Aihe: Cook / 6 tuntia ! - Golfpiste.com

14.4.–21.4. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[12][12]
KilpailuaSuomalaista

Cook / 6 tuntia !

Etusivu Foorumit Yleistä Cook / 6 tuntia !

Esillä 24 viestiä, 26 - 49 (kaikkiaan 49)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Taaaas hitaasta pelaamisesta – no, itse olen aina päässyt ohi jos on tarvinnut ja kilpailuissa tähän ei ole tarvetta. Olimpahan ko. kilpailussa itsekin mukana, mutta olin kyllä asennoitunut siihen että kierros kestää normaalia kauemmin – eli jos lähdet johonkin kisaan mukaan, niin turha siellä on kelloa tuijotella. Usein kilpailussa on ihan hyvä rytmi kun saa rauhassa valmistautua etc.. pelailukierrokset menee usein silleen puolihuolimattomasti ja kiireellä.

Tosin ko. kisassa meidän porukka pääsi lähtemään about 5 min myöhässä, kun oli tunkua ekalla väylällä. Ja hiukan liikaa tietysti meni aikaa siihen odotteluun tässä kisassa varsinkin etuysillä, mutta en ainakaan itse tiedä ketä siitä pitäisi sormella osoittaa. Valvojista sen verran, että varmaan heidänkin on aika vaikea kilpailussa mennä huomauttamaan hitaasta pelistä ja mielestäni jo heidän läsnäolonsa kyllä panee aina porukan katsomaan ollaanko tukkona vai mistä on kysymys kun sheriffi ilmestyy lähettyville tarkkailemaan.

anssijokunen kirjoitti: (5.9.2008 10:20:27)Valvojista sen verran, että varmaan heidänkin on aika vaikea kilpailussa mennä huomauttamaan hitaasta pelistä.

kilpailuissahan valvojan on helppo puuttua hitaaseen peliin. kello vain e iin ja jos kestää niin penttejä jakoon. ja kyllä kilpailussakin hitaamman ryhmän joka vaikkapa palloja etsii useasti, tulee päästää takaa tulevat ohi.

januz kirjoitti: (5.9.2008 10:44:09)
    kilpailuissahan valvojan on helppo puuttua hitaaseen peliin. kello vain esiin ja jos kestää niin penttejä jakoon.

Tuo muuten ihan oikeasti toimii. Mestiksissä jaettiin 1. päivän ekalla kierroksella rangaistuksia hitaasta pelistä. Sana kiiri ja pelotevaikutus(?) sai aikaan sen että koko kenttä (3h ryhmät) kiersi saman päivän toisen rundin reilusti alle 4h, mikä on kisakuntoon viritetyllä forestilla aika kova juttu…

Se nyt vaan on niin että se valvoja ei voi olla kaikkien kaveri. Kisoissa tarvittaessa pitää uskaltaa antaa se rangaistus ja harjoituskierroksilla käydä huomauttamassa ja vaikka poistamassa kentältä. Onkos valvojalla muuten harjoituskierroksella oikeus keskeyttää pelaajan tai vaikka koko ryhmän peli reiältä, komentaa ottamaan pallo taskuun ja siirtymään suoraan seuraavalle tiille?

Sen takiahan kilpailuissa valvoja on, että valvoo mm. pelinopeutta. Jos valvoja päästää kilpailun kestämään 6 tuntia niin ei muuta kuin peilin eteen. Kokemuksesta voin valvonnasta sanoa, että tärkeää on huolehtia heti ensimmäisten ryhmien pelinopeudesta. Jos eka ryhmä liikkuu hitaasti tai tulee rakoja ensimmäisten lähtöjen väliin, peli on menetetty.

Ei ole mikään puolustus, että kisoissa pitää/saa pelata tarkasti. Sen pystyy tekemään ilman, että pelinopeus romahtaa. 5 tuntia on ehdoton maksimi suomalaisilla kentillä, jopa sateessa.

