Aihe: Golf lehti – ollaanko siellä hereillä? - Golfpiste.com

5.5.–12.5. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[11][7]
KilpailuaSuomalaista

Golf lehti – ollaanko siellä hereillä?

Etusivu Foorumit Yleistä Golf lehti – ollaanko siellä hereillä?

Esillä 15 viestiä, 1 - 15 (kaikkiaan 15)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Tällä viikolla ilmestyi Golf lehti, jossa oli kaksi kokonaista sivua Challange tourin kisasta? Haloo, isoin golf tapahtuma Suomessa 4 vuoteen ja kaksi sivua. Jos Golf lehti oikeasti olisi lehti, tai tukisi suomalaista golffia niin siinä olisi ollut erillinen liite liittyen Lohjan kisaan – ajo-ohjeet, lippujen hinnat, ohjeita kuinka kannattaa seurata kisaa paikanpäällä, pelaajien lähtö-ajat jne… Mutta sen sijaan, lehti koostui normaalista ’leikka ja liimaa’ kokoelma muista golf lehdistä. Suosittelen että golf seurat lopettavat automaattiset golf lehden tilaukset ja kukin voi itse halutessaan tilata ja maksaa jos haluaa.

ping10 kirjoitti:Tällä viikolla ilmestyi Golf lehti… lehti koostui normaalista ’leikka ja liimaa’ kokoelma muista golf lehdistä.
    Suosittelen että golf seurat lopettavat automaattiset golf lehden tilaukset ja kukin voi itse halutessaan tilata ja maksaa jos haluaa.

Miettikää miten Suomen golfhistoriaa jälkikirjoitetaan esim. 20 vuoden kuluttua 2000 – 2008 välisestä ajasta? Faktat otetaan golf.fi sivustolta ja golflehden sivuilta….. 🙂

Kuitenkin samaan aikaan on ollut erilaisia luovia toimijoita ja aktiivista GOLFraportointia. Ilmaisjakelulehdet fore, caddie ym. lopulta golf digest… ja uuden tyyppiset kisat kuten sinkut open, gp invitational tai tämä viimeinen näppis on tour projekti (paljon muita joista ei ole kerrottu). Lisäksi avoin ja välillä riehaantunut keskustelu gp.com foruumilla.

Suomen golfliiton lehteä lukiessa voi kaivaa noin 10 vuotta vanhan lehden ja jutut ovat ihan samat (parhaimmillaan ulkomaiset kenttäjutut ovat samoja). Pääkirjoitusjutut ja muut kolumnit ovat aika ’taantumuksellisia’ tai muuten ’saman asian toistoa’ aiemmilta vuosilta.

Aika ’surullista’, jos halutaan pitää suomen perustavisgolf elävänä, silloin pitää olla ymmärrystä muuhunkin kuin pelkästää pari kuukautta vanhojen (tiettyjen luokkien) kilpailutulosten julkaisemisiin. Ennen pitkää golfmaailma repeää suomessa kahtia: kilpailijat, joilla on liiton pakkolisenssi ja kaikki muut harrastajat jotka ei SGL tarvitse.

Itse en ole SGL enkä GP tai muunkaan ns. ’vaikuttaja’, olen vaan tavisgolfari, joka rakastaa lajia ja pelaa ’vakavasti’ pallopeliä nimeltä GOLF virallisten sääntöjen mukaan n 100 / vuosi. Tajuan hyvin kaikki nykypäivän kaupalliset paineet, joiden avulla pyritään lisäämään ’golfliikevaihtoa’ eri tavoin, mutta nämä toimijat pitävät suomigolfin elävänä.

Joten mielestäni Golflehti tai SGL liitto on hereillä vain omissa sisäisissä pienpiireissä…

Viimeisen lehden pääkirjoitus oli täyttä asiaa!

Nimetön

Minkä tähden golfliiton kannattaa panostaa lehteenä,kun tilauskanta on taattu.
    Miksi siihen kannattaa uhrata rahaa,sehän näkyy suoraan tilinpäätöksen alimmaisella rivillä.
    Lueppa liittovaltuuston kokouksen 10.11.2007 juttu lopusta.(kustannustoiminta ja markkinavoimat).
    https://golf.fi/portal//uutiset/uutiset?bid=5741&vid=97

Golfliitto on ottanut viestinnän yhdeksi ensi vuoden painopistealueekseen

piispanen kirjoitti:Minkä tähden golfliiton kannattaa panostaa lehteenä,kun tilauskanta on taattu. — kustannustoiminta ja markkinavoimat

Kiitos vinkistä, luin koko uutisen ja onkohan ns. ’myllykirje’ lähetetty myös golfseuroihin, että korjaavat häiritsevät ’roskalehdet’ pois näkyvistä klubitalojen pöydiltä 🙂
    Golflehti on kai laajalevikkinen ’pakkojäsenmaksu’ lehti – jospa sitä ei lueta, korkeintaan pikaselailu läpi nopeasti 🙂 Mitäs sanoo siihen mainostajat ja muut sponsorit?

