Aihe: Eturaffit ovat turhia – porrastettu greenfee - Golfpiste.com

28.4.–5.5. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[11][16]
KilpailuaSuomalaista

Eturaffit ovat turhia – porrastettu greenfee

Etusivu Foorumit Yleistä Eturaffit ovat turhia – porrastettu greenfee

Esillä 25 viestiä, 1 - 25 (kaikkiaan 29)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Mielestäni eturaffit ovat turhia. Niiden kunnostamiseen kuluu aivan liian paljon kenttähenkilökunnan aikaa ja vaivaa. Itse en niitä käytä, harvoin myös sivuraffeja. En myöskään ota divottia vaan pieni crispi sipaisu nurmen pinnasta, tuskin jää mitään paikattavaa eikä aiheuta työtä kenttähenkilökunnalle. Greenillä puttaan yleensä reiän viereen, mutta viimeinen putti on aina annettu, joten en käytä reikääkään. Kustannusperiaatteella ajatellen, greenfeet ja kausimaksut pitäisi suhteuttaa pelaajan tasoitukseen. Olisi motivaatiota itse myös kullekin kehittää peliään.

En tiedä meneekö tää heti OT:ksi, mutta tuo eturaffien turhuus on aivan totta. Jos hidas peli on kentille ongelma, niin miksi laittaa esteitä sinne, mihin paremmat pelaajat eivät kuitenkaan lyö? Liian lähellä olevat väyläbunkkerit, vesiesteet tiiboksien edessä ja eturaffit pois, niin peli nopeutuu.

Pienellä händärillä pelaavien peliin tuo ei vaikuta ja isolla händärillä pelaajien skooria se parantaa ja siten pudottaa heidän tasoituksiaan. Sillä saavutetaan myös Fukken tavoite pelin kehittämisestä;-).

Nimetön

Mites divotin laatu todistetaan maksua suorittaessa? Mitäs jos ei käytä golfkenkiä, saako alennusta?:)

FDS-lienee löytänyt kesän päätteeksi kustannuspaikalle, mukava havaita, että mies on hengissä. Olen hieman kaipaillut kommentteja pariinkin ketjuun.
    Mites tämmöselle tuupparille joka useinmiten välttää eturaffin eikä tee puttoamisjälkiä greeneille, saataisko mekin joku alennus greenin säästämisestä, lisäksi chippaamme usein putterilla kupin viereen ja otamme/annamme kaikki, alle putterin mittaiset.

(Syy tähän säälittävään, kenttää säästävään pelitapaamme lienee lahjoissamme ja siinä, ettemme ymmärtäneet aloittaa vuonna 1972 Mukkulan 9-reikäsellä, vaan 29 vuotta myöhemmin, mikä jatkuvasti harmittaa.)

fukke diise saisse kirjoitti: (1.10.2007 15:33:25)
    Kustannusperiaatteella ajatellen, greenfeet ja kausimaksut pitäisi suhteuttaa pelaajan tasoitukseen. Olisi motivaatiota itse myös kullekin kehittää peliään.

Eli mitä suurempi händäri, sitä halvempi greenfee? Kas, kun meikäläinen ei juuri käytä väyliä joten pysyy ruoho siistinä puhumattakaan että tulis divotteja, samoin griineihin tulee harvoin jälkiä.

Siis pitäisikö gf porrastaa seuraavasti:
    0,5 e per lyönti aina 85 lyöntiin saakka tämän jälkeen 1 e per lyönti. Peli nopeutuisi kovasti, koska räiskiminen ei kannata ja 85 lyönnin jälkeen kannattaa kentältä lampsia pois. Monelle löytyisi motivaatiota kehittää peliään eikä tyytyä noin 100 lyönnin kierroksiin.

Fantti kirjoitti: (1.10.2007 18:15:28)
    0,5 e per lyönti aina 85 lyöntiin saakka tämän jälkeen 1 e per lyönti. Peli nopeutuisi kovasti, koska räiskiminen ei kannata ja 85 lyönnin jälkeen kannattaa kentältä lampsia pois. Monelle löytyisi motivaatiota kehittää peliään eikä tyytyä noin 100 lyönnin kierroksiin.

