30.4.–7.5. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[11][5]
KilpailuaSuomalaista

Ensimmäiset väyläpuut

Etusivu Foorumit Yleistä Ensimmäiset väyläpuut

Esillä 13 viestiä, 1 - 13 (kaikkiaan 13)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Olen hankkimassa rautojeni täydennykseksi puu 3:n ja puu 5:n. Takana on ensimmäinen aktiivinen golf-kesä ja tarkoituksena olisi totutella puumailoihin talven ja kevään aikana sen verran, että ensi kesänä niitä voisi jo käyttää kentälläkin. Tarkoituksena olisi hankkia helpot mailat (ilmeisesti matala painopiste ja suuri sweetspot). Vaihtoehtoina on ainakin Adams’ Tight Lies ja Taylor Made 200. Onko kellään kokemuksia näistä, tai voitteko suositella joitain muita mielestänne hyviä vaihtoehtoja. Mailojen kokeileminen ennen ostoa tuntuu hieman hankalalta, kun ei ole kokemuksia miltä niiden pitäisi edes tuntua =)

    Kyllähän nämä molemmat ovat ns. merkkimailoja ja siis hyviä mailoja.

    En ole Adamsia aivan viime aikoina seurannut. Aikoinaan he tulivat markkinoille matalalla face:lla.

    Tällä sai pallon hyvin ilmaan, mutta jos olit raffissa oli vaarana lyödä helposti pallon ali, jolloin tuloksena oli lyhyt ns. kynttilä-lyönti.

    Unohtaisin puhumisen helpoista mailoista. Osta hyvät mailat, koska merkeistä päätellen et ole ostamassa halpavaihtoehtoa. Lisäisin luetteloon vielä Callawayn kokeiltaviin mailoihin.

    Voin kertoa sinulle: kyllä sen tuntee milloin maila toimii ja milloin se ei toimi. Otat mailan testiin kentälle ja rangelle. Ei siihen kokeiluun mitään erityisasiantuntemusta vaadita. Kokeilet millä mailalla on mukava lyödä ruohon päältä, lentää suoraan ja pitkälle. Vuoren varmasti löydät mailojen välille eroja.

    Itse olen pelannut 12 vuotta Taylor Maden puilla ja minulle ne sopivat parhaiten.

    Osta puuvitosen sijaan puu-7! Seniiliseiskalla pystyy lyömään hyviä pommeja raffistakin. Minulla tulokset ovat parantuneet huomattavasti puu-7 ansiosta. Pitkät raudat ovat aina vähän tökkineet… Lisäksi puu3 ja 5 välilä on vain suhteellisen pieni ero.

    EFC

    Jos et välttämäti vaadi uusia, niin katsele jospa vaikka joku myisi TM:n Firesoleja käytettyinä. Sitten vaihdat vain gripit ja pelaamaan.

    Itselläni ollut sellaiset useamman vuoden, mailat ovat mielestäni erinomaiset.

    Ben Sayersin M2i Supersteel on myös kokeilemisen arvoinen vaihtoehto.

    Lue lisää: http://www.diswest.fi

    Osta vaan Taylor Made 200.. se on paras mitä markkinoilla on. Se on tourin käytetyin väyläpuu, joten ei se mikään ihan ritsa ole.

    Wilsonin Deep Redit kannattaa myös testata. Ostin juuri pojalleni puu 3:n ja kokeilin myös itse enkä voi muuta kuin suositella.

    Kyllä Callaway Steelheadit ovat kokeilun arvoiset, ja ymmärtääkseni kohtuunintaiset, vaikka en itse pane suurinta huomiota siihen mailan päähän. Teetä/valitse svingiisi sopiva varren jäykkyys, äläkä usko jonkun mailan tökkivän, jos joku tökkii. Kyllä se tökkii siellä gripin ja kentän välissa olevassa osassa.

    Itse unohtaisin puu-5:n kokonaan ja ottaisin tilalle puu-7:n. Puu-3 ja 5 ovat mielestäni liian lähellä toisiaan. Puu-7 korvaa hyvin pitkiä rautoja ja on erinomainen väylällä ja raffissa. Jos kuitenkin päätyt valitsemaan 3:n ja 5:n, niin tarkasta, mitkä loftit ko. mailoissa on. Vielä ainakin muutama vuosi sitten Callawayn 3:n ja 5:n välillä oli eroa vain muutama aste, eli menivät aivan liikaa ’päällekkäin’. Nyt Callaway on muuttanut loftijakoa järkevämmäksi.

    Kokeile ehdottomasti Steelhead III:sta. Se on iso ja helppo maila lyödä. Lisäksi sen lapakulma on enemmän suljettu kuin esim. TM 200:ssa. Tästä on jonkun verran hyötyä, jos kärsit aloittelijalle tyypillisestä liian voimakkaasta fadesta. Älä tuijota liikaa siihen, mitä mailoja pelimiehet käyttää tourilla. Esimerkiksi TM 200:n tour-versio on mm. lavaltaan lyhyempi ja korkeampi ja painopisteeltään erilainen, kuin kaupasta saatavat. Itse en lapakulmasta johtuen ostaisi SH III:sta, koska se ei sovi swingiini. TM 200 on ostoslistalla ensi kaudeksi.

    Vielä lisäyksenä: Taylor Madelta tulee ilmeisesti jo marraskuussa julkistettavaksi uudelleen suunniteltu legendaarinen Burner -puumailasarja. Titulta tulee myös uudet väyläpuut. Näistä mailoista ei kyllä kukaan vielä tiedä oikein mitään. Näitä uutuuksiahan tulee kuin satamalla jatkuvasti ja mitään mailaahan ei saa koskaan hankittua, jos aina vain odottelee ’sitä seuraavaa paranneltua mallia’ 🙂

    Kokeilepa Cougarin Ruffie (140e) matalaprofiilisia väyläpuita. Helpot lyödä, divotistakin pallo lähtee todella hyvin ilmaan. Ja melkein kolme kertaa halvempi kuin Adams Tight Lies tai TM 200. Säästyneillä euroilla osta rauta 3:sen tilalle GO Wizard (150 e).

    ei ei .. ei ei… ei adamsia, cougaria, wilsonia tai mitään muuta rämä*******a.. ei ei..

    Pelaan 1. täyttä kautta ja ostin keväällä monen paremman maiilan testaamisesta huolimatta ensimmäisiksi puumailoiksi Wilson Pro Staff OD+ 3 ja 5. Maksoivat grafiittivartisina 74€ kpl ja teräsvartisina vielä vähemmän. Niillä oli hyvä opetella lyömään ja hakea tuntumaa touhuun.

    Noin kuukausi sitten totesin osaavani lyödä jo niin hyvin, että kannatti siirtyä ’parempiin’ mailoihin. Hankin Ping 3:n ja Tight Lies 5:n ja siirsin Wilsonit ravitoketjussa eteenpäin.

    Olen ratkaisuuni tyytyväinen, mutta kovat jätkät tekevät varmaan toisin.

Esillä 13 viestiä, 1 - 13 (kaikkiaan 13)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #521379 kohteessaEnsimmäiset väyläpuut

Etusivu Foorumit Yleistä Ensimmäiset väyläpuut