Aihe: Erikoista käytöstä Linna golfissa - Golfpiste.com

14.4.–21.4. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[9][8]
KilpailuaSuomalaista

Erikoista käytöstä Linna golfissa

Etusivu Foorumit Yleistä Erikoista käytöstä Linna golfissa

Esillä 25 viestiä, 1 - 25 (kaikkiaan 85)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Tulipa eilen vierailtua Linna golfissa, kun pari viikkoa sitten kävin ensimmäisen kerran ja nyt oli tarkoitus mennä paikat suunilleen tuntevana kesyttämään kyseinen kenttä. Matkaan lähdimme neljän hengen tutussa porukassa klo 17 ja jo ykköstiillä katselimme, että tullee suhteellisen nopea kierros, ei tarvinne odotella kun edessä menee neljän nuoren miehen porukka golfautoilla 16:50 ryhmässä. No, ei tarvinnut pelata kuin ensimmäinen reikä niin jo kakkosreijällä kävi selväksi, että kierroksesta oli tulossa epätavallisen pitkä. Suuria etikettivirheitä emme vielä tässä vaiheessa havainneet, mutta kaverit paiskoivat jokainen vuorollaan avauksia ihan minne sattuu ja varsinkin greeneillä työskentely ja avaaminen oli jotain tuskallisen hidasta. Jokaista 20 sentin puttia hierottiin 30 sekuntia ja väylillä etsittiin ensin yhdessä neljän hengen porukalla kadonneita palloja, eikä löytyneiden pallojen omistajat kuitenkaan voineet välissä pelata pallojaan eteenpäin. Myöhemmin havaitsimme, että kavereilla oli kylmälaukut mukanaan golfautoissa ja enemmän tai vähemmän siellä nautittiin olutta. Itsellämmekään ei peli todellakaan kulkenut, mutta silti olimme kävellenkin valovuosia nopeampia pelaamaan kuin kyseinen porukka, monesti jos porukka pääsi hieman ottamaan välimatkaa niin omia palloja etsittyämme ihmettelimme kuinka porukka voi edelleen olla saman väylän greenillä kun etumatkaa olivat kuitenkin saaneet jo hyvinkin paljon. Kellään koko porukasta ei tuntunut olevan mitään käsitystä mistään sujuvaan peliin liittyvästä, kun puolet avauksista meni metsään, koko porukka lähti autoilla niitä etsimään varmaan parhaimmillaan noin 7 minuutiksi ja mitään merkkiä ei jätetty esim. väylälle että seuraavat eivät voi vielä lyödä. Sitten kun pallot olivat löytyneet tai eivät olleet löytyneet, kukaan väylälläkään olevista ei ollut vielä lyönyt, ilmeisesti noudattivat ehdottomasti joka kerta lyöntijärjestystä, että kauimpana oleva lyö ensin. Lisäksi kaverit tulivat parilla reijällä takaisin autolla tiille ja sanoivat, että ’joudutte nyt väistämään, mä tuun lyömään varapallon’. Minkä ihmeen varapallon, jos ensimmäinen on hukkunut? Ja minkä takia sitä oikeaa varapalloa ei voinut lyödä heti tiiltä, jos ensimmäinen pallo näytti siltä että se ei välttämättä löydy? Tämä tapahtui itseasiassa kahdella väylällä peräkkäin, 16:lla ja 17:llä, 16. on vielä par kolmonen, jossa kai suunilleen pitäis vähintään nähdä mihin pallo menee. Seuraavalla väylällä olimme jo avanneet, kun yhtäkkiä palloillemme kävellessä golfauto lähti tulemaan horisontista meitä vastaan. Ensimmäistä palloa ei ollut löytynyt, ja nyt piti mennä lyömään toinen. Muut kaverit eivät tietenkään olleet peliä jatkaneet tästä huolimatta, mutta toinen kaveri tuli kyllä kaljapullo kädessä autolla hakemaan mailoja tai jotain muuta. Tätä hommaa jatkui koko kierros, ja se vaan paheni loppua kohti, kun ilmeisesti kaverit alkoivat olla jo hieman tipsuissa. Meidän peräämme kerääntyi porukkaa, ja tietenkään itse emme päästäneet ohi kun viivästys ei todellakaan ollut meistä kiinni. Lopulta pääsimme 5 tunnin tarpomisen jälkeen jo hämärässä perille. Missään vaiheessa ei tarjottu mahdollisuutta päästä ohitse, vaikka olimme monesti jo tiillä kun he olivat vasta avaamassa. Kenttä oli jälleen hieno ja niin pois päin, mutta kyllä siinä itselläkin vähän pelifiilis meni vähän mollin puolelle, kun tuollaista porukkaa menee edessä. Vähän kai voisi kenttävalvontaakin parantaa tuolla Linnassa, kun kuitenkin kai Suomen parhaimmistoon kenttä kuuluu. Ihan sama mulle vaikka pojilla menee se 5 tuntia tai yli autoilla pelaten, kunhan päästävät muut ohi ja yrittävät pelata jollain tapaa järkevästi ja sujuvasti, mutta kun ei. Aina kai olisi voinut soittaa caddiemasterille ja kertoa kentän tapahtumista, mutta yleensä moiseen ei viitsi ryhtyä.

