Aihe: FORE:n huutaminen!! - Golfpiste.com

28.4.–5.5. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[8][5]
KilpailuaSuomalaista

FORE:n huutaminen!!

Etusivu Foorumit Yleistä FORE:n huutaminen!!

Esillä 22 viestiä, 26 - 47 (kaikkiaan 47)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Kaikista eniten mua ottaa päähän, kun isot äijät huuta ku pikkupojat FORE. Ääntä vaan peliin niin säästytään kolhuilta ja pahoilta mieliltä. Desibelit kaakkoon ja hyviä pelejä loppukaudelle.

Kobo kirjoitti: (5.8.2006 0:53:42)
    Ensinnäkin onnea Tuopille ainokaisen menetyksetä.. (/me viittaa otsikkoon)

Hehe. 🙂 Ei ei, ei nyt sentään… Juhannuksena 2002 oli lähellä mutta sitten mä heräsin.

Mitäs sitten pitäisi tehdä, kun pelaa miesseurassa ja he haluavat avata vaikka omasta mielestäni on ihan liian aikaista ( ts. lyövät edellisen ryhmän kintuille erittäin suurella todennäköisyydellä ). Eihän sitä nyt alottelija ja varsinkaan nainen voi alkaa sanomaan, notta odottettaisko vielä tovi että pääsevät pidemmälle… Ja sitten kun he kuitennii lyövät ja palli lähtee ihan muuanne ( tai sitten lyövät edellisen ryhmän lahkeille ) ilman FORE-huutoja, niin eihän nainen edelleenkään voi heidän puolestaan karjasta…siis tässä tapauksessa miehet ovat sitä mieltä että vaaraa ei ole…vaikka katseet sieltä suunnasta kertovat jotain aivan muuta.

Minja kirjoitti: (7.8.2006 12:50:04)
    Mitäs sitten pitäisi tehdä, kun pelaa miesseurassa ja he haluavat avata vaikka omasta mielestäni on ihan liian aikaista ( ts. lyövät edellisen ryhmän kintuille erittäin suurella todennäköisyydellä ). Eihän sitä nyt alottelija ja varsinkaan nainen voi alkaa sanomaan,

Eipä tuohon oikein muuta voi sanoa kuin että suosittelen peliseuran valintaa vähän tarkemmin 😉 tai jos se ei ole vaihtoehto, niin kyllä tuosta pitää jo huomauttaa. Aloittelijankin. Vaikka ’vaaraa’ ei olisikaan, niin kyllä vaikka vain 10m päähän rullittelu on todella epäkohteliasta, varsinkin jos ei jää yhteen kertaan. Suoraan verrattavissa siihen, että roikutaan moottoritiellä alle 10m päässä edellä ajavan puskurista, jolloin multa saa ainakin jarruvalojen välkyttelyä silmilleen.

Tuoppi kirjoitti: (7.8.2006 13:13:30)
    Suoraan verrattavissa siihen, että roikutaan moottoritiellä alle 10m päässä edellä ajavan puskurista, jolloin multa saa ainakin jarruvalojen välkyttelyä silmilleen.

Valitettavasti seura on alati vaihtuvaa, kun vain varailen netistä lähtöjä. Onneksi tosin vain muutamia kertoja olen sattunut samaan ryhmään tällaisten kanssa.
    Mutta valojen välkyttelystä tuli niin loistoidea, notta otan bägini vakiovarustukseen taskulampun ja häikäisen heitä aina ’pahan teon’ jälkeen 😀

Minja kirjoitti: (7.8.2006 12:50:04)
    Mitäs sitten pitäisi tehdä, kun pelaa miesseurassa ja he haluavat avata vaikka omasta mielestäni on ihan liian aikaista ( ts. lyövät edellisen ryhmän kintuille erittäin suurella todennäköisyydellä ). Eihän sitä nyt alottelija ja varsinkaan nainen voi alkaa sanomaan, notta odottettaisko vielä tovi että pääsevät pidemmälle… Ja sitten kun he kuitennii lyövät ja palli lähtee ihan muuanne ( tai sitten lyövät edellisen ryhmän lahkeille ) ilman FORE-huutoja, niin eihän nainen edelleenkään voi heidän puolestaan karjasta…siis tässä tapauksessa miehet ovat sitä mieltä että vaaraa ei ole…vaikka katseet sieltä suunnasta kertovat jotain aivan muuta.

Ehdottomasti pitää ’aloittelijankin’ puuttua asiaan. Siis mitä väliä sillä on montako vuotta olet pelannut? Ainakin, jos olet varma, että vielä ei ole tarpeeksi kenttää välissä. Kuten tuoppi tuossa kirjoitti, jos draivi rullaa noin kymmenen metrin päähän on jo anteeksipyynnön paikka vaikka ei olisikaan vielä vaaratilannetta.

