14.5.–21.5. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[11][13]
KilpailuaSuomalaista

Blue1 veloittaa aina 20e/suunta bägin kuljettamisesta?

Etusivu Foorumit Matkailu Blue1 veloittaa aina 20e/suunta bägin kuljettamisesta?

Esillä 25 viestiä, 26 - 50 (kaikkiaan 56)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • ShoulderTurn kirjoitti: (26.3.2010 12:23:55)
    Tuo on tietty huonompi juttu, en ole itse käyttänyt Blue1:a golflennoilla, ja SASilla eivät ainkaan pienemmillä kentillä kultakorttilaisilta bagista veloita.
    Finnairin lomalennoille voi maksaa aika kätevästi netin kautta.

    Tästä maksamisen vaikeudesta kannattaisi laittaa Blue1:lle palautetta, ovat kuitenkin satsaamassa aika paljon noihin golfkohteiden lentoihinkin.

    Taas jotain lokkikortteja, joista yritetään saada muut kateelliseksi. Wdu mä maksan rohkeesti rahalla ja ei, enkä valita.

    Pekka Pelimies kirjoitti: (30.3.2010 2:40:17)

    ShoulderTurn kirjoitti: (26.3.2010 12:23:55)
    Tuo on tietty huonompi juttu, en ole itse käyttänyt Blue1:a golflennoilla, ja SASilla eivät ainkaan pienemmillä kentillä kultakorttilaisilta bagista veloita.
    Finnairin lomalennoille voi maksaa aika kätevästi netin kautta.

    Tästä maksamisen vaikeudesta kannattaisi laittaa Blue1:lle palautetta, ovat kuitenkin satsaamassa aika paljon noihin golfkohteiden lentoihinkin.

    Taas jotain lokkikortteja, joista yritetään saada muut kateelliseksi. Wdu mä maksan rohkeesti rahalla ja ei, enkä valita.

    Ei kannatakaan olla kateellinen, tasokorttien takana on aika paljon hikeä ja 4.30-aamuherätyksiä kuitenkin…

    Pointtini olikin se, että Finskillä maksu hoituu fiksusti netissä, ja jos Blue1 (josta siis ei ole omaa kokemusta) ei pysty asiaa ilman suurta vaivaa hoitamaan, kannattaa antaa heille palautetta asiasta.

    Muistaakseni joskus ikuisuudessa keksittiin keinoja halpaan kuljetukseen Hanuri hellänä ja annettin muitakin Pirkka niksejä.

    Maaliskuussa perheen kanssa Hki-Fra-Bkk Lufthansalla eestaas eikä bägi maksanut mitään kun mahtui kiloihin.

    Ilokseni huomasin Barcan uudella terminaalilla otetun käyttöön samanlainen check-in prosessi kuin Helsinki-Vantaalla Blue1:n operaatioissa.

    Ilmoittautumisen yhteydessä maksulappu kouraan, bägit erikoismatkatavarahihnalle ja sen jälkeen kassan kautta. Helppoa huolimatta vähäisestä kävelystä tiskiltä toiselle.

    Ballmarker kirjoitti: (28.3.2010 15:58:42)

    Roskinoff kirjoitti: (28.3.2010 0:24:35)
    Halvalla näyttää bägi kulkevan. Meille Finnair esitti 4 viikkoa sitten kentällä laskelman bägistä Helsinki – Lontoo- Johannesburg reitille 71:- €/kg, kun muuta matkatavaraa oli kilot täynnä. Eli se siitä OneWorldin edullisuudesta. Arvaa pelattiinko omilla vai vuokramailoilla?

    Näin varmaan on, jos painorajat ylittyvät. Olen vienyt puolison kanssa parina viime vuonna OneWorld-reittilennoilla (Finnair/Cathay Pacific/Qantas) kaksi kantobägiä + muut kahden hengen matkatavarat maapallon toiselle puolelle, eikä mitään maksuja ole ollut. Mutta painorajat olen pitänyt sallituissa punniten tarkkaan kaiken kotona ennen matkalle lähtöä.

