Aihe: FORE:n huutaminen!! - Golfpiste.com

28.4.–5.5. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[8][5]
KilpailuaSuomalaista

FORE:n huutaminen!!

Etusivu Foorumit Yleistä FORE:n huutaminen!!

Esillä 25 viestiä, 1 - 25 (kaikkiaan 47)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Nimetön

Ihmettelen tätä yhtä pientä huutoa joka voi pelastaa paljon ja etenkin KEIMOLASSA ja KOTOJÄRVELLÄ näyttää olevan hieman hakusessa FOOOOOORIT?? Mistähän johtuu?? Olen muutaman kerran ihmetellyt et pallo menee kahden metrin päästä joko yllä tai vierellä ohi tuhatta ja sataa ja ei mitään huutoa takaa tai muualtakaan. Huutakaa ihmiset FORE ihan aina kun et näe että pallo katoaa näköpiiristä.

Samaan asiaan törmää muuallakin. Armeijan käyneet urokset piipittävät lyhyen fore-tokaisun jos karkaa ja volyymin tasosta kertoo muiden ryhmässä olevien kysymys että mitä sanoit.. Helpompi varmasti luimistella omalle pallolle naapurinväylän peliryhmän sekaan jos kunnolla sen foren kiekasee. Eli rohkeesti vaan, IMHO..

Kiekaisin kerran foren oikein kunnolla vaikka näin että pallo menee about 10 m kaverin ohi mutta tämä kaveri kerkes juosta vielä siihen pallon eteen. No, olinpahan kiekaissut foren.
    Noh, ei se onneksi osunut kaveriin ja tapana on ollut huutaa fore ja vielä lujempaa jos näyttää että oikeen tosissaan kohti menee ja vaaratilanne tulee.

Tuttua touhua tuo Foren rääkyminen. On tullut huudettua vaikka ilmeisesti todella vaarallisesta tilanteesta eio ollut kyse, mutta lyönti karkas ikävä näköisesti.
    MInäkin olen tuohon hiljaiseen tappajaa, golfpalloon törmännyt parrin otteeseen. Hyvinkäällä olimme kaverin kanssa 2. väylällä kummun takana jatkamassa peliä, kun yhtäkkiä kummun yli tuli pallo ilmassa metrin verran kaveristani. Siinä sitten ihmeteltiin hetki, mutta päätettiin jatkaa peliä. Toinen kerta oli vihdissä kahdella risteävällä väylällä pamahti joltain armoton slaissi ja lähelle.
    Tosin useimmat tuntuvat huutavan ihan kovallakin äänellä mikäli pallo harhautuu väärille teille.

Jep,
    vaikeaa tuntuu olevan. Kun viime kesänä sain draivin ilmassa nilkkaani päätin että seuraava pallo joka tulee vitutusrajan sisäpuolelle ilman FORE-huutoa lähteen tiin päältä omistajalleen ’pikana’ takaisin…

Jep,
    vaikeaa tuntuu olevan. Kun viime kesänä sain draivin ilmassa nilkkaani päätin että seuraava pallo joka tulee vitutusrajan sisäpuolelle ilman FORE-huutoa lähteen tiin päältä omistajalleen ’pikana’ takaisin…

Nimetön

Olihan se eilen 2.8 iltapäivällä taas keimolan kirkkalla sellainen tilanne että lyöjäkin säikähti! Ei kuulunut FOREa saati tullut pyyteleen anteeksi.. Pallo meni noin 30 cm päästä sivultani, että jos olisin 30 cm vasemmalla niin teholla oltas! Äijjä sanoi kaverilleni että EI NÄHNYT YHTÄÄN MINNE PALLO LÄHTI!!! Miettikää milläinen idiootti?! Ei huutoa, ei pyytele anteeksi.. Toivottavasti ainakin lukee tän!

Vuosaaressa on oppinut kyllä huutamaan ja maastoutumaan. Siellä kun ääni huonosti kantaa kumpujen takaa, niin useimmiten koko ryhmä huutaa, ja millä tyylillä!
    Ryhmiä on mukava ajankuluksi arvostella, välillä on kuin sonnilauman mylvintää ja välillä, kun on oikeen stemmat kohillaan, niin on kun parastakin kuorolaulantaa!
    Ei ole pahoja tilanteita saattunut omalle kohdalle koko kesänä vaikka palloja satelee joka kiekalla ja ’vieraissa’ käydään puolin ja toisin. Koputtaa puuta…kop.

