-
JulkaisijaArtikkelit
-
Ballmarker kirjoitti: (26.1.2012 19:10:18)
[.ts:n ongelma näyttää olevan se, että hän ei pysty tekemään eroa matkatavan
Korjaus: tuo viimeinen sana pitää olla matkatavaran….
Ballmarker kirjoitti: (26.1.2012 19:10:18)
Ykä kirjoitti: (26.1.2012 18:01:08)
Sainkin kohta puhelun Portugalista, ’sorry, we cannot confirm’ ottaakaapa yhteys rahtiasioitamme hoitavaan firmaan xx, johon antoi numeron. Kun oli jo ilta, laitoin firmaan mailin. Aamulla oli vastaus tullut: on sen verran paperisotaa ja vakuutuksia etc. täytyy hoitaa huolintaliikkeen kanssa, jonne (siis itse valitsemaansa) olivat laittaneet kyselyni. Parin tunnin päästä tuli sieltäkin maili, jossa oli rahtitarjous: 800€ yhteen suuntaan kaksi bägiä, mistä kuitenkin vielä puuttui mahdollisesti haluttu vakuutus!Kuten alunperin postauksessani n:o 3 totesin, vaihtoehtona on lentorahti, sillä muulla keinolla bägiä ilman matkustajaa ei voi toimittaa perille. Näinhän asia siis on kuten ylläolevasta ilmenee.
ts:n ongelma näyttää olevan se, että hän ei pysty tekemään eroa matkatavan ja lentorahdin välillä. Oikea termi ei ole ollenkaan yhdentekevä, kuten Ykän saamasta vastauksestakin ilmenee. Lentorahdin hinta on 800€/suunta.
Oletko siis ts edelleenkin sitä mieltä, että matkatavaraa (siis MATKATAVARAA, EI RAHTIA) voi lähettää lentokoneessa ilman mukana seuraavaa matkustajaa (paitsi tietenkin jossain check-in:issä aikaisemmin kirjattua ja turvaketjussa pysynyttä matkatavaraa)?
Tämä on alusta lähtien ollut se kysymys.Ei, vaan alusta lähtien on ollut kysymys saako sen bägin hoidettua jotenkin muuten sinne Portugaliin, johon lentorahti on edelleen yksi (kallis) vaihtoehto. Lentorahdin saa ilman matkustajaa ja matkatavaran vaan matkustajan seurassa. Olette molemmat oikeassa, myöntäkää se ja jatketaan taas asialinjalla. Tuo egopullistelu, väkisin vääntäminen ja termir*nkkaus ei anna mitään lisää tälle ketjulle. Aikuiset miehet ja aina pitää saada se viimenen sana…
KL kirjoitti: (26.1.2012 18:35:38)
Kerropas minulle ts, kuka otti esille jälkeen jääneet matkatavarat. Siihen asti kaikki keskustelijat olivat sujuvasti keskustelleet etukäteen lähetettävistä tavaroista.Pahoittelen puutteellista viestiäni, luulin kaikkien järkevien ihmisten ymmärtävän edelleen tarkoittavani ketjussa siihen asti kyseessä olleita etukäteen lähetettäviä matkatavaroita. Ensimmäinen postauksesi vahvisti luuloni. sinun kannaltasi ikävä kyllä…
Taas on porukalla hauskaa kun KL kiemurtelee yrittäen jotenkin päästä irti tästä.
Sinä tyrmäsit ajatuksen, että lentoyhtiö toimittaisi nuo ’matkatavarat’ etukäteen perille ja nimenomaan matkatavaran ehdoin (ei lentorahdin hinnalla kuten Ballmarker tuossa hinnan kertoi) Ja vielä jatkat vääntämistä, vaikka jollain kokemus tuollaisesta järjestelystä on. Eli teoriapohjalta tyrmäät ajatuksen, josta jollain jo käytännön kokemusta on. Hassua, mutta ei epätavallista kohdaltasi.
