Aihe: Draw vs late draw - Golfpiste.com

28.4.–5.5. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[11][16]
KilpailuaSuomalaista

Draw vs late draw

Etusivu Foorumit Kilpagolf & harjoittelu Draw vs late draw

Esillä 25 viestiä, 226 - 250 (kaikkiaan 334)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #246574 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    Nimetön

Jäsen XXL kirjoitti: (25.12.2006 14:39:23)

data kirjoitti: (25.12.2006 14:16:06)

5.2 Olette ilmeisesti ihmisiä …

Kerran ts:n tavanneena ja vieläpä kätelleenä saatan vakuuttaa, notta tämä kohta meni oikein.

Hyvin päätelty.
    Nyt tarvittaisiin vielä videokuva esim. Sergion lyönnistä ylhäältä päin, niin saisimme
    varmistuksen siihen, miten lyönti oli toteutettu.

#246575 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    Nimetön

Yksi asia menee ainakin fysiikan lakien mukaan:

data alkaa aina vittuilemaan kun pitäisi alkaa perustelemaan asioita muullakin kuin simulaattorin salaisilla parametreillä …joista taas ei voi puhua kun ne ovat niin salaisisa, tai kun pitäisi osoittaa edes jollain tavoin, että ymmärtää mistä puhuu.

#246576 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    Nimetön

ts kirjoitti: (25.12.2006 15:02:17)
    Mietis nyt data vielä sitä, että 6 milj kärp… ei kun siis ihmistä, mukana tuhansia ammattilaisia uskoo, että pallon lennon hidastuessa, kierre alkaa vaikuttamaan enemmän.

He uskovat vaikutuksen liian suureksi ja liian äkkinäiseksi.
    Arvaa, miten Greg Norman uskoo lyövänsä kovan spinnin?
    Hän kertoo lyövänsä mailan etureunan pallon yläreunaan klo 10:n
    kohdalle ja nirhaa kierrettä maata vasten. Tämä kuuluu hauskimpiin
    (top 10) juttuihin, joita olen kuullut. Late Draw on vasta sijalla 15.

#246577 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    ts

data kirjoitti: (25.12.2006 15:39:31)

ts kirjoitti: (25.12.2006 15:02:17)
    Mietis nyt data vielä sitä, että 6 milj kärp… ei kun siis ihmistä, mukana tuhansia ammattilaisia uskoo, että pallon lennon hidastuessa, kierre alkaa vaikuttamaan enemmän.

He uskovat vaikutuksen liian suureksi ja liian äkkinäiseksi.
    Arvaa, miten Greg Norman uskoo lyövänsä kovan spinnin?
    Hän kertoo lyövänsä mailan etureunan pallon yläreunaan klo 10:n
    kohdalle ja nirhaa kierrettä maata vasten. Tämä kuuluu hauskimpiin
    (top 10) juttuihin, joita olen kuullut. Late Draw on vasta sijalla 15.

No voi hemmetin hemmetti.. siis nyt vasta tajusin sun provoilleen koko ajan. ja mä kun luulin, että sä oot tosissas väittäny tota ilmiöö vasten.

Mä oon saanu nuoret miehet haukkoon henkeään lyöden juuri tuolla tavalla muutaman n. 40m:n lyönnin jotka pakitti useempia metrejä. Millään muulla konstilla ei tota saa aikaseks. Lisäks taisin mainita jo aiemmin, noissa Sergion lyönneissä olleen vastaavan osuman.

Ethän sä voi olla tosissas tossa Normanin jutussa…ethän voi olla tosissas, ettet tuota lyöntiäkään tunne…ethän ????

#246578 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    Nimetön

ts kirjoitti: (25.12.2006 15:48:31)

Ethän sä voi olla tosissas tossa Normanin jutussa…ethän voi olla tosissas, ettet tuota lyöntiäkään tunne…ethän ????

Tunnen toki. Kun aloitin golfin löin paljonkin niitä. Maahan jää monttu, pallo ei lennä
    mihinkään ja kuoreen tulee lovi. Hetkinen…mutta nyt tärkeä kysymys: Et kai vaan tosissasi usko, että mielikuvaltaan tuollainen lyönti toteutuu juuri noin?
    Arvoisat lukijat. Nyt voi alkaa olla huolissaan.