TG:n 16 väylä ja avasin keltaisilta, jumalaton slice ja pallo kaartaa väylää 13 kohti, huuto perään tietty. Kävelen etsimään palloa ja 13 väylällä porukka ihmettelee miksi en huutanut fore kun pallo meni kuulemma todella läheltä. Kerroin että huusin mutta kun sieltä 16:sta boxista foren huutaa niin ei sitä 13 väylällä rekistöröidä, lähinnä väylän 18 porukka maastoutuu. Silleenkin voi käydä.

Riippuu huudosta ja siitä missä kukin on suhteessa huutajaan.

Meillä oli Rovanimellä vääpeli Suopajärvi jonka huuto ( hänen itsensä määrittelemä standardi ) kuuluu 40 kilometriä vastatuuleen.

Omani on kyllä myös kuuluva.

Taannoin maastouduimme kun Rinkun 16:lla avaava huusi FORE..olimme 18:lla.

Oisko ongelma siinä, että ääni kulkee suoraan, lyönnit kieroon? Eli huutakaa hyvät ihmiset siihen suuntaan mihin pallo on päätymässä, ei siihen suuntaan mihin pallo lähti.

clap kirjoitti: (3.8.2006 17:09:03)
    Oisko ongelma siinä, että ääni kulkee suoraan, lyönnit kieroon? Eli huutakaa hyvät ihmiset siihen suuntaan mihin pallo on päätymässä, ei siihen suuntaan mihin pallo lähti.

heh heh….melkein tipahdin taas tuolilta 😀
    Voihan sitä huutaa silleen että ääni kaartaa samaan suuntaan kuin pallo.

Nimetön

Itse olin avaamassa Paloheinän 4. väylällä. Laitoin tiitä maahan niin pallo tippui noin 40 cm päähän ja pomppasi yli. Huutoa ei kuulunut mutta lyöjä oli todella pahoillaan tapahtuneesta.

Tänään se sitten tapahtui. Sain nimittäin pallon nilkoille, tarkemmin ottaen oikeaan pohkeeseen, ensimmäistä kertaa. Olin odottamassa lyöntivuoroani Paraisten 3. tiipaikalla kun sadan metrin päästä kalliolta papan yrittämä sankarilyönti kopsahti kohti. Porukassa oli neljä raavasta miestä ja kukaan ei huutanut. Vähän kovempi lyönti ja pallo olisi vieläkin takaraivossa.

Unohtui mainita, että mitään anteeksipyytävää elettä ei näkynyt eikä kuulunut vaikka seuraava tiipaikkakin on niin lähellä tuon kolmannen reiän (par 3) griiniä, että se on kyllä keskusteluetäisyydellä kun kävelee tiiltä griinille. Tais ukko luimia vaan mahdollisimman kaukana.

rinkussa ekan avaukset (3kpl) tuli tuttuun tapaan vitoselle. naisen ääni kuului joka kerta hyvin, maastoon ja viimeinen pallo meni metrin päästä. heti siinä ihmettelemään että taitaa olla pitkä lyöntinen naisihminen, mutta kun sieltä paljastuikin 3 miestä ja nainen oli kävelemässä vasta tiiaamaan punaisille..

miksi miehet eivät huutaneet tai edes se, jonka pallo lähti muualle kuin omalle väylälle??? käykö miehillä ylpeyden päälle huutaa fore??

Rinkun ykkösellä yleensä huudan ennen lyöntiä 5. väylälle – Varokaa mä lyön –

Joo mielummin turhia huutoja kuin liian vähän huutoja

Tanja kirjoitti: (3.8.2006 20:12:16)
    käykö miehillä ylpeyden päälle huutaa fore??

Kyllä se huuto on enemmänkin ylpeyden aIHe ja lähtee tarvittaessa kovempaa kun apinoiden kuninkaalta.. siinä on tantorkin kummissan kun kitapurje lepattaen laitetaan volyymiä.

Nimetön

No eihän tämä vielä mitään, että jotkut eivät huuda forea, mutta pari vuotta sitten pelasin isäni kanssa vierumäen golfkenttää ja alkupäässä takana tulevat avasit ylitsemme. Päätimme sitten laittaa pallon tiin päälle, että lyöjä tajuaisi lyöneensä ylitsemme. Seuraavalla väylällä takana tuleva mieshenkilö tuli sanomaan: Jos te vielä saatana koskette mun palloon ni mä tapan teiät. No eihän kaveri enään uskaltanut avata ylitsemme, mutta ilmoitimme herrasta caddiemasterille ja taisi herra saada loppukauden porttikiellon kentälle. Että miettikääpä vähän mikä on vakavampaa kuin Foren huutamatta jättäminen….

