Aihe: chippaus kostealta kaltevalta forelta, mikä taktiikka ja mikä maila? - Golfpiste.com

28.4.–5.5. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[11][16]
KilpailuaSuomalaista

chippaus kostealta kaltevalta forelta, mikä taktiikka ja mikä maila?

Etusivu Foorumit Yleistä chippaus kostealta kaltevalta forelta, mikä taktiikka ja mikä maila?

Esillä 12 viestiä, 26 - 37 (kaikkiaan 37)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Nimetön

Eikös Kankkosen Anssi sanonut jo aikanaan että kaikilla mailoilla voi chipata! Chippailkaa siis hyvät ihmiset ihan oman fiiliksen mukaan niin hyvä tulee. Itse chippailen pelkästään sandwedgellä koska se vain sopii minulle. Totta kai voisin harjoitella chippaamaan vaikka draiverilla ihan yhtä hyvin kuin sandwedgellä. Nämä ovat päänsisäisiä juttuja siis. Pelaa mailalla johon voit luottaa! 80% OF GOLF IS MENTAL!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Viime kauden lopulla testailin ajatuksen kanssa chippejä eri mailoilla. Aikaisempi pw:n käyttö jäi testin perusteella pois ja nykyisin r-8 on minunkin valintani ko. tilanteessa. UD-% parani huomattavasti muutoksen ansiosta.

(Johtaja XXL 4.6.2007 13:23:43)
    Re: chippaus kostealta kaltevalta forelta, mikä taktiikka ja mikä maila? (13/27)
    Taktiikka on yksinkertainen: Pallo rullitetaan reikään.
    Mailavalintakin on selkee: Rautakasi.
    Jokusen kerran olen tyhmän näkösenä vierestä kattellu floridarouvien varmaa työskentelyä chipperi kädessä, mutta en ole itse raskinnut vielä investoida. Siis siihen chipperiin.

Olen investoinut chipperiin vaikka en olekaan floridarouva. Käytän sitä aina kun pallo on forella tai ei-syvässä raffissa etäisyyksiin n. 20 m. Toimii. Muutoin käytän PW:ä kun pallolla ei ole tilaa rullia ja harvoin GW:tä kun pallo pitää saada esim. bunkkerin yli ja rullitilaa ei ole. Tuon chipperin voisi aivan hyvin korvata R8:lla, olen vain jotenkin ihastunut investointiini. Jos siitä oikeesti olisi etua niin varmaan ammattilaisetkin käyttäisivät sitä. Enpä ole kellään nähnyt. Luovun varmaan siitä jos päätän hankkia lisää wedgejä ja murheita.

Gubbe kirjoitti: (5.6.2007 9:05:47)

Olen investoinut chipperiin vaikka en olekaan floridarouva. Käytän sitä aina kun pallo on forella tai ei-syvässä raffissa etäisyyksiin n. 20 m. Toimii.

Onnea investoinnillesi.

Minä en ole koskaan nähnyt aitoa chipperiä livenä toiminnassa ja siksi kysynkin:

– Kuinka paljon vasen kantapää nousee chipperilyönnin backswingissä?
    – Ja onko totta, että kantapää saattaa jäädä yläasentoon koko suorituksen ajaksi?
    – Entä pitääkö paikkansa, että chipperi toimii parhaiten jos ajelee kainokarvat?

Uteliaisuuteni on puhtaasti akateemista; en välitä nähdä chipperiä tai sillä tehtyä ’cippiä’ ainakaan samassa fightissa ikinä.

Mikä on pallon paikka teeltä lyödessä? Etu-, keski- vai takajalalta?
    Tuppaako feidaamaan vai tuleeko draw´ta vai peräti hukkia?

Johtaja XXL kirjoitti: (5.6.2007 9:29:52)

Olen investoinut chipperiin vaikka en olekaan floridarouva. Käytän sitä aina kun pallo on forella tai ei-syvässä raffissa etäisyyksiin n. 20 m. Toimii.

Onnea investoinnillesi.

Minä en ole koskaan nähnyt aitoa chipperiä livenä toiminnassa ja siksi kysynkin:

– Kuinka paljon vasen kantapää nousee chipperilyönnin backswingissä?
    – Ja onko totta, että kantapää saattaa jäädä yläasentoon koko suorituksen ajaksi?
    – Entä pitääkö paikkansa, että chipperi toimii parhaiten jos ajelee kainokarvat?

Uteliaisuuteni on puhtaasti akateemista; en välitä nähdä chipperiä tai sillä tehtyä ’cippiä’ ainakaan samassa fightissa ikinä.