Vaarallinen yhdistelmä golfauto + kalja, etenkin juridisesti.

Ota opiksi ja jatkossa soita cädärille jo heti alkuvaiheessa. Ei sinne omaehtoisesti yleensä kukaan tule valvomaan. Yleensä jo pelkkä valvojan kenttäalueelle tulo riittää siistimään peliä kummasti. Jos pyydät nätisti että tulevat tarkistamaan tilanteen etkä vaahtoa jonkun flaitin ulosheittämisestä heti niin eihän siinä mitään pahaa ole.

Eritoten vituttaa kun itketään isoon ääneen nettifoorumilla, eikä kuitenkaan saada sanaa suusta siinä kun ’joku’ kloppi tulee kolmatta kertaa takaisin autolla ja lyö varapalloa.

Ole mies ja sano sille, kenelle se kuuluu, että josko lopetatte sen läträämisen ja pelaatte tai hommaan tänne valvojan paikalle.

Itse ainakin sanon välittömästi asiasta kun asiasta jos siihen on aihetta. Ihme vitinää nettifoorumilla IMO

Proffa kirjoitti: (7.8.2008 13:27:43)
    Eritoten vituttaa kun itketään isoon ääneen nettifoorumilla, eikä kuitenkaan saada sanaa suusta siinä kun ’joku’ kloppi tulee kolmatta kertaa takaisin autolla ja lyö varapalloa.

Ole mies ja sano sille, kenelle se kuuluu, että josko lopetatte sen läträämisen ja pelaatte tai hommaan tänne valvojan paikalle.

Itse ainakin sanon välittömästi asiasta kun asiasta jos siihen on aihetta. Ihme vitinää nettifoorumilla IMO

Voihan sen asian näinkin nähdä. Mielestäni golf on kuitenkin sellainen laji, että tuollainen pitäisi tajuta ihan itse kenenkään mitään sanomatta, eikä muut harrastajat ole mitään poliiseja joiden tehtävänä on jakaa oikeutta toisille pelaajille. Fiksu harrastaja ymmärtää tuommoisessa tilanteessa, että nyt ryhmämme peli ei oikein etene sillä tavalla kuin pitäisi. Mutta ainahan on mulkkuja olemassa.

Taapero kirjoitti: (7.8.2008 12:50:50)
    Ota opiksi ja jatkossa soita cädärille jo heti alkuvaiheessa. Ei sinne omaehtoisesti yleensä kukaan tule valvomaan. Yleensä jo pelkkä valvojan kenttäalueelle tulo riittää siistimään peliä kummasti. Jos pyydät nätisti että tulevat tarkistamaan tilanteen etkä vaahtoa jonkun flaitin ulosheittämisestä heti niin eihän siinä mitään pahaa ole.

No kyllä minä vaan olen kovinkin monella kentällä nähnyt valvojien kulkevan kenttäalueella ihan montakin kertaa kierroksessa.

EFC

goldencap kirjoitti: (7.8.2008 15:47:33)

No kyllä minä vaan olen kovinkin monella kentällä nähnyt valvojien kulkevan kenttäalueella ihan montakin kertaa kierroksessa.

Eilen Kytäjällä valvoja tuli ilmoittamaan meidän ryhmälle (4 pelaajaa), että älkää suotta kiirehtikö, edessä on hieman ruuhkaa ja ilmoitti vielä että kahviauto tulee ihan kohta… Hyvää palvelua, eikä se edes ollut mikään iso ruuhka, kenttä veti senkin jälkeen kohtuullisesti.

