Aihe: Di vai Ci Wilson - Golfpiste.com

17.3.–24.3 - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[10][5]
KilpailuaSuomalaista

Di vai Ci Wilson

Etusivu Foorumit Välineet Di vai Ci Wilson

Esillä 23 viestiä, 1 - 23 (kaikkiaan 23)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #375345 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Terve, olen nyt pähkäillyt uusien rautojen hankintaa ja olen ajatellut hankkia Wilsonin Di7 tai Di9 tai sitten ois Ci6 tai Ci7 tarjolla. Mitä eroa käytännössä on noilla Ci ja Di mailoilla?

#308034 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

di7

Di7 ei ole kovin korkealle arvostettu.

Ci7 saa aika korkeat arvosanat;

Ci7

#308035 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Mitähän eroa tuolla Ci6 ja Ci7 on?

#308036 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Pitkä kirjoitti: (13.10.2009 10:59:44)

Ei kai niillä suurempaa eroa ole kuin että Ci7 on päivitetty versio tuosta Ci6:sta (samoin kuin Di9 on päivitetty versio Di7:sta). D-sarjahan on ’keskitason’ pelaajille (anteeksiantavampi maila), C-sarja hieman edistyneemmille.

Ehkä sinun tasoituksellasi nuo Ci6/7 voisi olla passelimpi ratkaisu mutta yhtä kaikki, makuasioitahan nämä kaikki ovat. Kannattaa käydä kokeilemassa kumpiakin mailoja jos vain sunkin on mahdollista ennen ostopäätöstä, siitähän se selviää kumpi enempi miellyttää.

Noita Ci6 voi olla kohta hankala löytää, tuppaa olemaan jo noita seiskoja melkein joka puolella.

#308037 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Pitkä kirjoitti: (13.10.2009 10:59:44)

Omasta mielestäni Ci6 lavan takaosa on miellyttävämmän näköinen, lisäksi näitä saa edullisemmin. Huonona puolena (valmistusajankohdasta johtuen) vanhemmat gripit, joutunee uusimaan aiemmin.

#308038 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Huonona puolena (valmistusajankohdasta johtuen) vanhemmat gripit, joutunee uusimaan aiemmin.

Aika huono peruste, vai ostatko autonkin renkaiden perusteella!

#308039 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

1201 kirjoitti: (15.10.2009 12:46:09)

Huonona puolena (valmistusajankohdasta johtuen) vanhemmat gripit, joutunee uusimaan aiemmin.

Aika huono peruste, vai ostatko autonkin renkaiden perusteella!

Ostaessasi käytetyn auton (esim. 10kEUR), huomioitko sopivaa hintaa arvioidessasi sitä, ovatko kesä- ja talvirenkaat lähes loppuunkuluneet (hinta esim. 1kEUR yhteensä) vai lähes uudet?

#308040 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Kuka puhui käytetystä?

#308041 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Molemmat omaavat suhteellisen suuret lavat. Itse mietin noita, mutta ostin kuitenkin Niken CCI forgedit enkä ole pätkääkään katunut, päinvastoin. Pelaan samalla tasoituksella kuin ketjun aloittaja. Jos haluaa kuitenkin hivenen helpomman näköiset mailat, niin pi7 näytti aika kompromissilta.

#308042 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Di sarjan mailat ovat helpommat lyödä ja Ci sarjan ovat hieman vaikeammat mutta omasta mielestä paremmat..

#308043 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Di sarjan mailat ovat helpommat lyödä ja Ci sarjan ovat hieman vaikeammat mutta omasta mielestä paremmat..

#308044 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Di eli Distance iron, maila ei ole sinua varten, suniteltu aloitelioille mutta toki voi käytä jonnekin 20 asti. Erittäin anteeksiantava ja nosta pallo helposti.
    Ci on Control iron, voisi olla sinulle sopiva antaa ennemaan feed backi ja pystyt paremmin muoka lyöntiä, on kuteinkin vielä kohtulisin anteeksiantava.
    Laitetaan vielä mukana Pi sarjan maila paremmalle pelaajalle. Voisi olla sinulle sopiva paljon kontroli mutta anteeksiantavuus ei ole kovin suuri.