Eikä niitä penttejä pidä alkaa jakelemaan ainakaan heti. Ensin ystävällinen huomautus, auttaminen jopa pallojen etsimisessä tai forecaddiena olemisessa. Lähes aina tämä riittää. Jos sitten on ihan krooninen ryhmä niin aletaan miettimään penttejä.

KL

Tuoppi kirjoitti: (5.9.2008 12:28:32)
    Onkos valvojalla muuten harjoituskierroksella oikeus keskeyttää pelaajan tai vaikka koko ryhmän peli reiältä, komentaa ottamaan pallo taskuun ja siirtymään suoraan seuraavalle tiille?

Jos ei ole, niin mitä ihmeen virkaa sillä valvojalla siellä kentälle sitten on??

Tosin sitten kait tulee joku lakihenkilö ja laittaa seuran toimarille haasteen kaikkien mahdollisten lakien rikkomisesta, kun valvoja on kehdannut häiritä maksavan asiakkaan kierrosta eikä maksava asiakas ollut erikseen antanut kirjallista suostumustaan kentältä poistamiseksi hitaan pelin johdosta…..

KL

Nipa kirjoitti: (5.9.2008 12:47:34)
    Eikä niitä penttejä pidä alkaa jakelemaan ainakaan heti. Ensin ystävällinen huomautus, auttaminen jopa pallojen etsimisessä tai forecaddiena olemisessa. Lähes aina tämä riittää. Jos sitten on ihan krooninen ryhmä niin aletaan miettimään penttejä.

Juuri näin. Pelaajien auttaminen tuolla tavalla ja ylipäätään mukana kulkeminen nopeuttaa peliä kummasti eikä millään lailla huononna pelaajien tuloksentekoa, toisin kuin pää punaisena urputtaminen.

Tuomarin/valvojan asenteella pelaajiin ja omaan tekemiseensä/vastuuseensa on huikaiseva merkitys kentän rullaamiseen. Pomottelu ei johda mihinkään, auttaminen on se avainsana.

Toki ensimmäinen toimi on huomauttaa, että nyt pitäisi peliä nopeuttaa. Sitten hetken päästä tarkastaa asia ja jos ei ole korjausta tapahtunut niin sitten kaivaa kello esiin…

Nimetön

KL kirjoitti: (5.9.2008 12:57:57)

Onkos valvojalla muuten harjoituskierroksella oikeus keskeyttää pelaajan tai vaikka koko ryhmän peli reiältä, komentaa ottamaan pallo taskuun ja siirtymään suoraan seuraavalle tiille?

Jos ei ole, niin mitä ihmeen virkaa sillä valvojalla siellä kentälle sitten on??

Tosin sitten kait tulee joku lakihenkilö ja laittaa seuran toimarille haasteen kaikkien mahdollisten lakien rikkomisesta, kun valvoja on kehdannut häiritä maksavan asiakkaan kierrosta eikä maksava asiakas ollut erikseen antanut kirjallista suostumustaan kentältä poistamiseksi hitaan pelin johdosta…..

Ei tarvita edes lakihenkilöä.
    Seuran toimarilla ei ole minkäänlaista valtaa häiritä maksavan asiakkaan golfkierrosta,koska kenttäähän hallinnoi yhtiö ja yhtiö päättää pelaamisesta kentällä eikä mikään urheiluseura.
    Seuran toimarille on näin ollen ihan tarpeetonta ja turhaa laittaa minkäänlaista haastetta minkäänlaisen lain rikkomisesta.
    Sitä en tiedä,mitä toimarilla tarkoitat,mutta seuralla on vain toiminnanjohtaja,jolla ei ole edes minkäänlaista päätösvaltaa .

tgc

Jälkikasvu istuu tiiviisti tuossa vieressä oman tietokoneensa kanssa ahertaen. Ei ole hylkäämässä – hyvästä syystä – kotiaan vaan ilmoittaa vielä lukion lopetettuaankin pysyvänsä toistaiseksi himassa. Samalla hän vilkaisee merkitsevästi ikkunasta näkyvää pihalla seisovaa mustaa BMW Z4 Roadsteria: – Kai mä saan lainata sit kohta tota kun mulla on kortti taskussa?
    Siihen minä: – Totta kai kamu, naisia pitää aina saada!
    Poika: – Kai mä vielä ruodiksenkin jälkeen voin bunkkaa täällä?
    Minä: – Ilman muuta, pelimiehenä saat vaikka koko kerroksen.

