Aihe: Fukke, ts, miksei muutkin - Golfpiste.com

28.4.–5.5. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[11][16]
KilpailuaSuomalaista

Fukke, ts, miksei muutkin

Etusivu Foorumit Kilpagolf & harjoittelu Fukke, ts, miksei muutkin

Esillä 25 viestiä, 1 - 25 (kaikkiaan 88)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #172171 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Olen mielenkiinnolla seurannut svingiohjeitanne, soveltanut niitä käytäntöön ja saanut niitä jopa toimimaan. Tuo release kuitenkin askarruttaa vielä. Yksi pelikaveri kuitenkin lyö mielestäni oppienne vastaisesti. Vetelee pienestä koostaan huolimatta ihan huimia mittoja erityisesti raudoilla. Mielestäni olette painottaneet sitä reverse releasea eli ranteiden ns. passiivisuutta, jos olen ymmärtänyt oikein. Tämä kaveri kuitenkin selittää nimen omaan lyövänsä ranteilla vähän niin kuin sulkapallossa. Eli pidättää kyllä rannekulmia mahdollisimman pitkään, mutta sitten tietoisesti sivaltaa lyöntihetkellä ranteilla. Olenkohan yhtään perillä?

#234594 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    ts

Kyllä sinä olet. Kysymys onkin siitä, milloin lyödään niin, että mitta on tärkeä ja milloin kontrolloidaan enemmän. Ja sadasta muusta asiasta tässä pelissä.

On aina sanottu, että ei ole yhtä oikeaa tapaa. Minun mielestäni pelaajallakaan ei pitäisi olla vain yhtä swingiä, vaan paljon lyöntejä tilanteen mukaan. Tekemisen, tapahtumisen ja lentokaaren lukeminsen kautta oppii Golfia.

#234595 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Doztojevzki kirjoitti: (25.10.2007 14:44:19)
    Olen mielenkiinnolla seurannut svingiohjeitanne, soveltanut niitä käytäntöön ja saanut niitä jopa toimimaan. Tuo release kuitenkin askarruttaa vielä. Yksi pelikaveri kuitenkin lyö mielestäni oppienne vastaisesti. Vetelee pienestä koostaan huolimatta ihan huimia mittoja erityisesti raudoilla. Mielestäni olette painottaneet sitä reverse releasea eli ranteiden ns. passiivisuutta, jos olen ymmärtänyt oikein. Tämä kaveri kuitenkin selittää nimen omaan lyövänsä ranteilla vähän niin kuin sulkapallossa. Eli pidättää kyllä rannekulmia mahdollisimman pitkään, mutta sitten tietoisesti sivaltaa lyöntihetkellä ranteilla.

Olenkohan yhtään perillä?

Mitäköhän tapahtuisi jos sun kaveri ei tietoisesti käyttäisi niitä ranteita? Jäisikö lyönti tekemättä kokonaan?
    Painetta osumaan saadaan juuri noilla teeseillä mistä sedät ovat puhuneet. Paloon pitäisi lentää kyllä niinkin pitkälle ja kontrollilla. Pelkkä mailanpään nopeus ei aina riitä.

#234596 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Eli pidättää kyllä rannekulmia mahdollisimman pitkään, mutta sitten tietoisesti sivaltaa lyöntihetkellä ranteilla.

Tai sitten tuossa on kyse siitä, mihin fukkekin on viitannut aikaisemmin: Olennainen tilanne on jo ohi siinä vaiheessa, kun pelaajan kokema ’sivallus’ tapahtuu. Eli juuri se edeltävä pidättely on olennaista, ja se, minkä pelaaja kokee osumahetken releasena, onkin myötäilyä osumahetken jälkeiseen liikkeeseen. Mielikuva ja fysiologinen vastine eivät siis välttämättä vastaa 100% toisiaan. Edelleen, ehkä moisen ajatuksen/mielikuvan tuottama rentous (sitähän se sulkapallomainen sivallus edellyttää) tuottaa olennaista lisäarvoa (= ne huimat mitat).

