Aihe: Driver TaylorMade R5, R7 ja R9 - Golfpiste.com

17.3.–24.3 - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[10][5]
KilpailuaSuomalaista

Driver TaylorMade R5, R7 ja R9

Etusivu Foorumit Välineet Driver TaylorMade R5, R7 ja R9

Esillä 13 viestiä, 1 - 13 (kaikkiaan 13)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Olen aika vasta-alkaja ja pelannut runsaan vuoden. Driverini on TaylorMade R5, 10.5 deg., Regular varrella, jonka ostin USA:sta. Olen muuten ihan tyytyväinen driveriini, lyönnit ovat suoria ja lähtevät helposti korkealle, mutta pituus jää max. 230 – 250 yd. Olisikohan aika vaihtaa esim. R7:ään tai jopa R9:iin? Loftin olen ajatellut pitää 10.5, mutta ehkä se voisi olla myös 9.5? Nyt saa aika edullisesti R7:ää, jopa TP -versiona. Varsi voinee jäädä myös Regulariin. Onko hyviä tai huonoja kokemuksia? Tasoitukseni on edelleen korkea, 25 ja ulkomuoto tyyppiä ’John Dayle’. Pelini takkuaa lähipelissä, ei aloituksissa.

mailojen kehitys viimme vuosina on ollut aika huimaa. jos vaihdat, niin tuskin se lyöminen ainakaan hankaloituu. mutta kokeile. clubien prolta löytyy yleensä aina demomailoja.

Heikki Varemäki kirjoitti: (31.5.2009 12:22:52)Olen aika vasta-alkaja ja pelannut runsaan vuoden. Driverini on TaylorMade R5, 10.5 deg., Regular varrella, jonka ostin USA:sta. Olen muuten ihan tyytyväinen driveriini, lyönnit ovat suoria ja lähtevät helposti korkealle, mutta pituus jää max. 230 – 250 yd.

No ei toi 230-250 yardia mitenkään heikko draivi ole, itseasiassa on 25-45 yardia pitemmälle kuin mitä klubipelaajienkin keskiarvo on (205 yardia USA:ssa) ja PGA tourilla on 287.7 yardia. Jos noista sun lukemista haluaa päästä ylöspäin, niin ei siinä mikään mailanvaihdos enää auta, vaan pitäisi lähteä pron luokse hiomaan lyöntitekniikkaa sekä alkaa treenaamaan Toki jokin mailanfittaus saattaa vielä muutaman yardin tuoda lisää, mutta ei mitään huomattavaa.

Kokeilemalla, Tailoreista voisin sanoa että paras Driveri joka olen kokeilut on CGB max joka on kerta kaiken mahtava. Alkaa hinnat olla kohtalan kun malli on toista vuota vanha.
    Mutta oikeastaan driveri on sellainen asia että nuppi, varren pituus, flexi ja malli vaikuta niin paljon että ei voi oikeastaan sanoa mitan kokeilematta.

Vaihto uudempaan ei varmaan tuo helpotusta tuohon. Mutta ainahan voi kokeilla. Kokeilu kannattaa suorittaa monitori apuna, jos optimi mailan itselleen haluaa.

Jos peli kerran takkuaa lähipelissä, niin miksi vaihtaa toimiva driveri johonkin muuhun? Samban suositus pron konsultaatioon ja treenaamiseen voi ja todennäköisesti lisää myös drivesi pituutta mailaa vaihtamatta. Voi olla niin, että svingisi aiheuttaa mailasta riippumatta driveen liikaa spinniä, niin kuin itellä.

Varsi-nuppiyhdistelmillä voi tuota jonkun verran muuttaa, mutta jos lähtökohtana on suoritusvirhe, niin hyväkään fittaus ei pelasta.

Uudet vehkeet on kivoja hypisteltäviä ja onhan niillä kiva brassaillakin – klubilla. Kentällä niillä ei hämää ketään. 😉

Jos pelaat regular flex varrella, se tietysti kertoo siita, etta swingisi nopeus (-> mailanpaan nopeus) ei ole silla tasolla, etta ihan hirveasti noita ylimaaraisia jaardeja kannattaisi toivoa. Myos se, etta kerrot lyovasi helposti korkealle antaa osviittaa siita, etta pallon laskeutumiskulma on jyrkka, joka jo sinallaan ei ole ainakaan pituutta lisaava asia.