KL: Olen jo aikaisemmin sanonut, että jätä minun viestini lukematta – ja varsinkin vastaamatta – kun psyykesi ei sitä kestä. Kateutesi paistaa kuin aurinko. Eikö sinua pänni tuo diletanttikin kun se väittää olevansa varakas ja viriili? Minä puolestani olen iloinen diletantin puolesta, kuulumme ehkäpä samaan yhteiskuntaluokkaan. Olen nauttinut hyväkuntoisena urheilijana (korkeaa) itse räätälöityä eläkettä vasta 13 vuotta ja tunnen nuortuvani koko ajan.
    Enpä muuten tunne tältä palstalta muita singeli-senioreita itseni lisäksi kuin leftin.
    Seniorien SM-kisoissa pelasin tasoituksella 9.0. Mistähän tuokin fakta taas juolahti mieleen.

tgc kirjoitti: (5.9.2008 15:07:33)
    Jälkikasvu istuu tiiviisti tuossa vieressä oman tietokoneensa kanssa ahertaen. Ei ole hylkäämässä – hyvästä syystä – kotiaan vaan ilmoittaa vielä lukion lopetettuaankin pysyvänsä toistaiseksi himassa. Samalla hän vilkaisee merkitsevästi ikkunasta näkyvää pihalla seisovaa mustaa BMW Z4 Roadsteria: – Kai mä saan lainata sit kohta tota kun mulla on kortti taskussa?

KL: Olen jo aikaisemmin sanonut, että jätä minun viestini lukematta – ja varsinkin vastaamatta – kun psyykesi ei sitä kestä. Kateutesi paistaa kuin aurinko. Eikö sinua pänni tuo diletanttikin kun se väittää olevansa varakas ja viriili? Minä puolestani olen iloinen diletantin puolesta, kuulumme ehkäpä samaan yhteiskuntaluokkaan. Olen nauttinut hyväkuntoisena urheilijana (korkeaa) itse räätälöityä eläkettä vasta 13 vuotta ja tunnen nuortuvani koko ajan.
    Enpä muuten tunne tältä palstalta muita singeli-senioreita itseni lisäksi kuin leftin.
    Seniorien SM-kisoissa pelasin tasoituksella 9.0. Mistähän tuokin fakta taas juolahti mieleen.

Kyllä mää taas tipahdin jakkaralta 😀

Päivitä hyvä mies hcp oikeaksi Molokin sivuilla. Näyttää olevan vielä väärä, vaan 14.7.

tgc

Ei 14.7 ole väärä, kai minä itse sen parhaiten tiedän.
    Sen sijaan – kuten moneen kertaan on sanottu – pelailin pari ekaa vuotta seniorina singelinä. Tuo hcp 9.0 on jäänyt tasalukuna mieleen viisvitosena Kontiolahdella Karelia-Golfissa pelaamistani SM-skaboista.

Onko naapurin asioita noin kiva nuuskia? Entäpä jos sinut on tiputettu jakkaralta jo pienenä? Pää edellä?

Nyt suljen koneen muutamaksi päiväksi, joten ei kannata kommentoida mitään. Tänään kuntosali, huomenna golfkierros, samoin sunnuntaina, säistä riippuen.

Enäpä jos ei ole? En voi tietää. Sinusta tiedän liikaakin kun sinusta puhutaan niin paljon.
    Kaikki sinut näyttää tuntevan Molokissa. hauskoja juttuja olen kuullut, en vaan viitsi tänne niitä laittaa.
    Kyllä mä sullekin sitten suorat sanat sanon kun tavataan nokatusten joskus ehkä. Molokissa kun tulee käytyä pelaamassa jonkun verran.

Mutta jatka sinä vaan samalla linjalla, pellen olet tehnyt jo itsestäsi.
    Ja muuten ihan turha vastata tähänkään, en jaksa sinun paskajuttuja enään lukea.