#308045 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Viikinki kirjoitti: (15.10.2009 23:33:13)
    Di eli Distance iron, maila ei ole sinua varten, suniteltu aloitelioille mutta toki voi käytä jonnekin 20 asti. Erittäin anteeksiantava ja nosta pallo helposti.
    Ci on Control iron, voisi olla sinulle sopiva antaa ennemaan feed backi ja pystyt paremmin muoka lyöntiä, on kuteinkin vielä kohtulisin anteeksiantava.
    Laitetaan vielä mukana Pi sarjan maila paremmalle pelaajalle. Voisi olla sinulle sopiva paljon kontroli mutta anteeksiantavuus ei ole kovin suuri.

Onko joku maila muka jollekin ’liian helppo’? Pelasin tässä taannoin erään scr-tason pelurin kanssa samassa kilpailuryhmässä ja hän sanoi taottuja mailojani katsoessaan, että hän ei ainakaan osaisi pelata noin vaikeannäköisillä mailoilla. Hänellä oli jotkut midsize-kehäpainoiset valetut kuokat.

Taidan itsekin ottaa käyttöön sellaiset ensi kaudella ja panna pelini aivan uudelle tasolle!

#308046 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Kyllä te ootte hassuja….

#308047 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Chip Greenside kirjoitti: (16.10.2009 10:32:34)

Viikinki kirjoitti: (15.10.2009 23:33:13)

Onko joku maila muka jollekin ’liian helppo’? Pelasin tässä taannoin erään scr-tason pelurin kanssa samassa kilpailuryhmässä ja hän sanoi taottuja mailojani katsoessaan, että hän ei ainakaan osaisi pelata noin vaikeannäköisillä mailoilla. Hänellä oli jotkut midsize-kehäpainoiset valetut kuokat.

Taidan itsekin ottaa käyttöön sellaiset ensi kaudella ja panna pelini aivan uudelle tasolle!

Hehe, ei kai tässä pelissä. Toisaalta mitä tarkoitan että Di7 on leka eli lyöt ja pallo lentaa eteinpäin ja esim. minulle se on aivan loistava. Mutta jotkut halua lyö fade, draw tai jotain yhtä hienoa, silloin Di7:lla pallo lähte eteinpain, eli helppoudella alkaa olla haita.

#308048 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Tätä olen itsekin pähkäillyt, olen pelannut viime vuoden heinäkuusta tähän päivään noin 40 rundia ja tasoitus on tällä hetkellä 18. Vaihdoin ensimmäiset saadut mailat Di7:hin, jotka sain edullisesti ja olen ollut tyytyväinen. Kaverin Ci7:ja testailen silloin tällöin ja erittäin hyvät nekin ovat, pituudet lyödessä meillä molemmilla aika samat sekä Di7:lla, että Ci7:lla, tosin tunnokaampi Ci7 on. Nyt houkuttaisi vaihtaa ehkä myös ’imagollisista’ syistä.

Mietityttää miten paljon tunnokaampi maila vaikuttaa kehitykseen lyönnistä saadun palautteen kautta, toisaalta taas tiedän loistavia pelaajia, jotka ovat valinneet erittäin helpot mailat filosofialla ’Onhan se typerää vaikeuttaa omaa peliään’. Kaikkihan haluavat lyödä pitkälle ja suoraan, aika harvassa on hallitun faden ja drawn lyöjät peliseuroissa olleet…

#308049 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Panaman kirjoitti: (19.10.2009 10:01:44)
    Tätä olen itsekin pähkäillyt, olen pelannut viime vuoden heinäkuusta tähän päivään noin 40 rundia ja tasoitus on tällä hetkellä 18. Vaihdoin ensimmäiset saadut mailat Di7:hin, jotka sain edullisesti ja olen ollut tyytyväinen. Kaverin Ci7:ja testailen silloin tällöin ja erittäin hyvät nekin ovat, pituudet lyödessä meillä molemmilla aika samat sekä Di7:lla, että Ci7:lla, tosin tunnokaampi Ci7 on. Nyt houkuttaisi vaihtaa ehkä myös ’imagollisista’ syistä.