Ja Ballmarker, minulla ei todellakaan ole ongelmaa erottaa noita kahta asiaa toisistaan. 24 vuotta maahantuontifirman pyörittämistä on jonkinlaisen käsityksen luonut sekä lentomatkustamisesta, että myös rahdituksesta, vaikka KL:n mukaan olenkin vain lentänyt bägien kanssa Espanjaan.
ts kirjoitti: (26.1.2012 19:42:00)
KL kirjoitti: (26.1.2012 18:35:38)
Kerropas minulle ts, kuka otti esille jälkeen jääneet matkatavarat. Siihen asti kaikki keskustelijat olivat sujuvasti keskustelleet etukäteen lähetettävistä tavaroista.Pahoittelen puutteellista viestiäni, luulin kaikkien järkevien ihmisten ymmärtävän edelleen tarkoittavani ketjussa siihen asti kyseessä olleita etukäteen lähetettäviä matkatavaroita. Ensimmäinen postauksesi vahvisti luuloni. sinun kannaltasi ikävä kyllä…
Taas on porukalla hauskaa kun KL kiemurtelee yrittäen jotenkin päästä irti tästä.
Sinä tyrmäsit ajatuksen, että lentoyhtiö toimittaisi nuo ’matkatavarat’ etukäteen perille ja nimenomaan matkatavaran ehdoin (ei lentorahdin hinnalla kuten Ballmarker tuossa hinnan kertoi)
Ennen kuin jatkat panetteluasi, niin voisitko lainata jotakin sellaista postaamaani viestiä, jossa ’ tyrmäsin ajatuksen, että lentoyhtiö toimittaisi nuo ’matkatavarat’ (lainausmerkit sinun laittamanasi, kun et ymmärtänyt mikä lentoliikenteessä on MATKATAVARA) etukäteen perille ja nimenomaan matkatavaran ehdoin’ ? Sen jälkeen voisit kertoa mikä lentoyhtiö kuljettaa matkustajan haluamat tavarat etukäteen kohteeseen veloituksetta tai normaalisti matkustajan mukana kulkevan MATKATAVARAN hinnalla. Voit vaikka etsiä netistä, se sinulta ainakin sujuu, kun tieto on hakusessa.
Maahantuontifirmoja on monenlaisia. Omasi ei näköjään ole kyennyt erottamaan käsitteitä matkatavara ja rahti, mikä 24 vuoden toiminnalla on TODELLA heikko esitys. Toisaalta, huonollakin johtamisella moni yritys onnistuu hankkimaan työntekijöille palkkansa.
Onko sinulla jotakin rakentavaa annettavaa tähän keskusteluun, vai joko menet sinne foran puolelle, jossa kaikki käyttäytyvät kuten kuuluu? Tällä palstalla se ei näköjään sinulta mitenkään onnistu.
KL kirjoitti: (26.1.2012 20:09:49)
ts kirjoitti: (26.1.2012 19:42:00)
KL kirjoitti: (26.1.2012 18:35:38)
Kerropas minulle ts, kuka otti esille jälkeen jääneet matkatavarat. Siihen asti kaikki keskustelijat olivat sujuvasti keskustelleet etukäteen lähetettävistä tavaroista.Pahoittelen puutteellista viestiäni, luulin kaikkien järkevien ihmisten ymmärtävän edelleen tarkoittavani ketjussa siihen asti kyseessä olleita etukäteen lähetettäviä matkatavaroita. Ensimmäinen postauksesi vahvisti luuloni. sinun kannaltasi ikävä kyllä…
Taas on porukalla hauskaa kun KL kiemurtelee yrittäen jotenkin päästä irti tästä.
Sinä tyrmäsit ajatuksen, että lentoyhtiö toimittaisi nuo ’matkatavarat’ etukäteen perille ja nimenomaan matkatavaran ehdoin (ei lentorahdin hinnalla kuten Ballmarker tuossa hinnan kertoi)
Ennen kuin jatkat panetteluasi, niin voisitko lainata jotakin sellaista postaamaani viestiä, jossa ’ tyrmäsin ajatuksen, että lentoyhtiö toimittaisi nuo ’matkatavarat’ (lainausmerkit sinun laittamanasi, kun et ymmärtänyt mikä lentoliikenteessä on MATKATAVARA) etukäteen perille ja nimenomaan matkatavaran ehdoin’ ? Sen jälkeen voisit kertoa mikä lentoyhtiö kuljettaa matkustajan haluamat tavarat etukäteen kohteeseen veloituksetta tai normaalisti matkustajan mukana kulkevan MATKATAVARAN hinnalla. Voit vaikka etsiä netistä, se sinulta ainakin sujuu, kun tieto on hakusessa.