*REPS* Kiitos tästä! =)

Tahaton komiikka on sitä parasta komiikkaa.

KL

piispanen kirjoitti: (5.9.2008 14:48:57)

Seuran toimarilla ei ole minkäänlaista valtaa häiritä maksavan asiakkaan golfkierrosta,koska kenttäähän hallinnoi yhtiö ja yhtiö päättää pelaamisesta kentällä eikä mikään urheiluseura.
    Seuran toimarille on näin ollen ihan tarpeetonta ja turhaa laittaa minkäänlaista haastetta minkäänlaisen lain rikkomisesta.
    Sitä en tiedä,mitä toimarilla tarkoitat,mutta seuralla on vain toiminnanjohtaja,jolla ei ole edes minkäänlaista päätösvaltaa .

Tuoppi, tätä minä juuri tarkoitin…. voihan venäjä… miten joku voikin olla noin uppoutunut pykäliin ja erkautunut tosielämästä?? Nyt tiedän! Äänestetään piispanen Big Brotheriin!! Saisi kerrankin lähikosketuksen oikeaan elämään. Tai siis, ainakin johonkin elämään liittyvään naiselliseen ruumiinosaan…. jos hyvin kävisi…siis piispasen kannalta.. sen naisen kannasta en osaa sanoa…

KL

No mitä jos yhtiön toimitusjohtaja valtuuttaa valvojan poistamaan hitaasti pelaavat tai asiattomasti käyttäytyvät pelaajat kentältä, onko se sitten sinun lakiesi mukaista? Vai pitääkö toimitusjohtajan itse poistaa pelaajat?

Entä jos yhtiö on antanut seuralle valtuudet valvoa pelaamista yhtiön kentällä, mikä järjellä ajatellen olisi juuri se oikea tapa? Saisiko valvoja sitten poistaa pelaajia kentältä?

Vai pitääkö tästäkin asiasta pyytää piispaselta ja kaikilta Suomen käräjäoikeuksilta lupa?

Nimetön

KL kirjoitti: (5.9.2008 23:04:52)

Tuoppi, tätä minä juuri tarkoitin…. voihan venäjä… miten joku voikin olla noin uppoutunut pykäliin ja erkautunut tosielämästä?? Nyt tiedän! Äänestetään piispanen Big Brotheriin!! Saisi kerrankin lähikosketuksen oikeaan elämään. Tai siis, ainakin johonkin elämään liittyvään naiselliseen ruumiinosaan…. jos hyvin kävisi…siis piispasen kannalta.. sen naisen kannasta en osaa sanoa…

Sinä näytät KL sairastavan vielä ns.penikkatautia,kun näytät katsovan jopa pennuille tarkoitettuja televisio-ohjelmia.
    Mitä tulee pykäliin uppoutumisesta ja niitten rakastamisesta,niin sinähän niihin kaikkein eniten olet uppoutunut.
    On puhe säännöstä kuin säännöstä,niin sinä se postaat Randan sivuilta aina puoli kirjaa vastauksen liitteksi.
    Kylä minä kauhiisti ihmettelen,et joku viitsii noi kauhiist noi sääntöi rakastaa,lainatakseni tuntemattoman tekstiä.
    Taidat se sinä olla KL erkautunut tästä tosielämästä,kun sinulle näyttää olevan niin tuiki vaikeaa elää lakien mukaisesti.Oletko sinä ns. syrjäytynyt.
    Näyttää olevan sinun tuomiosi munat valtiolle hitaasta pelaamisesta ja kohta jo pallon liikuttamisestakin.

Mitä tulee naisiin ,niinkyllä ne vielä itse pystyn hommaamaan,en tarvitse siihen sinua sutenööriksi.Mutta jos itse olet puutteessa ,niin Vaasankadulta löytyy akuuttia apua.

Tässä vaan sivusta seuranneena keskustelu näyttää livahtaneen aiheesta ja eksyneen kettuilun puolelle. Älkää nyt hyvät aikuiset ihmiset viitsikö.

