-
JulkaisijaArtikkelit
-
Katselin eilen telsusta syvän kunnioituksen vallassa hieman vanhempien pelureiden skins gameseja Hawajilta – mukana herroja mm. Player, Palmer ja Nicklaus. Varsinkin Playerin swingi teki vaikutuksen; ei ukkoa uskoisi seitenysiksi! Siinä sitten ajatus lähti laukkaamaan ja päätyi kuvittelemaan seuraavaa fiktiota: kotikenttäsi hyvässä kunnossa, kaunis ja hiljainen lauantaipäivä ja Sinä vailla peliseuraa. Saat vapaasti valita kolme kaveria kierrokselle – kenelle soitat ja miksi? Omat valintani hetken pohdinnan jälkeen muodostuivat seuraaviksi: Jack Nicklaus, koska mielestäni hän on suurin elossa ja pelikunnossa oleva golfari, Annika Sörenstam, koska hän on kautta aikain maailman paras naispeluri ja lopuksi Seve Ballesteros, koska ihailen suunnattomasti hänen tapaansa pelata tätä peliä. Porukasta tosiaan puuttuu joku tämän hetken mieshuipuista, mutta ryhmään ei nyt vaan mahdu enempää pelureita – menköön jonkun muun kanssa! J-P PS. Jos satut olemaan Kauko tai Pasi, saat tietysti kuvitella vapaavalintaisen kentän ryhmällesi! 😉
J-PS kirjoitti: (17.1.2007 22:17:05)
ja hiljainen lauantaipäivä ja Sinä vailla peliseuraa. Saat vapaasti valita kolme kaveria kierrokselle – kenelle soitat ja miksi?
1. puhelu menee äidilleni. Lapsenlikka olisi tarpeen, jotta vaimoni pääsee myös pelaamaan. (ja kyllä, tämä tuli ensimmäisenä mieleen)
2. puhelu. Ja heti meni vaikeaksi. Toki haluaisin nähdä, kuinka hyvin palloa voi käsitellä, joten… Eiku. Toki haluan nähdä, miten palloa lyödään kovaa, yksinkertaisesti ja kauas, minä soittaisin yllätysnimelle – Paul Casey.
3. puhelu ei ole yhtä iso yllätys. Annika Sörenstam.

Sergio Garcia
Ernie Els
George Bush
Jaahas, tulipa visainen kyssäri… Jos soittais vaikka Datalle, FDS:lle ja ts:lle saatas aikaan varmasti mieleenpainuva kierros.
Tai sitten Natalie Gulbis, Sophie Sandolo ja Carlie Butler…. hmmm joutuu miettiin vielä.EFC kirjoitti: (17.1.2007 23:12:12)
Jaahas, tulipa visainen kyssäri… Jos soittais vaikka Datalle, FDS:lle ja ts:lle saatas aikaan varmasti mieleenpainuva kierros.
Tai sitten Natalie Gulbis, Sophie Sandolo ja Carlie Butler…. hmmm joutuu miettiin vielä.Et sää ite tohon mahtuis kun Rifle haluis porukkaan kumminkin 🙂
ts kirjoitti: (17.1.2007 23:18:56)
EFC kirjoitti: (17.1.2007 23:12:12)
Tai sitten Natalie Gulbis, Sophie Sandolo ja Carlie Butler…. hmmm joutuu miettiin vielä.Et sää ite tohon mahtuis kun Rifle haluis porukkaan kumminkin 🙂
Nooh, mä soitan sitte noille kolmelle ladylle, joten nou hätä.
Kyllä mä soittaisin ensimmäiseksi Tigerille, ei varmaan tarvitse edes kertoa miksi. Toiseksi soittaisin Bubba Watsonille, yksinkertaisesti haluaisin nähdä kun hän löisi kotikentän ykkösväylän par femman yhdellä päälle. Ja, notta ladyt ei ihan unohtuisi, niin pitäisihän sitä naiskauneuttakin saada joukkoon Natalie Gulbisin muodossa.
Jos Tiikerillä olis kiireitä, niin voisin juuri ja juuri kelpuuttaa peliseuraani myös Samuel L Jacksonin tai Phil Mickelsonin.
goldencap kirjoitti: (18.1.2007 8:31:22)
Kyllä mä soittaisin ensimmäiseksi Tigerille, ei varmaan tarvitse edes kertoa miksi.No miksi?
januz kirjoitti: (18.1.2007 9:11:11)
No miksi?