#234597 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Olen mielenkiinnolla seurannut svingiohjeitanne, soveltanut niitä käytäntöön ja saanut niitä jopa toimimaan. Tuo release kuitenkin askarruttaa vielä. Yksi pelikaveri kuitenkin lyö mielestäni oppienne vastaisesti. Vetelee pienestä koostaan huolimatta ihan huimia mittoja erityisesti raudoilla. Mielestäni olette painottaneet sitä reverse releasea eli ranteiden ns. passiivisuutta, jos olen ymmärtänyt oikein. Tämä kaveri kuitenkin selittää nimen omaan lyövänsä ranteilla vähän niin kuin sulkapallossa. Eli pidättää kyllä rannekulmia mahdollisimman pitkään, mutta sitten tietoisesti sivaltaa lyöntihetkellä ranteilla.

Scoop kertoi jo olennaisen.

Jos sulkapallossa otetaan pysähdyskuva osumahetkestä, ranne on samalla tavalla suorassa kuin golfissakin. Kysymys onkin juuri siitä, että ranneliikettä ei estetä, vaan se pyritään toteuttamaan oikeaan aikaan mailapelistä riippuen.

Hyvätkin pelaajat tuntevat ranneliikkeen tapahtuvan osumahetkellä, koska aivojen samaan aikaan rekisteröimät signaalit osumahetkestä ja käsien asennosta osumassa ovat itse asiassa lähteneet alkujuuriltaan (lapa, kädet) eri aikaan. Maila onkin jo silloin noin klo 16 tietämillä, kun käsien signaali hyppää osumasignaalin junaan (eli kädet eivät ole enää osumahetken asennossa). Ihminen siis tuntee väärin ja siksi tunne ja aikuisten analyyttinen ajattelutapa (väärän tiedon pohjalta) on golfin pahin mahdollinen harjoitteluyhdistelmä.

Mitä tulee revere releaseen, niin on syytä erottaa kaksi eri asiaa; ranteen taittuminen ja vasemman käden kiertyminen alakäsivarren pituusakselin ympäri.

Ranteiden taittumista ei pitäisi koskaan yrittää estää pidättelemällä vaan myöhentämällä. Se onnistuu oikean käden lyöntiliikkeen ja reverese releasen avulla.

Downsvingin alussa oikean käsivarren veto pitää rannekulmaa kiinni, mutta keskipakoisvoiman vaikutuksesta se pyrkii avautumaan ja kovaa varsinkin kovaa lyötäessä kulma pyrkii avautumaan turhan nopeasti ja ’kääntämään oikeaa kättä päälle’. Tätä voidaan myöhentää kiertämällä vasenta kättä pituusakselinsa ympäri myötäpäivään niin, että lavan sulkeutuminen estyy ja oikean käden voima kohdistuukiin vasemman käden ’työntämiseen’ eikä ylikiertämiseen.

Kyllä ne ranteet sitten osuman jälkeen läpilyönnissä taittuvat/krossaavat/releessaavat jne., minkä takia monet pelaajat tuntevat käyttävänsä paljon ranteita. Ja tätä tunnetta ei pysty kohdistamaan tiettyyn hetkeen pelkän tunteen perusteella, se on tiedettävä.

Esim. Mikon nykypäivän svingissä tämä vasemman käden reverse release näkyy niin, että kädet nousevat loppuasennossa aika korkealle. Mulle jäi tästä efektistä positiivinen mielikuva Ruotsin kisan viimeiseltä par-3 reiältä. Se tais olla aika täydellinen lyönti.

Suurin osa pelaajista vääntää lapaa kiinni vasemmalla kädellä, jolloin on aivan selvää, että oikeatä kättä ei saa käyttää yhtään. Sen takia niitä vasemmalla vetäviä on yhä vapaalla jalalla, koska kaikki opettavat ammattilaiset (999,9999%) ovat itse negatiivisessa kehitysluupissa ja ne kaikki opettavat vähän samaan tapaan kuin amatööritkin, että ’mä sain eilen lähteen näin hyvin, koita säkin’.

#234598 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    Nimetön

fukke diise saisse kirjoitti: (25.10.2007 17:22:54)
    …..siksi tunne ja aikuisten analyyttinen ajattelutapa (väärän tiedon pohjalta) on golfin pahin mahdollinen harjoitteluyhdistelmä.

Näin, mutta (väärä tieto) ei mielestäni ole pääasiassa väärä tuntemus, vaan väärä tiedollinen teoriapohja.

