Aihe: Crocs! - Golfpiste.com

17.3.–24.3 - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[10][6]
KilpailuaSuomalaista

Crocs!

Etusivu Foorumit Välineet Crocs!

Esillä 25 viestiä, 26 - 50 (kaikkiaan 63)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Dosto kirjoitti: (15.4.2009 15:25:39)

En muistaakseni ole arvostellut muita kuin sinua ja erästä insinöörivihaajaa. Ja nekin kyllä huumorin kautta. Sorry, jos olin liian raaka sanavalinnoissani.
    Pohjimmiltani olen hyvin kaunosieluinen tyyppi.

Koska en ole puoluepoliitikko, niin olen kiinnostunut siitä mitä joku sanoo, en siitä kuka jotakin sanoo. Saattaa joutua naurunalaiseksi, mikäli tullessan todistetuksi paskanpuhujaksi jossakin asiassa, jatkaa edelleen oman mielipiteensä puolustamista vain siitä syystä, että ei pidä jonkun habituksesta. Meillä useimmilla on aina jotakin kehitettävää. Asenteet ja ennakkoluulot ovat monelle tarpeellisia kehittämiskohteita. Vaikka hyvä yleistys saa kyllä ’hiljaisimmatkin’ hereille.

Niin, pistää mietityyttään oliskohan allaoleva kaveri päässyt meilläpäin pelaamaan ollenkaan..

MacG kirjoitti: (15.4.2009 17:18:10)
    Niin, pistää mietityyttään oliskohan allaoleva kaveri päässyt meilläpäin pelaamaan ollenkaan..

Kyllä olisi. Värimaailmakin on muuten samanlainen, kuin 70-80-luvuilla. Ehkä hieman mauttoman rajamailla ovat nuo Union Jack’in väreissä olevat byysat.

Chip Greenside kirjoitti: (15.4.2009 17:34:40)

Kyllä olisi. Värimaailmakin on muuten samanlainen, kuin 70-80-luvuilla. Ehkä hieman mauttoman rajamailla ovat nuo Union Jack’in väreissä olevat byysat.

Nooh jos ei Union Jackista tykkää niin onhan toki Stars spangled bannerkin vaihtoehtona:

Mutta kyse olikin ovatko nämä nyt loppujen lopuksi niin mauttomat:

Ps. ei ole minun jalat 😉

Kumpiko nyt sitten on ’juntimpaa’; Crocsit, vaiko city-camo vaatteet?

Mulle tärkeintä on itse peli. Pukeutuminen on täysin jokaisen oma asia eikä se mun peliä häiritse. Huvittaa vain kun joillakin on kova halu näyttää ihan pelleiltä ja juosta jokaisen ’muoti’villityksen perässä, ja tämä ei koske pelkästään golfia. Ehkä mä olen vain vanha enkä ymmärrä.
    Siitä vain crocsit jalkaan jos siltä tuntuu : )

Hieman ihmetyttää tämän keskustelun sävy. Golfaan Ecco kengillä ja muutoin käytän joko kävelykenkiä tai Crocseja. Crocsit ovat mukavimmat kengät mitkä minulla on. Olen kyllä törmannyt hyvin moneen jotka ovat ihmetelleet Crocseja, suurin osa eivät ole niitä koskaan kokeilleet.

En ole vielä päässyt kokeilemaan golfcrocseja – eli niitä joissa on ruusukkeet ja joiden pohja sekä sivuote on tukeva, mutta haluan kyllä kokeilla niitä.
    Golfcrocsien väriskaala ei ainakaan viime kesänä ollut erikoisen villi – harmaa, tummanruskeat tai hyvin vaalean vaaleanpunaiset.

Tapaamisiin kentillä!

Calce kirjoitti: (17.4.2009 21:54:08)

En ole vielä päässyt kokeilemaan golfcrocseja – eli niitä joissa on ruusukkeet ja joiden pohja sekä sivuote on tukeva, mutta haluan kyllä kokeilla niitä.

Tapaamisiin kentillä!

Mistä muuten tiedät, että golfcrocsien pohja ja sivuote(mitä lieneekään) on tukeva kun et ole päässyt kokeilemaan?

Ecco rules!!

Aika ison herneen on ihmiset vetänyt crocseista. Mua kyllä vituttaa enemmän katsoa tusinaa harjoitusswingiä, puttilinjojen zoomausta vartin ajan ja umpiluupäistä slaissaamista.