Siks, että vois vain katsoa monttu auki mitä tapahtuu ja miks kotikentän kierrosennätys menee rikki kymmenellä lyönnillä.
goldencap kirjoitti: (18.1.2007 9:36:56)
januz kirjoitti: (18.1.2007 9:11:11)
No miksi?
Siks, että vois vain katsoa monttu auki mitä tapahtuu ja miks kotikentän kierrosennätys menee rikki kymmenellä lyönnillä.
Ei vaan olis se kyllä mielenkiintoista pelata tikrun kanssa tai oikeastaan kenen tahansa maailmanlistan top5:stä. Tosin mun kotikentän kenttäennätys ei parantuisi. =)
januz kirjoitti: (18.1.2007 10:02:55)
Tosin mun kotikentän kenttäennätys ei parantuisi. =)Aijaa, onko se sun hallussa? =D
goldencap kirjoitti: (18.1.2007 10:50:05)
januz kirjoitti: (18.1.2007 10:02:55)
Tosin mun kotikentän kenttäennätys ei parantuisi. =)Aijaa, onko se sun hallussa? =D
No ehkä vielä joskus… =)
Soittaisin taivaaseen ja pyytaisin Pietarilta, etta antaisi Ben Hoganille vapaapaivan maanpaalliseen golfiin kanssani. Nakis kaikkien swingien aidin…
Jos ei onnistuisi, niin ensiksi mainittu kolmikko Player, Palmer, Nicklaus paasisivat nauttimaan golfista kanssani. Nuorempien tahtien kanssahan ehtii pelata viela myohemminkin.NimetönSergio Garcia, Retief Goosen ja Charl Schwarzel..
Aika paha kolmikko
NimetönSchwartzel kirjoitti: (18.1.2007 17:46:18)
Sergio Garcia, Retief Goosen ja Charl Schwarzel..Aika paha kolmikko
Siis Schwartzel, mutt ehkä Tikru olis kumminki parempi vaihtoehto.
Minä jäin Lassi Tilanderin ansiokkaan blogin luettuani miettimään tätä Michelle Wien elämää. Kuvittelen hänen olevan autuaan tietämätön herättämänsä kiinnostuksen laajuudesta.
On selvää, että hän tietää Euroopasta jotain, onhan hän käynyt muistaakseni Sveitsissä pelaamassakin. Mutta se, että kaukaisessa Pohjolassa elää kansa joka pohtii hänen menemisiään, tulemisiaan ja pelaamisiaan, saattaisi tulla hänelle yllätyksenä, jos asia hänen tietoonsa saatettaisiin.
Sattumoisin näin televisiossa hänen esiintyvän kotisaarellaan järjestetyissä kilpailuissa. Olin havaitsevinani, että lukiolaistytöstä on kypsymässä nuori nainen. Hänen liikehdintäänsä, ei vain pallonlyöntiä, oli ilo katsella.
Mieleeni jäi itämään ajatus, että tuo nainen olisi mukava saada joskus Meri -Teijoon pelaamaan. Otettaisiin joku varhainen aamuaika. Hän saisi, totta kai, halutessaan pelata myös keltaisilta. Sitten mentäisiin, ihan vaan kahdestaan. Tiedän, että Jyrkkä Draw haluaisi tulla mukaan, edes caddieksi, ja moni muukin haluaisi, mutta me ei huolittaisi muita. Minä kertoisin paikan historiaa ja esittelisin kenttää. Varoittaisin ehkä kiperistä paikoista mihin ei kannata lyödä ja lukisin hänelle Teijon tunnetusti liukkaita greenejä. Tietysti antaisin hänen voittaa…
Kierroksen jälkeen mentäisiin mökille ja grillattaisiin makkaraa. Ja saunottaisiin, jos Michelle haluaisi. Michelle saisi lyödä käpyjä rautaseiskalla joka on vanhempi kuin hän itse. Kävisimme ehkä kanavalla onkimassa ja Michelle saisi soutaa. Illalla istuisimme patiolla ja kuuntelisimme satakielten laulua. Minä joisin mallasviskiä ja Michelle saisi maitoa ja mustikkapiirakkaa. Michellen kikatus kaikuisi kesäyössä hänen kuunnellessa älykkään huumorin sävyttämää tarinointiani.
