23.4.–30.4. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[14][27]
KilpailuaSuomalaista

golf & kuntoklubi, samalla maksulla

Etusivu Foorumit Yleistä golf & kuntoklubi, samalla maksulla

Esillä 23 viestiä, 126 - 148 (kaikkiaan 148)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • ts

    toveri kirjoitti: (30.1.2015 23:33:22)

    Tiivistän kysymykseni vielä hieman selkeämmäksi. Pakko greencardia ei ole, eikä jäsenyyttä vaadita millekään kentälle vaiko?

    Mitäs jos kysymisen sijaan vaikka lukisit nuo aiheeseen jo annetut vastaukset?

    ts kirjoitti: (31.1.2015 9:14:50)

    toveri kirjoitti: (30.1.2015 23:33:22)

    Tiivistän kysymykseni vielä hieman selkeämmäksi. Pakko greencardia ei ole, eikä jäsenyyttä vaadita millekään kentälle vaiko?

    Mitäs jos kysymisen sijaan vaikka lukisit nuo aiheeseen jo annetut vastaukset?

    No sitähän tässä ihmetellään kun ne eivät anna vastausta mihinkään.

    ts

    toveri kirjoitti: (31.1.2015 9:26:42)

    ts kirjoitti: (31.1.2015 9:14:50)

    toveri kirjoitti: (30.1.2015 23:33:22)

    Tiivistän kysymykseni vielä hieman selkeämmäksi. Pakko greencardia ei ole, eikä jäsenyyttä vaadita millekään kentälle vaiko?

    Mitäs jos kysymisen sijaan vaikka lukisit nuo aiheeseen jo annetut vastaukset?

    No sitähän tässä ihmetellään kun ne eivät anna vastausta mihinkään.

    Jos ei noista selviä, ei vika kylläkään ole kirjoittajan puolella.

    B

    Nykytilanteessa kenttäosakeyhtiö on antanut golfliitolle määräysvallan siitä, kenelle kenttä voi myydä pelikierroksia.

    Hiihtoliitto voisi muuten ottaa oppia siitä, miten talous saadaan kuntoon ja pidetään kunnossa. ratkaisu on WHITECARD+HIIHTOSEURAN PAKKOJÄSENYYS.

    B

    Koiranulkoiluttajille BROWNCARD+ KENNELLIITON PAKKOJÄSENYYS.

    ts

    B kirjoitti: (31.1.2015 9:55:50)
    Nykytilanteessa kenttäosakeyhtiö on antanut golfliitolle määräysvallan siitä, kenelle kenttä voi myydä pelikierroksia.

    .

    Niinkö?

    Jäämme odottamaan tästäkin todisteita… emmekä taaskaan pidättele hengitystämme

    ts kirjoitti: (31.1.2015 9:36:21)

    toveri kirjoitti: (31.1.2015 9:26:42)

    ts kirjoitti: (31.1.2015 9:14:50)

    toveri kirjoitti: (30.1.2015 23:33:22)

    Tiivistän kysymykseni vielä hieman selkeämmäksi. Pakko greencardia ei ole, eikä jäsenyyttä vaadita millekään kentälle vaiko?

    Mitäs jos kysymisen sijaan vaikka lukisit nuo aiheeseen jo annetut vastaukset?

    No sitähän tässä ihmetellään kun ne eivät anna vastausta mihinkään.

    Jos ei noista selviä, ei vika kylläkään ole kirjoittajan puolella.

    No ei niistä kyllä selviä muuta kuin sinun mielipiteesi joka, ei kyllä sido golfkenttiä mitenkään.

    Chip Greenside kirjoitti: (30.1.2015 16:27:41)
    Mikäli näistä ’pakkomaksuista’ (jäsenmaksu ja vastike) luovuttaisiin kokonaan, jäisi toimialalta saamatta arviolta 100 miljoonaa euroa/vuosi (jäsenmaksut n. 15 miljoonaa ja vastikkeet/pelikausimaksut n. 85 miljoonaa).

    Eihän tällaista vastikkeista ja jäsenmaksuista kokonaan luopumista ole kukaan ehdottanut. En tiedä kuinka tosissaan olet tämän kirjoittanut.