Et nyt varmaan viitsinyt lukea kirjoitustani loppuun asti. Kuten sanoin voisin hyvinkin korvata chipperini R8:lla. Oletko erikoisen antichipperisti? Onko joku huitaissut sinua Chipperillä vai mistä omituinen asenteesi johtuu? Kysyn pelkästään akateemista uteliaisuuttani.

Ei ole olemassa mitään sääntöä chippaamiseen että millä mailalla ’pitää’ chipata. Tilanteen mukaan ja ennenkaikkea sen mukaan mihin mailaan luottaa!! Itte chippailen lähes tulkoon aina r7-r9. Pituuskontrolli paljon parempi kuin lobilla. En ymmärrä pelikavereitani jotka 5-metriä viheriöstä ottavat kaikki jyrkimmän mailan käteensä ja koittavat ilmojen halki saada pallonsa viheriölle. Tuosta on näkemäni perusteella 75% varmuudella tiedossa 1,5 metrin ’hyppy’ ja uusi chippi.

Gubbe kirjoitti: (5.6.2007 9:46:55)
    Et nyt varmaan viitsinyt lukea kirjoitustani loppuun asti. Kuten sanoin voisin hyvinkin korvata chipperini R8:lla. Oletko erikoisen antichipperisti? Onko joku huitaissut sinua Chipperillä vai mistä omituinen asenteesi johtuu? Kysyn pelkästään akateemista uteliaisuuttani.

– Kyllä luin loppuun asti mutta en tulkinnut sen sisältävän lujaa päätöstä luopua chipperistä i-8:n tai jonkin wedgen hyväksi.

– Ei ole kukaan huitaissut Chipperillä eikä käsilaukullakaan. Minua on kyllä tämän tai jonkun muun vastaavan asian tiimoilta tällä palstalla epäilty, ei antichipperistiksi, vaan homofobiseksi. Tulkinta on väärä. Olen tosin saattanut todeta, että chipperi ei ole punaista lihaa syövän heteromiehen maila.

Jokainen tekee kuten parhaakseen näkee. Omat periaatteeni, jotka ovat toimineet kohtuullisesti, ovat olleet seuraavat:

En käytännössä koskaan puttaa greenin ulkopuolelta. Johtuu siitä, että olen niin huono arvioimaan foren vaikutusta pallon kulkuun sekä putterin osumaan.

Käytän lähes poikkeuksetta r8 ja chippaan niin kuin puttaisin, jolloin pallo nousee matalaan kaareen. Voimakkuudesta riippuen pallo sitten lentää ilmassa osan matkaa ja rullaa kuppiin, aina (eiku joskus).

(Johtaja XXL 4.6.2007 13:23:43)
    Re: chippaus kostealta kaltevalta forelta, mikä taktiikka ja mikä maila? (13/27)
    Taktiikka on yksinkertainen: Pallo rullitetaan reikään.
    Mailavalintakin on selkee: Rautakasi.
    Jokusen kerran olen tyhmän näkösenä vierestä kattellu floridarouvien varmaa työskentelyä chipperi kädessä, mutta en ole itse raskinnut vielä investoida. Siis siihen chipperiin.

Olen investoinut chipperiin vaikka en olekaan floridarouva. Käytän sitä aina kun pallo on forella tai ei-syvässä raffissa etäisyyksiin n. 20 m. Toimii. Muutoin käytän PW:ä kun pallolla ei ole tilaa rullia ja harvoin GW:tä kun pallo pitää saada esim. bunkkerin yli ja rullitilaa ei ole. Tuon chipperin voisi aivan hyvin korvata R8:lla, olen vain jotenkin ihastunut investointiini. Jos siitä oikeesti olisi etua niin varmaan ammattilaisetkin käyttäisivät sitä. Enpä ole kellään nähnyt. Luovun varmaan siitä jos päätän hankkia lisää wedgejä ja murheita.

Tästähän on ollut keskustelua aikaisemminkin mut onko tuo chipperi sääntöjen mukainen maila?

jyrke kirjoitti: (5.6.2007 10:47:16)
    Tästähän on ollut keskustelua aikaisemminkin mut onko tuo chipperi sääntöjen mukainen maila?

Jos siinä vaan on yksi lyöntipinta niin silloin on. Sääntöjen sallima siis.

kebax kirjoitti: (5.6.2007 10:49:25)

jyrke kirjoitti: (5.6.2007 10:47:16)

Jos siinä vaan on yksi lyöntipinta niin silloin on. Sääntöjen sallima siis.

Joo kävin vielä varmistamassa tuolta Erkki KM Leppävuori osastolta että näin se on..

Esillä 12 viestiä, 26 - 37 (kaikkiaan 37)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #477814 kohteessachippaus kostealta kaltevalta forelta, mikä taktiikka ja mikä maila?

Etusivu Foorumit Yleistä chippaus kostealta kaltevalta forelta, mikä taktiikka ja mikä maila?