Aihe: Golf taidelaji, mutta tunnistaako lajin harrastajat modernia taidetta - Golfpiste.com

5.5.–12.5. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[11][7]
KilpailuaSuomalaista

Golf taidelaji, mutta tunnistaako lajin harrastajat modernia taidetta

Etusivu Foorumit Yleistä Golf taidelaji, mutta tunnistaako lajin harrastajat modernia taidetta

Esillä 12 viestiä, 1 - 12 (kaikkiaan 12)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Golfhan on varsinainen taidelaji, tottumatonkin silmä pystyy erottamaan oikean golftaiteilijan rangella tökkivästä tuupparista, kuten esim musta. Parhaimillaan taspainoinen upea swingi on yhtä kaunista katseltavaa kuin balettitanssijan liikesarjat. Sitten löytyy taidelajeja joista on hyvin paha sanoa onko se taidetta vai ei, kyseessä on siis modernitaide. Pienenä kevennyksenä siis tulevaa talvikautta varten voi tehdä kokeen kuinka paljon modernista taiteesta ymmärtää. Osa kuvista on modernia taidetta ja osa on 4-vuotiaan töherryksiä, tuossa linkki laitahan tulosesi tänne testin jälkeen tai jos muistat tehneesi sen aikaisemmin niin ensimmäinen tuloksesi. Ei pidä hävetä huonoa tulosta, itse suurena taiteen ystävänä sain kokonaista 4/11 oikein, olin jopa varma, että ehkä yksi meni pieleen;)

2/11.
    Ei pääse keulimaan tällä…

Tykkäsin tästä keskustelunavauksesta.Ja itse olen vankkumattomana esteetikkona juuri samaa mieltä swingistä. Lisäisin esteettisiin liikuntatekoihin, jotka eivät ole riippuvaisia tekijän omasta esteettisestä ulkomuodosta, esim. korkeushypyn, lentopallon hyppyaloituksen (etenkin hidastuksena -aah!) ja monenmoiset tanssit. Esim tämän https://www.youtube.com/watch?v=IelPNwvLQcs.

7 pistettä …

J_M

No minähän en taiteesta ymmärrä yhtään mitään… ihan insinööripohjalta 9 pistettä.. ; )

Salvador Dalin taiteen suurena ihailijana ja hänen taidemuseonsa Kataloniassa ja Floridassa läpikäyneenä ’erilaisen’ taiteen asiantuntijana olin varma menestyksestäni tässä tehtävässä.

No… ei se tulos hääppöinen ollut, 5/11. Hmmm… tosi lahjakkaita toddlereita, eikös!

Pelkkää Guggenheim – kamaa koko sarja. Arvasin 7 oikein. Toisella kierroksella tulos voisi heittää +/- 2.

5/11
    olen itse tyytyväinen omaan taideosaamiseen…

5/11, eli varmasti paremmat pisteet kuin svingianalyysi antaisi.

Tuloksena 6/11. Ei tällä varmaan pääse Guggenheim Helsingin hallitukseen:)

Arvasin 5 oikein. Kyllä mä katselen sitä hyvää svingiä mielummin.

Osuin 9 oikein, yllättävää! Mutta olen käynyt Nykin MoMA:ssa 1980-luvulla, ehkä alitajuisesti muistan noita sieltä 😀 ja nuorin poikakin on vain 5 vanha, siis toddler art on myös tuttua…

Harmi että en osu ollenkaan yhtä hyvin golfpalloon, enkä varsinkaan väyliin tai griineihin

Urheilutaidetta on myös kuinka Lionel Messi kääntyy pari kertaa helpon näköisesti ja liruttaa pallon tolpan juuresta maaliin, vaikka molemmissa kyynärpäissä roikkuu miljoonapalkkainen huippupuolustaja, joille valmentaja on pitänyt ennen matsia puhuttelun aiheesta ’pysykää sen kyljissä kiinni, ja sitten ETTE päästä sitä pyörähtämään pallon kanssa…’.

Sekä Stefan Edbergin rystyvolleyt aikanaan.

Kuuma putteri kirjoitti: (4.10.2013 8:25:44)
    Urheilutaidetta on myös kuinka Lionel Messi kääntyy pari kertaa helpon näköisesti ja liruttaa pallon tolpan juuresta maaliin, vaikka molemmissa kyynärpäissä roikkuu miljoonapalkkainen huippupuolustaja, joille valmentaja on pitänyt ennen matsia puhuttelun aiheesta ’pysykää sen kyljissä kiinni, ja sitten ETTE päästä sitä pyörähtämään pallon kanssa…’.

Vaikka ikiaikaisena Real Madrid -fainina (kannatusjäsen vuodesta 1982…) en pidäkään Messiä juuri minään, niin tuohon puheenvuoroon on vaan pakko yhtyä, onhan se komeeta!

J-P Salakari

PS. Ketjun aiheeseen liittyen sain 9/11, pelottavat numerot…

Esillä 12 viestiä, 1 - 12 (kaikkiaan 12)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #412882 kohteessaGolf taidelaji, mutta tunnistaako lajin harrastajat modernia taidetta

Etusivu Foorumit Yleistä Golf taidelaji, mutta tunnistaako lajin harrastajat modernia taidetta