KL

goldencap kirjoitti: (7.8.2008 15:46:04)

Voihan sen asian näinkin nähdä. Mielestäni golf on kuitenkin sellainen laji, että tuollainen pitäisi tajuta ihan itse kenenkään mitään sanomatta, eikä muut harrastajat ole mitään poliiseja joiden tehtävänä on jakaa oikeutta toisille pelaajille. Fiksu harrastaja ymmärtää tuommoisessa tilanteessa, että nyt ryhmämme peli ei oikein etene sillä tavalla kuin pitäisi. Mutta ainahan on mulkkuja olemassa.

Siis vähän samaan tapaan kuin jokaisen kansalaisen pitäisi polvenkorkuisesta alkaen tietää mikä on oikein ja mikä väärin ihan itse ilman, että kukaan tulee kertomaan?

Herää jo todellisuuteen! Pönttöjä on goflkentällä ihan yhtä paljon kuin kentän ulkopuolellakin. Siinä unelmamaailmassa kaikki osaavat etiketin, säännöt ja reverse releasen ensimmäiselle kierrokselleen tullessaan ja pelinopeuskin on alle kolme tuntia neljän ryhmässä tulosten ollessa siinä 80:n pinnassa joka hemmolla. Sitten on se toinen maailma, se jossa elämme. Sinäkin.

KL

goldencap kirjoitti: (7.8.2008 12:14:22)
    …..Myöhemmin havaitsimme, että kavereilla oli kylmälaukut mukanaan golfautoissa ja enemmän tai vähemmän siellä nautittiin olutta…………Tätä hommaa jatkui koko kierros, ja se vaan paheni loppua kohti, kun ilmeisesti kaverit alkoivat olla jo hieman tipsuissa.

Olisit soittanut poliisille, rattijuoppous on rikos. Kerrankin olisi poliisilla ollut hyvää aikaa ehtiä paikalla.

Siinähän kärsi koko kenttä, kun ette pyytäneet (vaatineet) ohituslupaa.

Miksi tämä aihe taas tarvitsi oman ketjun? Eikö ne aikaisemmat hidas-peli-ketjut riitä? EIkö riitä että etusivullakin on yksi? Siksikö että nyt sattui yksi hidas ryhmä Linnaan ja huippukentilläkö ei hidasta peliä ole?

Ja niinkuin tässä on monta kertaa jo sullekkin sanottu, kylppärin seinään voisitte katsoa. Jos ei itse uskalla tomosta ryhmää ojentaa, täytyy olla sen verran järkeä että soittaa toimistoon.

Tasta jos mista olen samaa mielta. Yhtaan lisaa asiaa provosoimatta, ehdottaisin AINA henkilokunnalle avautumista.

Mita tulee kalijaan ja golfiin, niin taallahan se menee ihan yks yhteen. Toissa viikolla kunnallisella kentalla vastaan tuli kaveri (kera muovipussin, jossa oli useita tokkeja Budia), joka pelasi viereista vaylaa ja meika avas vaylien valissa menneeseen karheikkoon: ’Ai se on sun pallo? Otakko kaljan sen kanssa?’

Etiketin mukaista tai ei, niin oli aiwan mahtava golf-hetki kylla!

Nyt sitte kukkahattutadit kauhistumaan asiasta…

Lavantauti kirjoitti: (7.8.2008 19:40:16)
    Miksi tämä aihe taas tarvitsi oman ketjun? Eikö ne aikaisemmat hidas-peli-ketjut riitä? EIkö riitä että etusivullakin on yksi? Siksikö että nyt sattui yksi hidas ryhmä Linnaan ja huippukentilläkö ei hidasta peliä ole?

Ja niinkuin tässä on monta kertaa jo sullekkin sanottu, kylppärin seinään voisitte katsoa. Jos ei itse uskalla tomosta ryhmää ojentaa, täytyy olla sen verran järkeä että soittaa toimistoon.

No niin, epäilenpä että ohitus olisi auttanut mitään koska heidän edessään meni toinen samanlainen porukka, tosin taisivat mennä ihan pikkiriikkisen nopeammin. Niistä en ensimmäisessä viestissä maininnut, koska emme kovinkaan läheltä päässeet heidän toimintaansa seuraamaan. Onhan sitä hidasta peliä varmaan huippukentilläkin joo, mutta omasta mielestäni niilläkin voisi jonkunkaltaista valvontaa olla. Se on vain minun mielipiteeni.