    Kyllä tähänkin iloon näyttää tulevan loppu. Itsekin olen raahannut mailoja pitkin maailmaa ilman kuluja, kunhan ovat menneet kiloihin.
    Eipä näköjään onnistu enää – ainakaan turistiluokassa. Finski & BA yhdistelmä ei suostu maksutta kuljettamaan bägiä jenkkeihin, vaikkei ruumaan ole menossa mitään muuta matkatavaraa kuin 15 kg painava bägi 🙁

    Pekka Pelimies kirjoitti: (11.4.2010 15:19:03)
    Ilokseni huomasin Barcan uudella terminaalilla otetun käyttöön samanlainen check-in prosessi kuin Helsinki-Vantaalla Blue1:n operaatioissa.

    Ilmoittautumisen yhteydessä maksulappu kouraan, bägit erikoismatkatavarahihnalle ja sen jälkeen kassan kautta. Helppoa huolimatta vähäisestä kävelystä tiskiltä toiselle.

    Menikö tuo maksuprosessi tosiaan tuossa järjestyksessä? Mikäli meni noin, niin miksi ihmeessä maksoit ollenkaan bägi-maksua? Tuo maksamisen helppous on kohdillaan silloin, kun siellä tiskillä on hiljaista. Itse olen pari kertaa joutunut jonottamaan tosi kauan, kun tiskillä oli toisen lennon peruuntumisen takia himppasen hässäkkää. Ei kiva, ei.

    Viimeksi Blue1:lla bägin kanssa lentäessäni, tuota bägi-maksua ei voinut maksaa täällä Helsigissä molempiin suuntiin, vaan paluumatkan maksun pystyi suorittamaan vasta paluulennolle lähtiessä.

    Eli kaikista joustavin systeemi on, että voit maksaa bägi-maksun netin kautta ennen matkalle lähtöä ja molempiin suuntiin.

    Finnwin kirjoitti: (13.4.2010 18:13:30)

    Pekka Pelimies kirjoitti: (11.4.2010 15:19:03)
    Ilmoittautumisen yhteydessä maksulappu kouraan, bägit erikoismatkatavarahihnalle ja sen jälkeen kassan kautta. Helppoa huolimatta vähäisestä kävelystä tiskiltä toiselle.

    Menikö tuo maksuprosessi tosiaan tuossa järjestyksessä? Mikäli meni noin, niin miksi ihmeessä maksoit ollenkaan bägi-maksua?

    Jos sattuisit jostain käsittämättömästä käymään sellaisissa ravintoloissa, joissa ruokaa ei makseta etukäteen, vaan vasta sen jälkeen kun, olet kaikki syönyt ja juonut, niin jättäisitkö maksamatta?

    Voisi poliisilla olla asiaa…

    Finnwin kirjoitti: (13.4.2010 18:13:30)

    Pekka Pelimies kirjoitti: (11.4.2010 15:19:03)
    Ilmoittautumisen yhteydessä maksulappu kouraan, bägit erikoismatkatavarahihnalle ja sen jälkeen kassan kautta. Helppoa huolimatta vähäisestä kävelystä tiskiltä toiselle.

    Menikö tuo maksuprosessi tosiaan tuossa järjestyksessä? Mikäli meni noin, niin miksi ihmeessä maksoit ollenkaan bägi-maksua?

    Jos sattuisit jostain käsittämättömästä syystä käymään sellaisissa ravintoloissa, joissa ruokaa ei makseta etukäteen, vaan vasta sen jälkeen kun, olet kaikki syönyt ja juonut, niin jättäisitkö maksamatta?

    Voisi poliisilla olla asiaa…

    ts

    Finnwin kirjoitti: (13.4.2010 18:13:30)

    Menikö tuo maksuprosessi tosiaan tuossa järjestyksessä? Mikäli meni noin, niin miksi ihmeessä maksoit ollenkaan bägi-maksua? T.

    Asiastahan en tiedä, mutta oletan Pekka-Pelimiehen halunneen mennä myös portilta koneeseen. Sen vuoksi hän kävi tuon maksun ymmärrykseni mukaan omakätisesti suorittamassa.

