Aihe: Driverilla vrs. raudoilla, swingaaminen/lyöminen - Golfpiste.com

21.4.–28.4. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[7][3]
KilpailuaSuomalaista

Driverilla vrs. raudoilla, swingaaminen/lyöminen

Etusivu Foorumit Kilpagolf & harjoittelu Driverilla vrs. raudoilla, swingaaminen/lyöminen

Esillä 6 viestiä, 1 - 6 (kaikkiaan 6)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Olen omassa swingissäni huomannut sen, että raudoilla swingaan käyttäen vasenta puoltani ja en lyö juuri ollenkaan oikealla kädellä. Driverilla pelatessani lyön oikealla kädellä todella kova. Jos raudoilla pelatessani pyrin paukuttamaan oikealla kädellä niin voima häviää swingistä. Toisaalta jos driverilla lyödessäni en lyö oikealla kädellä, niin nopeus tippuu. Lisäksi bäkärini on pitempi driverilla kuin raudoilla. Pohdiskelin tätä vaan, koska usein sanotaan, että swingi on sama riippumatta, mikä tseba on handussa!? No plane on eri, mutta swingataan samalla tavalla. En tiedä miten puhdasoppinen olen swingissäni muutenkaan, sillä tuntuu joskus tuo entinen pesäpalloilijan ja sittemmin voimannostajan ura haittaavan. Olen kyllä notkea, mutta usein tapan pallon turhaan.

Spader kirjoitti: (13.2.2006 9:57:10)
    Pohdiskelin tätä vaan, koska usein sanotaan, että swingi on sama riippumatta, mikä tseba on handussa!? No plane on eri, mutta swingataan samalla tavalla.

Mythbusters!!!

KL

Hmmmm. notkea voimanostaja…… enpä ole sellaisesta koskaan ennen kuullutkaan! No, voima ja notkeus ovat suhteellisia käsitteitä…. Pesäpallosta olen kuullut ja pelannutkin, ja nähnyt satoja otteluita. Siellä on notkeitakin miehiä. Ja naisia.

No nuoruudessa tuli harrastettua lisäksi juoksua ja jollakin menestyksellä. Olen ikäni venytellyt ja suosittelenkin sitä kaikille, pysyy paikat ehjänä ja voima ja nopeus synkronissa. Jep suhteellista on, mutta kyllä nuo jotkin jooga-asennotkin taipuvat….lotus asento ym. Voimaa on sen verran vielä, että jokunen vuosi sitten 165 kg otin penkistä, nyt menee enää 150 kg. Ikääkin on tullut joten suotakoon tuo. Enkä ole onnistunut kuin kaksi driveria hajottamaan.

Spader kirjoitti: (13.2.2006 9:57:10)
    Olen omassa swingissäni huomannut sen, että raudoilla swingaan käyttäen vasenta puoltani ja en lyö juuri ollenkaan oikealla kädellä. Driverilla pelatessani lyön oikealla kädellä todella kovaa. Jos raudoilla pelatessani pyrin paukuttamaan oikealla kädellä niin voima häviää swingistä.

Aikalailla samanlainen tuntemus: Draiveissa oikea käsi lyö kovaa ja oikean käden grippikin on tiukempi kuin raudoilla. Raudoissa taas oikean käden grippi on tosi ’hento’ ja vasemman ranteen ’piiska’ tuo pituutta. Eli oma grippini ja swingini muuttuvat vähän mailan mukaan, vaikka planen lisäksi asioiden pitäisi kai olla muuten samat.

Eli opittavaa vielä on. Tämän kesän teesejäni ovat läpilyöminen ja rauhallinen taaksevienti.

BoaKyy, sulla tuntuu olla samat tulevat opinnot kuin mulla. Lisäksi olen huomannut sen, että läpilyöntikin menee oikeammin, kun lyön raudoilla ja driverilla niin kuin lyön.
    En tiedä onko kyseessä, joku vanhan ja uuden koulukunnan välinen ero tää koko juttu.
    Ohessa mielenkiintoinen artikkeli eri koulukunnista.

http://www.golftipsmag.com/content/index_instruction.html

Esillä 6 viestiä, 1 - 6 (kaikkiaan 6)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #250967 kohteessaDriverilla vrs. raudoilla, swingaaminen/lyöminen

Etusivu Foorumit Kilpagolf & harjoittelu Driverilla vrs. raudoilla, swingaaminen/lyöminen