Eipäs Foorin huutaminen aina kannata. Tänään pelattiin parin kaverin kanssa Vuosaaressa kierros ja eräällä reiällä kaverin pallo lähti pahasti naapuriväylälle(emme nähneet oliko kummun takana ketään, mutta ei onneksi ollut). Huusimme Foor!!! ja meidän väylälle tullut pelaaja ilmeisesti pelästyi tästä(kaverini uskalsi avata, koska pelaaja oli 300 m päässä ja tiesimme, että kaverini ei löy millään niin pitkälle). No kiitokseksi varoituksesta naapuriväylälle menneestä lyönnistä meidän väylällä kaukana oleva pelaaja kiitti meitä kohteliaasti: ’FU** YOU, IDIOT!’. Mulla meni ainakin parin reiän ajaksi pelihalut, vaikka aika hyvät naurut ko käytösestä saimmekin. Että sillä lailla…

Pari viikkoa sitten LGV:n Pirunpellon kymppitiille nousevalla tiellä ysiltä avattu pallo putosi lennosta metrin ryhmämme eteen. Lyöjä luimisteli paikalle: ’En tiennyt, että siellä oli ketään.’ Totta, paikka on pimennossa ysin tiille. Mutta sitä paremmalla syyllä FORE!
    Itse kyllä laitan tiin nokkaan jokaisen pallon, joka tulee kintuille ilman FOREA.

Kobo kirjoitti: (3.8.2006 21:45:55)

Tanja kirjoitti: (3.8.2006 20:12:16)
    käykö miehillä ylpeyden päälle huutaa fore??

Kyllä se huuto on enemmänkin ylpeyden aIHe ja lähtee tarvittaessa kovempaa kun apinoiden kuninkaalta.. siinä on tantorkin kummissan kun kitapurje lepattaen laitetaan volyymiä.

Riippuu tosiaan miehestä. Kyllä näitä tapauksia näkee jotka huutaa niin ettei kukaan vaan kuule. Välillä kuulee myös omituisia puoliksi nielaistuja ’for’ -karjhadus/haukahduksia, jotka kyllä varmasti on ihan huudoksi tarkoitettu, mutta eivät kyllä kanna yhtään mihinkään… Itsehän kajautan foreni ylpeydellä, koulutetun lauluäänen antamalla palleatuella: kuuluu kauas, eikä edes tuhoa äänijänteitä. Taitolaji, nääs. 😉

OBhuuhaa: Ensi vuoden GP-kisoihin forehuutokisa! Osallistujat lyömään draivi yyköstiiltä, ja sitten karjaisu metrin päässä olevaa desibelimittaria kohden ennen kuin pallo laskeutuu… Vai olisiko parempi laittaa dB-mittari 200m päähän naapuriväylälle? Voittajalle tusina ProV1:ä joita voi sitten slaissailla urakalla viattomien sivullisten niskaan.

Itse sain pallosta käsivarteen(hauiksen kohdalle) ja kyynärpäähän osuessaan koko käsi voi tulla toimintakyvyttömäksi.. ei huutanut lyöjä forea.. =(

Valitettavan usein sattuu pitkälyöntisillä jopa pallo väärälle väylälle. Jolleivat ymmärrä FOREa huutaa ja anteeksi pyytää, menee minulta aina viesti caddiemasterille.
    Turvallisuus ennen kaikkea!

Ensinnäkin onnea Tuopille ainokaisen menetyksetä.. (/me viittaa otsikkoon)

Tuoppi kirjoitti: (4.8.2006 13:59:42)
    [OBhuuhaa: Ensi vuoden GP-kisoihin forehuutokisa! Osallistujat lyömään draivi yyköstiiltä, ja sitten karjaisu metrin päässä olevaa desibelimittaria kohden ennen kuin pallo laskeutuu… Vai olisiko parempi laittaa dB-mittari 200m päähän naapuriväylälle? Voittajalle tusina ProV1:ä joita voi sitten slaissailla urakalla viattomien sivullisten niskaan.

Mä olen NIIIIIN messissä 🙂

Esillä 25 viestiä, 1 - 25 (kaikkiaan 47)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #489280 kohteessaFORE:n huutaminen!!

Etusivu Foorumit Yleistä FORE:n huutaminen!!