Ihan samaa mieltä yllä olevien kanssa. Itse olen englanninkielisten Golf Digestin ja Today’s Golferin tilaaja. Lisäksi luen töissä Pro Golf Magazinen. Nämä luen aina kannesta kanteen heti kun ne tulevat.

Suomen Golf-lehdestä puolestaan on samat aiheet vuodesta toiseen. Pääkirjoituksessa mussutetaan hitaasta pelaamisesta, blogittajat kirjoittavat siitä etteivät ehtineet pelata jostain syystä ja sitten henkilöjuttu jostain vanhasta herrasta joka pelaa tasoituksella 25, joka jollain tavalla liittyi Golf-liiton herrakerhoon 70-luvulla. Juttujen kuvitustyyli on suoraan vuodelta -85.

Vaimon kanssa olemme eri seurojen jäseniä ja postilaatikkoomme tippui viimeksi 3 Suomen Golf-lehteä. Todella kätevää levikkilukujen näkökulmasta. Liitto voisi harkita sopimusta vaikka GD:n tai Pro Golf magazinen kanssa ja saataisiin liiton tukema lehti 2000-luvulle.

Olisi mukava tietää mitä tämä lysti maksaa minulle?

Slicer luulen joskus lukeneeni jostain että Golf lehden osuus vuositteisesta seurasi jäsenmaksustasi olisi n.15 €

Golflehti on ihan jees. Minä en ainakaan ryhdy maksamaan euroakaan lehdestä, jossa Hytönen ja Viivi on toimittajia, niin erikoisia ovat näiden henkilöiden mielipiteet ja tokaisut omaan katsantokantaani verrattuna.

Snadisti OT, mutta miksihän ry:n pakkojäsenyyteen kuuluu vielä lehti, joka toiminee voittoatuottavasti Oy-muotoisena? Ja miksi ylipäätään tässä maassa on ry:n pakkojäsenyys?

’Slicer luulen joskus lukeneeni jostain että Golf lehden osuus vuositteisesta seurasi jäsenmaksustasi olisi n.15 € ’

tämä ei ole pakollinen maksu! jokainen seura voi itse päättää asiasta, kehoitan golffaajia ottamaan asian esiin omassa seurassaan. Ainakin minun mielestä nykyinen automaattinen rahastus ei ole kovin reilua. Ikävä kyllä se on hyvin kuvaavaa nykyisestä klubi kulttuurista – kaikki haluat tehdä kaikkea, mutta toisten rahoilla.

Ne jotka lehden haluavat, tilatkoon ja maksakoot sen.

Southpaw kirjoitti: (14.6.2008 22:06:54)
    Snadisti OT, mutta miksihän ry:n pakkojäsenyyteen kuuluu vielä lehti, joka toiminee voittoatuottavasti Oy-muotoisena? Ja miksi ylipäätään tässä maassa on ry:n pakkojäsenyys?

Nyt kannattaa mennä sinne ry:n vuosikokoukseen ja vaatia siellä esim. äänestystä lehden tilauksen poistamisesta vuosimaksua rasittamasta. Ry:n pakkojäsenyys taas johtuu tästä toiminnan järjestörakenteesta. Oy:n yhtiökokoukseen voi mennä vaatimaan ry:n toiminnan lopettamista yhtiön omistamalla kentällä, joka tarkoittaa samalla golfliitosta eroamista, jossa jäsenenä voi olla vain yhdistys.

Siis Oy eroaa golfliitosta, johon kuuluu ry, jolla ei ole pätkänkään vertaa tekemistä Oy:n kanssa (siis noin sääntömielelssä)?

Ei tätä perisuomalaista huvittavaa pakkojäsenyyskuviota ratkaista yksittäisen osakkeenomistajan yhtiökokouksessa tekemällä ponnellä/vaatimuksella.

