Aihe: Golf-unet onko kokemuksia? - Golfpiste.com

28.4.–5.5. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[11][16]
KilpailuaSuomalaista

Golf-unet onko kokemuksia?

Etusivu Foorumit Yleistä Golf-unet onko kokemuksia?

Esillä 21 viestiä, 1 - 21 (kaikkiaan 21)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Päivän kysymys on hyvä ja ainakin meikälle ajankohtainen. Näin just viimeksi toissa yönä golf-unen. Mulla oli lähestymislyönti bunkkerista korkealle griinille joka oli täynnä puita, muu ryhmä oli jo greenillä. Lyönti oli täydellinen ja meni keskelle griiniä, lippua en nähnyt kun oli puita niin paljon. Lyönti oli ilmeisesti onnistunut koska greenillä seisova Tiger Woods taputti käsiään yhteen. Lähdin onnessani greenille, mun piti kiivetä ensin johonkin parvekkeelle ja kontata parvekkeen kaidetta pitkin parvekkeen pystyseinän ohi mutta selässä oleva bägi alkoi aina vetämään alaspäin… Onko unenselittäjiä paikalla? 🙂

Mua tuossa jokunen vuosi sitten emäntä alkoi haastattelemaan aamuyöstä kun olin hihitellyt nin maar perusteellisesti. Keskustelu kulki joteskin näin:
    ”Mikäs on nuin hauskaa?”
    ”Oon yks alle :)”
    ”Ootkos hereillä?”
    ”En :(”

Kuulostaa hyvin tutulta. Mita ihmeellisimmista tee paikoista jne olen joutunut unissani pelaamaan. Ja usein on ollut unia, jossa tapahtuu miljoona asiaa ja olen myohastymassa kisan startista. Tosin yleensa heraan ennenkun myohastyn tosin hikisena 🙂
    Paras uni on ollut kun olin mukamas Jyvas golfin harj. kentalla, jossa on muutama par 4 reikakin ja unessa reikia oli enemman mutta joka toisella tein holarin ja joka toisella holari kierahti!!!!

florida kirjoitti: (12.2.2007 13:40:38)
    Paras uni on ollut kun olin mukamas Jyvas golfin harj. kentalla, jossa on muutama par 4 reikakin ja unessa reikia oli enemman mutta joka toisella tein holarin ja joka toisella holari kierahti!!!!

Mentaaliharjoittelusi on vielä pahasti keskeneräistä, kun kerran hutilyönnitkin pääsevät uniin mukaan.

Kuulimpas kaverilta (juu, mulla on jopa sellaisia eikä vaan keksittyjä kavereita) vähän aikaa sitten, että hän oli mentaaliharjoituksena pelannut kotikenttäänsä mielikuvakierroksena. Taisi olla 16. reiän jälkeen 16 lyöntiä alle parin kun oli iskenyt jännitys kunnolla päälle 17. reiän tiiboksissa – epäilys siitä karkaako draivi jonnekin nevadaan.
    Mielikuvakierroksella.

Näin itse viime yönä golf-aiheisen painajaisen. Kelvottomasta asiakaspalvelusta. En kerinnyt edes kentälle saakka.

Kuulimpas kaverilta (juu, mulla on jopa sellaisia eikä vaan keksittyjä kavereita) vähän aikaa sitten, että hän oli mentaaliharjoituksena pelannut kotikenttäänsä mielikuvakierroksena. Taisi olla 16. reiän jälkeen 16 lyöntiä alle parin kun oli iskenyt jännitys kunnolla päälle 17. reiän tiiboksissa – epäilys siitä karkaako draivi jonnekin nevadaan.
    Mielikuvakierroksella.

Et ole koskaan tainnut itse tehda mielikuvaharjoittelua, joten otapas pieni treeni. Olet voittamassa kisaa ja kaksi vaikeaa reikaa jaljella. Tiedat liikaa, par riittaa. Yleisoa noin 2000. Kukaan ei tunne sinua ja yleiso on jonkun muun puolella. Tosin aloitA RUNDI ALUSTA. Kentta vaikka Dubai emirates. Mielikuvaharjoituksessa on sitten tarkoitus nahda kaikki lyonnit ja pallon putoaminen reikaan asti.

Kerrothan sitten miten meni 🙂

Ihan hyvä kentähän tuo Dubai varmasti on mutta kun en ole koskaan siellä käynyt pelaamassa, niin siittä syystä valitsen mielikuvaani sellaisen kentän jota olen pelannut.
    Ja muutenkin ’helpompi’ pelata omaa tuttua kenttää kun saa tuoksut ja äänet mukaan :D.

Mutta nyt voi mielikuvagurut vastata onko se oikea tapa pelata mielikuvagolfia? Siis tuttu kenttä. Ja miten olisi hyvä pelata? Onko itse ikäänkuin takana katsomassa omaa lyöntiään vai onko kropassa fiilistelmässä. Tapoja varmaan löytyy monia ja sieltä pitäisi se oikea ja toimiva itselle löytää.

Helpoin tie aloittaa saattaa olla ulkopuolisen katsojan nakokulmasta, mutta pitaisi tietysti pyrkia siihen etta nakisit omien silmiesi nakokulmasta koko ajan ja tuntisit kehossasi kaiken mita tapahtuu.

Pari linkkia

http://www.fitness.fi/terveys/henkinen/_a9476/huipulle+henkisella+kantilla/

ja tsekkaa vaikka http://www.supy.fi 🙂

Minähän en ole guru tässä(kään) asiassa, mutta:

Jamasa kirjoitti: (12.2.2007 16:02:33)
    Mutta nyt voi mielikuvagurut vastata onko se oikea tapa pelata mielikuvagolfia? Siis tuttu kenttä.