Mietityttää miten paljon tunnokaampi maila vaikuttaa kehitykseen lyönnistä saadun palautteen kautta, toisaalta taas tiedän loistavia pelaajia, jotka ovat valinneet erittäin helpot mailat filosofialla ’Onhan se typerää vaikeuttaa omaa peliään’. Kaikkihan haluavat lyödä pitkälle ja suoraan, aika harvassa on hallitun faden ja drawn lyöjät peliseuroissa olleet…

Aivan hemmetisti…pääsin kokeilemaan kaverin Titleist 695MB mailoja rangella…ero on kuin yöllä ja päivällä jos vertaa Pingin 12 vuotta vanhoihin kehäpainotteisiin oversize mailoihin ( ISI-K ). Titu oli tunnokas ja sillä sain lyönnin valmiiksi ajoissa, sekä pallo lensi kauas => rangemunkki i5:lla 185 m ( kallis blade, mutta varmaan maksaa itsensä takaisin jos pelaa rahasta tai onnistumisen tunne on tärkeä ).

Ekaksi mailaksi en Titua ottais, mutta jo tokaksi tai kolmanneksi setiksi. Itse tein sen virheen, että RAMin ZX:n setin jälkeen hankin huonommat kehäpainotteiset mailat ( vaan sen takia, että ne oli pystymmät..hölmöä oli myös se että en kokeillut niitä ollenkaan rangella ).

#308050 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

-no eagle- kirjoitti: (19.10.2009 10:52:25)

Aivan hemmetisti…pääsin kokeilemaan kaverin Titleist 695MB mailoja rangella…ero on kuin yöllä ja päivällä jos vertaa Pingin 12 vuotta vanhoihin kehäpainotteisiin oversize mailoihin ( ISI-K ). Titu oli tunnokas ja sillä sain lyönnin valmiiksi ajoissa, sekä pallo lensi kauas => rangemunkki i5:lla 185 m ( kallis blade, mutta varmaan maksaa itsensä takaisin jos pelaa rahasta tai onnistumisen tunne on tärkeä ).

Ekaksi mailaksi en Titua ottais, mutta jo tokaksi tai kolmanneksi setiksi. Itse tein sen virheen, että RAMin ZX:n setin jälkeen hankin huonommat kehäpainotteiset mailat ( vaan sen takia, että ne oli pystymmät..hölmöä oli myös se että en kokeillut niitä ollenkaan rangella ).

Kehitys ei ole hetkellinen tila. Halu oppia lyömään oikein on hyväksi kokonaisuuden kannalta. Siihen ei vaikuta kuitenkaan mailan malli, vaan tieto siitä, mitä ja miten.

Erilaisilla mailoilla on erilaisen tuntuista lyödä ja ne näyttää pallon takana toisistaan vähän poikkeavilta. Tulokseen ne mailat ei todellakaan vaikuta, paitsi ehkä sen suhteen, miten huono vähän huonosta lyönnistä/osumasta syntyy. Slice on slice vaikka sen lyö game improvement raudalla.

Niitä onnistumisen tunteita tulee myös kehäpainotteisilla mailoilla merkistä riippumatta, jos on aloittelija tai keskitasoinen (90 +/-) pelaaja. Tietty klubilla näyttää komeelta, kun bagissä on säihkyvät bladet.

#308051 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Pekka Pelimies kirjoitti: (21.10.2009 19:37:24)

Niitä onnistumisen tunteita tulee myös kehäpainotteisilla mailoilla merkistä riippumatta, jos on aloittelija tai keskitasoinen (90 +/-) pelaaja. Tietty klubilla näyttää komeelta, kun bagissä on säihkyvät bladet.