    Pakkovastikkeen turmiollisuus on aivan eri juttu. Se on samanlainen ilmiö kuin legendaarinen lahkeeseen kuseminen pakkasella. Lämmittävä osuus on nyt ohi ja ollaan siirtymässä vaiheeseen jossa vilu on alkaa hiipimään punttia pitkin.

    Osakekenttä on hyvä juttu ja erittäin kustannustehokas tapa järjestää pelaamismahdollisuus osakkaille. Perusongelma on se että näitä osakkuuden tuottamia pelioikeuksia on jäänyt käteen tahoille joilla ei ole niille omaa käyttöä ja niitä myydään eteenpäin alle torihintojen.
    Miksi? Koska pakkovastike-systeemi tuottaa väkisin joka kevät markkinoille kysyntää suuremman määrän pelioikeuksia ja pelilippuja. Markkinat pyörivät täysin ostajan ehdoilla koska pelioikeuttaan käyttämättömällä osakkaalla on pakkorako. Vastike on jokatapuksessa maksettava ja pienikin korvaus pelioikeudesta on parempi kuin ei mitään.

    Tällaisena pelaavana osakkaana olisi helppo pistää pää pensaaseen ja nauttia siitä että pelaamattomat osakkaat rahoittavat minun harrastustani, mutta oikeasti tilanne on lähempänä tuota märkälahjejuttua kuin moni haluaa myöntää.
    Mikään virallinen taho ei nähdäkseni ole ollut halukas arvioimaan millainen pelaaja-osakkaiden osuus osakkaista on viime vuosina ollut. Oma arvioni on että osuus on laskussa ja tämän hetken luku on 70-60% kieppeillä.
    Olisi helppo sanoa että tämä ongelma ei koske pelaavaa osakasta, siinähän pelaamattomattomat osakkaat valittavat. Valittavat ja maksavat. Juuei, yksikin tyytymätön osakas on koko Oy:n ongelma 200-400 tyytymätöntä osakasta on katastrofi.

    ts

    toveri kirjoitti: (31.1.2015 10:56:51)

    No ei niistä kyllä selviä muuta kuin sinun mielipiteesi joka, ei kyllä sido golfkenttiä mitenkään.

    Eli et niitä siis lukenut tai ymmärtänyt?

    Niissä nimenomaan kerrotaan, että mikään ei sido golfkenttää millään tavoin.

    Ja mielipiteen kanssa noilla ei ole mitään tekemistä koska kyse on ihan faktatiedosta.

    ts kirjoitti: (31.1.2015 11:35:16)

    toveri kirjoitti: (31.1.2015 10:56:51)

    No ei niistä kyllä selviä muuta kuin sinun mielipiteesi joka, ei kyllä sido golfkenttiä mitenkään.

    Eli et niitä siis lukenut tai ymmärtänyt?

    Niissä nimenomaan kerrotaan, että mikään ei sido golfkenttää millään tavoin.

    Ja mielipiteen kanssa noilla ei ole mitään tekemistä koska kyse on ihan faktatiedosta.

    No tätähän minä olen yrittänyt sinulle sanoa. Sinä et voi julistaa että GC pakkoa ei ole, koska jossain sinun vaikutusvaltasi ulkopuolella sitä voidaan vaatia.

    ts

    toveri kirjoitti: (31.1.2015 11:55:05)

    No tätähän minä olen yrittänyt sinulle sanoa. Sinä et voi julistaa että GC pakkoa ei ole, koska jossain sinun vaikutusvaltasi ulkopuolella sitä voidaan vaatia.

    Voi helvetin kuustoista miten tää voi taas saavuttaa typeryyden huipun.

    Pakko tarkoittais sitä, että sitä vaaditaan aina ja kaikkialla. Mä olen sataan kertaan sanonut että se on kentän oma asia päättää, eli mitään pakkoa ei ole olemassakaan kuten on väitetty.

    B

    Pakkovastikkeen turmiollisuus on aivan eri juttu. Se on samanlainen ilmiö kuin legendaarinen lahkeeseen kuseminen pakkasella. Lämmittävä osuus on nyt ohi ja ollaan siirtymässä vaiheeseen jossa vilu on alkaa hiipimään punttia pitkin.