Ihan samanlaista hinnoitteluperiaatetta mietin itsekin. Rankut voisi saada puoleen hintaan.

ts

Paksupekka kirjoitti: (1.10.2007 18:19:10)

Fantti kirjoitti: (1.10.2007 18:15:28)

Ihan samanlaista hinnoitteluperiaatetta mietin itsekin. Rankut voisi saada puoleen hintaan.

Tota mä en hyväksy alkuunsa. Niistä pitää periä tuplahinta vähintään. Miks mun pitäs maksaa vesiesteistä ja Outista, kun en niitä käytä. Maksakoon ne jotka käyttää. Nii.

Pulli-Paavo kirjoitti: (1.10.2007 17:04:36)
    (Syy tähän säälittävään, kenttää säästävään pelitapaamme lienee lahjoissamme ja siinä, ettemme ymmärtäneet aloittaa vuonna 1972 Mukkulan 9-reikäsellä, vaan 29 vuotta myöhemmin, mikä jatkuvasti harmittaa.)

Nyt menee OT, mutta mun mielestä kysymys ei nimittäin ole mistään lahjakkuudesta vaan puhtaasta tsäkästä. Kun meidän perhe muutti joskus 1972 sen Mukkulan 9-reikäisen kentän viereen (jossa mä pystyin oman huoneeni ikkunasta heittämään pallon kolmosen griinille), kukaan ei tiennyt golfista mitään.

Yks meidän perhetuttu pankinjohtaja oli saanut golfbägin yrityslahjaksi, mutta ei hänkään tiennyt golfista mitään. Hän kuitenkin päätti antaa siitä bägistä mulle ja broidille yhden mailan, jolla voisimme huiskia palloja ja opetella alkeita. Se oli rautakakkonen.

Mä (14 v) sain vähän liikutettua mailaa edestakaisin, broidi (9 v) ei yhtään. Ainoo periaate oli pudottaa maila alas ja avata lapaa, jotta sai aikaan kohoja. Tällä periaatteella opeteltiin ja toisia neuvottiin, mukana jotain rauhaloitajakankkosiajaväinölöitä. Sen verran kuitenkin saatiin kohoja, että 80/90-luvun taitteessa meidän taloyhtiö olisi voittanut muun Suomen kuusimiehisillä joukkueilla.

Niin – se tsäkä oli sitä, että tietämättämme opeteltiin Reverse release, jota yksikään nykyajan kakara ei voi oppia, jos sille hommataan heti alkuun ’sopivat’ mailat, joilla pystyy helposti manipuloimaan vartta ja sulkemaan lapaa käsien avulla ihan niin kuin kaikki aikuisetkin.

Silloin muuten käytettiin eturaffeja ja lyötiin isoja divotteja, mutta 50 mk:lla sai pelaa koko vuoden.

Minä sairastuin toista viikkoa takaperin erittäin vaikeaan krapulaan enkä päässyt pelaamaan ollenkaan. En ollut kyllä varannut peliaikaakaan mutta siitä huolimatta, saanko rahat takaisin? Tai olisinko saanut, jos olisin maksanut? Tai siis, onko kenttäyhtiö mulle nyt greenfeen pystyssä?

Myy

Minusta noissa greenfee maksuissa voisi tulla vastaan myös, jos ei mm. käytä klubilla ja kentällä mahdollisesti olevia vessoja…Ei pese klubilla – eikä ainakaan käsiään…Ei varaa tee aikoja, jättää ilmoittautumatta cädärille ja hiippailee varkain jonkun ryhmän mukaan…Ei myöskään parkkeeraa parkkipaikoille, vaan ajaa auton näppärästi siihen ykkösen boxin lähistölle – siis tässähän voi säästää vaikka missä!

ts kirjoitti: (1.10.2007 18:22:19)
    … Miks mun pitäs maksaa vesiesteistä …, kun en niitä käytä. Maksakoon ne jotka käyttää. Nii.