Minja kirjoitti: (7.8.2006 13:20:20)

Tuoppi kirjoitti: (7.8.2006 13:13:30)
    Suoraan verrattavissa siihen, että roikutaan moottoritiellä alle 10m päässä edellä ajavan puskurista, jolloin multa saa ainakin jarruvalojen välkyttelyä silmilleen.

Valitettavasti seura on alati vaihtuvaa, kun vain varailen netistä lähtöjä. Onneksi tosin vain muutamia kertoja olen sattunut samaan ryhmään tällaisten kanssa.
    Mutta valojen välkyttelystä tuli niin loistoidea, notta otan bägini vakiovarustukseen taskulampun ja häikäisen heitä aina ’pahan teon’ jälkeen 😀

Näinhän se menee. Itsekin pelaan about 50% kierroksistani aina uudessa seurassa. Onneksi me pickalalaiset olemme kaikki helvetin fiksua porukkaa joten lokkeilu on aina mukavaa!

Tuosta taskulampulla häikäisystä tuli jostain syystä mieleen, että eikös golfhousujen perstaskuihin kiinnitetyt punaiset lamput loisi tämän jarruvaloefektin… 😉 Voi olla että välittyvä viesti vaan voisi vähän hämärtyä.

Ittellä sattu messukylän par kolmosella että pallo tuli puskan läpi melken jaloille. Vauhtia ei ollu paljoo, joten varmaan olis vaan vähä kirpassu, mutta eipä lyöjä viereisellä viheriöllä huutanut mitään. Se pallo saikin uuden osotteen samantien mun toimesta…

ts

MakeeK kirjoitti: (23.8.2006 23:12:28)
    Ittellä sattu messukylän par kolmosella että pallo tuli puskan läpi melken jaloille. Vauhtia ei ollu paljoo, joten varmaan olis vaan vähä kirpassu, mutta eipä lyöjä viereisellä viheriöllä huutanut mitään. Se pallo saikin uuden osotteen samantien mun toimesta…

Huhhuh… ja mä oon joskus luullu putanneeni pitkäks kun on menny 3 metriä yli…

No putatessa ei sentään ole multakaan vielä huutoa päässy.. erinäisiä voimasanoja kuitenkin. Mutta varsianisestihan koko puttaaminen on /cstä, ehkä juuri siks?

ts kirjoitti: (24.8.2006 0:04:22)

Huhhuh… ja mä oon joskus luullu putanneeni pitkäks kun on menny 3 metriä yli…

Heh, itse naureskelin ihan samaa. Saa pistää putin aika pitkäksi jos tulee puskien läpi jaloille =D Messukylän par3 kenttä on kyllä sellainen, että epäilemättä siellä voi tapahtua ihan mitä vaan, koska siellä on pelkkiä vasta-aloittelijoita.

Heh 🙂 siis sanat meni illan lopuks sekasin. Se hyypiö löi väylältä, ei siis viheriöltä kuten hieman virheellisesti totesin unenpöpperöisenä 😀

Eilen tuli todistettua, ettei foren huutaminen auta mitään, jos kenttä on suunniteltu persiilleen. Se huuto ny ei vaan kuulu kumpujen läpi vastatuuleen. Onneks ei kuitenkaan käynyt mitään vahinkoa, vaikka lähelle tuli. Neljän miehen porukka oli huutanu kitapurjeet pihalla, mutta inaustakaan emme kuulleet.
    Kenttä oli Nokian Kartano, ja väylät 4/6.

MakeeK kirjoitti: (24.8.2006 10:02:04)
    Se hyypiö löi väylältä,

Par kolkilla löi väylältä hyvin asetetun seiftauksen jälkeen? No kukin tyylillään ja Tamperelaiset tavallaan 🙂

Joo FORE:n huuto on munkin mielestä tosi tärkeää…..mutta joskus jää omalta kohdaltakin erinäisten tapahtumien vuoksi huutamatta. Näin kävi allekirjoittaneelle tässä pari viikkoa sitten. Olin ekana avaamassa. Väylä oli sellainen, että toista kenttää pelataan pelaamaamme väylää vastaan. Toisella kentällä oli seuran lyöntipelikisat menossa. Katsoin ennen avausta, että yksi kisapelaaja seisoi vasemmalla olevien out-paalujen tasalla omalla väylällään. Slaissi-vikaa kun on, niin en olettanutkaan, että lyöntini olisi lähtenyt vasuriin……mutta mutta sinnehän se lähti. Itse en lähtevän pallon suuntaa heti nähnyt, ennen kuin oli myöhäistä. Kuulin vaan takanani olevilta papparaisilta että…..EI MEE LÄHELLEKKÄÄN. Uskoin heitä enkä huutanut FOREa. Olisi pitänyt…silloin kun itse näin pallon, niin pallo tippui parin metrin päähän kisapelaajasta. Kyllä muuten v….tti. No kävelin näyränä ja häpeillen hakemaan palloa ja pyyttämään kaverilta anteeksi….ei varmaan anteeksipyyntö paljoa auttanut. Oma peli muuten meni piloille tuon jälkeen muutaman väylän ajaksi…harmitti vaan niin pirusti tapahtunut. Tään jälkeen huudan FOREa aina vähänkin epäselvissä tapauksissa.