Kaveri selitti lyövänsä ranteilla, ei tuntevansa lyövänsä ranteilla.
    En näe mitään mahdottomuutta siinä, että tietoisesti pystyy vaikuttamaan osittain
    swingin voimiin. Ennalta suunniteltu idea voi hyvinkin toteutua jopa lähes
    suunnitelmien mukaan. Pitkä mitta ei kuitenkaan selitty pelkästään ranteiden tällaisesta käytöstä

#234599 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

data kirjoitti: (25.10.2007 19:35:46)

…..siksi tunne ja aikuisten analyyttinen ajattelutapa (väärän tiedon pohjalta) on golfin pahin mahdollinen harjoitteluyhdistelmä.

Näin, mutta (väärä tieto) ei mielestäni ole pääasiassa väärä tuntemus, vaan väärä tiedollinen teoriapohja.

En näe mitään mahdottomuutta siinä, että tietoisesti pystyy vaikuttamaan osittain
    suunnitelmien mukaan. Pitkä mitta ei kuitenkaan selitty pelkästään ranteiden tällaisesta käytöstä

Oiskohan mitään mahdollisuutta, että mä pääsisin ens vuoden kisaan datan, tilpehöörin ja aplelin kanssa samaan ryhmään?

#234600 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    ts

Eli pidättää kyllä rannekulmia mahdollisimman pitkään, mutta sitten tietoisesti sivaltaa lyöntihetkellä ranteilla.

Jäi tuohon loppuun vastaamatta, kun iski palaveri ja sen päälle vielä piti rynnätä kentälle.

Mutta siis niin… tuo kulman purkaminen aktiivisella lihastyöllä noissa nopeuksissa, mitä kädet ja maila kulkevat, on kyllä todellisten voimamiesten hommaa. Eli väitän olevan mahdotonta saada käsivarsien lihaksilla tuo mailan lapa kiihtymään niin paljon, että se ohittaisi kädet. Jokainen joka väittää tuohin pystyvänsä, pääsee tuon minulle jossain vaiheessa näyttämään. Pelaaja toki kokee sen aktiivisena liikkeenä, koska käsivarsien lihakset osallistuvat tuon mailan grippipään jarruttamiseen (juu..ja tekevät monta muutakin juttua tuossa tilanteessa)

Samoin, kuin keihääheittäjä tarvitsee tuen ja vastavoiman tuon lopullisen kiihtyvyyden tuottamiseen, tarvitsee golfari vastaliikkeen ja sisäkehän hetkellisen hidastumisen. Mutta älkää hemmetissä ruvetko millään lihaksilla pysäyttämään kropan kiertoa, se hidastuu automaattisesti kun ei biomekaniikka muuhun anna mahdollisuutta.

Käsivarret voivat sitten sallia krossaamisen tai flippaamisen, tai vaihtoehtoisesti työskennellä sitä vastaan, tilanteesta riippuen.

Tännän kun tuossa tuli leikittyä mailan ja pallon kanssa hetki aamupäivällä, näytti tuo terävä crossaaminen tuovan sellaisen 10-15m lisää R8:n mittaan… ja siis sekä leveys- että pituusmittaan. Reverse releasella nuo molemmat hävisivät. Se mikä jälkimmäisessä minulle on vaikea hallita on korkeus. Lavan kiertäminen ’auki’ ja vahvaksi samaan aikaan kun ei ole kaikkein helpoin yhdistelmä, vaikka Hogan sen osasikin. Ehkäpä tuokin mysteerio jossain vaiheessa aukeaa, mutta tällä hetkellä jos haluan matalan painaa, joudun kyllä hyväksymään, sekä rotaation, että myös välillä vasemmalle karkaavat lyönnit.

#234601 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    ts

fukke diise saisse kirjoitti: (25.10.2007 20:21:53)

Oiskohan mitään mahdollisuutta, että mä pääsisin ens vuoden kisaan datan, tilpehöörin ja aplelin kanssa samaan ryhmään?