Golfinn kirjoitti: (7.8.2008 19:49:45)

Mita tulee kalijaan ja golfiin, niin taallahan se menee ihan yks yhteen. Toissa viikolla kunnallisella kentalla vastaan tuli kaveri (kera muovipussin, jossa oli useita tokkeja Budia), joka pelasi viereista vaylaa ja meika avas vaylien valissa menneeseen karheikkoon: ’Ai se on sun pallo? Otakko kaljan sen kanssa?’

Etiketin mukaista tai ei, niin oli aiwan mahtava golf-hetki kylla!

Nyt sitte kukkahattutadit kauhistumaan asiasta…

Niin, no minullahan ei ole mitään sitä vastaan, että kentällä juodaan olutta jos siltä tuntuu, mutta jos sen juominen on yhtenä suurena syynä pelikierroksen venymiseen tolkuttoman pitkäksi, ollaan hakoteillä.

KL kirjoitti: (7.8.2008 18:03:28)

Olisit soittanut poliisille, rattijuoppous on rikos. Kerrankin olisi poliisilla ollut hyvää aikaa ehtiä paikalla.

Lasketaankohan golfautoa siinä mielessä ajoneuvoksi, että tuommoisesta voitaisiin sakot antaa?

ts

goldencap kirjoitti: (7.8.2008 21:31:54)

KL kirjoitti: (7.8.2008 18:03:28)

Lasketaankohan golfautoa siinä mielessä ajoneuvoksi, että tuommoisesta voitaisiin sakot antaa?

Keksitkö jonkun perusteen, miksi ei laskettaisi?

Nimetön

Kyllä golfauto on ajoneuvo,sakot tulee ja kortti kuivumaan.
    Pari viikkoa sitten eräs kaveri oli oikeudessa ja sai sakot sekä kortti kuivumaan,vaikka ajoi vain omalla pihallaan ruohoa kaljaspäissään sellaisella ihan pienellä nelipyöräisellä moottorikäyttöisellä ruohonleikkurilla,jossa oli istuin ja ratti.

goldencap kirjoitti: (7.8.2008 21:30:31)
    Niin, no minullahan ei ole mitään sitä vastaan, että kentällä juodaan olutta jos siltä tuntuu, mutta jos sen juominen on yhtenä suurena syynä pelikierroksen venymiseen tolkuttoman pitkäksi, ollaan hakoteillä.

Juu juu, tarkoitinkin vaan, etta se oli hassu tapaus.

Vaan mita tulee tiettyjen hahmojen kirjoituksiin taalla ihan yleisesti, niin ehdottaisin sita oluen juontia pakolliseksi golf-kentilla. Ehka se auttais ottamaan taman hienon pelin vahan rennommin…

ts kirjoitti: (7.8.2008 21:45:25)

Keksitkö jonkun perusteen, miksi ei laskettaisi?

Kaipa se sitten lasketaan. Olisikin ollut ihan hyvä läppä soittaa polliisit paikalle ’juu, tuutteko puhalluttaan, täällä Linna golfin 17.väylällä on pari heppua nauttinut olutta ja ajavat golfautoa’.

Kyseessä on ilman muuta rattijuopumus, josta on aivan samat seuraamukset kuin, jos jäisi kiinni normaalissa liikenteessä. Rattijuoppo pitää aina ilmiantaa poliisille, jos ei halua olla rikollisen suosija. Golfkentiltä nämä pellet tulisi savustaa lopullisesti ulos.

Nimetön

Ei tämä ihan ainutlaatuista ole ,että poliisit on tullut puhalluttamaan näitä humalaisia pelaajia kentille,jotka siellä ajelevat golfautoilla.
    Sattuu usein sellaisilla kentillä,joidenka ympärille tai yhteyteen on rakennettu näitä loma-asuntoja ja lomakeskuksia.Eräällä kentällä tämä oli taannoin ihan maanvaiva,mutta saatiin karsittua poliisiratsioilla.
    Siellä monilla on myös oma golfauto ja sitten clubilta pöristellään päissään golfautolla huvilalle.
    Humalaisen kyydissä olijakin saa helposti rapsut,jos on ajokortti.
    Syytteen on saanut joskus kenttäyhtiökin,kun on luovuttanut golfauton humalaiselle,jos pystytään toteennäyttämään.

