Aihe: Finnairin älynväläys - Golfpiste.com

27.11.–3.12. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[3][6]
KilpailuaSuomalaista

Finnairin älynväläys

Etusivu Foorumit Matkailu Finnairin älynväläys

Esillä 6 viestiä, 1 - 6 (kaikkiaan 6)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Golfmatkalle lähtevän golfbägi on yhä useammin jäänyt lähtökentälle koneen matkatavaratilapuutteen vuoksi ja saapunut perille vasta vuorokauden parin jälkeen tai pahimmissa tapauksissa vasta loman jälkeen. Miksi, sen kertoo uusi golflehti:
    ’Finnair perustelee toimintatapaansa sillä, että matkalaukussa olevat henkilökohtaiset tavarat ovat matkustajalle matkan onnistumisen kannalta tärkeämpiä kuin esimerkiksi golfmailat’.
    Voi hyvät hyssykät sentään. Luuleeko Finnair tosiaan, että golfmatkalle lähtijälle varavaatteet ja deodorantit ovat tärkeämpiä kuin golfmailat ja -kengät. Käsittääkseni kaikki lentävät lentokoneessa vaatteet päällä, joten kyllä niillä voi mennä syömään seuraavana iltanakin. Mutta miten pelaat ilman mailoja ja kenkiä. Mailat voi vuokrata, sanoo Finnair. Ei voi kaikilla kentillä eikä golfkenkiä voi vuokrata mistään.
    Ainakin Finnairin pitäisi antaa golffareille oikeus määrittää itse, kumpi matkatavara (bagi vai matkalaukku) on tärkeämpi. Golffarin viikonloppumatka on totaalisesti pilalla, jos ei pääsekään pelaamaan, vaikka gf:t on maksettu ja varattu. Ei yhtään lohduta, vaikka joka ilta voisi vaihtaa uudet vaatteet ja suihkuttaa dödöt kainaloon, vaikka Finnair niin luulee.

    Asiaan liittyen: Onko kokemuksia miten Finnair toimii ko. tilanteessa ?

    Itsellä on useamman kerran BA:lla lentäessäni Golf-bägi jäänyt Lontoon Heathrow:n syövereihin saapuen perille (tyypillisesti USA) 1-2 päivää myöhässä (kengät olen oppinut pistämään matkalaukkuun). Olen vuokrannut mailat, ostanut hanskan, 3 palloa, tiit etc.. ja matkan jälkeen kylmästi pistänyt laskun BA:n asiakaspalveluun. BA:n kunniaksi on sanottavat että joka kerta (muistaakseni 3) ovat mukisematta maksaneet. Vuokravehkeet eivät toki ole sama asia kuin omat, mutta pelaaminen kuitenkin onnistuu.

    Mikä on Finnairin suhtautuminen eli korvaavatko vuokrakamat + pakolliset pienet ostokset ?

    KL

    petitg kirjoitti: (18.2.2008 13:26:12)
    Asiaan liittyen: Onko kokemuksia miten Finnair toimii ko. tilanteessa ?

    Itsellä on useamman kerran BA:lla lentäessäni Golf-bägi jäänyt Lontoon Heathrow:n syövereihin saapuen perille (tyypillisesti USA) 1-2 päivää myöhässä (kengät olen oppinut pistämään matkalaukkuun). Olen vuokrannut mailat, ostanut hanskan, 3 palloa, tiit etc.. ja matkan jälkeen kylmästi pistänyt laskun BA:n asiakaspalveluun. BA:n kunniaksi on sanottavat että joka kerta (muistaakseni 3) ovat mukisematta maksaneet. Vuokravehkeet eivät toki ole sama asia kuin omat, mutta pelaaminen kuitenkin onnistuu.

    Mikä on Finnairin suhtautuminen eli korvaavatko vuokrakamat + pakolliset pienet ostokset ?

    Muutama vuosi sitten vaimoni bägi tuli myöhässä Düsseldorfiin. Ostimme golfkentältä kengät, palloja, hanskan sekä tiitikkuja ja vuokrasimme mailat. Finnair maksoi paitsi kaiken tuon, niin vielä antoi ylimääräistä rahaakin, koska vaimoni oli tuolloin Silvertason jäsen. Pientä hatutusta lukuun ottamatta homma jäi pirusti plussan puolelle ja Finnair hoiti asian todella tyylillä.

    Muistettakoon vielä, että matkatavaroiden päätyminen väärään paikkaan tai myöhästyminen ei välttämättä ole lainkaan lentoyhtiön syy, vaan kenttäyhtiön, jolla taasen ei useinkaan ole mitään tekemistä lentoyhtiön kanssa.

    Viime syksyn golfmatkalla Finnairin lennolla bägi tuli perille kaksi päivää myöhässä. Esitin korvausvaatimuksen Finnairille. Kun sieltä ei alkanut kuulua vastausta, esitin saman vaatimuksen vakuutusyhtiölle. Asia käsiteltiin heti ja sain korvauksen vuokravälineistä alle viikossa. Kahden kuukauden kuluttua valituksestani Finnair vastasi ja pyysi asiaan liittyviä alkuperäisiä dokumentteja.

    Minulla oli vähän samanlainen kokemus kuin Ballmarkerilla. Kukaan Finnairilla ei tuntunut tietävän kenelle ja miten korvausanomus esitetään. Vääriä neuvoja sateli. Hommaan tarvittiin viikkoja ja sitkeyttä. Kuiteilla todistettavat kulut (mailavuokra, hanska, pari palloa) lopulta korvattiin. Jouduin pelaamaan siviilikengissä (startteri oli onneksi lähtöhetkellä poissa), kun proshopissa ei ollut kaupan edes suurin piirtein sopivia kenkiä. Harmi, olisi ollut mukava nähdä, miten tähän kuluun olisi suhtauduttu.
    Ilmeisesti Silver-tason matkustajat ovat paremmassa asemassa (KL:n vastaus). Eli kannattaa hankkia vaimo, jolla on Silver-tason kortti.

    Helpommalla pääsee kun ostaa ’pelikämpän’ vaikkapas Thaimaasta ja säilyttää tavaroitaan siellä. Vuokraa kun ei itse mene pelailemaan ja muutoin on sitten aina kamat siellä valmiina eikä tarvitse aina kantaa laukkutolkulla tavaraa ympäri maapalloa..

Esillä 6 viestiä, 1 - 6 (kaikkiaan 6)
Vastaa aiheeseen: Finnairin älynväläys

Etusivu Foorumit Matkailu Finnairin älynväläys