    Paksupekka kirjoitti: (13.4.2010 14:29:04)

    Ballmarker kirjoitti: (28.3.2010 15:58:42)

    Roskinoff kirjoitti: (28.3.2010 0:24:35)
    Halvalla näyttää bägi kulkevan. Meille Finnair esitti 4 viikkoa sitten kentällä laskelman bägistä Helsinki – Lontoo- Johannesburg reitille 71:- €/kg, kun muuta matkatavaraa oli kilot täynnä. Eli se siitä OneWorldin edullisuudesta. Arvaa pelattiinko omilla vai vuokramailoilla?

    Näin varmaan on, jos painorajat ylittyvät. Olen vienyt puolison kanssa parina viime vuonna OneWorld-reittilennoilla (Finnair/Cathay Pacific/Qantas) kaksi kantobägiä + muut kahden hengen matkatavarat maapallon toiselle puolelle, eikä mitään maksuja ole ollut. Mutta painorajat olen pitänyt sallituissa punniten tarkkaan kaiken kotona ennen matkalle lähtöä.

    Kyllä tähänkin iloon näyttää tulevan loppu. Itsekin olen raahannut mailoja pitkin maailmaa ilman kuluja, kunhan ovat menneet kiloihin.
    Eipä näköjään onnistu enää – ainakaan turistiluokassa. Finski & BA yhdistelmä ei suostu maksutta kuljettamaan bägiä jenkkeihin, vaikkei ruumaan ole menossa mitään muuta matkatavaraa kuin 15 kg painava bägi 🙁

    Näyttää siltä, että Finnair on saanut uuden strategiansa toimimaan.Siellä on selvästi alettu kilpailemaan halpalentoyhtiöiden kanssa palveluiden huonontamisessa. ( Ei kuitenkaan lipun hinnoilla) Se on tietenkin ollut helpoimpia hommia, kun aiempi tasokaan ole kovin hääppönen ollut.

    Itsellehän tämä tietysti on jatkossa helpottava asia, kun golfmatkoja suunnitellessa voi Finskin unohtaa lopullisesti.

    Roskinoff kirjoitti: (14.4.2010 22:16:25)

    Paksupekka kirjoitti: (13.4.2010 14:29:04)

    Ballmarker kirjoitti: (28.3.2010 15:58:42)

    Roskinoff kirjoitti: (28.3.2010 0:24:35)
    Halvalla näyttää bägi kulkevan. Meille Finnair esitti 4 viikkoa sitten kentällä laskelman bägistä Helsinki – Lontoo- Johannesburg reitille 71:- €/kg, kun muuta matkatavaraa oli kilot täynnä. Eli se siitä OneWorldin edullisuudesta. Arvaa pelattiinko omilla vai vuokramailoilla?

    Näin varmaan on, jos painorajat ylittyvät. Olen vienyt puolison kanssa parina viime vuonna OneWorld-reittilennoilla (Finnair/Cathay Pacific/Qantas) kaksi kantobägiä + muut kahden hengen matkatavarat maapallon toiselle puolelle, eikä mitään maksuja ole ollut. Mutta painorajat olen pitänyt sallituissa punniten tarkkaan kaiken kotona ennen matkalle lähtöä.

    Kyllä tähänkin iloon näyttää tulevan loppu. Itsekin olen raahannut mailoja pitkin maailmaa ilman kuluja, kunhan ovat menneet kiloihin.
    Eipä näköjään onnistu enää – ainakaan turistiluokassa. Finski & BA yhdistelmä ei suostu maksutta kuljettamaan bägiä jenkkeihin, vaikkei ruumaan ole menossa mitään muuta matkatavaraa kuin 15 kg painava bägi 🙁

    Näyttää siltä, että Finnair on saanut uuden strategiansa toimimaan.Siellä on selvästi alettu kilpailemaan halpalentoyhtiöiden kanssa palveluiden huonontamisessa. ( Ei kuitenkaan lipun hinnoilla) Se on tietenkin ollut helpoimpia hommia, kun aiempi tasokaan ole kovin hääppönen ollut.