No tietenkään ei. Tottakai se on parempi lähteä uittamaan sitä gameplaniaan niin monelle kentälle kuin mahdollista.

Jamasa kirjoitti: (12.2.2007 16:02:33)
    Ja miten olisi hyvä pelata? Onko itse ikäänkuin takana katsomassa omaa lyöntiään vai onko kropassa fiilistelmässä. Tapoja varmaan löytyy monia ja sieltä pitäisi se oikea ja toimiva itselle löytää.

Luulenpa että tässä voisi myös ottaa vapauksia eli irtautuu vaan kehostaa leijailemaan. Kantsii kuitenkin pitää varansa ettei takerru puun latvaan ja ala soimaan. Pääpainon laittaisinkin tämän havainnon pohjalta tuohon fiilistelyyn.

Oon joskus kokeillu pelata kotikenttää mielikuvissa,mutta kenttä on joko liian helppo,tai ajankohta on väärä. Aina on tullu uni silmään ennen ensimmäistä puttia. Täytyis varmaan siirtyä vieraskentille. Greenfee mahdollisimman kova,notta ei nukahtais.

florida kirjoitti: (12.2.2007 15:55:00)
    Et ole koskaan tainnut itse tehda mielikuvaharjoittelua, joten otapas pieni treeni.

Olen tehnyt. Eri lajissa tosin.

Sekä ’pelkkänä’ mielikuvaharjoitteluna että mielikuvavastustajaa vastaan lajissa, joissa ottelut ovat vastustajaa eikä kenttää vastaan. Onnistumisen mielikuva oli helppo saada aikaan ja treenaaminen tehostui ja siitä tuli mielekkäämpääkin mielikuvavastustajaa vastaan.

Lopetin lajin 11 vuoden kilpailemisen jälkeen kun ne todelliset vastustajat pöllyttivät minua paljon useammin ja myös rumemmin kuin mielikuvavastustajani 🙂

Keksinkin sitte paaaljon paremman mielikuvaharjuutteen. Eli kuvittelee ihtensä pallin asemaan. Ole peloton palli joka löytää tiensä mahollisimman nopiasti lämpöiseen pesään! Tyhmät pallot joutaa unehduksiin kun pistävät päänsä pensaaseen. Nii. Nuin helppoo se on. Hä?

Mitenkäspäin asettelisit ittes tiin päälle,vaatis paljon rohkeutta kattella lähestyvää mailanpäätä.Vois tulla mieleen kääntää persus palliin päin,just osumassa ja kierre ois valmis.

Golf-uran alkuaikoina tuli paljonkin pelattua unissa. Oli välillä tosi rasittavaa kun piti pelata päivät oikeesti ja yökaudet unissa. Ehkä tämä golf-aiheisten unien näkeminen liittyi alkuinnostukseen ja myös alkustressiin. Oli nimittäin niin paljon muistettavaa, että silloin mietti mitenköhän näistä kaikista selviää =:O.

No, eIHän niitä oikeasti kaikkia oikeasti opikkaan, mutta onneksi on sääntökirja kiperiä tilanteita varten bägissä, pelikaverit ja huomattavasti rennompi ote peliin kuin alkuaikoina ;o).

Nykyisin nukun kierroksen jälkeen yleensä kuin tukki. Varmaan happimyrkytys ;D.

buugi kirjoitti: (12.2.2007 20:55:44)
    Mitenkäspäin asettelisit ittes tiin päälle,vaatis paljon rohkeutta kattella lähestyvää mailanpäätä.Vois tulla mieleen kääntää persus palliin päin,just osumassa ja kierre ois valmis.

Jotenkin minusta tuntuu että tässä saattaa mennä pallit ja pullat jollei ny sekasin nin ainaki väärään kurkkuun…

……niin meni senat sakasin.

Mika Hekkanen kirjoitti: (12.2.2007 16:57:28)
    Lopetin lajin 11 vuoden kilpailemisen jälkeen kun ne todelliset vastustajat pöllyttivät minua paljon useammin ja myös rumemmin kuin mielikuvavastustajani 🙂

Tyypillinen mentaalivalmentautumisen lopputulema, tosin kivaa se varmaan on ollut.

fukke diise saisse kirjoitti: (12.2.2007 23:25:56)

Mika Hekkanen kirjoitti: (12.2.2007 16:57:28)

Tyypillinen mentaalivalmentautumisen lopputulema, tosin kivaa se varmaan on ollut.

Harjoittelu oli kivaa, samoin kilpaileminen ensimmäisten noin 8 vuoden ajan.
    Lopetuspäätös kypsyi pitkään ja tekijöitä oli merkillisen useita.

Harjoitusmäärät olivat välillä valtavia ja suurin osa niistä oli kuitenkin joko pelinomaisia harjoituksia tai tekniikkatreeniin rinnastettavaa harjoittelua.

Kokemusta on unista. Mooonta kertaa oon ’pelaillu’ unissani Sophien ja Natalien kanssa….

El ninó kirjoitti: (13.2.2007 8:16:59)
    Kokemusta on unista. Mooonta kertaa oon ’pelaillu’ unissani Sophien ja Natalien kanssa….

No ootkos ollu up vai down?

AAH kirjoitti: (13.2.2007 8:30:57)

Niin, nyt puhutaan reikäpelistä?? Up n’ down….wash n’ go.

El ninó kirjoitti: (13.2.2007 8:53:21)

AAH kirjoitti: (13.2.2007 8:30:57)

Niin, nyt puhutaan reikäpelistä?? Up n’ down….wash n’ go.

… ja eiku puttaamaan 😉

Esillä 21 viestiä, 1 - 21 (kaikkiaan 21)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #482038 kohteessaGolf-unet onko kokemuksia?

Etusivu Foorumit Yleistä Golf-unet onko kokemuksia?