Aihe: Eksoottisin eläin golf-baanalla ! - Golfpiste.com

28.4.–5.5. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[8][5]
KilpailuaSuomalaista

Eksoottisin eläin golf-baanalla !

Etusivu Foorumit Yleistä Eksoottisin eläin golf-baanalla !

Esillä 25 viestiä, 1 - 25 (kaikkiaan 56)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Itse pidin Rovaniemellä bunkkerissa makaavaa sarvipää poroa aika mahtavana ilmestyksenä. Wannseen kentän kupeessa näin kerran villisian, muttei se aitojen ansiosta päässyt kentälle.

Kyllä se on Vuosaaren kentän ketut

Oulun kentällä on todella paljon sorsia ja pupujusseja…ja muutama kyykäärme nähty silloin tällöin.

Hei tuolla Berliinin kupeessa näin näin golfreissulla upean metsäkauriin kerran….se oli hieno kokemus..se ei ollut varsinaisesti kentällä, mutta silti.

Nimetön

Bogitikka koputtelemassa…

Eräänä varhaisena kesäkuun aamuna peura ylitti rauhallisesti Keimolassa Saraksen viitosväylää, pysähtyi ja vasta hetken kuluttua huomasi minut. Siihen se rauha päättyi: peura lähti kuin sadan metrin spritteri ja paineli metsään. Hieno näky ja eksoottiseltakin tuntui.

Myy

Jukka-62 kirjoitti: (7.8.2006 19:08:55)
    Hei tuolla Berliinin kupeessa näin näin golfreissulla upean metsäkauriin kerran….se oli hieno kokemus..se ei ollut varsinaisesti kentällä, mutta silti.

Düsseldorfin liepeillä Rittergut Birkhof:n kentän luona kauriita on oikein laumoittain; rangen luona raukat joutuvat toljottamaan golfaajien harjoittelua aidan takaa, mikä sinällänsä on ihan positiivista. Ikävää olisi siinä viimeisiä putteja harjoitusviheriöllä viilatessa tuntea märkä kuono tökkimässä pyllyä vasten. Sen verran ihmisiin tottuneita ovat, että näinkin saattaisi käydä… 😉

Ehdottomasti ruohonleikkureina toimineet laamat Ranskassa Montpellierin Fontcauden kentällä

KL

Aivan ehdottomasti eräs Euroviisuissakin esiintynyt miespuolinen henkilö Luukin nykyisellä väylällä 14. Kunnianloukkaussyytteiltä välttyäkseni en paljasta nimeä…

Pickalassa vuosien varrella nähtyä:

– muuttohaukka
    – merikotka (n. 10 kertaa)
    – harmaahaikara (useampia kymmeniä kertoja)
    – hirvi (muutamia kertoja)
    – metsäkauriita (kymmeniä kertoja; eivät muuten jätä sorkan jälkiä viheriöille; viimeksi runsas viikko sitten Parkin 14. väylän poikki asteli ensin täysikasvuinen ja sitten vasa perässä)

Muutenkin paikka on hyvä lintujen bongaamiseen. Takavuosina Seasiden vesiesteessä oli joku harvinaisempi uikku, oliskohan ollut pikku-uikku. Syksyinen hanhimuutto on komea katseltavaa – ovat jo alkaneet parveilla ja kierrällä alueen yllä.

Muutamia vuosia sitten alueella kuljeskeli hieman hömelö koppelo niin, että sai varoa rangella ettei astunut päälle, kun se sulautui niin hyvin maastoon. Kuulemma koppelo käveli juhannusjuhlien aikaan klubitalon ovesta sisään ja asettui sisällä olevana palmuun viettämään jussia.

Kattohaikaran toivon vielä Pickalassa näkeväni. Voisi vaikka päätyä pesimään ekaa kertaa Suomessa kluitalon tai golfkartanon katolle.

Luonnossa liikkuessaan ylväs hirvi on eläimistä upeimpia, vaikkakaan ei niitä eksoottisimpia.

Tänä kesänä olen kerran Sankivaarassa nähnyt pari hirveä aamuvarhaisella. Kello lieni noin 7:30, starttasin yksin Sangille 6:40 ja kerkesin seiskaväylälle katsomaan noiden hirvien jolkottelua poikki kentän.