Kuinka komeelta se sitten näyttää, jos ei pysty kunnolla alittamaan sataa lyöntiä. Mielestäni ei kannata antaa liikaa tasoitusta mailojen takia, sillä useimmat ammattilaisetkin pelaavat kehäpainotteisilla raudoilla.

#308052 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Chip Greenside kirjoitti: (21.10.2009 21:08:12)

Niitä onnistumisen tunteita tulee myös kehäpainotteisilla mailoilla merkistä riippumatta, jos on aloittelija tai keskitasoinen (90 +/-) pelaaja. Tietty klubilla näyttää komeelta, kun bagissä on säihkyvät bladet. ;D

Kuinka komeelta se sitten näyttää, jos ei pysty kunnolla alittamaan sataa lyöntiä. Mielestäni ei kannata antaa liikaa tasoitusta mailojen takia, sillä useimmat ammattilaisetkin pelaavat kehäpainotteisilla raudoilla.

Juuri näin. Jäi tosta se merkki pois…

Lisäsin sen omaan lainaan. Sen kai saa tehdä, vaikka muuten lainausten säätäminen lyhentämistä lukuunottamatta on kielletty täällä.

#308053 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

-no eagle- kirjoitti: (19.10.2009 10:52:25)

Kehitys ei ole hetkellinen tila. Halu oppia lyömään oikein on hyväksi kokonaisuuden kannalta. Siihen ei vaikuta kuitenkaan mailan malli, vaan tieto siitä, mitä ja miten.

Erilaisilla mailoilla on erilaisen tuntuista lyödä ja ne näyttää pallon takana toisistaan vähän poikkeavilta. Tulokseen ne mailat ei todellakaan vaikuta, paitsi ehkä sen suhteen, miten huono vähän huonosta lyönnistä/osumasta syntyy. Slice on slice vaikka sen lyö game improvement raudalla.

Kehäpainotteinen maila on aivan eri maila kuin oversize kehäpainotteinen. Jälkimmäinen on usein valettu ja monet ns. kehäpainotteiset ovat Titulla ja Mizunolla taottuja ja omaavat kutakuinkin bladen ominaisuudet pallon työstämisen suhteen..siis hallitut slicet ja hookit tai jopa drawt ja fadet…korostetut backspinnit ja jopa backflipit ovat mahdollisia…offsetattuilla oversizeilla ko. lyönnit jää useimmiten haaveeksi.

Uskon että Wilsoninkin parhaat kehäpainotteiset mailat antaa mahdollisuuden työstää palloa ja siten parantaa peliä ja eli kuten jenkit sanoo…get the best out of you.

Bladella voi tehdä kaiken tuon ja antaa vielä palautettakin huonoista lyönneistä ( jota oversizet eivät anna ) johtuen usein naulanpään kokoisesta swetarista.

#308054 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Bladella voi tehdä kaiken tuon ja antaa vielä palautettakin huonoista lyönneistä ( jota oversizet eivät anna ) johtuen usein naulanpään kokoisesta swetarista.

Kyllä antaa.

#308055 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Tuolla Di7 olen pelannut yhden kierroksen ja ei se aivan vakuuttanut ja siksi olenkin harkinnut tuota Ci6/Ci7-mallia.
    Mä olen nyt kolme kesää pelannut omalla Wilsonin aloittelijaraudoilla (oisko malli joku 1200 tms) ja täytyy sanoa, että vielä ei faden ja drawn lyöminen ihan hanskassa ole, vaikkakin tasoitus on ihan kivasti pudonnutkin, mutta ensi kesäksi uudet raudat tulen hankkimaan.

Esillä 23 viestiä, 1 - 23 (kaikkiaan 23)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #308044 kohteessaDi vai Ci Wilson

Etusivu Foorumit Välineet Di vai Ci Wilson