Aihe: Digitaalinen tuloskortti - Golfpiste.com

28.4.–5.5. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[8][5]
KilpailuaSuomalaista

Digitaalinen tuloskortti

Etusivu Foorumit Yleistä Digitaalinen tuloskortti

Esillä 19 viestiä, 1 - 19 (kaikkiaan 19)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • pakkasin tuossa tyhjiä ’limsapulloja’ autooni kesän loppuessa, ja tuli mieleeni jostain luettu artikkeli mahdollisuudesta saada / tilata kännykkään softa, jolla voi pitää sähköistä tuloskorttia sekä laskea automaattisesti PB:t; Muistaneeko kukaan? mielestäni hinta pyöri siinä kympin puitteissa ’minä juon nyt kahvia’

Yhteen tuommoiseen sovellukseen olen törmännyt, mutta vaihtoehtoja löytyy todennäköisesti useita jos etsimään ryhtyy. Aika moneen Nokian kapulaan käy softa nimeltä mScorecard, löytyy helpohkosti osoitteesta http://www.softwaremarket.nokia.com/ jolle näkyy hintaa olevan 19,95€. Käyttökokemuksia ei ole, mutta varsinkin kostealla säällä tuo voisi olla mukavampi tapa kirjata tuloksia kuin sen märän pahvimuusin kanssa vehtaaminen.

Hommasin omaan PDAhan (QTEK 9100) Intelligolfin, ja jaksoin käyttää kokonaista 3 väylää. Sitten hermostuin näytön huonoon kontrastiin, käyttöliittymän monimutkaisuuteen ja panos/tuotos suhteen heikkouteen. Pitäis varmaan yrittää uudelleen. Hyvää siinä on, että voi ladata netistä kenttien tiedot. http://www.handango.com :ista löytyy ostettavksi.

http://www.mscorecard.com

Voin suositella!!! Aika loistava.

Ääni mScorecardille, _todella_ kätevä! Hankaluudesta sen verran että aiemmin en ole jaksanut mitään tällaista tilastointijärjestelmää käyttää, mutta tähän olen tänä vuonna jaksanut naputtaa kaikki 55 kierrosta.

Ominaisuuksista: Laskee pisteet, lyönnit, nettolyönnit, putit, väyläosumat, griiniosumat, pelastukset, penaltit

Kierroksen jälkeen kierros lähetetään serverille ja kierroksia ja vaikka koko kauden statistiikkaa voi käydä ihmettelemässä selaimella osoitteessa http://www.mscorecard.com ja kirjautumalla omilla tunnuksilla. Saat myös ladattua itsellesi kaikki kierrokset mitä esimerkiksi pelikaverisi on merkinnyt sinulle omalla mScorecardillaan (jos sinun sähköpostiosoitteesi vain on merkitty hänen systeemiinsä oikein) ja pystyt lähettämään sähköpostilla suoraan puhelimesta kierroksen pelikavereillesi.

Kentät voi ladata netistä (kaikki suomen kentät ainakin löytyy ja sadat ulkomaiset), jos kenttää ei löydy, sen voi lisätä joko puhelimella tai netissä ja tämän jälkeen myös muut käyttäjät voivat tämän ladata itselleen.

Hintaa 19,95 dollaria eli euroissa jonkin verran vähemmän ja jokaisen sentin arvoinen.

Ja vielä yksi ääni mScorecardille. Olennaiset tiedotkin tuosta tuli jo. Lasken sillä aina slope-tasoituksen ja pisteet. Tilastointeja käytin ennen aktiivisemmin, mutta nyt kosteimmilla keleillä olen keskittynyt pelaamiseen. Ohjelma on halpa ja suomalainen.

Niin ja unohtui sanoa että mScorecard myös ylläpitää tasoitusta automaagisesti.

januz kirjoitti: (23.8.2006 15:42:47)
    Niin ja unohtui sanoa että mScorecard myös ylläpitää tasoitusta automaagisesti.

