joku mielensäpahoittaja poksauttaa närkästyksissään verisuonen päästään. Puhumattakaan siitä että joku nyt vielä asiallisesti erehtyy siihen vastaamaan.

    Jo tuon aloitusviestin otsikko huvittaa. Golf välineet ulkomailta. Jotenkin vielä ymmärtäisi kysymykset: Mistä saisi edullisesti golfvälineet? Mistä saisi laadukkaat golfvälineet? Mistä kannattaisi ostaa golfvälineet? Mutta että hinnalla millä hyvänsä, mitä tahansa laatua kunhan sen saa ulkomailta.

    Olen kyllä sitä mieltä et monessakaan asiassa kannata mennä merta kauenmaksi ……

    -Ostin juuri tosi hienon bäkin 99€ Suomalaiisesta golf liikeestä (ovh 400€) ja jenkki sivuila 315$.

    – mailat samasta kaupasta .monta mailasarjaa käytiin läpi … Se on palvelua ja siitä maksaa mielellään . Muuten voi tulla hankittua turhan vaativat mailat . Ja sit kun käy ostoksilla niin tuttu myyjä tulee yleensä juttelemaan miten lyönit on kehittynyt ja tokasee siihen vie,,et sit kun se draivi lähteen ja huomaat et tartet vähän vaativampaa mailaa niin tuo toi vanha takas niin katotaan hinnat kohdille….eipä netissä tuu tollaista palvelua saatika pelaako takuut tai se vaiva kun chattailet jollekkin et toi maila oli rikki kun mä sai sen viikojen päästä tilauksesta ….

    TerV köyhä mut tyytyväinen….

    Enemmän huvittaa nämä vastaukset kuin otsikko. Jos on Suomikaupat, niiden tarjonta ja hintataso jo ennestään tiedossa niin mitä niitä enää kyselemään.
    Ebaysta kannattaa kans katella jos tietää mitä on ostamassa. Moni jenkkilän proshop (kivijalkakauppa) myy siellä edellisten kausien tuotteita edulliseen hintaan. Jopa rahtikulujen, verojen ja tullien jälkeen jää vielä monesti erittäin kilpailukykyinen hinta verrattuna paikallisiin tarjouksiin.

    Henkka kirjoitti: (10.2.2014 20:41:41)

    TeesHot kirjoitti: (10.2.2014 20:10:07)
    Aika huono vertaus, mutta Ihan yhtä sivuraiteilla kuin nää nettiostajatkin,..

    Kyllä se oli ihan osuva vertaus, mutta tuolla meuhkaamisella en yhtään ihmettele että sinulta meni sanoma täysin ohi. En minä sinua tai Chipiä mitenkään syyttänyt, että ei tarvii alkaa nyrkit pystyssä huitoa mihin sattuu, sanoin vaan että puhutte vähän eri asiasta mitä kysyttiin. Vedäs nyt vähän happea, vilkaise vaikka ikkunasta ulos, jos tupakoit käy vaikka parveekkella röökillä. Turha tässä nyt yksinkertaisista ihan tavallisista asioista on noin hirveitä herneitä nenään vetää. On se nyt vallan eriskummallista jos keskustelupalstalla ei joku nimimerkki saa kysyä hyviä nettikauppoja ilman että joku mielensäpahoittaja poksauttaa närkästyksissään verisuonen päästään. Puhumattakaan siitä että joku nyt vielä asiallisesti erehtyy siihen vastaamaan.

    Vedä nyt itse happea hyvä mies 😀
    Sun sanoman ymmärsin, mutta vertaus oli huono, edelleen.
    Kukas täällä meuhkaa? Nyrkit pystyssä? Heh.
    Mäkin sanoin vaan mielipiteeni, en luullakseni meuhkannut.
    En tupakoi, enkä herneitä nenuun nuuhkinut. Älä sinäkään.
    Mieli ei pahoittunut, suoni ei poksahtanut. Täällä ei ole vielä yhdenkään kirjoittajan syke noussut. Nytkään. Ellei sinun?

    Kiitos kysymykseeni vastanneille! Aika paljon nyt tässä keskustelua tullut otsikostani ja sen verran nyt sitä valoitan että kun asun paikkakunnalla josta lähimpään alan ’kattavan valikoiman’ omaavana alanliikkeeseen on se n.100km ja melkein kaikki suomalaiset verkkokaupat tulee katseltua viikottain niin siksi ihan mielenkiinnosta kysyin kokemuksistanne ulkomaisista nettikaupoista. Toki kannatan kotimaisten,nimenomaan alaan erikoistuneiden yrittäjien tukemista,saa ammattitaitoista apua kun tarvii ja eivätkä ne hinnat aina ole niin paljoa kaikissa korkeampia kun jossain ulkkari kaupassa. Mutta kun Suomesta ei välttämättä joskus löydy etsimääni välinettä tai tarviketta niin silloin on suunnattava katse ulkomaita kohti ja mielellään sellaista kauppaa joka toimii ja on luotettava.

    Juu, sorry OT.

Esillä 25 viestiä, 1 - 25 (kaikkiaan 50)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #301494 kohteessaGolf välineet ulkomailta

Etusivu Foorumit Välineet Golf välineet ulkomailta