    Se on juuri näin.
    Pakkosysteemit purkautuvat väistämättä kaikilta osin, koska luonnolinen ratkaisu on kombinoida hevijuuseriuden rinnalle osakekenttien sisään täysiverinen p&p periaatteella toimiva järjestelmä.
    Aito avautuminen toivottavasti tuo paljon lisää uusia ja säilyttää entisiä vähän pelaavia lajin piirissä. Siitä voi nousta uusia paljon pelaavia vuokraajia ja kun niitä on riittävästi nostamaan hintatasoa, voi tulla lisää osakkeen ostajia.

    Toinen reitti on hidas ja epävarma eli uusien P&P kenttien esiinmarssi tavalla tai toisella.

    Jos P&P uusina kenttinä kantaa, on se paikalleen jämähtäneille osakekentille murhaavaa. Jos osakekentät mukautuvat, voi P&P jäädä kuriositeetiksi.

    Tietysti on mahdollista, että juna meni jo ja golfharrastuksen julkisuuskuva on pysyvästi chippiytynyt.

    ts kirjoitti: (31.1.2015 12:08:34)

    toveri kirjoitti: (31.1.2015 11:55:05)

    No tätähän minä olen yrittänyt sinulle sanoa. Sinä et voi julistaa että GC pakkoa ei ole, koska jossain sinun vaikutusvaltasi ulkopuolella sitä voidaan vaatia.

    Voi helvetin kuustoista miten tää voi taas saavuttaa typeryyden huipun.

    Pakko tarkoittais sitä, että sitä vaaditaan aina ja kaikkialla. Mä olen sataan kertaan sanonut että se on kentän oma asia päättää, eli mitään pakkoa ei ole olemassakaan kuten on väitetty.

    No jos kenttä vaatii GC in millä sanoin sitä vaatimusta kuvailisit? Onko se vähemmän pakollinen jos päätös on kentän?

    KL

    toveri kirjoitti: (31.1.2015 12:22:27)

    ts kirjoitti: (31.1.2015 12:08:34)

    toveri kirjoitti: (31.1.2015 11:55:05)

    No tätähän minä olen yrittänyt sinulle sanoa. Sinä et voi julistaa että GC pakkoa ei ole, koska jossain sinun vaikutusvaltasi ulkopuolella sitä voidaan vaatia.

    Voi helvetin kuustoista miten tää voi taas saavuttaa typeryyden huipun.

    Pakko tarkoittais sitä, että sitä vaaditaan aina ja kaikkialla. Mä olen sataan kertaan sanonut että se on kentän oma asia päättää, eli mitään pakkoa ei ole olemassakaan kuten on väitetty.

    No jos kenttä vaatii GC in millä sanoin sitä vaatimusta kuvailisit? Onko se vähemmän pakollinen jos päätös on kentän?

    Kukaan ei voi olla oikeasti noin tyhmä, vaan kyseessä on toverin trolli. Yritän silti yhden ainoan kerran selittää asian, joka toverille on selitetty jo useampaan kertaan.

    Pakko tarkoittaa sitä, ettei ole vaihtoehtoa. Jos kenttä A vaatii GC:n, mutta kenttä ei, niin ei ole olemassa yleistä GC-pakkoa. Sen sijaan kentällä A se on pakollinen, mutta kentällä B ei ole. Niinpä pelaajalla, joka ei halua suorittaa GC:ia, on vaihtoehtona mennä pelaamaan kentälle B. Hänen ei siis ole pakko suorittaa GC:ia. Ymmärsitkö?

    Kaiken lisäksi jokainen kenttä saa ihan itse päättää keitä sinne pelaamaan päästää ja millaisin edellytyksin. Siihen ei ole Suomen Golfliitolla yhtään mitään sanottavaa eikä kenelläkään muullakaan. Tämä tiedoksi niin toverille kuin nimimerkille B, jolla näyttää myös olevan tämän asian ymmärtämisen kanssa ylitsekäymättömiä vaikeuksia.