Ei mitään, koska Tilperööri ei kumminkaan uskalla tulla. Mutta käykö, että saat double eaglen tilalle? Mää voisin yrittää tohon Partiin vaikuttaa shiniviinalla keväällä sen verran, että suostuis 😉

#234602 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

ts kirjoitti: (25.10.2007 20:48:26)

Ei mitään, koska Tilperööri ei kumminkaan uskalla tulla. Mutta käykö, että saat double eaglen tilalle? Mää voisin yrittää tohon Partiin vaikuttaa shiniviinalla keväällä sen verran, että suostuis 😉

Jos fukke kädiä tarttet, niin voisin olla vapaaehtoinen tietyin reunaehdoin.

#234603 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    Nimetön

Ei ole, koska opetusryhmäni kokoonpano olisi tuolloin tiedoiltaan liian epätasainen. Olethan kuitenkin golfin teoriassa hieman Aplelia ja Tilbehööriä edellä:)

#234604 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Hyvätkin pelaajat tuntevat ranneliikkeen tapahtuvan osumahetkellä, koska aivojen samaan aikaan rekisteröimät signaalit osumahetkestä ja käsien asennosta osumassa ovat itse asiassa lähteneet alkujuuriltaan (lapa, kädet) eri aikaan. Maila onkin jo silloin noin klo 16 tietämillä, kun käsien signaali hyppää osumasignaalin junaan (eli kädet eivät ole enää osumahetken asennossa). Ihminen siis tuntee väärin ja siksi tunne ja aikuisten analyyttinen ajattelutapa (väärän tiedon pohjalta) on golfin pahin mahdollinen harjoitteluyhdistelmä.

Kiitti havainnollisesta vastauksesta. Ainoa, mitä en täysin ymmärtänyt on tuo boldaamani kohta. Onko tuo klo 16 siis reilusti jo osuman jälkeen.

#234605 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

data kirjoitti: (25.10.2007 21:15:31)

Ei ole, koska opetusryhmäni kokoonpano olisi tuolloin tiedoiltaan liian epätasainen. Olethan kuitenkin golfin teoriassa hieman Aplelia ja Tilbehööriä edellä:)

Mutta sitten kun data lyö tuon Mickelson lyönnin taaksepäin (ylämäkeen mutta taaksepäin) sitten tulet vasta opettamaan minulle ranteiden käyttöä.

Siinä ei pelkkä ’vapautus’ riitä!

#234606 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Doztojevzki kirjoitti: (26.10.2007 8:05:27)

Kiitti havainnollisesta vastauksesta. Ainoa, mitä en täysin ymmärtänyt on tuo boldaamani kohta. Onko tuo klo 16 siis reilusti jo osuman jälkeen.

Tuo klo 16 pätee vasureille?

#234607 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    ts

Taika Rauta kirjoitti: (26.10.2007 12:15:59)

Tuo klo 16 pätee vasureille?

heh..hyvä osoitus viestinnän vaikeudesta. Pitää katsoa siis tuota kellotaulua pelaajan kuvana (opettajan suunnasta) niin sillon selviää.

Mutta semmonen hieman ihmetyttää, kun Fukke heitti tuon vaahtosammuttimien pelaamisen underiin jne… että siis että… kun miehellä on ihan fiksuja ajatuksia, niin miksi viitsii tuollaista perätöntä sontaa heittää joukkoon. pahintahan siinä on, että osa vielä uskoo nuo väitteet. Pannaan yli 7000 yds:n kentälle tommonen nuori kundi ja katotaan paljonko alle pistelee menemään. Hiljasta on.

Mä tossa hieman selasin rekordejani ja katselin 9 pelaajan kehitystä siitä hetkestä, kun määrätietonen treenaaminen oli alkanut. Kehityskäyrä hemmetin jyrkästi ylös hetkessä, sekä tasoituksen, että kierrosennätysten osalta. Ja molemmat käyrät jatkaneet nousuaan ilman notkahdusta seuraavat neljä votta kaikissa tapauksissa. Ja tämä kaikki siitä huolimatta, että pelattavat kentät ovat pidentyneet, vaikeutuneet ja kisat koventuneet vuosi vuodelta.

>> Busted

Mutta sopivan mittaisilla lyönneillä on lyhyellä kentällä helppo scoorata. Haasteet alkavat siinä vaiheessa, kun kolkkien mitta on tuolla 180-200m:n tienoilla ja 500m:n femmat pitäis päästä kahdella päälle. Niissä lyöntimitoissa pienikin virhe vie pahaan paikkaan, toisin kun vaahtosammuttimen 190m:n draivissa.