Maahantuontifirmoja on monenlaisia. Omasi ei näköjään ole kyennyt erottamaan käsitteitä matkatavara ja rahti, mikä 24 vuoden toiminnalla on TODELLA heikko esitys. Toisaalta, huonollakin johtamisella moni yritys onnistuu hankkimaan työntekijöille palkkansa.
Onko sinulla jotakin rakentavaa annettavaa tähän keskusteluun, vai joko menet sinne foran puolelle, jossa kaikki käyttäytyvät kuten kuuluu? Tällä palstalla se ei näköjään sinulta mitenkään onnistu.
Ei onnistu ei, mutta ilmeisesti se ei johdu minusta. Kyllä se viestisi oli varsin selkeä ja samalla huti. Taas kerran
Ja edelleen, aivan varmasti tiedän matkatavaran ja rahdin eron. Rahtia kun voi lähettää vaikka kukaan ei missään vaiheessa matkustaisi mukana. Matkatavara vaatii matkustajan samaan kohteeseen. Siinä on vaan sellainen juttu, että tuo ehto täyttyy, vaikka eivät samassa koneessa kulkisikaan. Mahdoitkohan itse täsä pientä seikkaa tulla ajatelleeksi?
ts kirjoitti: (26.1.2012 20:27:19)
[Ja edelleen, aivan varmasti tiedän matkatavaran ja rahdin eron. Rahtia kun voi lähettää vaikka kukaan ei missään vaiheessa matkustaisi mukana. Matkatavara vaatii matkustajan samaan kohteeseen. Siinä on vaan sellainen juttu, että tuo ehto täyttyy, vaikka eivät samassa koneessa kulkisikaan. Mahdoitkohan itse täsä pientä seikkaa tulla ajatelleeksi?
Tuohan on ihan normaalia lentoyhtiötoimintaa.
Eräs lentoyhtiö mainostaa illaksi kotiin. Siitä puuttuu enää se tosiasia että ilman matkalaukkuja, kuten kiitettävän usein on päässyt käymään. No ei hätiä mitiä, Taxi tuo sen seuraavana tai pahimmillaan sitä seuraavana päivänä ihan tänne maalaiskylään ja kotiovelle asti. Taitaa olla aika kallis harrastus, mutta sentakia niillä onki kaikkein kalleimmat lipunhinnat.
Tietty se on kyllä poikkeuksetta laitettu sisään samaan aikaan kun itse ns maksava matkustajakin, siellä lähtöpäässä.
PS Tuskin kukaan arvaa mistä lentoyhtiöstä on kysen
ts kirjoitti: (26.1.2012 20:27:19)
Ja edelleen, aivan varmasti tiedän matkatavaran ja rahdin eron. Rahtia kun voi lähettää vaikka kukaan ei missään vaiheessa matkustaisi mukana. Matkatavara vaatii matkustajan samaan kohteeseen. Siinä on vaan sellainen juttu, että tuo ehto täyttyy, vaikka eivät samassa koneessa kulkisikaan. Mahdoitkohan itse täsä pientä seikkaa tulla ajatelleeksi?
Kyllä minä ajattelin, vaikken sitä erikseen kirjoittanutkaan, koskapa siitä ei ollut edes kyse. Sinä olit ainoa, joka tulit asiaa ajatelleeksi, vaikkei sitä edes kysytty eikä sitä tietoa oltu lainkaan vaille.
Eiköhän tässä taas tullut päivän sättimiskiintiö puolin ja toisin täyteen. Yritetäänkös ensi kerralla semmoisella pehmeämmällä lähestymistavalla, mitäs sanot?
KL kirjoitti: (26.1.2012 20:52:10)
Eiköhän tässä taas tullut päivän sättimiskiintiö puolin ja toisin täyteen. Yritetäänkös ensi kerralla semmoisella pehmeämmällä lähestymistavalla, mitäs sanot?Älkää helvatassa isot miehet alkako mamoiila. Eikun täysillä vaa vilkku päällä metsään. Senjälkeen leuka pystyy ja urheesti kohti uusia vastoinkäymisiä.
KL kirjoitti: (26.1.2012 20:52:10)
ts kirjoitti: (26.1.2012 20:27:19)
Ja edelleen, aivan varmasti tiedän matkatavaran ja rahdin eron. Rahtia kun voi lähettää vaikka kukaan ei missään vaiheessa matkustaisi mukana. Matkatavara vaatii matkustajan samaan kohteeseen. Siinä on vaan sellainen juttu, että tuo ehto täyttyy, vaikka eivät samassa koneessa kulkisikaan. Mahdoitkohan itse täsä pientä seikkaa tulla ajatelleeksi?