Cooken kentän raffeja joku täällä moitti. Minusta ne ovat kohtuullisen kaukana väylästä, joten jos sinne eksyy niin pitäähän siitä vähän rangaista. Pallon kyllä yleensä löytää jos kanssapelaajat katsovat perään.
    Yksi Suomen parhaista kentistä!

On tämä tgc hauska! Ylistäpä taas omaa pelinopeuttasi! Muistan kun kerrankin eräällä kolmostien läheisyydessä sijaitsevalla kentällä sait koko kentän sekaisin 5 tunnin ja vartin kierroksellasi, vaikka teitä ei ollut kuin kolme.

tgc

Januz: jos kirjaan ylös pienen pienen tuokion arkipäivän elämästä, niin rehellisesti ja sanatarkasti kuin pystyn, sinä löydät siitä tahatonta komiikkaa ja kiittelet siitä. Otan kiitokset vastaan, vaikkakin se mikä sinusta näytti tahattomalta – oli harkiten tehtyä ja nimenomaan tarkoitettu tahattomalta näyttäväksi. Viesti sisälsi vähän muutakin; terveisiä 2-3 ylikateelliselle tyypille, jotka toivon mukaan kokivatkin kynän miekkana.
    Heille jutussa ei ollut huumorin tynkääkään.

Jamasa: ’Sinusta puhutaan paljon’, sanot. No herran jestas, sehän on ollut pyrkimyskin ja antoi suunnatonta hyötyä bisnesmaailmassa. Lahtisen Urpokin sanoi aina: – Puhutaan mitä puhutaan, pääasia on että puhutaan. Googlesta löydät yli 5000 sivua nimelläni varustettuja juttuja. En itse jaksanut kuin vähän toistakymmentä sivua, mutta jo sieltä löytyi monta kirjoittamaani kansaa kohahduttanutta juttuani ja pääkirjoitustani.
    Mitä tulee siihen, että tulisit ulkopuolisena ’Molokkiin’ rähjäämään ja haastamaan riitaa, niin sanon heti tässä suoraan ettei onnistu.
    Pysy kaltaistesi parissa. Ja hyvä että olet tajunnut, etteivät juttuni ole tarkoitettu sinulle.

Kuutosväylän kettu satuilee: ’muistan kun kerrankin…’ Mikä ihmeen kenttä? Tarkka ajankohta? Tarkemmat tiedot, pliits tai olet skeidanpuhuja! Kyllähän minä aika nopea pelaaja olen, 23. kausi menossa, joten miten minä yksin pystyisin ’saamaan koko kentän sekaisin’ jos ryhmässä kerran oli kolme pelaajaa?
    Mutta jos näin todellakin olisi muka tapahtunut, täytyy varoiksi siunailla vahinkoa: voi herranjessussaatana!

tgc kirjoitti: (6.9.2008 21:21:15)

Jamasa: ’Sinusta puhutaan paljon’, sanot. No herran jestas, sehän on ollut pyrkimyskin ja antoi suunnatonta hyötyä bisnesmaailmassa. Lahtisen Urpokin sanoi aina: – Puhutaan mitä puhutaan, pääasia on että puhutaan. Googlesta löydät yli 5000 sivua nimelläni varustettuja juttuja. En itse jaksanut kuin vähän toistakymmentä sivua, mutta jo sieltä löytyi monta kirjoittamaani kansaa kohahduttanutta juttuani ja pääkirjoitustani.
    Mitä tulee siihen, että tulisit ulkopuolisena ’Molokkiin’ rähjäämään ja haastamaan riitaa, niin sanon heti tässä suoraan ettei onnistu.
    Pysy kaltaistesi parissa. Ja hyvä että olet tajunnut, etteivät juttuni ole tarkoitettu sinulle.

!