#234608 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Suurin osa pelaajista vääntää lapaa kiinni vasemmalla kädellä, jolloin on aivan selvää, että oikeatä kättä ei saa käyttää yhtään. Sen takia niitä vasemmalla vetäviä on yhä vapaalla jalalla, koska kaikki opettavat ammattilaiset (999,9999%) ovat itse negatiivisessa kehitysluupissa ja ne kaikki opettavat vähän samaan tapaan kuin amatööritkin, että ’mä sain eilen lähteen näin hyvin, koita säkin’.

No mistä helvetistä mä sitten saan asiantuntevaa ohjausta, jos haluan käyttää aikaani ja energiaani oikeaoppisen lyönnin opetteluun? Tätä olen jo kauan miettinyt….

Mistä tunnistan sellaisen pron, joka ymmärtää lajista jotain?

#234609 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Aplel kirjoitti: (26.10.2007 9:18:48)

Mutta sitten kun data lyö tuon Mickelson lyönnin taaksepäin (ylämäkeen mutta taaksepäin) sitten tulet vasta opettamaan minulle ranteiden käyttöä.

Kyllä siinä mikkesonnilyönnissä ranteet varmasti vapautettiin.

Eilen pelasin 12 hcp kundin kanssa rundi ja mainittiin tuo mikkelsonni lyönti myös…kun lyötiin 15 m/s myötikseen 99 m par-3:sta.

Pari väylää aiemmin olin par-4:lla ( 349 m ) 180 merin kohdalla bunkkerissa ( kyllä kyllä…driveni voivat epäonnistua näinkin dramaattisesti ). Pallo oli vielä ongelmallisesti siellä etureunassa lipan alkupäässä ruoholla ja 45 asteen kulman takia pysähtynyt ja valunut siihen paikkaan. Lipulle oli matkaa 170 metriä ja takatuulta 14-15 m/s. Asetin toisen jalkani hiekalle ja toisen rinteen reunaan niin, että jalkojen taso oli n 30 astetta ylöspäin…joten pääsin ikään kuin lyömään palloa alta ( kuten mikkelsonni ) ja i8 todella nosti pallon noin 140 metriin ylöspäin ( ja noin 50 m eteenpäin ) sitten tarttui tuuli palloon ja vei sitä ainakin 100 metriä sillä se oli 20 metriä greenistä kun tilanne oli ohi ja pallo pysähtynyt.

Pelikaverini kanssa katsottiin toisiamme na naurettiin leveästi;…näinkin voi käydä….eipä ole ennen moista jne.

Lyönnissä nimenomaan vapautetaan ranteet , mutta tukijalta täytyy toimia hyvin.

Mikkelsonnin kuuluisa lobberilyönti tuossa paikassa olisi osunut omaan takaraivoon.

#234610 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

double-eagle kirjoitti: (26.10.2007 13:37:49)

Aplel kirjoitti: (26.10.2007 9:18:48)

Kyllä siinä mikkesonnilyönnissä ranteet varmasti vapautettiin.

Eilen pelasin 12 hcp kundin kanssa rundi ja mainittiin tuo mikkelsonni lyönti myös…kun lyötiin 15 m/s myötikseen 99 m par-3:sta.

Pari väylää aiemmin olin par-4:lla ( 349 m ) 180 merin kohdalla bunkkerissa ( kyllä kyllä…driveni voivat epäonnistua näinkin dramaattisesti ). Pallo oli vielä ongelmallisesti siellä etureunassa lipan alkupäässä ruoholla ja 45 asteen kulman takia pysähtynyt ja valunut siihen paikkaan. Lipulle oli matkaa 170 metriä ja takatuulta 14-15 m/s. Asetin toisen jalkani hiekalle ja toisen rinteen reunaan niin, että jalkojen taso oli n 30 astetta ylöspäin…joten pääsin ikään kuin lyömään palloa alta ( kuten mikkelsonni ) ja i8 todella nosti pallon noin 140 metriin ylöspäin ( ja noin 50 m eteenpäin ) sitten tarttui tuuli palloon ja vei sitä ainakin 100 metriä sillä se oli 20 metriä greenistä kun tilanne oli ohi ja pallo pysähtynyt.

Pelikaverini kanssa katsottiin toisiamme na naurettiin leveästi;…näinkin voi käydä….eipä ole ennen moista jne.