#246579 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Mitäs, jos asiaa lähestyisi toisesta näkökulmasta: Kiristyykö slaissi loppua kohti vai onko kysymys optisesta harhasta? Jos kiristyy, miksi draw ei käyttäydy samoin?

#246580 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    Nimetön

Niin ja Greg ilmoittaa käyttävänsä lyöntiä jopa keskiraudoilla kaukaa lähestymisiin

#246581 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    ts

data kirjoitti: (25.12.2006 15:59:07)

ts kirjoitti: (25.12.2006 15:48:31)

Tunnen toki. Kun aloitin golfin löin paljonkin niitä. Maahan jää monttu, pallo ei lennä
    mihinkään ja kuoreen tulee lovi. Hetkinen…mutta nyt tärkeä kysymys: Et kai vaan tosissasi usko, että mielikuvaltaan tuollainen lyönti toteutuu juuri noin?
    Arvoisat lukijat. Nyt voi alkaa olla huolissaan.

Mä en vaan oo ton mittasta lyöntiä muulla konstein saanu pysymään alle 2m:n korkusena ja chekkaavan. Vaatii kyllä pirun kovan alustan ja silleen… tonkin muuten osaa suunnilleen kaikki jotka osaa palloa käsitellä. Sillä saa muutkin kun matemaatikot hämmästymään.

Etkö vieläkään ole tajunnut pysähtyä miettimään, miksi kaikki muut ovat väärässä ja sinä oikeassa? Voi liittyä jotenkin pelitasoon ja kokemukseen….

#246582 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Jäsen XXL kirjoitti: (25.12.2006 14:39:23)
    Jamasa, Bosco, Stix ja Parti on kaiketi myös laskettava ihmisiksi, samoin Jenna, mitä suuremmassa määrin, kuten Vasen Pakki ja Mika Hekkanen, mutta Herbus? Johonkin on kai raja vedettävä..?

Kuules XXL, tuommoisia minä ostan rahalla. En ehkä ole harrastanut fysiikkaa tarpeeksi ?

#246583 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    Nimetön

4par kirjoitti: (25.12.2006 16:19:54)
    Mitäs, jos asiaa lähestyisi toisesta näkökulmasta: Kiristyykö slaissi loppua kohti vai onko kysymys optisesta harhasta? Jos kiristyy, miksi draw ei käyttäydy samoin?

Ei kovin yhtäkkisesti kiristy. Slicessa on enemmän takakierrettä eli erimuotoinen sivuprofiili. Olisiko selitys eri näköiselle kaarrolle tässä?

#246584 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    Nimetön

ts kirjoitti: (25.12.2006 16:28:54)

Mä en vaan oo ton mittasta lyöntiä muulla konstein saanu pysymään alle 2m:n korkusena ja chekkaavan. Vaatii kyllä pirun kovan alustan ja silleen… tonkin muuten osaa suunnilleen kaikki jotka osaa palloa käsitellä. Sillä saa muutkin kun matemaatikot hämmästymään.

Sanotaan näin, että vaikka en asiaa itse tutkimatta usko, niin ehkä erittäin kovalta alustalta ja todella alaspäin lyötynä joku lyhyt lyönti voisi toimia. Mutta Greg todellakin kertoi käyttävänsä lyöntiä myös keskiraudoilla kaukaa lähestymisiin.

#246585 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

data kirjoitti: (25.12.2006 16:34:33)

4par kirjoitti: (25.12.2006 16:19:54)

Ei kovin yhtäkkisesti kiristy. Slicessa on enemmän takakierrettä eli erimuotoinen sivuprofiili. Olisiko selitys eri näköiselle kaarrolle tässä?

Jos mietitte drawn(hukin) suhdetta late drawhon, se on lähes sama kuin slicen suhde fadeen. Pelimiesten fade (kutsutaan myös power fadeksi) on sellainen, että pallo kohoaa lakipisteeseensä suoraan ja putoaa alas oikealle kaartaen. Tämä kyllä vaatii vähintään 105 mph mailanpään nopeuden (driverilla). Ja kun osuma on puhdas, tuntuu kuin tuulen suunnalla ei ole lainkaan merkitystä (huomaa sanoin tuntuu). Musta tuntuu, että toi osuman puhtaus liittyy jotenkin siihen, että lavan kulma pysyy samana koko osumahetken ajan (lapa ei pyörähdä, koska pallo osuu swetariin, krossaus ei ole meneillään, jne.)