piispanen kirjoitti: (7.8.2008 22:13:24)
    Ei tämä ihan ainutlaatuista ole ,että poliisit on tullut puhalluttamaan näitä humalaisia pelaajia kentille,jotka siellä ajelevat golfautoilla.
    Sattuu usein sellaisilla kentillä,joidenka ympärille tai yhteyteen on rakennettu näitä loma-asuntoja ja lomakeskuksia.Eräällä kentällä tämä oli taannoin ihan maanvaiva,mutta saatiin karsittua poliisiratsioilla.
    Siellä monilla on myös oma golfauto ja sitten clubilta pöristellään päissään golfautolla huvilalle.
    Humalaisen kyydissä olijakin saa helposti rapsut,jos on ajokortti.
    Syytteen on saanut joskus kenttäyhtiökin,kun on luovuttanut golfauton humalaiselle,jos pystytään toteennäyttämään.

Aina sitä oppii jotain uutta =) Mä kun laitoin kerran faijani ulkomailla golfautoa ajamaan, kun se oli liian kännissä edellisillan juopotteluista itse pelaamaan lyötyään ykkösväylällä noin 6 kertaa ensin ohi pallosta. Sanoin, että aja sä niin mä pelaan.

piispanen kirjoitti: Ei tämä ihan ainutlaatuista ole ,että poliisit on tullut puhalluttamaan näitä humalaisia pelaajia kentille,jotka siellä ajelevat golfautoilla.
    Sattuu usein sellaisilla kentillä,joidenka ympärille tai yhteyteen on rakennettu näitä loma-asuntoja ja lomakeskuksia…. Syytteen on saanut joskus kenttäyhtiökin,kun on luovuttanut golfauton humalaiselle,jos pystytään toteennäyttämään.

noh, noh, nim piispanen 🙂 eikös ole kivaa tämä ns ’hauska’ golf :-). Puolipöhnässä huristellaan vauhdikkaasti golfautoilla ja nautitaan täydestä ’amerikan’malliin golfista.

Suomi on aika ikävä ja kylmä maa, kun ei voi toteuttaa itseään vaikka on golfautosta maksanut kalliin kertavuokran ja jopa greenfee pelikentälle. Ja tosi törkeää on, jos osakkeenomistaja ei voi toteuttaa itseään vapaa-ajalla. Ymmärrän ja en ymmärrä…

ps tyhmä kysymys: onko mahdonta pelata 1kierr (4h) ilman ’prosenttijuomia’?
    toinen kysymys: eikös klubitalon terassilla ole helpompi nauttia prosenttijuomia?

ms wedge kirjoitti: (7.8.2008 22:53:02)

Suomi on aika ikävä ja kylmä maa, kun ei voi toteuttaa itseään vaikka on golfautosta maksanut kalliin kertavuokran ja jopa greenfee pelikentälle. Ja tosi törkeää on, jos osakkeenomistaja ei voi toteuttaa itseään vapaa-ajalla. Ymmärrän ja en ymmärrä…

Kai tämä oli ironinen provo? Huh huh….

USA:ssa golfautojen käyttö on useimmilla kentillä pakollista, mutta en ymmärrä sitä, että Suomessa terveet, sataprosenttisesti liikuntakykyiset ihmiset käyttävät golfkentällä autoa! Eikös sinne kentälle mennä ennen kaikkea liikunta mielessä? Golfhan on liikuntaurheilulaji, vai?

Nimetön

EFC kirjoitti: (7.8.2008 15:56:48)

goldencap kirjoitti: (7.8.2008 15:47:33)

Eilen Kytäjällä valvoja tuli ilmoittamaan meidän ryhmälle (4 pelaajaa), että älkää suotta kiirehtikö, edessä on hieman ruuhkaa ja ilmoitti vielä että kahviauto tulee ihan kohta… Hyvää palvelua, eikä se edes ollut mikään iso ruuhka, kenttä veti senkin jälkeen kohtuullisesti.

Otitko kahvin maidolla vai mustana?

Esillä 25 viestiä, 1 - 25 (kaikkiaan 85)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #402692 kohteessaErikoista käytöstä Linna golfissa

Etusivu Foorumit Yleistä Erikoista käytöstä Linna golfissa