Foresta sen verran, että onkos teille koskaan käynyt seuraavasti.

Epäonnistunut kynttiläavaus draiverilla naapuriväylän griiniä kohti, jossa pari eläkeläisrouvaa valmistautuu puttaamaan. Pallo saatettin matkaan FORElla, joka kuului varmasti klubitalolle asti. Ei osunut vaan yli meni. Sieltä sitten kiltisti palloa hakemaan anteeksipyynöjen kera, mutta vastassa olikin kaksi todella hapanta rouvaa. Olivat ihan oikeasti vihaisia, kun:
    a) olin lyönyt heitä kohti ja
    b) vielä häirinnyt heidän puttaamista FORE-huudollani.

Se oli eka kerta kun sain negatiivista palautetta FOREn huutamisesta.

MAD

Vuosaaressa pelatessamme mieheni oli kahdesti tulituksen kohteena. Ensin lensi pallo vinhasti vinkuen pään ohi ja sitten myöhemmällä väylällä toinen pallo kopsahti autossa istuvan mieheni jalkojen juuresta läpi auton karheikkoon. Kyllä Vuosaari on paikka, jossa golfvarusteisiin pitää kuulu kunnon kypärä, jalkapalloilijan pläägät ja jääkiekkoilijan munasuojat ja maalivahdin maski, muuten voi käydä köpelösti. FORE-huudot eivät paljon auta, kun ääni ei kanna kukkuloiden yli ja toisaalta huutoja on niin paljon, että ei tiedä, mistä suunnasta tykitetään.

Paloheinä ja Laajasalo ovat luku sinänsä. Niissä väylät risteilevät ja ovat liian lähellä toisiaan. Hyvä, jos Paloheinä saa lisää tilaa, mutta väylien määrä pysyy samana. Jokamieskentillä kun pelaajien taidot tuppaavat olemaan niin erilaiset, että vaaratilanteita tulee väistämättä normaalikenttää ja tasoituskortin omaavia pelaajia enemmän. Siksi tällaiset kentät pitäisi suunnitella vielä tavallista turvallisemmiksi.

Mutta ihan ensimmäinen asia on se, että huudetaan FORE, eikä todeta vaan oho.

Kobo kirjoitti: (24.8.2006 10:51:34)

Se hyypiö löi väylältä,

Par kolkilla löi väylältä hyvin asetetun seiftauksen jälkeen? No kukin tyylillään ja Tamperelaiset tavallaan 🙂

Seiftaus? Mikä se on? Kyllä tuolla kolkilla näkee mitä oudoimpia suorituksia…

MakeeK kirjoitti: (25.8.2006 17:39:32)

Kobo kirjoitti: (24.8.2006 10:51:34)

Se hyypiö löi väylältä,

Seiftaus? Mikä se on? Kyllä tuolla kolkilla näkee mitä oudoimpia suorituksia…

No oot sääkin kentän valiinut peleilles…..; ) Spurgu Golffinahan tuo meinaan tunnetaan.
    On meillä parempiakin kenttiä…….

Kobo kirjoitti: (24.8.2006 0:27:08)
    No putatessa ei sentään ole multakaan vielä huutoa päässy.. erinäisiä voimasanoja kuitenkin. Mutta varsianisestihan koko puttaaminen on /cstä, ehkä juuri siks?

Kobon kanssa olen joskus palloa tökkinyt ja voin vahvistaa ettei Kobon puttien perään tarvii forea huudella. Pari kertaa kuitenkin meni sen verran pitkäksi että varapalloa jouduttiin harkitsemaan….

Taylori kirjoitti: (26.8.2006 10:21:27)
    No oot sääkin kentän valiinut peleilles…..; ) Spurgu Golffinahan tuo meinaan tunnetaan.
    On meillä parempiakin kenttiä…….

No kaverin kanssa oon menny seuraa sille pitään kun ei se kuulu vielä mihinkään golffiklubbeniin. Ettei sen tartte yksikseen siellä pelata, ihan vaan siks oon siellä käyny. Tavoitteet on korkeammalla kyllä 🙂

Sattui tässä taannoin näinkin, että kolmen miehen porukka kääntyi katsomaan, kuka se siellä huutaa forea. Yksi näistä sai tietysti pallon otsaansa. Että ei pelkkä huutaminen mitään auta, jos ’vastaanottajat’ ovat asiasta ihan pIHalla.

Esillä 22 viestiä, 26 - 47 (kaikkiaan 47)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #489296 kohteessaFORE:n huutaminen!!

Etusivu Foorumit Yleistä FORE:n huutaminen!!