Aihe: Eroon slaissista - Golfpiste.com

28.4.–5.5. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[11][16]
KilpailuaSuomalaista

Eroon slaissista

Etusivu Foorumit Kilpagolf & harjoittelu Eroon slaissista

Esillä 8 viestiä, 1 - 8 (kaikkiaan 8)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Moi, Olen joutunut tuskailemaan slaissi kanssa koko kesän sekä rangella, että kiekoilla. Olisi kiva saada harjoitusvinkkejä slaissin syyn selvittämiseen ja sen korjaamiseen. Rauta 9-LW lyönnit ovat suheellisen suoria ja menevät sinne minne stanssaan. Mutta kun mennään piteenpiin rautoihin ja varsinkin draiveriin, niin ongelma vaan kasvaa. Olen huomannut, että minulla kädet jäävät jälkeen eli lantio menee ennen käsiä läpi. Olen myös huomannut, että joskus lapaa vaan tuntuu tulevan ulkoa sisään. Kiitoksia vastauksia jo etukäteen.

Itselläni ollut sama ongelma myös koko kesän, ja pari päivää sitten keksin ratkaisun eräästä golf aiheisesta kirjasta.

Oma ongelmani on ollut backswingissä. Olen vetänyt mailan aivan liian pitkälle, niin että varsi osoittaa maata kohti. Seurauksena karmea slaissi, jonka jälkeen pallo löytyy raffista tai metiköstä. Eilen käväisin kiireisesti rangella, ja ongelma oli kadonnut niin pitkistä raudoista kuin draiveistakin. ’Short is sweet’…

Ranteiden toiminta on (mm. gripin ja swingin suunnan lisäksi) oleellista. Yksi näkemys löytyy täältä (sivut 8-9): Never slice again.
    Hartialinja tuppaa helposti kääntymään auki kun pidemmällä mailalla pallo on enemmän etujalalla ja swingi tulee sitten ulkoa sisään. Hartia- ja lantiolinja suoraan ja pitää saada lantio menemään edellä että pääsee palloon sisempää.

Netti on täynnä vinkkejä, mutta tässä yksi – ehkä tuorein julkaistu:
    https://golf.fi/portal/golfliitto/golflehti/simon_holmes_opettaa/

Osiossa 4/7 käydään läpi mm. slaissin korjaus.

Mulla auttoi kovasti se, kun siirsin palloa eteenpäin stanssissa. Löin yhdessä vaiheessa draivin niin, että pallo oli vasemman jalkaterän ulkoreunan kohdalla.

Huikka

huikka kirjoitti: (1.7.2007 17:20:17)
    Mulla auttoi kovasti se, kun siirsin palloa eteenpäin stanssissa. Löin yhdessä vaiheessa draivin niin, että pallo oli vasemman jalkaterän ulkoreunan kohdalla.

Huikka

Siis.. Missä se nyt on? Metrin vasemman jalan etupuolella?

KL

huikka kirjoitti: (1.7.2007 17:20:17)

Huikka

Tuo on virheen korjaamista yhdellä, kahdella tai useammalla lisävirheellä….

Tosin käsite ’eteenpäin stanssissa’ on kovin monimuotoinen riippuen käsitteen käyttäjän valaistuneisuudesta ko. käsitteen suhteen…. Yleensä nimittäin pallon siirtäminen lähemmäs etujalkaa vain lisää slaissia, koska maila tulee entistä enemmän ulkoa sisään.

Mutta jos kyse on pallon siirtämisestä kauemmas pelaajasta (ei siis ’eteenpän stanssissa’), niin moinen muutos voi slaissin poistaakin, ainakin tilapäisesti. Mikään oikeaoppinen muutos tuokaan ei kuitenkaan ole, ikävä kyllä, syyt ovat syvemmällä.

Käynti hyvällä prolla auttaa. Hyvä pro auttaa ymärtämään, mistä tuo virhe johtuu ja sitä kautta virhe voidaan korjata.

ts

Nii… takajalalta lähtee muuten aika makeeta drawta. Harva vaan on tajunnu kokeilla…

Muutoin kiitän KL:ää, ettei minun tarvinnut tuota samaa tekstiä naputella 🙂

Esillä 8 viestiä, 1 - 8 (kaikkiaan 8)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #238806 kohteessaEroon slaissista

Etusivu Foorumit Kilpagolf & harjoittelu Eroon slaissista