Pikkalan Parkin 15, par3:
    Lähestyttiin griiniä, kun huomattiin sen takana olevassa pienessä metsikössä hirvi (LUULEN, että noin kaks vee). Vähän hirvitti, mutta se maindas vaan omiaan tai siis niitä silmuja siinä puskassa – näytti maistuvan. Pari kertaa vilkas ja höristi korviaan, mutta jatko sitten mutustamista. Yks puttas ja kaks piti hirveä silmällä =)

Siirryttiin 16. tiiaus paikalle ja hirvi oli kanssa siirtynyt tälle puolen, uutta puskaa perkaamaan. Siinä on tiiboksista noin about kolme ehkä neljä metriä ko. puskaan. No siinä hetki ihmeteltiin, mutta kaveri oli sen verran lungisti, että päätettiin availla, selkä hirveen päin. Eipä se edes välittäny kilahduksista, oli ilmeisesti aika namia.

Saatiin avattua, vaikka oikeesti kyllä hirvitti. Oltiin jo kävelemässä palloille, ku katottiin taaksepäin ja huomattiin, että metsän prinssi jolkotteli Forestin 10:n yli – aiheuttaen ihan aiheellisesti pientä hässäkkää pelaajissa – mehän ollaan niiden mailla!

Tapahtui yli kymmenen vuotta sitten Nokian River Golfissa. Väylän numeroa en muista mutta jossain puolivälin paikkeilla on kaksi par-5 väylää, niistä jälkimmäisellä griinillä ajeli paikallinen maajussi Volvolla pitkin griiniä. Yritettiin hätistää pois. Oli kuulemma hanhet pihasta karanneet ja niitä ukko etsiskeli autollaan kentältä. Nähtiin ne hanhet myöhemmin jossain vesiesteessä.

Että tällaisia elikoita Nokialla. Seniori Riverin jäsenenä varmaan voi kertoa onko samaa Volvoa Riverissä näkynyt.

Kilpikonna.

Auragolfissa, sellaisen kaverini kertoi tuttujensa kohdanneen.

Minä näin muutama viikko sitten Kuhmossa jokusen karhun ynnä muutaman ahman ja sudetkin ulvoi. Eivät ne olleet golfkentän lähelläkään, mutta hienoa oli silti.

Peuramaan rangella olen kuullut viiriäisen ja saman paikan taivaalla nähnyt kiljukotkan muutaman lajin mainitakseni.

Sen täytyy olla krokotiili, johon törmäsimme ensimmäisen väylän vesiesteellä, ei mikään iso mutta noin puolitoista metrinen kuitenkin. Siinä se esteen reunalla lekotteli kaikessa rauhassa kita auki. Ei meinannut oikein lyönti pysyä kasassa kun tämä matelija tuijotti meitä rauhanrikkojia pahansuovasti parin kymmenen metrin päässä. Paikkahan oli Etelä Afrikka.

Viime päivinä olen nähnyt parikin kertaa piisamien uiskentelevan Paraisten vesiesteissä.

Dog-leg väylää pelatessa Malesiassa, joukko apinoita istuskeli keskellä väylää kulman takana. No eikun palloa sinne lyömään, nuoremmat/pienemmä lähti nelistämään viidakon kätköihin, mutta muutama (ehkä vanhempia) jäi siihen arvostelevasti katselemaan tyylipuhtaita duffejamme. Sitten kun lähdimme eteenpäin väylää, ei kun apinat samaan suuntaan. Jäätävää.
    Toisella kentällä samalla reisulla törmäsimme varaaniin, joka olin. 1-1,5m pitkä ja paineli pokkana väylän poikki.
    Suomessa oon nähny paarmoja Hartolassa…

Ketun pennut Hartolassa, ne on kai aika tunnettuja kuitenkin siellä usein pelaaville.
    Itselle eksoottista oli myös kengurut Australiassa, jotka oleskelivat kentän reunalla, liikuskelivat väylän poikki ja päästivät ihan parin metrin päähän. Nämäkin kyllä olivat paikallisille pelaajille ihan normaali ilmiö – ei kuitenkaan kaikilla kentillä Ausseissakaan.