Mulla ei ole kompetenssiä väittää datan teorieettisia laskelmia vastaan, mutta muistan, kun pääsin Safon cädiksi ja silloin näin ensimmäisen kerran Late drawta. Pari muuta muistikuvaan ovat Kuivasaaren Pekka ja Louhion Make, pikkupojan silminkin oli aivan selvää, että vasemmalle kaartavia lyöntejä on erilaisia. Jos kysymys oli näköharhasta, niin miksi se näkyi vain tiettyjen pelaajien lyönneissä.

#246586 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    Nimetön

fukke diise saisse kirjoitti: (25.12.2006 18:05:41)

Mulla ei ole kompetenssiä väittää datan teorieettisia laskelmia vastaan,…

Mitä ihmeen datan teoreettisia laskelmia ?
    Ainakaan minä en ole nähnyt ainuttakaan laskelmaa. Ainoastaan tukun väitteitä, pari alkeellista itse piirrettyä kuvaa ja jatkuvaa piiloutumista jonkin salaisen tietokoneohjelman taakse.

On jopa käynyt mielessä, että se kuuluisa simulaattori onkin Tiger Woods PGA 2007 peli. Mutta kun parametrit ovat salaisia niin en kykene sanomaan, onko kyseessä PC vai Play Station versio 😉

#246587 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    Nimetön

fukke diise saisse kirjoitti: (25.12.2006 18:05:41)

Mulla ei ole kompetenssiä väittää datan teorieettisia laskelmia vastaan, mutta muistan, kun pääsin Safon cädiksi ja silloin näin ensimmäisen kerran Late drawta. Pari muuta muistikuvaan ovat Kuivasaaren Pekka ja Louhion Make, pikkupojan silminkin oli aivan selvää, että vasemmalle kaartavia lyöntejä on erilaisia. Jos kysymys oli näköharhasta, niin miksi se näkyi vain tiettyjen pelaajien lyönneissä.

Ei se ole kokonaan näköharhaa. Kyllä niissä yläprofiileissa eroakin on, mutta
    yhtäkkinen koukku yläprofiilissa on näköharhaa tai tuulen tepposia. Ammattilaisen draw-lyönti eroaa perus amatöörin draw-lyönnistä sekä ylä- että sivuprofiilin osalta. Miksei myös ammattilaisten välillä olisi eroja.

#246588 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    ts

Taitava on data… kuinka pirun monta viestiä onkaan kirjottanu jo sanomatta oikesti mitään… ettei vaan Arkadianmäellä noita laskelmiaan tekis…. Siihen sopii toikin malii, notta moon oikias ja te kaikki muut väärääs..

Kaino pyyntö… voisitko lakata heittämästä noita lapsellisuuksia, niin voitais päästä aiheeseen ennen kuin 300 viestiä on täynnä.

data kirjoitti: (25.12.2006 18:26:26)

Ei se ole kokonaan näköharhaa. Kyllä niissä yläprofiileissa eroakin on, mutta
    yhtäkkinen koukku yläprofiilissa on näköharhaa tai tuulen tepposia. Ammattilaisen draw-lyönti eroaa perus amatöörin draw-lyönnistä sekä ylä- että sivuprofiilin osalta. Miksei myös ammattilaisten välillä olisi eroja.

Voisitko tyhmälle tulkita, mitä tuo tarkoittaa. Mikä on perusamatööri ja mikä ammattilainen. Juu sen tiedän, että minä olen ammattilainen ja sinä perusamatööri, mutta noin niinkun laajemmassa käsitteessä? Mistä hemmetistä sä tommosen jaon keksit, kun suurimman osan vastaavista oikealle kääntyvistä lyönneistä tekee tuupparit.
    Ja minkälainen ero… tähän asti olet väittänyt että tuollaista lisääntyvää koukkua ei ole???

Vai on slicessä enemmän takakierrettä… mielenkiintoista. Onko sulla simulaatiossa sellaiset pallot, jotka tietävät löikö sitä vasuri vai ei??? Useimmitenhan näin on, mutta siihen on syy siinä, että suurin osa slicen lyöjistä tulee vahvasti ulkoa ja jyrkällä tulokulmalla. Sieltä voi taitava peluri tulla myös loivalla kulmalla ja saada matalan power faden joka taipuu lopussa vauhdin hiipuessa vielä lisää. On pelaajia, jotka pystyvät lyömään molemman puolen kierteet hyvin likellä toisiaan olevalla alakierteellä ja mitalla.

