Aihe: Espoon ranget - Golfpiste.com

5.5.–12.5. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[11][8]
KilpailuaSuomalaista

Espoon ranget

Etusivu Foorumit Kilpagolf & harjoittelu Espoon ranget

Esillä 18 viestiä, 1 - 18 (kaikkiaan 18)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Suomenojalla ollaan lyöty palloja ulkona jo jonkin aikaa. Mikä mahtaa olla tilanne Leppävaarassa ja Löfkullassa? Onko tietoa milloin nämä ranget avaavat kautensa? Season Golf Alberga Golf Löfkulla Golf

Löfkulla näyttää aukeavan huomenna perjantaina 18.4. klo 12.00. Näin heidän kotisivuillaan kerrotaan. Siitä kuitenkin löfkullalle pyyhkeitä, että eivät tunnu sähköpostikyseleyihin vastaavan. No Web-sivuille uutinen viimein ilmestyi.

Gumbölessä on range myös auki ja siellä sai selvästi enemmän palloja kuin noissa muissa mainituissa paikoissa.
    Hienot viime vuonna uudistetut lyöntipaikat.

KL

Kettu kirjoitti: (17.4.2008 14:12:07)
    Löfkulla näyttää aukeavan huomenna perjantaina 18.4. klo 12.00. Näin heidän kotisivuillaan kerrotaan. Siitä kuitenkin löfkullalle pyyhkeitä, että eivät tunnu sähköpostikyseleyihin vastaavan. No Web-sivuille uutinen viimein ilmestyi.

Minulla ei ole mitään sidoksia Lövkullaan, joten kommentoin ihan terveen järjen pohjalta.

Miksi minkään urheilupaikan tms. pitäisi nykyaikana vastata sähköpostitse kyselyihin ’milloin kenttä aukeaa?’? Juuri tätä varten niitä ah, niin yleisiä nettisivuja juuri tehdään, että uteliaat ihmiset voivat ihan itse pienen organisaation henkiökuntaa kuormittamatta käydä katselemassa juuri niitä tietoja, jotka itse kutakin kiinnostavat.

Ylipäätään nuo kyselyt kenttien aukeamisista ovat mielestäni jokseenkin ahterista, eihän kukaan maailmassa pysty varmuudella sanomaan millaista säätä on luvassa lähiviikoiksi/-kuukausiksi eikä varmaan ketään harrastajaa lämmitä hihasta vedetyt arvaukset ja niihin pohjautuvat lupaukset, jotka pieleen mennessään aiheuttavat pelkkää mielipahaa.

Jos minun pitäisi ylläpitää golfkentän tyyppistä liiketoimintaa hyvin ohuella henkilöstöllä, niin laittaisin meiliboksiini automaattivastauksen, jossa ohjattaisiin lukemaan yrityksen nettisivuja. Varmasti en laittaisi henkilökuntaani vastailemaan sääennusteita koskeviin kyselyihin.

KL kirjoitti: (17.4.2008 19:27:49)

Kettu kirjoitti: (17.4.2008 14:12:07)

Minulla ei ole mitään sidoksia Lövkullaan, joten kommentoin ihan terveen järjen pohjalta.

Miksi minkään urheilupaikan tms. pitäisi nykyaikana vastata sähköpostitse kyselyihin ’milloin kenttä aukeaa?’? Juuri tätä varten niitä ah, niin yleisiä nettisivuja juuri tehdään, että uteliaat ihmiset voivat ihan itse pienen organisaation henkiökuntaa kuormittamatta käydä katselemassa juuri niitä tietoja, jotka itse kutakin kiinnostavat.

Jos niitä ah, niin yleisiä nettisivuja päivitettäisiin ja sieltä löytyisi se informaatio niin ei tarvitsisi millään sähköpostilla kysellä.

KL

januz kirjoitti: (17.4.2008 20:10:58)
    Jos niitä ah, niin yleisiä nettisivuja päivitettäisiin ja sieltä löytyisi se informaatio niin ei tarvitsisi millään sähköpostilla kysellä.

Ihan aidostiko uskot, että sellaisella yrittäjällä, jolla aika ei riitä nettisivujen päivittämiseen (siis sen tärkeimmän tiedotuskanavan ylläpitämiseen), riittäisi työntekijöitä vastaamaan sääkyselyihin?

Olemme varmasti samaa mieltä siitä, että nettisivujen päivittäminen tähän aikaan vuodesta on ensiarvoisen tärkeää. Toisaalta olen melko varma siitä, että omaa elantoaan arvostavat yrittäjät myös pitävät tästä nimenomaisesta asiasta myös huolta juuri tähän aikaan vuodesta, jolloin asiakkaista kilpaillaan erityisesti aikaisella avaamisajankohdalla.