Uusin versio jopa puolikiepeistä joten hitaille iltakiertolaisillekin tuote sopii oikein hyvin nykyisin.

pjs

Jaa, mikäköhän ominaisuus tuossa mScorecardissa on jota esim. Golfpiste.com tilastonurkassa ei ole? Mobiilius?

Itse naputtelen tuloskortin avulla kaikki nuo tiedot tilastonurkkaan kotikoneella. Väitän että kuka tahansa alle 18 händärin omaava pystyy muistamaan kaikki lyöntinsä ainakin muutaman tunnin ajan kierroksen jälkeen.

pjs kirjoitti: (23.8.2006 22:02:09)
    Jaa, mikäköhän ominaisuus tuossa mScorecardissa on jota esim. Golfpiste.com tilastonurkassa ei ole? Mobiilius?

Itse naputtelen tuloskortin avulla kaikki nuo tiedot tilastonurkkaan kotikoneella. Väitän että kuka tahansa alle 18 händärin omaava pystyy muistamaan kaikki lyöntinsä ainakin muutaman tunnin ajan kierroksen jälkeen.

Älä nyt turhaan imppaa koko hernemaissipaprikapussia jos joku kehtaa käyttää jotain muuta sovellusta. Itse en ainakaan muista joka reiältä avauslyöntiä, siihen käytettyä mailaa tai sitä päätyikö se väylälle/vasemmalle/oikealle/pitkäksi/lyhyeksi, oliko matkalla up&downeja ja sand saveja kuinka monta. Ihan kaikkea ei mahdu tuloskortin marginaaliinkaan.

Ja KYLLÄ – joillekin mobiilius on iso plussa. Ja toiset tykkää katsella mailakohtaisia raportteja tai händärin kehitystä webissä. On se niin helvetin väärin, eikö olekin?

Kannatusääni mScorecardille. Muutaman kerran olen pelannut kierroksen, jossa kännykkään on naputeltu kaikkien neljän tulokset. On toiminut tosi sujuvasti ja kaljan ääressä klubilla on isketty päin naamaa heti tilastot mukaanlukien skinitappiot (seetana vieköön!). Kotikoneelle on vielä sylkäisty perään postia jonka poistaminen näin kuivana kesänä on vaarattomampaa kuin tuloskortin polttaminen.

Mielestäni loistava myös toi mScorecard. Muistaakseni viimesimmässä Pro Golf Magazinessä oli snadi juttu aiheesta.

Ite tykkään siitä, että tuloskortin täyttö onnistuu yhdellä kädellä samalla kun kävelee seuraavalle tiille. Samoin se on hyvä, että kortti ei kastu lukukelvottomaks. Vesitiivis pussi tosin viisas ostos, jos bägissä puhelinta meinaa roikottaa. Ja eikös se nyt tullut jo selväksi, mikä etu GP:n verrattomiin tilastoihin verrattuna? – Ei tarvi näpytellä himassa enää mitään. Kuten jo mainittiinkin, kaikenmoiset skinit ja muut lisäpelit saadaan automaattisesti myös mukaan halutuilla panoksilla. Aivan varma en ole, miten potenttiaaliset realisoitumiset reiän 16 jälkeen tapahtuu. Siis B-mallilla tietenkin:)

pjs

Theodore S. Maul, Esq. kirjoitti: (23.8.2006 23:08:42)
    Älä nyt turhaan imppaa koko hernemaissipaprikapussia jos joku kehtaa käyttää jotain muuta sovellusta. Itse en ainakaan muista joka reiältä avauslyöntiä, siihen käytettyä mailaa tai sitä päätyikö se väylälle/vasemmalle/oikealle/pitkäksi/lyhyeksi, oliko matkalla up&downeja ja sand saveja kuinka monta. Ihan kaikkea ei mahdu tuloskortin marginaaliinkaan.