Sitä paitsi, jos crocsit tukee riittävästi, ne voi helteellä olla ihat mukavat.

Pitänee ostaa, jos sillä saa jonkun kierroksen sekaisin 🙂

Ilmoittaudun golf-crocsien omistajaksi ja henkilöksi, jolle footjoyt eivät sovi jalkaan, kuten eivät monet muutkaan merkit. Samalla minun täytynee ilmoittautua juntiksi, mauttomaksi, ääliöksi, muiden pelin pilaajaksi, etiketistä piittaamattomaksi jne jne. Kannan kaikki superlatiivit kunnialla.
    Näyttäisi siltä, että arvostelijoista yksikään ei ole laittanut em. kenkiä jalkaansa. Ehkä samat tyypit arvostelevat soosin maistamatta sitä.
    Itse olen sitä mieltä, että tulosta ei tehdä kengillä eikä vaatteilla!
    terv. hcp 14

Lady Swing kirjoitti: (22.4.2009 11:12:57)
    Ilmoittaudun golf-crocsien omistajaksi ja henkilöksi, jolle footjoyt eivät sovi jalkaan, kuten eivät monet muutkaan merkit. Samalla minun täytynee ilmoittautua juntiksi, mauttomaksi, ääliöksi, muiden pelin pilaajaksi, etiketistä piittaamattomaksi jne jne. Kannan kaikki superlatiivit kunnialla.
    Näyttäisi siltä, että arvostelijoista yksikään ei ole laittanut em. kenkiä jalkaansa. Ehkä samat tyypit arvostelevat soosin maistamatta sitä.
    Itse olen sitä mieltä, että tulosta ei tehdä kengillä eikä vaatteilla!
    terv. hcp 14

YES!! Kerrankin yksilö joka uskaltaa olla Sampo Pankin slogania lainaten ’rohkeasti erillainen’. Hyvä Lady Swing! My hat is of for you!

Turhaan ilmoittaudut tuohon juntti, ääliö ym. kerhoon, se on jo täynnä. Etkä sinä sinne muutenkaan pääsisi kun kerran FootJoyt ei sovi jalkaan 😉

Hyvä alkavaa golfkautta kaikille! Nauroin vedet silmissä joitakin kommentteja lukiessani… Kyllä minunkin mielestäni itse peli, kaikentasoinen peliseura, uusien ihmisten tapaaminen ja vanhojen tuttujen kanssa yhdessäolo on paljon tärkeämpää kuin mitä jollakulla on päällä. Pelin suhteen huonoja päiviä sattuu varmaan itsekullekin joten slaissit sun muut kuuluvat golfin luonteeseen. Kauluspakko on hölmöä, en edes tiedä mistä se on lähtöisin – olisiko niin että alunperin golfarit ovat halunneet erottua rennosti pukeutuvasta rahvaasta jollakin tavalla mutta kuitenkin trikookankaan jousto-ominaisuuksiin nojaten?

Naisena (vaikken enää nuorena tai enää niin nättinäkään, HCP kuitenkin vielä 12) haluaisin mukavuuden vuoksi itse pelata kesäkuumalla ihan hihattomassa avokaulaisessa paidassa, golfsandaaleissa ja lyhyissä shortseissa ettei ’farmarin rusketus’ iske. (Aasian kuumissa maissa on myynnissä ihkaoikeita golfsandaaleja alan liikkeissä.) Vai häiritsisinkö miesgolfareiden keskittymistä? 🙂 Tytöt, otetaanpa kisoissa kaikki naiselliset aseet käyttöön jos kerran pukeutumisella on noin suuri merkitys! Syväänuurrettua decolleteta peliin ja napit auki! Pallo aina kupista viehkosti pyllistäen…

Ystäväni oli muuten Sveitsissä pelaamassa vastikään eikä päässyt kentälle bermudapituisissa shortseissa, onneksi saattoi vetää vetoketjulla lahkeet kiinni!
    10 vuotta sitten ei Borneon Damai Beachin kentälle päässyt kauluksellisessa hihattomassa GOLFpaidassa (lämpöä 36 plussan puolella), toissa kesänä pääsi pelaamaan jo ihan kevyessä hihttomassa ilman kauluksia (muslimivaltio) . TPC at Sawgrassissa viime syksynä sai pelata myös lyhyissä shortseissa sekä hihattomassa paidassa jossa oli ihan nimellinen kaulus, paikan proshopista ostettu piukka muotiluomus. Niin ne ajat muuttuvat, Eskoseni…
    Paikasta riippuu miten pitää pukeutua, mutta täällä vapaamielisessä Pohjolassa eikös anneta kaikkien kukkien kukkia!