Sitten on tietenkin niitä toisenlaisia yrittäjiä, joiden leipä kapenee vuodesta toiseen, heidän ymmärtämättään miksi. Kenties Lövkullassa on juuri sellainen yrittäjä.

Joka tapauksessa, jos nettisivuilta ei saa haluamiaan vastauksia, tuskin niitä saa sähköpostitsekaan. Kukaan ei tietenkään kiellä yrittämästä.

KL

Tuli vain mieleen, että jos sivuilta ei löydy informaatiota siitä, että kenttä tai range on avoinna, niin sitten se varmaan on kiinni eikä avaamisajankohdasta ole tietoa. Kunnon helppoheikki tietenkin hehkuttaisi ,notta ’Avaamme lähipäivinä, kenties jo huomenna. Pysy kuulolla!’

KL

Tuli vain tuosta Januzin kommentista taas kerran mieleen tämä nykyajan vitsaus, eli sähköposti. Ihmiset lähettävät sähköpostiviestejä niin työ- kuin yksityiselämässäkin ja kuvittelevat, että asia on lähettäjän kannalta sillä selvä ja vastuu siirtyy vastaanottajalle. Ja sitten itketään kimpassa, kun jokin tärkeä asia on mennyt sivu suun vain siksi, että posti ei ole joko mennyt perille tai vastaanottaja ei ole katsonut tarpeelliseksi sitä lukea.

Mikä ihme siinä on, etteivät ihmiset käytä niitä kännyköitään?

Ahaa! Niillä nykyään vain surffaillaan netissä, lähetellään tekstiviestejä ja pelataan pelejä!

Miksi v…..ussa sinne kentälle/rangelle ei voi soittaa sillä v….n kännykällä?????

KL kirjoitti: (17.4.2008 22:15:22)
    … Mikä ihme siinä on, etteivät ihmiset käytä niitä kännyköitään? …

Kyl maar mää käytän. Wlankatveissa se on pelaavinaan moteemina. Että saan surfata ja lukea sähköposteja tapletillani. Jahka tuo Wimax versio tapletista ilmestyy nin jätän luurin työmaan pöydälle, minne se oikiastaan kuuluukin.

Myös Leppävaara aukeaa tänään, jos ketä siellä haluaa käydä.

KL kirjoitti: (17.4.2008 22:06:02)

Ihan aidostiko uskot, että sellaisella yrittäjällä, jolla aika ei riitä nettisivujen päivittämiseen (siis sen tärkeimmän tiedotuskanavan ylläpitämiseen), riittäisi työntekijöitä vastaamaan sääkyselyihin?

Mitäköhän ihmettä sinä nyt horiset? En minä mitään usko eikä kyseisen rangen tilanne minua mitenkään kiinnosta, mutta en minä mitään siihen liittyvää kirjoittanutkaan.

Mutta mitä virkaa on nettisivuilla, joihin ei ole aikaa/innostusta/osaamista laittaa tietoa? Mikä niitten funktio silloin on?

Tuli vain tuosta Januzin kommentista taas kerran mieleen tämä nykyajan vitsaus, eli sähköposti. Ihmiset lähettävät sähköpostiviestejä niin työ- kuin yksityiselämässäkin ja kuvittelevat, että asia on lähettäjän kannalta sillä selvä ja vastuu siirtyy vastaanottajalle. Ja sitten itketään kimpassa, kun jokin tärkeä asia on mennyt sivu suun vain siksi, että posti ei ole joko mennyt perille tai vastaanottaja ei ole katsonut tarpeelliseksi sitä lukea.

No niinhän se siirtyykin, jos vain viesti on mennyt perille? Ja jos jälkikäteen ruvetaan itkemän vaikka työasioista mitkä on menneet pieleen, niin ainakin asiasta löytyy sähköpostia käytettäessä kirjallista evidenssiä. Miten käy jos ollaan asiasta suullisesti sovittu, toinen osapuoli unohtaa asian ja jälkeenpäin kitistään kenessä on ollut vika. Siinä sitten kinataan että onko jostain asiasta puhuttu vai ei.

januz kirjoitti: (18.4.2008 14:23:15)

No niinhän se siirtyykin, jos vain viesti on mennyt perille? Ja jos jälkikäteen ruvetaan itkemän vaikka työasioista mitkä on menneet pieleen, niin ainakin asiasta löytyy sähköpostia käytettäessä kirjallista evidenssiä. Miten käy jos ollaan asiasta suullisesti sovittu, toinen osapuoli unohtaa asian ja jälkeenpäin kitistään kenessä on ollut vika. Siinä sitten kinataan että onko jostain asiasta puhuttu vai ei.