Säähän puhut yhtä silkkaa sontaa kun yks tasoswingin ’keksijä’ tasajalka-alastuloineen

#246589 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    Nimetön

ts kirjoitti: (25.12.2006 19:31:13)

Vai on slicessä enemmän takakierrettä… mielenkiintoista. Onko sulla simulaatiossa sellaiset pallot, jotka tietävät löikö sitä vasuri vai ei??? Useimmitenhan näin on, mutta siihen on syy siinä, että suurin osa slicen lyöjistä tulee vahvasti ulkoa ja jyrkällä tulokulmalla. Sieltä voi taitava peluri tulla myös loivalla kulmalla ja saada matalan power faden joka taipuu lopussa vauhdin hiipuessa vielä lisää. On pelaajia, jotka pystyvät lyömään molemman puolen kierteet hyvin likellä toisiaan olevalla alakierteellä ja mitalla.

Säähän puhut yhtä silkkaa sontaa kun ……..

Niin ja on sellainenkin lyönti, jossa lapa on auki 3.27 astetta. Sen pystyy lyömään
    eräs naispelaaja, jonka tasoitus on 37.8 . Unohdin senkin mainita. Ja vielä……

Ilmeisesti olet yllämainittua materiaalia koko urasi ajan niin paljon antaumuksella niellyt, että et jälkimaultasi huomaa, kun namia tarjotaan. Tosin paperi on vielä päällä
    tasoittamassa siirtymävaihetta.

#246590 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    ts

data kirjoitti: (26.12.2006 11:17:46)

Niin ja on sellainenkin lyönti, jossa lapa on auki 3.27 astetta. Sen pystyy lyömään
    eräs naispelaaja, jonka tasoitus on 37.8 . Unohdin senkin mainita. Ja vielä……

Ilmeisesti olet yllämainittua materiaalia koko urasi ajan niin paljon antaumuksella niellyt, että et jälkimaultasi huomaa, kun namia tarjotaan. Tosin paperi on vielä päällä
    tasoittamassa siirtymävaihetta.

Minäkö tyhmä… nyt en ymmärtänyt?? Jatketaanko samaan tyyliin?

Mies meni kauppaan sahapukki. En voi en millään. Mitä sitten tehdään kun jos se heti meni sit ku se oli just. Jääkaapin ovi.

Tasan yhtä viisasta sisällöltään kuin tuottamasi teksti.

Edelleen täytyy kysyä, mitä kuvittelet tämän tasoisten heittojen vaikuttavan markkinoimasi tuotteen maineeseen?? Ja sen , että yhtään väitettäsi et pysty ainoallakaan asiallisella lauseella perustelemaan. yrität ressukka antaa itsestäsi viisaan kuvan, heittämällä mahdollisimman päättömiä lauseita. Näinhän on toimittava kun ei muuta ole.

Toisaalsta olen huomannut, että tältä forumilta ei aiheeseen lisäselvyyttä tule. Fukkelta tuli hyvä perusteltu ajatus, joka pitkälti noudattaa samaa linjaa mitä on muualla vastauksissa näkynyt.

Täytyypä palata keväällä asiaan, kun saadaan asiaa vähän testtailtua

#246591 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    Nimetön

Etkö ymmärrä, että nimenomaan itse yrität ilmeisesti vaistomaisesti viedä keskustelun tason sinun käsityskyvyllesi sopivaksi.

#246592 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    Nimetön

Minäkin hieman pohdin sinuun liittyviä ammatillisia näkökohtia. Olen ymmärtänyt, että valmennat nykyisin tyttöjä. Mietiskelin hieman tuota luonnettasi. Voisiko olla niin, että aiemmin, kun olet opettanut poikia käyttämään puuvitosta, oletkin itse saanut usein oppitunnin luuvitosen käytöstä.