Lyönnissä nimenomaan vapautetaan ranteet , mutta tukijalta täytyy toimia hyvin.

Mikkelsonnin kuuluisa lobberilyönti tuossa paikassa olisi osunut omaan takaraivoon.

Siis Tätä lyöntiä tarkoitin, joo kyllä osaan.

#234611 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

i8 todella nosti pallon noin 140 metriin ylöspäin ( ja noin 50 m eteenpäin )

On sulla ainakin mailanpään nopeus riittävä. Olisiko syytä ennen kierrosta ilmoittaa Oulun lennonjohtoon, noin niinkuin varoitukseksi.

#234612 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Herbus kirjoitti: (26.10.2007 14:08:30)

On sulla ainakin mailanpään nopeus riittävä. Olisiko syytä ennen kierrosta ilmoittaa Oulun lennonjohtoon, noin niinkuin varoitukseksi.

Stadikan torni on 72 m, muistaakseni, ja tämä lyö rautakasilla kaksi kertaa korkeamman tornin yli, seisten itse 30 astetta vinossa. Sitten se ilmeisesti vielä uskoo näihin omiin juttuihinsa. Ei ihme, että pelikaveria naurattaa leveästi.

#234613 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Johtaja XXL kirjoitti: (26.10.2007 14:34:33)

Herbus kirjoitti: (26.10.2007 14:08:30)

Stadikan torni on 72 m, muistaakseni, ja tämä lyö rautakasilla kaksi kertaa korkeamman tornin yli, seisten itse 30 astetta vinossa. Sitten se ilmeisesti vielä uskoo näihin omiin juttuihinsa. Ei ihme, että pelikaveria naurattaa leveästi.

Stadikan torni..se on varmaan sun maailman napa..lopeta jo tuo viinan kanssa läträäminen niin alkaa sunkin pallot lentää. Mistä mä tiedän oliko se pallo 120 vai 160 metrissä…harvinaisen korkealla joka tapauksessa, koska niin sen tarkoitin lyödä…matkaa lipulle oli paljon ( virpiniemi 13…bunkka oikealla ) ja noin 10-20 m se oli vajaa greenistä. Tälle on todistaja.

#234614 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

double-eagle kirjoitti: (26.10.2007 14:41:55)

Stadikan torni..se on varmaan sun maailman napa..lopeta jo tuo viinan kanssa läträäminen niin alkaa sunkin pallot lentää. Mistä mä tiedän oliko se pallo 120 vai 160 metrissä…harvinaisen korkealla joka tapauksessa, koska niin sen tarkoitin lyödä…matkaa lipulle oli paljon ( virpiniemi 13…bunkka oikealla ) ja noin 10-20 m se oli vajaa greenistä. Tälle on todistaja.

Muista.
    Krooninen puupää.
    Pulu ja shakki.

#234615 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Vielä se 13 väylä esittely…huomaa, että video tehty ennen kenttää…siksi se ei ole aivan todellisuutta vastaava, mutta ainokainen oikealla oleva bunkka on paikallaan..hieman liian kaukana oikealla olevasta lammikosta, mutta muuten melkein oikein…paitsi aivan liian pieni videolla.

http://www.virpiniemigolf.fi/?a=kentta&s=&i=16

#234616 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Ei Stadikan torni ole mun maailmani napa. Minä vain yritin hahmottaa minkälaisesta lyönnistä on ollut kysymys ja kuinka helvetissä kukaan voi kuvitella lyövänsä 140 meriä korkeita lyöntejä.

Miten sinun sekavassa, tautisessa mielessäsi on siinnyt ajatus, että minä läträän viinan kanssa? Minä nautin alkoholia kohtuullisisissa määrin ja aina sivistyneesti. Tälle on todistaja.

#234617 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Lavantauti kirjoitti: (26.10.2007 14:48:34)
    Muista.
    Krooninen puupää.
    Pulu ja shakki.

XXL on kutsunut mua jo kusipääksikin..sen muistan paremmin.

Esillä 25 viestiä, 1 - 25 (kaikkiaan 88)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #234666 kohteessaFukke, ts, miksei muutkin

Etusivu Foorumit Kilpagolf & harjoittelu Fukke, ts, miksei muutkin