Jaa mun pitäis eilisen perusteella kyllä hommata uudet lasit. Ja kukas ne saatana maksaa? Ei mutta hetkinen komento takaisin – loistobogihan siitä tuli.

fukke diise saisse kirjoitti: (1.10.2007 18:44:07)
    Kun meidän perhe muutti joskus 1972 sen Mukkulan 9-reikäisen kentän viereen (jossa mä pystyin oman huoneeni ikkunasta heittämään pallon kolmosen griinille), kukaan ei tiennyt golfista mitään.

No on se, toisilla lapsilla on ollut ikkunat mehtään päin ja lelut puusta mutta FDS:llä ikkunasta avautunut näköala kernille ja lelutkin terästä 😀

Johtaja XXL kirjoitti: (1.10.2007 18:51:34)
    Minä sairastuin toista viikkoa takaperin erittäin vaikeaan krapulaan enkä päässyt pelaamaan ollenkaan. En ollut kyllä varannut peliaikaakaan mutta siitä huolimatta, saanko rahat takaisin? Tai olisinko saanut, jos olisin maksanut? Tai siis, onko kenttäyhtiö mulle nyt greenfeen pystyssä?

Tämä riippuu ja roikkuu siittä, oletko sen krapulan itse aiheuttanut vai onko lieventäviä asiakkaan haaroja olemassa?

ts

kebax kirjoitti: (1.10.2007 21:05:48)

… Miks mun pitäs maksaa vesiesteistä …, kun en niitä käytä. Maksakoon ne jotka käyttää. Nii.

Jaa mun pitäis eilisen perusteella kyllä hommata uudet lasit. Ja kukas ne saatana maksaa? Ei mutta hetkinen komento takaisin – loistobogihan siitä tuli.

Ei siitä vaan niistä 😛

Miks mun pitäs maksaa vesiesteistä ja Outista, kun en niitä käytä.

Onko Outi maksullinen?

ts

Vasen pakki kirjoitti: (1.10.2007 21:27:02)

Miks mun pitäs maksaa vesiesteistä ja Outista, kun en niitä käytä.

Onko Outi maksullinen?

Ja hemmetti… näin pitkään meni, ennen kun joku huomas ison alkukirjaimen 😀

ts kirjoitti: (1.10.2007 21:25:42)
    … Ei siitä vaan niistä 😛

No sepä ny johtu vaan siitä että otit dropin etkä lyöny suoraan uudestaan tiiltä. Etuveteen.

… Ei siitä vaan niistä 😛

Eikäkö ny vasta hiffasin. No mites se kolmas bogi sitten tuli kun ei kerta veden kautta? Eipä se Outikaan paljoo esiinny Kytäjällä. Sen verta häveliäs kenttä vissii.

ts

kebax kirjoitti: (1.10.2007 22:02:48)

… Ei siitä vaan niistä 😛

Eikäkö ny vasta hiffasin. No mites se kolmas bogi sitten tuli kun ei kerta veden kautta? Eipä se Outikaan paljoo esiinny Kytäjällä. Sen verta häveliäs kenttä vissii.

Tää rupee lähenteleen herjausta selkeesti. Tostahan saa semmosen kuvan, että oisin yli parin pelannu 😉

Mutta siis #4 oli se kolmas… tai siis eihän neljäs voi olla kolmas, mutta kun se oli vasta neljäs.. siis se kun meni siään siinä neljännellä jolloin tuli kolmas. Tai siis ekahan se oli tietty, kun siis jo neljännellä tuli, siis väylällä ei lyönnillä. Tai siis tietty lyönnilläkin, mut… ääh olkoon

ts kirjoitti: (1.10.2007 22:13:58)
    Mutta siis #4 oli se kolmas… tai siis eihän neljäs voi olla kolmas, mutta kun se oli vasta neljäs.. siis se kun meni siään siinä neljännellä jolloin tuli kolmas. Tai siis ekahan se oli tietty, kun siis jo neljännellä tuli, siis väylällä ei lyönnillä. Tai siis tietty lyönnilläkin, mut… ääh olkoon

Niin tarkalleen ottaen se oli juu ensimmäinen. Mutta siis tietty kysymykseeni vastaten kolmas. Jupelis, nythän tämä alkaa selvitä. Muistaisin myös että viitosen avauksessa en ollut kolmas, koska nelosen kuppiin upotin toisen puttini, reikäkohtaisesti siis kolmas.