Mä oon ihan samaa mieltä. Sähköpostin paras ominaisuus on se, että siitä jää todiste.
    Jos se ei riitä, että sen sähköpostin on todistettavasti lähettänyt, niin voitaisiin samantien ruveta lähettelemään pelkkiä kirjattuja kirjeitä ja unohtaa koko e-mail.

KL

januz kirjoitti: (18.4.2008 14:23:15)

Olisiko kuitenkin parempi varmistaa sen tärkeän asian perille meno vaikkapa puhelinsoitolla kuin riidellä jälkeenpäin siitä kuka oli oikeassa ja kuka väärässä?
    Olen ainakin itse oppinut sen, että mitään kiireellistä asiaa ei voi jättää sähköpostin varaan, eihän ole mitään takeita siitä, että vastaanottaja lukee viestin ajoissa. Riittävän naseva otsikko viestiin deadlineineen ja puhelinsoitto perään, se ainakin toimii.

Et taida muuten olla esimiesasemassa? Jos sinun alaisesi jättää jotakin tekemättä, vastuu on myös sinun. Ei anna kovin hyvää kuvaa johtamistaidoista, jos sitten omalle esimiehelleen heittää jonkun asian tekemättömyyden syyksi sen, että ’alainen ei tehnyt ajoissa’….

Mä nyt mistää evidenssistä tiedä mutta aikalailla mukavampi minusta sähköposti on kuin läjä post-it lappuloita puhelinkeskustelujen jäljiltä. No minulta nyt ei tosin sähköpostilla kysellä säätilaa tai muita erinomaisen tärkeitä asioita.

Lavantauti kirjoitti: (18.4.2008 14:36:31)
    Mä oon ihan samaa mieltä. Sähköpostin paras ominaisuus on se, että siitä jää todiste.
    Jos se ei riitä, että sen sähköpostin on todistettavasti lähettänyt, niin voitaisiin samantien ruveta lähettelemään pelkkiä kirjattuja kirjeitä ja unohtaa koko e-mail.

Nyt mennään jo vahvasti OT, mutta menköön. Jos tarkoitat tuolla todisteen jäämisellä sitä, että näet aamulla, että olet yöllä lähettänyt sähköpostia, niin olen samaa mieltä. Vastaanottajan kannalta tilanne onkin toinen. Vaikka jonkun postin joskus sattuisikin saamaan omaan laatikkoonsa, niin kovin varmasti ei siitä pysty sanomaan kuka sen on oikeasti lähettänyt.

KL kirjoitti: (18.4.2008 14:40:38)
    …Olisiko kuitenkin parempi varmistaa sen tärkeän asian perille meno vaikkapa puhelinsoitolla kuin riidellä jälkeenpäin siitä kuka oli oikeassa ja kuka väärässä?
    ….

Esimerkiksi noin. Sähköposti on oikeasti tänä päivänä musta-aukko. Siihen ei todellakaan voi, eikä pidä luottaa. Mikäli oikeasti haluaa tietää, että postin sisältö on mennyt perille, eikä ole mahdollisuutta tai halua soittaa, niin suosittelen lisäämään viestiin pyynnön jossa anoo vastaanottajaa heti lähettämään vahvistuksen viestin saapumisesta. ns. Automaattisiin lukukuittauksiin ei kannata luottaa, keskimäärin ne katoavat paremmin, kuin pieru Saharaan 😮

KL kirjoitti: (18.4.2008 14:40:38)
    Olisiko kuitenkin parempi varmistaa sen tärkeän asian perille meno vaikkapa puhelinsoitolla kuin riidellä jälkeenpäin siitä kuka oli oikeassa ja kuka väärässä?

Tottakai kiireellinen asia vielä varmistetaan puhelimella, mutta ei se sitä sähköpostia pois sulje. Eikä toisinpäin. Sähköposti on kuitenkin se kirjallinen dokumentti mikä jostain työstä on ja mihin voi jälkeenpäin vedota. Puhelimella sitten vain varmistellaan että kai asia on hoidossa. Mihin sitten jälkeenpäin vetoat jos se vastapuoli on puhelimessa vakuuttanut että ’kyllä homma hoituu’, mutta jälkeenpäin kiistää kaiken?

Et taida muuten olla esimiesasemassa?

Ei kannata lähteä tuohon arvaushommaan kun se ei ole näköjään sinun alaasi. =)

Esillä 18 viestiä, 1 - 18 (kaikkiaan 18)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #232534 kohteessaEspoon ranget

Etusivu Foorumit Kilpagolf & harjoittelu Espoon ranget