Luupiikistä johtuen pidän itsekin mahdollisimman paljon Crocseja (rohkeasti fuksianpunaiset) jalkakaaren tuen kanssa (myös sisällä kotona).
    Golfkengissä (Callaway, juntti vai ei?) minulla onkin ortopedin ohjeiden mukaan tehdyt erikoispohjalliset, hinta 190 Euroa… Joskus monen peräkkäisen pelipäivän jälkeen olisi kyllä aivan ihana lähteä Crocseissa kentälle, kun jalkoihin sattuu eikä edes särkylääke tunnu auttavan mutta pelaamaan tekee mieli.

Paljain jaloin on muuten erikoisen ihana pelata: Kerran elokuussa Port El Kantaouissa olin keskipäivällä YKSIN kentällä (lämpöä mukana olleen mittarin mukaan auringossa +54) , pelasin bikinin yläosan ja shortsien kanssa sekä paljain jaloin Sea Coursen. Bruttotulos ihan rehellisesti 82, nautintotulos jossain 15 alle…
    Hyviä ja iloisia kierroksia!

Nysse kirjoitti: (22.4.2009 16:51:04)
    …Tytöt, otetaanpa kisoissa kaikki naiselliset aseet käyttöön…

Wink wink, tämäkin voisi toimia jopa harjoituskierroksella:

Vanhakantaisesta ja vanhanaikaisesta pukeutumisesta pitäisi päästä eroon muuallakin. Käsittämätöntä on, että hautajaisissa miehillä on aina tumma puku (ei kuitenkaan junioreilla), valkoinen paita ja kravatti. Olisi korkea aika päästä eroon tuosta tavasta ja sallia omaisia kunnioittava virttynyt t-paita ja farkut tuohonkin tilaisuuteen. Naiset voisivat tulla avoimissa kauluksissa ja lyhyillä shortseilla avojaloin, ainakin kesäisin. Samaa on sanottava häistä. Kesällä on tapana, että miehillä on tumma tai vaalea puku ja solmio tai rusetti, älyttömän vanhakantaista. Naiset aina mekoissa ja kukkahatuissa, surkeaa.

Häitä ja hautajaisia olisi syytä kiireenvilkkaa uudistaa, sillä niin surkeannäköinen on tuo ’pukeutumiskoodi’ noissakin tilaisuuksissa verrattuna nykyaikaiseen ja rentoon t-paitaan ja farkkuihin.

Kokonaan oma lukunsa ovat eri urheilujajit, mm. jalkapallo, jossa iänikuinen pukeutumistyyli lyhyine ’shortseineen’, samanlaisine paitoineen (useimmiten kaulukset) ja polvisukkineen on mielestäni tullut tiensä päähän. Farkut tai keskikesällä trikoohousut (ns m.nahousut), auringonpolttama ja virttynyt hihaton verkkopaita sekä kukkakuvioiset nilkkasukat voisivat kummasti piristää lajia jne.

-BoaKyy- kirjoitti: (22.4.2009 17:22:13)

Nysse kirjoitti: (22.4.2009 16:51:04)
    …Tytöt, otetaanpa kisoissa kaikki naiselliset aseet käyttöön…

Wink wink, tämäkin voisi toimia jopa harjoituskierroksella:

Asuhan on täysin etiketinmukainen, suosituksissa ei ole mainittu mitään alusasujen pakollisuudesta. Tuuletuksestakin on huolehdittu kohtalaisesti. Voi olla, että joku tulkitsisi tämän pelin häiritsemiseksi, en kuitenkaan minä.

Miehillä on hyväksi tavaksi havaittu kärpästen pörrätessä kasvojen edessä puttiin valmistauduttaessa ottaa vetoketju auki, mutta tässä sama asia on jalostettu hieman pidemmälle. Puttiinhan tässäkin ollaan valmistautumassa.