    Itsellehän tämä tietysti on jatkossa helpottava asia, kun golfmatkoja suunnitellessa voi Finskin unohtaa lopullisesti.

    Eipä tästä voi Finskiä syyttää. Tiskillä vielä korostivat, että reittilennoilla kiloihin mahtuvat bägit menee maksutta, mutta ilmeisesti BA on muuttanut omaa käytäntöään.
    No tällä reissulla pelataan lainakepeillä, jääpähän tuliasilli enemmän kiloja käytettäväksi.

    Paksupekka kirjoitti: (15.4.2010 6:48:44)
    Eipä tästä voi Finskiä syyttää. Tiskillä vielä korostivat, että reittilennoilla kiloihin mahtuvat bägit menee maksutta, mutta ilmeisesti BA on muuttanut omaa käytäntöään.
    No tällä reissulla pelataan lainakepeillä, jääpähän tuliasilli enemmän kiloja käytettäväksi.

    Onko toi BA:n maksu sitten enemmän kuin keppien vuokraushinta???

    Saas nähdä kuinka käy Australian-matkalla, kun meno on AY+QF ja paluu BA+AY.

    Malaysian Airlines sallii 15 kg ylimääräistä golfarille ja sukeltajalle, ilmoitettava etukäteen ennen lipunkirjoitusta. Näin ainakin huhtikuussa 2010, muutoksia saattaa toki tulla mutta sama systeemi on ollut jo toistakymmentä vuotta. Cathay Pacificilla bägimaksu nousee jopa pariinsataan Euroon / suunta jos lennetään vaikka Balille.

    ladydrive250 kirjoitti: (15.4.2010 10:54:53)
    Cathay Pacificilla bägimaksu nousee jopa pariinsataan Euroon / suunta jos lennetään vaikka Balille.

    Australiaan ei ainakaan tammikuussa maksanut mitään.

    Ballmarker kirjoitti: (15.4.2010 7:35:09)

    Paksupekka kirjoitti: (15.4.2010 6:48:44)
    Eipä tästä voi Finskiä syyttää. Tiskillä vielä korostivat, että reittilennoilla kiloihin mahtuvat bägit menee maksutta, mutta ilmeisesti BA on muuttanut omaa käytäntöään.
    No tällä reissulla pelataan lainakepeillä, jääpähän tuliasilli enemmän kiloja käytettäväksi.

    Onko toi BA:n maksu sitten enemmän kuin keppien vuokraushinta???

    Saas nähdä kuinka käy Australian-matkalla, kun meno on AY+QF ja paluu BA+AY.

    Onko teillä Finskin vain BA:n liput? Se saattaa vaikuttaa. Mulla on BA:n. Puhelimessa BA:n virkailija sanoi kustannuksen olevan 40£ / suunta. Eli ~90€ yhteensä. Itse päätin, että kahta-kolmea kierrosta varten ei omia kannata raahata mukaan.
    Tosin jos eilen lähtöaikaa Pebble Beachille varatessa kuulin oikein, niin siellä vuokra on 90$…no eipä kai tuo enää GF:n päälle tunnu pahalta – se selviää tänään paikallista aikaa 1:30PM 😮

    Viimeksi lentäessäni Turkish Airlinesilla Istanbulin kautta Antalyaan, oli mulla mukana iso matkalaukku, plus kuljetusbägissä kaksi täyttä settiä bägeineen, eikä minulta veloitettu mitään.

    tos

    .. veloittaa 50 euroa bägistä, riippumatta muista kiloista.

    Lisäksi jos bägi painaa yli 15 kg joutuu maksamaan toisen 50 euroa. Mulla oli onneksi vajaa setti mukana, vaan 12 mailaa niin paino jäi 200 g alle.

    Halpisyhtiöihin lukeutuva AirBerlin, joka käsittääkseni lentää nykyisin myös Suomeen, EI VELOITA BÄGISTÄ MITÄÄN! Muutenkaan ko. firman palvelusta ei ole muuta kuin hyvää sanottavaa noin puolentusinan lennon kokemuksella. Okei, aika monella reitillä on vaihto Palmassa, mutta kyseessähän siis kuitenkin on halpisyhtiö… ei kaikkea voi saada.