#246593 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    Nimetön

data kirjoitti: (26.12.2006 14:09:47)
    Minäkin hieman pohdin sinuun liittyviä ammatillisia näkökohtia. Olen ymmärtänyt, että valmennat nykyisin tyttöjä. Mietiskelin hieman tuota luonnettasi. Voisiko olla niin, että aiemmin, kun olet opettanut poikia käyttämään puuvitosta, oletkin itse saanut usein oppitunnin luuvitosen käytöstä.

Oho nyt data pomppas, pikkuhiljaa alkaa tässä sivusta seuraajallakin mennä maku näihin, tähän mennessä pääasiassa saanut naureskella ja puistella päätään miten voi joku olla noin pihalla kuin sä oot data ja muutama viesti taaksepäin kirjoitat että ts vie omalle tasolleen keskustelua kun hän tuo esille sen mitä sä kirjoitat ja itse vastaavasti vastaat näinkin viisaasti joka on tuossa lainattuna. data myöntäisit nyt vaan edes sen, että hengittää on pakko. vai onko sekin tuulen tepposia kun tuntuu että ilma liikkuis nenän/suun edustalla?

Mä luulen, nottei ts:kään kunhan simulaardista kotiutuu osannut tälläistä odottaa.

btw. kyllä ts:llä on valmennettavana ihan munallisia että munattomia kan…golfareita.

#246594 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    Nimetön

Etkö nyt pientä vitsiä ymmärrä? Luehan viestejä vähän laajemmin, niin näet,
    kuka keskustelua tähän suuntaan jatkuvasti johdattaa.

#246595 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    Nimetön

Mielestäni olen perustellut näkemykseni olosuhteet huomioiden varsin riittävällä laajuudella. Täytyy muistaa, että kirjoittelemme avoimella keskustelupalstalla.
    En usko, että täällä kukaan valmentajakaan alkaisi hirveän yksityiskohtaisesti
    ammattitietouttaan selvittämään.

#246596 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Nyt ei voi muuta sanoa kun että mikä ***vetti sun ongelma data on. Nyt on tullu katottua tätä vääntöö aika paljon tääl data vs. ts eikä late draw (mutta eihän kukaan siitä puhukkaan enää täällä). Ei oikeesti kiinosta kirjottaa mitää tänne enää. Mutta sen voi kaikki valita ihan oman mielen mukaan.

Mutta kun itse nyt kuulun ts:n valmennusryhmäläisiin (ja btw en ole tyttö) niin hieman ihmettelen miten osaat tollasta sanoa… tietysti en tiedä monta tuntia ts:ltä oot ottanu mutta… Sen sijaan se mistä me kaikki täällä voidaa nähdä sun idioottimaisuus on kaikki sun itse kirjoittamaa.

Aikasemmin oon nauranu lähinnä tälle keskustelulle 😀 …
    mutta ku ton sun viestin luin ni en vaa tajuu mitä sun päässä voi liikkua että on pokkaa tommosta paskaa tänne laittaa.

#246597 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

data kirjoitti: (26.12.2006 15:31:09)
    Etkö nyt pientä vitsiä ymmärrä? Luehan viestejä vähän laajemmin, niin näet,
    kuka keskustelua tähän suuntaan jatkuvasti johdattaa.

HUONO oli vitsi jos sitä pitää alkaa selittämään jälkikäteen!

Onneksi noita simulaatio-ohjelmia on muitakin olemassa…..

#246598 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

data kirjoitti: (26.12.2006 15:52:34)
    Mielestäni olen perustellut näkemykseni olosuhteet huomioiden varsin riittävällä laajuudella.

Mielestäni sinä et ole perustellut yhtään väitettäsi millään tavoin, enkä todellakaan usko että niin tulet tekemäänkään.
    Olet ainoastaan hyökännyt niitä vastaan, jotka ovat väitteesi kyseenalaistaneet.

Muutama tyyppi täällä on pyrkinyt sentään synnyttämään asiasta keskustelua, mielestäni sinä olet pyrkinyt vain tyrmäämään heidän mielipiteensä ja tietonsa asiaan liittyen.

Tästä ketjusta on tullut pahimmanlaatuinen esimerkki tällä foorumilla esiintyvästä paskanjauhannasta. Sitä ei tarvi edes tietokoneella simuloida.

Esillä 25 viestiä, 226 - 250 (kaikkiaan 334)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #246393 kohteessaDraw vs late draw

Etusivu Foorumit Kilpagolf & harjoittelu Draw vs late draw