Ei minulla ole mitään Oy:n ja Ry:n välistä sopparia vastaan. Päinvastoin osakkeenomistajana tämä on hyvä ratkaisu, jolla Oy:n tulovirta varmistuu. Sen sijaan golfliiton ehto, jonka mukaan yksi ry/kenttä on hanurista. Ainoa järkevä ratkaisumalli olisi lopettaa pakkojäsenyys ja antaa mahdollisuus perustaa pilvin pimein seuroja tyydyttämän golffarien tarpeita. Tämä tietysi aiheuttaisi tilanteen, jossa yksittäisen golffarin ei tarvitsisi kuulua mihinkään ry:een (jos ei tarpeen tyydyttävää ry:stä olisi) ja saattaisi olla jopa perustuslain tms. mukaisen yhdistymisvapauden mukainen tilanne:)

Olen jossain aiemmassa threadissa todennut etten koe omalla kentällä loisivan ry:n vastaavan tarpeitani, kun olen työssä käyvä heteromies. Nais, juniori, ja senioritoimikunnat ovat erittäin aktiivisia, mutta minulle ihan aikuisten oikeasti riittäisivät Oy:n hyvässä kunnossa pitämät kentät.

Ja golffiin liittyvät lehdet osaan tarpeen mukaan hankkia ihan irtonumeroina tahi tilata omasta mielestä hyvät lehdet kannettavaksi tontinkulmalle.

piispanen kirjoitti: (14.6.2008 10:40:20)
    Minkä tähden golfliiton kannattaa panostaa lehteenä,kun tilauskanta on taattu.
    Miksi siihen kannattaa uhrata rahaa,sehän näkyy suoraan tilinpäätöksen alimmaisella rivillä.
    Lueppa liittovaltuuston kokouksen 10.11.2007 juttu lopusta.(kustannustoiminta ja markkinavoimat).
    https://golf.fi/portal//uutiset/uutiset?bid=5741&vid=97

Kiitos! oli upea linkki. Nyt en enää ihmettele Golflehden laatua. Suuresti kyllä ihmettelen miksi golf liitto näkee muiden tuottaman golf tietoisuuden/julkaisut uhkana? Eikös liiton tarkoitus ole levittää golf tietoisuutta ja innostusta?

Osaako joku sanoa mitä golf liitto antaa perusjäsenelle vakuutuksen lisäksi?

Itseä tuossa Golf-lehden pakkomyynnissä sapettaa se, että jos kerran lehdelle on määritelty tietty osuus jäsenmaksusta, miksi seurat eivät anna alennusta perheille, joista on useampi jäsen… Lehteä tulee vain yksi kappale, eikä enempää tarvisikaan tulla. Juu, turha sitä täällä on itkeä – oman seuran päätettävissähän tämä on – mutta onko sellaista seuraa joka alennuksen antaisi? Pienistä summista kyse, mutta periaatteessa yleensä ollaan totuttu ’paljousalennukseen’. 🙂

Southpaw kirjoitti: (14.6.2008 23:02:29)
    Ei minulla ole mitään Oy:n ja Ry:n välistä sopparia vastaan. Päinvastoin osakkeenomistajana tämä on hyvä ratkaisu, jolla Oy:n tulovirta varmistuu. Sen sijaan golfliiton ehto, jonka mukaan yksi ry/kenttä on hanurista. Ainoa järkevä ratkaisumalli olisi lopettaa pakkojäsenyys ja antaa mahdollisuus perustaa pilvin pimein seuroja tyydyttämän golffarien tarpeita.

Väität ettei sua haittaa tämä asetelma lainkaan mutta kiertoteitse annat ymmärtää että on aivan sama miten seuratoiminta järjestetään kun se nyt kuitenkin on mielestäsi melkolailla yksi lysti. Mitähän nämä ”golfarien tarpeet” seuratoiminnan suhteen nyt ovat? Jos tarkoitat erilaisia kuppikuntia joita tässäkin maassa on pilvin pimein, niin mikä näiden yhteisönpoikasten merkitys golfillisesti on? Luulisi että se kentän seura on turvallisempi yhteistyökumppani yhtiölle kuin vaikka Anonyymit Singeli Yipsarit. Vai siis ymmärsinkö esittämäsi asian täysin väärin?

Esillä 15 viestiä, 1 - 15 (kaikkiaan 15)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #404549 kohteessaGolf lehti – ollaanko siellä hereillä?

Etusivu Foorumit Yleistä Golf lehti – ollaanko siellä hereillä?