Hautajaisvertaus on ihan mauton eikä liity asiaan millään tavalla, ellet sitten ole kentällä kuin hautajaisissa. Katsopa beachvolleyn pelaajanaisia, päällä on hyvin vähän. Kyse ei olekaan nyt virttyneistä, vanhoista vaatteista tai farkuista vaan mukavista pelikuteista tai jalkineista. Ja niistä iänikuisista kauluksista… 🙂
    Peliasu lajissa kuin lajissa on muotoutunut aikojen kuluessa mukavaksi, toimivaksi, asianmukaiseksi pelin luonteeseen nähden ja helppohoitoiseksi. Mikä on kauluksessa se pointti mikä liittää sen johonkin edellisistä? Ettei niska pala auringossa? Siihen se muuten aikanaan perustuikin tuo pikeepaidan kaulus, muistan kuulleeni. Enää ei siistiin pukeutumiseen kuulu kauluspikeepaita, katso vaikka Tigeriä. Farkkuja en minäkään kentälle ikinä laittaisi, mutta junnut ovat toista mieltä. Muotiasia ja teini-iässä se on todella tärkeää kuten ainakin äidit tietävät!

O tempora, o mores…

Sanon asiani nuoren kannalta. Crocsit ovat ns.”muoti kengät”, Joten nyt kun crocseista saatiin golfkengät, niin itse ku kuulin tästä nii ensi reaktio oli: Ne on pakko saada. Ymmärrän täysin että vanhemmat pelaajat joille golf-muoti ei ole tärkeää (tai ei tärkeimpien joukossa) niin heidän mielestä kengät voivat olla rumat ja ulkona etiketistä, mutta taas meistä nuorista joille ulkonäkö on merkittävä tekijä, niin tälläiset muoti kengät ovat juuri se mitä haluamme. Koska kyllä itse haluan olla mahdollisimman muodikas ja nämä ovat yksi keino olla sellainen 🙂

Juu, Crocseistahan tässä oli kyse, eksyin sivuraiteelle… Kirjoitinkin jo näin:

’Luupiikistä (rasitusvamma) johtuen pidän itsekin mahdollisimman paljon Crocseja (rohkeasti fuksianpunaiset) jalkakaaren tuen kanssa (myös sisällä kotona).
    Golfkengissä (Callaway, juntti vai ei?) minulla onkin ortopedin ohjeiden mukaan tehdyt erikoispohjalliset, hinta 190 Euroa… Joskus monen peräkkäisen pelipäivän jälkeen olisi kyllä aivan ihana lähteä Crocseissa kentälle, kun jalkoihin sattuu eikä edes särkylääke tunnu auttavan mutta pelaamaan tekee mieli.’

Eli menisin minäkin Crocseissa kentälle silloin tällöin, en kuitenkaan kisoihin koska tuki / pito ei ole samaa luokkaa. Jos joku haluaa pelata enemmänkin kumppareissa, Reiskoissa, Ainoissa, Crocseissa tai muissa korottomissa kengissä (ei harmia viheriölle) lenkkarit mukaanlukien, en pane hanttiin, minun peliini sillä ei ole vaikutusta. Eikä arvostukseeni golfia kohtaan lajina.

Voisin vaikka pelata kokonaan fuksianpunaisessa asussa kukkalippaa myöten… Siinä kukaan tuskin edes Crocseja huomaisi! Varsinkin jos jättäisin rintsikat ja kalsarit pois, sitähän ei etiketti kiellä… 🙂

Kyllä sitä aikoinaan käytiin mestaruussarjatasonkin palloilulajissa virttyneissä harkkavaatteissa treeneissä 5-6 kertaa viikossa, vaikka kisoissa / pelissä olikin sitten edustavammat joukkueasut… Kovan kulutuksen ja jatkuvien pesujen vuoksi huonoja teepaitoja hain päälle ja leikkasin vanhoista collegeasuista hihat sekä lahkeet polven kohdalta pois jotta pysyin lämpöisenä, seuran hyvät verkkarit säästin peleihin. Näin teki valtaosa tuntemistani urheilijoista muutamaa keikaria tai hienohelmaa lukuunottamatta.

Nykyäänkö treeneihin mennään vimpan päälle pukeutuneena kaulukset pystyssä vaikka futiksessa tai pesiksessä? Entä nelosdivari tai puulaakiporukat, eihän heillä aina ole edes peliasuja? Laitetaanko singelipelaajille kauluspaita-pitkähousupakko, alle 20 händärin pelaajat saavat pitää hihatonta paitaa ja shortseja ja sen yli menevät farkkuja tai mitä tahtovat? Juniorit, saavatko olla ilman tummaa pukua kentällä kuten hautajaisissakin?

