-
JulkaisijaArtikkelit
-
Mitenkäs Parti nuo ERG:n toimet ovat lisänneet osakkeen haluttavuutta tai arvostusta? Löytyykö siis noiden tekojen kautta syy osakkeen omistamiselle esim vuokraamisen sijaan?
Tämä toinen kappale on hyvä oivallus.
Eikö Rinkku voisi näyttää esimerkkiä ja ottaa onkeen sinun ehdotuksestasi ja myydä osakkeensa grynderille.
Näin poistuisi 800 osaketta markkinoilta, rinkun osakkaat tekisivät hyvän diilin sinä mukaan lukien.Teeppä esitys yhtiökokoukselle.
Voi kun olisi edit:
se segmentti kasvattaa sekä suhteellista että absoluuttista osuuttaan aina vaan enemmän.
uolevi47 kirjoitti: (17.10.2012 13:26:39)
Eipä anna osakeyhtiölaki myöten muuttaa nykyisiä yhtiöjärjestyksiä Eikan esittämän mallin mukaisiksi.Eipä anna, mutta menköön taloudellisesti epäterve kenttäyhtiö nurin. Jos ei ole riittävästi maksavia harrastajia eikä kysyntään, niin markkinat hoitakoon hommansa. Mikä tässä nyt on niin vaikeata?
ts kirjoitti: (17.10.2012 15:32:23)
Mitenkäs Parti nuo ERG:n toimet ovat lisänneet osakkeen haluttavuutta tai arvostusta? Löytyykö siis noiden tekojen kautta syy osakkeen omistamiselle esim vuokraamisen sijaan?Mä en oikeastaan välitä hirveän paljon tuosta haluttavuus-asiasta niinkuin sanoin. Mulle etusijalla on golf-kentän hyvinvointi.
2012 Suomessa tuo haluttavuus on alhaalla joka tapauksessa ja huomion pitäisi olla kentän järkevässä hoidossa ja varautumisessa muutoksiin tulevaisuudessa.Mä näen osakkuuden vain yhtenä palasena tätä ekosysteemiä (huomaa muotitermin käyttö) ja sen haluttavuuden olevan aika sivuseikka.
Alkuperäiseen kysymykseen: Ainakin omassa mielessäni pidän mainittua toimenpidettä hyvänä ratkaisuna, mutta kriteerit/motiivit ovat muut kuin haluttavuus/arvostus.
uolevi47 kirjoitti: (17.10.2012 15:33:48)
Teeppä esitys yhtiökokoukselle.🙂 Jep. Olin paikalla kun tätä asiaa käsiteltiin yhtiökokouksessa.
Ei oikein ottanut tuulta alleen, joten passaan 🙂Poodri Hoo kirjoitti: (17.10.2012 15:42:30)
uolevi47 kirjoitti: (17.10.2012 13:26:39)
Eipä anna osakeyhtiölaki myöten muuttaa nykyisiä yhtiöjärjestyksiä Eikan esittämän mallin mukaisiksi.Eipä anna, mutta menköön taloudellisesti epäterve kenttäyhtiö nurin. Jos ei ole riittävästi maksavia harrastajia eikä kysyntään, niin markkinat hoitakoon hommansa. Mikä tässä nyt on niin vaikeata?
PoodriHoo kiteytti osuvasti.
Vaihtuvuus kenttäyhtiöissä on luonnollisen poistuman kautta noin 5% ja muuttoliikkeen vuoksi 5… 10%. kestää 10… 20 vuotta kun omistajasukupolvi on vaihtunut. Paljonko vaihtuneesta osakaskunnasta on golfareita ja paljonko on muita – sen aika näyttää. Varmastikin yksi omistaja useammallakin kentällä on valtio/kunta. Uudet omistajat eivät välttämättä omista osaketta rakkaudesta golfiin vaan ihan ihan muista syistä. Pudotuspeliin ajaudumme ja se lienee ainoa asian ratkaisija. -
JulkaisijaArtikkelit