fukke diise saisse kirjoitti: (1.10.2007 18:44:07)

Pulli-Paavo kirjoitti: (1.10.2007 17:04:36)

Nyt menee OT, mutta mun mielestä kysymys ei nimittäin ole mistään lahjakkuudesta vaan puhtaasta tsäkästä. Kun meidän perhe muutti joskus 1972 sen Mukkulan 9-reikäisen kentän viereen (jossa mä pystyin oman huoneeni ikkunasta heittämään pallon kolmosen griinille), kukaan ei tiennyt golfista mitään.

Yks meidän perhetuttu pankinjohtaja oli saanut golfbägin yrityslahjaksi, mutta ei hänkään tiennyt golfista mitään. Hän kuitenkin päätti antaa siitä bägistä mulle ja broidille yhden mailan, jolla voisimme huiskia palloja ja opetella alkeita. Se oli rautakakkonen.

Mä (14 v) sain vähän liikutettua mailaa edestakaisin, broidi (9 v) ei yhtään. Ainoo periaate oli pudottaa maila alas ja avata lapaa, jotta sai aikaan kohoja. Tällä periaatteella opeteltiin ja toisia neuvottiin, mukana jotain rauhaloitajakankkosiajaväinölöitä. Sen verran kuitenkin saatiin kohoja, että 80/90-luvun taitteessa meidän taloyhtiö olisi voittanut muun Suomen kuusimiehisillä joukkueilla.

Niin – se tsäkä oli sitä, että tietämättämme opeteltiin Reverse release, jota yksikään nykyajan kakara ei voi oppia, jos sille hommataan heti alkuun ’sopivat’ mailat, joilla pystyy helposti manipuloimaan vartta ja sulkemaan lapaa käsien avulla ihan niin kuin kaikki aikuisetkin.

Silloin muuten käytettiin eturaffeja ja lyötiin isoja divotteja, mutta 50 mk:lla sai pelaa koko vuoden.

Juu, me ei ymmärretty mitään lavan avaamisesta, eikä kohoista, eikä reversestä, aateltiin vaan, että golf on tyhmää. Kulutettiin sitten aikaa keilahallin aulassa ja kateltiin kun isommat pojat pelasi tosi taitavasti flipperiä. Aika ei mennyt hukkaan kun ehkä golfin kannalta, mutta parempi myöhään kun ei silloinkaan…

Pulli-Paavo kirjoitti: (1.10.2007 23:41:36)
    Juu, me ei ymmärretty mitään lavan avaamisesta, eikä kohoista, eikä reversestä, aateltiin vaan, että golf on tyhmää. Kulutettiin sitten aikaa keilahallin aulassa ja kateltiin kun isommat pojat pelasi tosi taitavasti flipperiä. Aika ei mennyt hukkaan kun ehkä golfin kannalta, mutta parempi myöhään kun ei silloinkaan…

Sähän tiedät paljon, mä tota aikaa heti muistanutkaan. Nyt heräsi mielenkiinto, että kuka helvetti.

N

fukke diise saisse kirjoitti: (2.10.2007 0:23:05)

Pulli-Paavo kirjoitti: (1.10.2007 23:41:36)

Sähän tiedät paljon, mä tota aikaa heti muistanutkaan. Nyt heräsi mielenkiinto, että kuka helvetti.

No ei me varsin aseveljiä, mut Kannaksel kuitenkii…

Helvatti, nythän mä vasta tajusin, että Fukke on Lahesta! Tuletko ensi vuonnakin pääskysten mukana kotikonnuille, voisin tarjota sen pitkän oluen (ehkä kaksi) klubin terassilla? Voitais samalla pari sanaa vaihtaa vaikka reverse releasesta…

Esillä 25 viestiä, 1 - 25 (kaikkiaan 29)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #472552 kohteessaEturaffit ovat turhia – porrastettu greenfee

Etusivu Foorumit Yleistä Eturaffit ovat turhia – porrastettu greenfee