Lisää Pickalan eläimellistä menoa: Park 14 griiniä reunustavassa metsässä tapitti selkeästi verenhimoinen susi suoraan puttiin valmistautuvaa viatonta golfaria silmiin – en muista säkitinkö ja kerran Seasidea kiertäessä sain kuunnella Taivaanvuohen ’määkimistä’.

Ilman muuta Etelä-Afrikassa Krugerin luonnonpuistossa sijaitseva Hans Merenskyn golfkenttä, kierroksella bongattiin mm. Kirahveja, Antilooppeja, Apinoita jne.
    Kotimaassa lienee peura eksoottisin tapaus ja albatrossi 😉

Tänä kesänä olen nähnyt pari Duudsonien Kesäsika -tyyppistä olentoa jolkottelemassa bägi perässään. Lisäksi olen nähnyt pari pyryharakkaa.

Ilman varsinaista asiaa jouyavia kirjoitti

shanny kirjoitti: (8.8.2006 0:47:39)
    … ja kerran Seasidea kiertäessä sain kuunnella Taivaanvuohen ’määkimistä’.

Mikä on Taivaanvuohi? Oon kuullu, mut nyt ei tuu mieleen…

Ryyppy lintu: Galligano galligano
    Muista: ensin kuuklaa, sitten kysele. Ensin kuuklaa, sitten kysele. Ensin kyykkää, sitten kuselle…

Minäpäs näin viime viikolla Meri-Teijon kasiväylän teeboxista käsin kalasääsken vievän haukea jonnekin. Sitten loppuviikosta löysin Rönnesin takaysillä, väylän numeroa en muista, bunkkerista hauen pään. Kyllä luonto on ihmeellinen…

Vieläkin eksoottisempia elukoita golfin parissa on tavattu: kuulin asianosaisen itsensä tunnustamana, notta Jyrkkä Draw olisi lyönyt chippiä harjoitellessaan kesäresidenssinsä puutarhassa vaimonsa hallinnoiman posliinisammakon soketilla tuusan paskaksi. Tämän JD kyynelsilmin Wiurilan terassilla olutpullon yli soperrellen kertoi.

McEwan kirjoitti: (7.8.2006 22:16:53)
    Tapahtui yli kymmenen vuotta sitten Nokian River Golfissa. Väylän numeroa en muista mutta jossain puolivälin paikkeilla on kaksi par-5 väylää, niistä jälkimmäisellä griinillä ajeli paikallinen maajussi Volvolla pitkin griiniä. Yritettiin hätistää pois. Oli kuulemma hanhet pihasta karanneet ja niitä ukko etsiskeli autollaan kentältä. Nähtiin ne hanhet myöhemmin jossain vesiesteessä.

Että tällaisia elikoita Nokialla. Seniori Riverin jäsenenä varmaan voi kertoa onko samaa Volvoa Riverissä näkynyt.

Vaikken oo seniori, enkä Vulvaa nähnyt kentällä, niin hanhet olen bongannut. Ja noIHin samoIHin aikoIHin nähtiin karhu tallustelemassa Wanhalla Riverillä. Hiukan rouvia jännitti lähteä kyseisenä aamuna kilpailukierrokselle.
    Villein havainto kuitenkin oli pari vuotta sitten aamulenkillä, kun kaksi hevosta olivat loikanneet aitauksestaan ja ottaneet kuuden kilometrin vauhdin ennen Riverille saapumistaan. Juoksivat täyttä laukkaa väylää 15 vastapäivään, ja yht’äkkiä huomasivat, että juoksurata loppuu, ja alkaa jyrkkä alamäki, niin siinä muu auttanut, kuin jarrut päälle. Jälki oli sitten sen näköistä. Nurmi kuoriutui ’siististi’ kavioiden alta.

Esillä 25 viestiä, 1 - 25 (kaikkiaan 56)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #488624 kohteessaEksoottisin eläin golf-baanalla !

Etusivu Foorumit Yleistä Eksoottisin eläin golf-baanalla !