    KL kirjoitti: (31.1.2015 12:56:52)

    toveri kirjoitti: (31.1.2015 12:22:27)

    ts kirjoitti: (31.1.2015 12:08:34)

    toveri kirjoitti: (31.1.2015 11:55:05)

    No tätähän minä olen yrittänyt sinulle sanoa. Sinä et voi julistaa että GC pakkoa ei ole, koska jossain sinun vaikutusvaltasi ulkopuolella sitä voidaan vaatia.

    Voi helvetin kuustoista miten tää voi taas saavuttaa typeryyden huipun.

    Pakko tarkoittais sitä, että sitä vaaditaan aina ja kaikkialla. Mä olen sataan kertaan sanonut että se on kentän oma asia päättää, eli mitään pakkoa ei ole olemassakaan kuten on väitetty.

    No jos kenttä vaatii GC in millä sanoin sitä vaatimusta kuvailisit? Onko se vähemmän pakollinen jos päätös on kentän?

    Kukaan ei voi olla oikeasti noin tyhmä, vaan kyseessä on toverin trolli. Yritän silti yhden ainoan kerran selittää asian, joka toverille on selitetty jo useampaan kertaan.

    Pakko tarkoittaa sitä, ettei ole vaihtoehtoa. Jos kenttä A vaatii GC:n, mutta kenttä ei, niin ei ole olemassa yleistä GC-pakkoa. Sen sijaan kentällä A se on pakollinen, mutta kentällä B ei ole. Niinpä pelaajalla, joka ei halua suorittaa GC:ia, on vaihtoehtona mennä pelaamaan kentälle B. Hänen ei siis ole pakko suorittaa GC:ia. Ymmärsitkö?

    Kaiken lisäksi jokainen kenttä saa ihan itse päättää keitä sinne pelaamaan päästää ja millaisin edellytyksin. Siihen ei ole Suomen Golfliitolla yhtään mitään sanottavaa eikä kenelläkään muullakaan. Tämä tiedoksi niin toverille kuin nimimerkille B, jolla näyttää myös olevan tämän asian ymmärtämisen kanssa ylitsekäymättömiä vaikeuksia.

    Jos jollain kentillä vaaditaan GC niin onko silloin tilanne se että GC pakkoa ei ole olemassakaan? Mua lähinnä uituttaa tällaiset julistukset jotka ei pidä paikkaansa. Kenttä päättää tasan tarkkaan kenet sinne päästää tai on päästämättä. Tämän foorumin julistukset GC pakon osalta ei sido heitä mihinkään.

    B

    Mikä mahtaa olla tämän päivän tilanne etäjäsenyydessä.
    Saako jostain etäseurasta tasoituskortin ulos ilman että on GC-suoritusta pohjalla?
    Jos näin on, niin viidakkorumpu pärisemään.
    Jos homma ei toimi, niin kysymys kuuluu, miksi ei?

    Ketjun aloittajana… pistänpä vielä lusikkaani soppaan…

    Tarkoitus aloituksessani oli huomioida, että golfiin voisi ehkä nykyistä enemmän yhdistää muuta vapaa-ajan aktiveteetteja.
    Silloin ehkä kiinnostuneita asiakkaita & ostajia voisi olla enemmän?

    Nyt tuntuu, että golfin markkinoinnissa (oli sitten osake, kausimaksu, pelilippu, green fee, tai mikä vaan) on yleisimmin jompi kumpi argumenteista:

    1) ’meidän golfkentät on huippulaatua’

    TAI

    2) ’meidän golfmaksut on edulliset’

    ******************
    Voisi olla tilaa muullekin differentioitumiselle, ja markkinointiargumenteille?

    Onhan se näin, että jos ei osata differentioitua ja kaikki tarjoaa vain jompaa kumpaa noista yllä olevista, ja vielä on markkinoillla ylitarjontatilanne, eihän siitä voi seurata kuin että: ostajan markkinat, ja hintojen dumppaus, sekä ’laatukategoriassa’ että ’edullisuuskategoriassa’.

