Aihe: Divotit ja alastulojäljet - Golfpiste.com

28.4.–5.5. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[11][16]
KilpailuaSuomalaista

Divotit ja alastulojäljet

Etusivu Foorumit Yleistä Divotit ja alastulojäljet

Esillä 4 viestiä, 1 - 4 (kaikkiaan 4)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Kommentti kentänhoitajan suusta viime kesältä: Olin juuri aloittanut pelaamisen ja käytiin kaverin kanssa Hiekkaharjussa pelaamassa. Siinä edettiin ja eräälle griinille jompikumpi sai jopa alastulojäljen aikaiseksi. Griinille tullessa kentänhoitaja (joka oli antanut luvan lyödä) oli vaihtamassa reiän paikkaa, kun aloin korjaamaan tuota jälkeä. Kentänhoitaja totesi, että onpa kiva nähdä kun joku korjaa alastulojäljet. Siinä molemmat oltiin, että häh? Eikös se kuulu ihan normitoimintaan, et pidetään kenttä kunnossa. No sittemmin olen saanut todeta, että näin ei ole… Pahimmillaan alastulojälkiä on korjailtu 4 tai 5 yhdeltä griiniltä per hemmo. Jostain ohjeesta olen lukenut, et pitäis noita alastulojälkiä korjata joka griiniltä x2… Mites on GP:läiset, kuinka huolehditte kenttien kunnosta? Divotit takaisin jälkeen ja griinihaarukka kädessä alastulojälkiä korjaamaan, vai kuinka? Pidetäänhän kentät kunnossa…

Vähän kaksi piippuinen juttu. Olishan se kentän hoidon kannalta ihan hyvä niitä korjata mutta kyllä mulla ainakin peli sekoaa pahemman kerran jos alan jotain divotteja asettelemaan paikalleen. Korjatkoon ne alas tulo jäljetkin joilla griini haarukka on. Jos joka viides pelaaja korjaisia sen 3-4 alas tulo jälkeä, niin silloin neljä viidestä ei tarvitsisi miettiä koko asiaa. Kaikki kun eivät edes griiniin osu. Ehdottaisin sellaista, että jokaisessa ryhmässä olisi aina yksi vastuu pelaaja joka vastaisi näistä alas tulo jälkien korjaamisesta. Ainahan siellä joku on joka ei pelaa tasoitus kierrosta.

Putterin alastulojäljet korjaan aina mutta niitä ei ihan joka greenille tulekaan. Ainakaan koti kentällä kun olen saanut jo pari varoitusta.

Niin unohtui tosta aloituksesta se, että jos ei omista griinihaarukkaa, niin tii (varsinkin pitkä) on ehkä jopa parempi alastulojälkien korjaamiseen…

clap kirjoitti: (6.9.2007 0:02:13)

Putterin alastulojäljet korjaan aina

Hyvä että huolehdit osaltasi aiheuttamiesi jälkien korjaamisesta… Mä olen tässä lajissa vielä niin huono, että mun putterikin tulee alas griinin ulkopuolella, yleensä…

clap kirjoitti: (6.9.2007 0:02:13)
    …kyllä mulla ainakin peli sekoaa pahemman kerran jos alan jotain divotteja asettelemaan paikalleen.

No onpa äärimmilleen viritetty kone, jos divotin asettelusta alkaa sytytys yskimään… Kyllä nyt keskitytään joko väärin tai vääriin asioihin – pahimmassa tapauksessa molempia.

clap kirjoitti: (6.9.2007 0:02:13)Korjatkoon ne alas tulo jäljetkin joilla griini haarukka on.

Sehän on kaikilla pelaajilla taskussa. Valitettavasti olen huomannut, että alastulojälkien bongaaminen on kuolemassa pois, ei toki kohteiden kadotessa, vaan bongaajien vähyyden vuoksi.

Esillä 4 viestiä, 1 - 4 (kaikkiaan 4)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #473664 kohteessaDivotit ja alastulojäljet

Etusivu Foorumit Yleistä Divotit ja alastulojäljet