Aihe: Birdie-pullo - Golfpiste.com

21.4.–28.4. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[7][4]
KilpailuaSuomalaista

Birdie-pullo

Etusivu Foorumit Yleistä Birdie-pullo

Esillä 14 viestiä, 1 - 14 (kaikkiaan 14)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Montako kertaa teille on tarjottu tänä vuonna birkku-huikat? Hämmästyin suuresti tällä viikolla, kun singelimies kaivoi bägistään taskumatin ja tarjosi kaikille huikat. Viisi-kuusi vuotta sitten se oli vielä aika yleistä, mutta esimerkiksi viime vuonna minulle ei tarjottu kertaakaan. Siksi yllätyin nyt tästä tempauksesta. Itse teen vuosittain n. 30 birkkua eikä tulisi mieleenkään tarjota huikkia. Kaveriporukka on asia erikseen ja loppuvaiheessa sitä on otettu jo par-tuloksellekin…..siinä vaiheessa on kyllä tiedossa lähellä mökki, rantasauna ja tietenkin huutotarina kierrosten kulusta : )

KL

Totta on, tapa on selvästi vähentynyt, en muista tältä kaudelta yhtään tarjoajaa enkä ole viime aikoina enää itsekään kantanut pulloa mukanani. Tosin eilen yksi peliryhmässäni jotakin kurkun kuvuudesta puhui birkun tehtyäni, olin itse asiassa aika yllättynyt.

Joskus ylläpidettiin sellasta, tietty epävirallista, tapaa, että singeleillä ei enää saa olla birkkupulloa. Ymmärrettävää kyllä, itselläni birkkukeskiarvo on yli yksi per kierros, eli joka kierroksella saisi olla korkkia ruuvaamassa. Jännetuppitulehduksen seuraksi saisi maksakirroosin! Toisaalta, voisihan siinä birkkupullossa olla vaikka tomaattimehua, kukas sitä käskee alkoholia tarjoamaan?

Ei ole tarjottu. Enkä ole itsekään tarjonnut, vaikka tänä kesänä olen jo onnistunut tekemään ennätykselliset neljä birkkua (hykertelee tyytyväisenä …).

Mutta väärinkäsitysten välttämiseksi: Ei minulla ole mitään tuollaisia mukavia tapoja vastaan. Jokaisella on oikeus tarjota, jos siltä tuntuu, ja jokaisella on sitten oikeus ottaa tai olla ottamatta. Jos peliseurassa on mukana alaikäisiä, kannattanee olla tarkkana.

Tänä vuonna kahdessa kaverikisassa on saanut nauttia muiden aikaansaannoksien kunniaksi. Ulkopuolisten kanssa pelatessa ei ole kukaan tarjonnut enkä minäkään ole tarjonnut kenellekään.

Itseasiasa tuntuu siltä, että tänä vuonna olen törmännyt birkkupulloihin enemmän kuin aikaisemmin (tässä vaiheessa 3 kertaa).

Itse en ole enää aikoihin moista kantanut. Vaimokkeelta kielsi oma äiti pullon käytön kun oli mukana kierroksella jossa vaimoke pukkasi 5 birkkua (ennätys 7). Tosin minähän se pääasiassa tuota auto kuitenkin ajan, joten voisihan tuo birkuistansa nauttia :).

KL

Vasurin vaimo onkin aika tekijä! Onko etunimi Riikka, Ursula tai kenties Minea….? Enpä ole koskaan nähnyt kenenkään tekevän 7:ää birkkua yhdellä kierroksella livenä, on se aika ilotulitusta!

Nimetön

Itse tein viime viikolla birkun ja ennen kun edes ehdin alkaa ryhmälle selitteleen ettei bägistä löydy kuin taskulämmin vesipullo, riuhtoi jo kovalla tohinalla ryhmässä pelannut vanhempi mies bägistään valtavan lekan konua. Kaikille siitä pikku siivu ja sitten taas mentiin eli vähän niin kuin tarjottu on.

Mä tarjosin viimeks nettopöröille Hillsaidin keikalla. Tosin vasta kotimatkalla. Ja väärälle joukkueelle. Mut väliäkö hällä – pääasja että huikat tulloo otettua.

Ajatusleikki:

Pirkku-pullo vs. puoliksi juotu Karhu-pullo terassilla?

– 4 tuntematonta tapaa golfkentällä, ja yksi tarjoaa kaikille huikan epämääräisestä, hieman jo suuaukostaan tummuneesta taskumatistaan.

– 4 tuntematonta tapaa terassilla saman pöydän ääressä, ja yksi heistä tarjoaa kaikille huikan puoliksi juodusta karhu-pullostaan?

Mitä eroa? Ei mitään. Ja silti KUKAAN ei ota terassilla huikkaa tuntemattoman mukista, vaan kas, golfkentällä se on ihan jees..

KL

Ja pöh! Suomalainen ottaa huikan toisen pullossta missä ja milloin vaan, jos tarjotaan! Terassilla toisten Karhu-pulloista ei juoda yksinomaan siksi, että kaikilla on yleensä omat pullot. Sen sijaan missä tahansa iloluontoisessa seurassa vappuna, jussina, jouluna ja niiden välillä suomalainen naukkaa kiilto silmissään vaikka taskulämmintä pontikkaa! Ja etenkin.

Vakavammin puhuen: joillakin onnekkailla on birkkupullonsa päällä tarkoitukseen soveltuvat pienet kupit, joista tarjota jaloa juomaa. Kuppeja voi olla jopa neljä kappaletta, yksi jokaiselle. Ja kentänhoitajalle pullon suusta!

Lisäksi toinen ajatusleikki: miksi monet arastelevat saman pullon suusta juomista, mutta ovat enemmän kuin halukkaita suutelemaan viehättäviksi kokemiaan vastakkaisen sukupuolen edustajia….?

..kyllä ruokaryyppy on aina paikallaan – vaikkei mitään söiskään..

Nimetön

Tuntuiskohan se birkkupullosta huikan ottaminen jotenkin turvallisemmalta ja hygienisemmältä, koska siellä on yleensä jotain vähän väkevämpää eli pöpöt ei viihdy siellä yhtä hyvin kuin kaljapullossa?

Itse teen noita birkkuja vielä niin harvoin, että on IHan kivakin ottaa ’pienet’ siitä pullosta. Mutta kohtuus tässäkin, alkaa toi erikoisuus katoamaan jos joka kierroksella vääntää birkkuja, sillä se saattaa mennä jo känin puolelle ja sehän ei ole tarkoitus – normaalikierroksella. On sitten asia erikseen ottaako kunnon naukut ekalle iigelilleen, joka vain vartoo tulemistaan :o)

Jos birkkuja tulee 1-4 /kierros ei juuri huvita leikkiä birkkupullon kanssa.

Se oli silloin alussa kun birkku oli jotakin harvinaista.

Sen sijaan voisi harkita pientä eagle-pulloa. Viime vuonna olisi ollut kolmesti käyttöä. Tänä vuonna ei ole vielä onni suosinut taikka putti pudonnut.

Lyhyillä par4:lla on kyllä muutama kerta eaglea putattu.

Esillä 14 viestiä, 1 - 14 (kaikkiaan 14)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #346782 kohteessaBirdie-pullo

Etusivu Foorumit Yleistä Birdie-pullo