Veikkaan, että tuo päivä jäisi ikuisesti Michellen mieleen…
Pitkään pohdittuani olen tullut siihen tulokseen että mun ihanneflaitti on 3-päinen ja siinä pelataan 1,5 euron B-mallin skinejä. Riidat ratkaistaan tietenkin puhumalla korrektisti.
Ryhmässä pelaa:
– Lavis
– Chuck Norris
– Jack BauerTämä oli vaikea, pitäisi varmaan pelata monta kierrosta ja vaihtaa pelikavereita välillä.
Ensimmäinen valinta on helppo eli Hekkasen linjoilla ollaan. Oma kulta mukaan ilman muuta, pitäähän mulla olla jotain tiirailtavaa.
Sitten ajattelin, että mukaan voisi kutsua Kaapon ja Mizunon. Kaapo siksi, että olisi ilo seurata lukuisaa määrää taitavia holareita, iigeleitä ja albatrosseja samalla kierroksella. Tämähän olisi melkein kuin erään pohjoiskorealaisen sankarigolffarin kanssa pelaisi. Mizuno pyydettäisiin mukaan siksi, että häneltä voisi oppia rahasta pelaamisen jalon taidon.
Jellonan kanssa olis varmaan kiva pelata, mutta ainakin iltaysi Hugolla tuntuis vähän kornilta. Parempi vissiin valita jotain amatöörejä.
Sean Connerin pyytäisin mukaan koska tämä on herrasmies skotlannista. Ja golf on keksitty skotlannissa. Tämän lisäksi hän on se ainoa oikea Bond. Sitten vois soittaa Clint Eastwoodille. Sillä on oma golfkenttä jossa pelaa 400 parhaan kaverinsa kanssa ja lisäksi on osallistunut aktiivisesti yhteisien asioiden hoitoon; kaveri selkeästi tietää mitä tekee. Se pelastais päivän joo. Sitten vois vielä ottaa mukaan Jack Nicholsonin koska sekin on lentänyt yli käjen pesän. Ja kaikki olis valmista huru-ukkojen skineille – paljonkohan nää antais eteen?
Mä ottasin kyllä flaittiin: Riflen, Boscon, Pappa Tykin ja Datan mailapojaks. Ai miks vai. No ovatten kovii jätkii, jos olen oikein ymmärtänyt ja niillä on tosi paljon osaamista ja tietoo. Rentoja ja mukavia kavereita tuntuvatten olevan ja huumorintajusiakin. Olis lepposa kiekka ja ja oppisin varmasti paljon, itse kun ollen vielä poikanen mitä svingulatekniikkaan ja mailan käsittelyyn tulee. Toivosin joskus itsekin yltäväni samalle tasolle.
Helvattu kun toi viini on hyvää….
Expatin kanssa voisin olla samoilla linjoilla, eli Hogan alas kylään mikäli mahdollista.
Muita pelikavereita olisi Fred Couples, Nick Faldo ja Sergio Garcia.Tiger Woods tietty että saisin vähän vastusta. Sitten NHL-kiekkoilijat Brett Hull ja Teemu Selänne. Hull siksi, että ei ainakaan tulisi tylsä kierros. NHL-kiekkoilijoista jos lasketaan yhteen pisteet golf-taidoista ja verbaalisista kyvyistä hän olisi varmasti ylhäisessä yksinäisyydessään! Teemu siksi, että osaa myös pelata golfia, on Suomen ehkä kaikkien aikojen kiekkoilija – ainakin tulossa sellaiseksi ja on kuulemma ehdottoman hieno ihminen muutenkin. Hauskaa kuvitellakin kuinka hauska kierros siitä tulisi. Tuskin pysyisi itsellä maila kädessä..
Ottaisin flaittiin maailman top 4 -pelaajat ja olisin itse caddiena. Kenttänä olisi joku suomen huippukenttä, jonne laittaisin faciliteetit bydeen. Pääsylippuna tienaisin 5 miljoonaa euroa brutto ja pelaisin loppuelämäni golfia haluamassani seurassa.
Ditto kirjoitti: (20.1.2007 11:43:40)
Pääsylippuna tienaisin 5 miljoonaa euroa bruttoThat´s real fantasy!!
Ditto kirjoitti: (20.1.2007 11:43:40)
Pääsylippuna tienaisin 5 miljoonaa euroa brutto ja pelaisin loppuelämäni golfia haluamassani seurassa.No eikähän 5 miljuunalla jonninlaisen kentän aikaiseksi saisi…
-
JulkaisijaArtikkelit