Eli jos pituutta haluat lisaa, niin ei muuta kun pro:n pakeille ja sita kautta lisaa swing speedia & club head speedia (-> stiff flex). Jos taas haluat alhaisempia kierrostuloksia, niin keskity lahipeliharjoitteluun. Se kun nayttaa takkuavan pelissasi ja se on tunnetusti se paras ja nopein tie alhaisempiin tuloksiin ja klubimestaruuksiin.

Ja sitten kun huomioidaan vielä, että toisen valmistajan regular on toisella valmistajalla stiff ja kolmannella firm. Ei mulla muuta.

Niinpa, saman merkin/valmistajan varsissakin on samoja eroja. Eipa tuo mikaan ihme sikali ole. Eilen esim annoin kaverin Scratch raudat ulos, joihin oli juuri laittanut PX 6.0 varret ja oli kylla niin sita sun tata taman paljon kohutun merkin flexit, etta huh huh. Tais siella yksi 6.0 olla mukana, muut oli mita oli. Tama on juuri se syy miksi itse en naita varsia varsinaisesti (heh!) shopissani myy. Aika skeidaa tavaraa loppujen lopuksi hintaansa nahden…

Ihan nappituntumalla taas tuosta Heikin ekasta postauksesta poimin sanan ’max’ ja numerot 230 – 250y, joten aika siella regularin swinginopeuksissa siina liikutaan. Nyt vaan pitaa pitaa huolta siita, etta kaveri saa swingilleen sopivan varren, luki siina kyljessa sitten mita tahansa.

ootko vaihtanu? siitä kuitenki aikaa ku laitoit keskustelun alkuun. ps ethän vaihtanu merkkiä!!?

Ite kävin tuossa trackman monitorissa lyömässä ja siinä oli huomattavaa ainakin omalta osaltani että r9.llä mailan pään opeus laski merkittävästi vanhaan draiveriin nähden, kun taas kokeilin cobraqn S9F ni nopeutta tuli 5mph lisää ja pituutta sain 20m lisää r9 nähden. Mailan spinnessä oli eroa n. 1000 rpm. Voin suositella kaikille että käytte kokeilemassa tuota trackman laitetta maila fittaukseen se kertoo kaikki tarvittavat tiedot mailojen välillä.

missäs päin suomea löytyy juuri trackmania?

stymie kirjoitti: (12.6.2009 20:05:17)
    missäs päin suomea löytyy juuri trackmania?

Demokeitaan Demopäivät

Seuraava huomenna lauantaina…

En ole vaihtanut merkkiä enkä muutenkaan tehnyt mitään hankintoja. Vanhalla r5:llä mennään ja se kuitenkin toimii ihan OK. Tosin näyttää siltä, että driven pituus on tullut tiensä päähän eli max. 250 yr., siis lentomatka. Mutta se kyllä riittää tässä vaiheessa. Juttelin pro:ni kanssa ja hän sanoi ihan kuten neuvottiinkin, että seuraavaksi tulee keskittyä mailan pään nopeuteen, joka ilmeisestiki on edelleen varsin vaatimaton. Sitten sen jälkeen olisi vuorossa: loivempi loft (9.5) ja toinen shaft, mutta edelleen regular. Ja nimenomaan tässä järjestyksessä!

Ostin muuten vaimolle uuden driverin: 2009 ladies burnerin (12 HT) ja ainakin tuntui sopivan hänelle tosi hyvin. Edellinen driveri on Callaway ladies X jotain?, mutta se tuntuu aloittelijalle ja etenkin pienelle naiselle liian vaikealta. Itse vetäisin vaimoni uudella ladies Burnerilla saman tien yli 220 yr., ihan noin hihatuntumalta. Pallo lähti erittäin helposti lentoon ja lensi aivan suoraan! Nyt vanha Callaway odottelee vuoroaan kunnes taidot riittävät siihen.

Esillä 13 viestiä, 1 - 13 (kaikkiaan 13)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #309253 kohteessaDriver TaylorMade R5, R7 ja R9

Etusivu Foorumit Välineet Driver TaylorMade R5, R7 ja R9