    J-P Salakari

    Parasta palvelua ja halvimmat hinnat.

    AB ei veloita koskaan mitään urheiluvälineistä, olen lentänyt 10 kertaa bägin ja suksien kanssa. Koskaan ei ole mennyt mitään ylimääräisiä matkatavaramaksuja. Palvelu on aina ystävällistä jne.

    Berliiniin ja Dusseldorfiin kun varaat n. 10 kk etukäteen pääset aina 58 euroa menopaluu…

    Hemmetti. Luulin että AB:llä tarkoititte Air Baliticia ja meinasin jo ärähtää, mutta ei näköjään ollutkaan tarvetta.

    Puolentoista kuukauden takainen Air’kökkö’Balticin reklaamaatiovaade vieläkin käsittelyssä useasta kyselystä huolimatta. Kun (jos) se joskus selviää, raportoin tapahtumien kulun tuonne ’mitä jos bägi ei koskaan saavukkaan’ ketjuun varoittavana esimerkkinä Air Balticin toiminnasta. Kaksi kertaa olen lentoyhtiötä käyttänyt. Ensimmäisen ja viimeisen kerran.

    Juuri matkalta palanneena raportoin että Lufthansa ei velota bägista ylimääräistä, jos tavaroiden kokonaispaino pysyy painorajoissa. Vaimon kanssa meillä oli 2 laukkua + 1 matkasuoja jossa molempien kevytbägit (yhteensä n. 20 mailaa). Kaikki yhteensä alle 40kg ja ei lisämaksuja. Sääntö on uusi luftwaffelle, kaikki virkailijat eivät sitä tienneet. Siispä muistetaan ryhtyä vaativiksi asiakkaiksi jos maksukuitteja esitellään…

    Tarkennuksena, oli blue1 lennot jotka luftwaffe operoi

    ts

    indiavester kirjoitti: (19.5.2010 10:13:46)
    Juuri matkalta palanneena raportoin että Lufthansa ei velota bägista ylimääräistä, jos tavaroiden kokonaispaino pysyy painorajoissa. Vaimon kanssa meillä oli 2 laukkua + 1 matkasuoja jossa molempien kevytbägit (yhteensä n. 20 mailaa). Kaikki yhteensä alle 40kg ja ei lisämaksuja. Sääntö on uusi luftwaffelle, kaikki virkailijat eivät sitä tienneet. Siispä muistetaan ryhtyä vaativiksi asiakkaiksi jos maksukuitteja esitellään…

    Mielenkiintoinen muutos, koska olen itseäni hauskuuttaen mutaman virkailijan tiskilä tentannut aiheesta. Antanut jopa luettavaksi omilta nettisivuiltaan printatun tekstin, jossa ei mitenkään erotella matkatavaroiden laatua, jos jäävät alle tuon 20 kg:n. Aina ovat laittaneet kuitenkin maksamaan.

    Eli sääntö on heidän sivuiltaan luettuna noin ollut kauan, mutta tulkinnat vaihdelleet, koska samaan aikaan kerrotaan bägimaksun olevan x euroa. Mielestäni tuo maksu on aina ollut lieventävä pykälä normaaleihin ylikiloihin nähden, joten hienoa jos nyt virkailijatkin sen ovat tietoonsa saaneet

    Vaikea sanoa ovatko kaikki virkailijat samaa mieltä, mutta nyt toukokuussa ainakin 1 helsingissä ja 1 edinburghissa toimivat asiakkaan eduksi. Mulla kyllä myös aiempaa kokemusta tuloksettomista hauskuutuskeskusteluista, niissä on tullut selväsksi miten väärässä sitä asiakas voikaan olla.

Esillä 25 viestiä, 26 - 50 (kaikkiaan 56)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #636294 kohteessaBlue1 veloittaa aina 20e/suunta bägin kuljettamisesta?

Etusivu Foorumit Matkailu Blue1 veloittaa aina 20e/suunta bägin kuljettamisesta?