No kuule Antsu. Ei ne jutut mitään sinua mairittelevia ole, päinvastoin. Ja kuka on puhunut jostain rähjäämisestä ja riidan haistattelusta? Et ole kuule sen arvoinen edes minun silmissäni. Rauhallisella äänenpainolla voisin vain sanoa nämä samat asiat sinulle naamatustenkin. Vai että yli 5000 sivua. Ne kun ei edes sinua kaikki koske vaan erästä toista henkilöä. Mutta jos nimesi perään laitetaan jotain Rattoisaa, niin sitten löytyy sinustakin juttua. Tosin ei mitään hääviä. Se siitä sinun 15 minuutistasi.
    Pysytään juu kaltaisemme parissa, näin on paljon parempi.

tgc

No kuule Jamasa (täällä pitää käyttää nimimerkkejä tai joutuu hyllylle),

yhtäkään juttua en ole koskaan tehnyt tai teettänyt siinä mielessä, että se mairittelisi minua. Aina on ollut päämääränä myydä lehteä.
    Se, että olen kaikki tekstini varustanut omalla nimelläni ei ole ollut itserakkautta vaan eräänlainen takuu, että vastaan omalla nimelläni ja henkilölläni ja lehden rahoilla siitä, että kaikki sanottu pitää paikkansa.

Kun olen syyttänyt jotakuta korkeaa viskaalia ensimmäisenä rikoksesta, heppu on pitänyt lehden ilmestyttyä turpansa kiinni. Sen verran nimen käytöstä oli hyötyä, että huijari tiesi ’Antsulla’ olevan vedenpitävät todisteet jos lähdetään rosikseen.

Olet sittenkin herrasmiesgolfari? Äskeinen maltillinen kirjoituksesi viittasi siihen suuntaan.
    Minun puolestani olet aina tervetullut Riveriin – pelaamaan. Olisi kyllä mukava tavatakin, pitkästä aikaa. Siitähän on jo kaksi vuotta kun erosin TG:stä ja tänä kesänäkään ei tullut käytyä siellä kertaakaan.

Se on moro!

tgc kirjoitti: (6.9.2008 22:26:05)
    No kuule Jamasa (täällä pitää käyttää nimimerkkejä tai joutuu hyllylle),

Ei täällä kaikki käytä nimimerkkejä ja siltikään ei joudu hyllylle.
    Mutta okei, voitit, sait viimeisen sanan. Olet king.

p.s. en kyllä viitannut millään lailla sinun kirjoituksiisi.

Kiitos mielenkiinnosta aiheeseen.

En kannata mitään jouksukilpailua golf kentällä, mutta esim 30 min tauko ysin jälkeen ja taas väylän jälkeen odotellaan, oli kokemuksena hieman liikaa.
    Ok miten sitten peli sujui ? ihan kohtuullisesti, monestihan ne joilla peli kulkee etenevät ja toiset ovat ns tiellä.
    Tällöin on oma peli sopeutettava kentän kiertoon mutta jos et ollenkaan pääse lyömään että tarvii odottaa joistain minuuteista kymmeneen minuuttiin niin kyllä silloin ollaan väärillä urilla.

Ja mitä tulee klubi elämään, voinen sanoa että eläkeläisillä ja lapsettomilla pareilla / sinkuilla on aikaa istua illat klubeilla.
    Itselleni riirttää sauna silloin tällöin ja pikkutuoppi kierroksen jälkeen ja betsien lasku.

Hyvää golf syksyä kaikille !!

Jälkikasvu istuu tiiviisti tuossa vieressä oman tietokoneensa kanssa ahertaen. Samalla hän vilkaisee merkitsevästi ikkunasta näkyvää pihalla seisovaa mustaa BMW Z4 Roadsteria: – Kai mä saan lainata sit kohta tota kun mulla on kortti taskussa?

Pappabetalar-bulevardisporttiinhan tarttuu nainen laadukas kuin tukiainen.. hitto että tsubut lähtee halpaan mukaan nykypäivänä. Muistuta nyt sen verran että ajaa katto alhaalla niin puutarha saa kaipaamansa kaasujen vaihdon..

Esillä 24 viestiä, 26 - 49 (kaikkiaan 49)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #402282 kohteessaCook / 6 tuntia !

Etusivu Foorumit Yleistä Cook / 6 tuntia !