    Esimerkiksi, (seuraavat luettelen täydellisen tietämättömyyden tuomalla itsevarmuudella…)

    – ’meidän golfmaksuilla saa myös ilmaisia kuntosalikäyntejä, uimahallikäyntejä…’
    – ’… tennistä, minigolfia…’
    – ’puoliso ja lapset HopLoppiin ale-hinnalla samaan aikaan kun yksi pelaa golfia’
    – ’S-bonus tai K-plussapisteitä’
    – ’Pro massaklinikka 2 kertaa kesässä’
    – …

    Ameriikaksi suunnilleen että ’more differentiation, and value based marketing’!

    EFC

    Kerronpa vielä lyhyesti kuinka oma golfin aloitus meni: Tuttujen kanssa ensin rangelle kokeilemaan, joku kokeneempi antoi hieman neuvoja, sitten Sipposen Timolta muutama tunti (jälkeenpäin ajateltuna liian vähän), päälle omatoimista reeniä.
    Sitten yhden seuran henkilön kanssa pelaamaan muutama väylä, jonka jälkeen annettiin pelilupa ja lyötiin jäsenkortti ilman tasoitusta kouraan. Muutamien rundien jälkeen peli kulki sen verran että ansaitsin ekan tasoitukseni joka oli 38.
    Seura Hyg, vuosi 1989.

    Ja saman paikkakunnan yhtiö on hoitanut ihan mukavasti noita topicissa mainittuja etuja tässä lähivuosina.

    ts

    Jos ylläpito haluaa että palstalla jatkuu edes jossain määrin asiallinen keskustelu, ensimmäinen vaihe on heittää tällaiset B:n ja toverin kaltaiset trollit pihalle kokonaan.

    Kuten KL sanoi, ei kukaan voi noin tyhmä olla, eli kysymys ei voi olla siitä vaan pelkästä trollauksesta, joka jokaisella sivistyneellä palstalla kyllä johtaa välittömiin fuduihin

    Mä olen sitä mieltä, että täällä ei ole kuin yksi nimimerkki, joka pitäisi heittää pihalle (ja kauas). Vuodesta toiseen sama meno on jatkunut. Heti kun nimimerkki on pitänyt syystä tai toisesta taukoa, meno on heti rauhoittunut koko palstalla. Ja kun nimimerkki on tullut takaisin, riita on samantien pystyssä.

    ts

    VeikkoK kirjoitti: (31.1.2015 18:52:00)
    Mä olen sitä mieltä, että täällä ei ole kuin yksi nimimerkki, joka pitäisi heittää pihalle (ja kauas). Vuodesta toiseen sama meno on jatkunut. Heti kun nimimerkki on pitänyt syystä tai toisesta taukoa, meno on heti rauhoittunut koko palstalla. Ja kun nimimerkki on tullut takaisin, riita on samantien pystyssä.

    Olet ollut pitkään tuota mieltä ja jo useamman nimimerkin voimin. Kaikki palstaa pidempään seuranneet tunnistavat sinut hetkessä.

    Eli sairautesi on diagnosoitu ja todennettu, ei tarvita lisätodisteita siitä

    Hei,
    Alkuperäiseen viestiin liittyen meillä Pickalassa on oma kuntosali ja se on kaikille jäsenille ilmainen. Kuntosali on varusteiltaan parempi kuin useimmat kotisalit, mutta ei vastaa kaupalllisten salien kokonaisuutta. Tilassa on myös hieronta- ja kauneudenhoitopalvelut.

    Lisäksi olemme neuvotelleet Olariumin kanssa talvikaudeksi osakkeen omistajille hyvän paketin.

    Jätin muuten tuosta soittopyynnön, ja muistelen puhelusta seuraavaa:
    – on tehtävä vähintään 12 kk sopimus, jonka voi sen jälkeen irtisanoa kuukauden irtisanomisajalla
    – Rinkku ja Gumböle olivat 129 euroa / neljä viikkoa ja Kurk 124 euroa / neljä viikkoa

Esillä 23 viestiä, 126 - 148 (kaikkiaan 148)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #434492 kohteessagolf & kuntoklubi, samalla maksulla

Etusivu Foorumit Yleistä golf & kuntoklubi, samalla maksulla