Ja KYLLÄ – joillekin mobiilius on iso plussa. Ja toiset tykkää katsella mailakohtaisia raportteja tai händärin kehitystä webissä. On se niin helvetin väärin, eikö olekin?

Eli ilmeisesti mScoreCardiin pystyy kirjaamaan myös mailat joilla on lyönyt jos niistä tilastoja saa. Noh, tuohan oli yksi ominaisuus jota näissä Webbitilastoissa ei ole.

Lyhyehkön googletuksen tuloksena löysin tällaisia:

mScorecard – aika niukasti tietoa nettisivuilla ilman että rekisteröitymistä, mutta tässäkin foorumissa ’ylistetty’ suomalaista tekoa oleva softa. 19,95$

Wireless18 – softa on ilmainen, rekisteröitymällä voit syöttää omat tietosi ja luoda uusia kenttiä. Ilman tilausta nuo tiedot säilyvät palvelimella viikon verran, mutta maksusta 19,95$/vuosi saat kaiken talteen. Sisältää kattavat analyysit. Näyttäisi olevan paljon käyttäjiä ja kenttiä syötettynä.

Handi18 – pikavilkaisulla samanlainen palvelu kun Wireless18, websivutkin näyttää lähes identtisiltä. Liekö sitten samaa firmaa, hinta näytti olevan lisää.

Links Scorecard – Ei mahdollsuutta ladata tuloksia palvelimella, mutta jonkinlaista tilastointia voi tehdä puhelimessa. 9,99$

iGolfScorer – Tässä softassa GPS:n liittäminen mahdollista, jolloin saat joka löynnin pituuden talteen gps:stä. Normaali hinta 24,95€, gps:n kanssa 34,95€. Tässäkin tilastoinnin web-sivulla yms. hässäkät.

Kommenttien perusteella kuitenkin mScorecard vaikuttaa hyvältä valinnalta.

Ostin perjantaina tämän ketjun perusteella mScorecardin, ja on se ketterä softa. Suosittelen varauksitta.

KL

Onko tämä digitaalista tuloskorttia halajava porukka sitä samaa, joka vastustaa etäisyysmittarien käyttöä niiden kierrosaikoja pidentävän vaikutuksen vuoksi?? Mielenkiintoista….

Pidättehän kuitenkin sen kännykkänne sitten äänettömällä, kuten etiketti edellyttää?

Eipä tuon softan käyttö kännykässä ääniä vaadi 😉 ja eipä se meikäläisen peliseurueessa ole kierrosaikoja pidentänyt. Kauemmin menee raapustella paperilla.

Tuosta etäisyysmittarista en kommentoi muuten kuin, että olisi kiva kokeilla joskus 🙂

Samoin minä hankin ensin kokeiluversion ja sit viikonloppuna aktivoin täyden lisenssin Mscorecardista. Hyvä softa ja todella helppo käyttää kierroksen aikana.

Ainoa miinus, että väylien yhteenlaskettua pituutta ei löydy. Sitä tarvitsi ainakin silloin, kun itse syöttää uutta kenttää ja sen tietoja. Tarkistukseen olisi välttämätön väline, jotta väylien pituudet tulisivat oikein.

bocca kirjoitti: (28.8.2006 13:59:24)
    Ainoa miinus, että väylien yhteenlaskettua pituutta ei löydy. Sitä tarvitsi ainakin silloin, kun itse syöttää uutta kenttää ja sen tietoja. Tarkistukseen olisi välttämätön väline, jotta väylien pituudet tulisivat oikein.

Palautetta vaan sinne mScorecardin porukalle: http://www.mscorecard.com/mscorecard/contact.php

Esillä 19 viestiä, 1 - 19 (kaikkiaan 19)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #488028 kohteessaDigitaalinen tuloskortti

Etusivu Foorumit Yleistä Digitaalinen tuloskortti