Mitä jos laitettaisi koko golfpukeutumishomma nyt vastaavalle tasolle ja maalaisjärkeä peliin?
    Pitääkö golfarin olla edustustilanteessa ja siihen pukeutunut joka ikinen päivä vaikka heittäisi vain treeninä nopean ysin? Vai riittääkö pelkästään kilpailuihin, edustustehtäviin tms etiketin mukainen pukeutuminen kuten muissakin lajeissa? Voiko etikettiä muuttaa näiltä osin, ainakin ihmisten mielissä?
    Tuskin R&A:n toimitsijat tulevat edes Taliin katsomaan miten porukka pukeutuu… Ei elätellä liian suuria luuloja itsestämme.

Saako kauluspaidassa juoda pullosta vai pitääkö ottaa lasi?

Sanopas nyt Nysse, että mikä siinä kauluksessa on niin vaikea asia, että sitä ei millään haluaisi pitää? Alkeellisiin käytöstapoihin on aina kuulunut toisten huomioonottaminen. Kun golfin vaatesuositukseen kuuluu kauluksellinen paita, niin se tarkoittaa omalta osaltaan tuota hyvää käytöstä ja toisten huomioonottamista.

Mikäli mitään suositusta/vaatimusta ei olisi, alkaisi kentillä pian olla myöskin Uuno Turhapuron kaltaisesti pukeutuneita pelureita.

Mitä golfkenkiin tulee niin ne on tehty tukeviksi, jotta ne antaisivat kunnollisen tuen jalalle palloa lyötäessä. Sitä tukea ei takuulla ole tarjolla crocseissa, vaikka mitä muuta yritettäisiin esittää. Mitä sensijaan ulkonäköön tulee, niin nuo mummun puutarhatossut ovat mielestäni surkean näköiset ja ne sopivat lähinnä bingohalliin matkalla oleville ikäihmisille, niinpä ne pitäisi kieltää golfkentillä sopimattomina jalkineina.

Chip Greenside kirjoitti: (22.4.2009 19:37:55)
    .. Alkeellisiin käytöstapoihin on aina kuulunut toisten huomioonottaminen. Kun golfin vaatesuositukseen kuuluu kauluksellinen paita, niin se tarkoittaa omalta osaltaan tuota hyvää käytöstä ja toisten huomioonottamista…..

Sanoo mies joka olisi menossa hautajaisiin t-paidassa ja farkuissa……….

MacG kirjoitti: (22.4.2009 20:14:01)

.. Alkeellisiin käytöstapoihin on aina kuulunut toisten huomioonottaminen. Kun golfin vaatesuositukseen kuuluu kauluksellinen paita, niin se tarkoittaa omalta osaltaan tuota hyvää käytöstä ja toisten huomioonottamista…..

Et sitten tunnistanut ko. viestin tyylilajia.

Chip Greenside kirjoitti: (22.4.2009 20:36:41)

MacG kirjoitti: (22.4.2009 20:14:01)

Et sitten tunnistanut ko. viestin tyylilajia.

En näemmä tunnistanut. Kerrohan kumpaan viestiisi viittaat, niin yritän uudestaan…..

MacG kirjoitti: (22.4.2009 21:03:38)

En näemmä tunnistanut. Kerrohan kumpaan viestiisi viittaat, niin yritän uudestaan…..

Viittasin hautajaisvaatetusviestiin, jossa kyseessä oli eräänlainen rinnastus. Siinä pyrittiin osoittamaan, että hyvään käytökseen ja toisten kunnioittamiseen liittyy myös asianmukainen pukeutuminen erilaisiin tapahtumiin, kuten hautajaisiin, häihin ja vaikkapa golfkierrokselle menoon. Golfinpelaajalla on oikeus odottaa toisiltakin sellaista vaatetusta, millaista suositukset/vaatimukset edellyttävät. Hautajaisvierailta voidaan odottaa vaatetusta, joka kunnioittaa vainajaa, omaisia ja muita vieraita.

Tästä oli kysymys, vaikka uskon sinun tämän tienneenkin ilman tätä selvitystä, ei se niin vaikea ’rinnastus’ ollut.

Esillä 25 viestiä, 26 - 50 (kaikkiaan 63)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #310075 kohteessaCrocs!

Etusivu Foorumit Välineet Crocs!