Kyllä minä ajattelin, vaikken sitä erikseen kirjoittanutkaan, koskapa siitä ei ollut edes kyse. Sinä olit ainoa, joka tulit asiaa ajatelleeksi, vaikkei sitä edes kysytty eikä sitä tietoa oltu lainkaan vaille.
Eiköhän tässä taas tullut päivän sättimiskiintiö puolin ja toisin täyteen. Yritetäänkös ensi kerralla semmoisella pehmeämmällä lähestymistavalla, mitäs sanot?
Vaan kun juuri siitä tässä ytimeltään on kyse. Pystyykö lentoyhtiö toimittamaan matkalaisen matkatavarat jollain tavalla perille ajallaan, kun siinä koneessa jossa matkustaja itse istuu ei niille ole tilaa. Tämä on koko homman ydin, koska matkustaja ja tavarat ovat menossa samaan paikkaan ja siksi ne ovat hänen matkatavaroitaan, joita hän tarvitsee matkalla mukana. Onhan se aivan hanurista, jos asia onnistuu aina vaan jälkikäteen, vaikka turvallisuuden kannalta tilanne on täysin sama.
Eli mitenkähän se nyt sitten lopulta olikaan sen rahdin ja matkatavaran eron ymmärtämisen kannalta?
jos kukaan niin taas tama kerran kaks flygaava j,,,,i 24 vuotta kioskia pitany ja harman ykkosroffa sori (pga),taitaa olla ikaa jo lahemmas sataa vuotta jos laskee kokemukset ja ainoan oikean tietamyksen golfissa ja duuneissa mita on tehnyt ja viela kayny intinkin,saiks silloin kaikki menna inttiin,eiks tama melkein seuraava pressakin ollu sivari.
sa kun vastaat vain holmoinpiin juttuihin niin vastaa edes kerran omiis kun ne on yhta holmoja ku mun mut ma hiffaan sen itsekkin ja tama on vain sua ja pelkastaan sua varten
nyt tarjoon sulle paremman tarjouksen,ole kuukausi veke taalta niin ma olen kuusi
kl moi,kylla kait me kestetaan yhta kun se joutuu kestaan meita muutamia
jos ma toisin amparin brandya tullessani ja niita brenkkuja ei maksa fatta eika se ts;n mainitsema tyokkari ja mentais kevaalla hyvinkaalle rofessorin kursseille muutamaks paivaks jos saadaan se harveli vuokralle pesalta ja roffa ois jo snadisti jurrissa,ei tieda vaikka olis kuin kliffa kundi kun sais kerran ottaa snadisti
golfinn,ei sielta jenkeista ole loytyny duunia kaverille,ai niin se vissiin pyyhittiin veke taalta antaa menna tamakints kirjoitti: (26.1.2012 21:05:04)
Vaan kun juuri siitä tässä ytimeltään on kyse. Pystyykö lentoyhtiö toimittamaan matkalaisen matkatavarat jollain tavalla perille ajallaan, kun siinä koneessa jossa matkustaja itse istuu ei niille ole tilaa. Tämä on koko homman ydin, koska matkustaja ja tavarat ovat menossa samaan paikkaan ja siksi ne ovat hänen matkatavaroitaan, joita hän tarvitsee matkalla mukana. Onhan se aivan hanurista, jos asia onnistuu aina vaan jälkikäteen, vaikka turvallisuuden kannalta tilanne on täysin sama.Eli mitenkähän se nyt sitten lopulta olikaan sen rahdin ja matkatavaran eron ymmärtämisen kannalta?
IATAn (ja muutaman muunkin lentotoimintaan vaikuttavan organisaation) turvallisuusajattelun taustalla on se, että matkustaja saa kirjata lennolle mukanaan matkatavaroita. Tavaran laadulle voimassaolevat säädökset kuitenkin asettavat tiettyjä rajoitteita, kuten esim. palavat nesteet, räjähdysaineet, hapettavat tai syövyttävät aineet, jne. Lisäksi matkustajan mukanaan kuljettamien tavaroiden tulee kulkea matkustajan mukana. Ei siis käy laatuun, että matkustaja pyytää lähettämään matkatavaransa etukäteen ja hän itse tulee myöhemmällä koneella. Tällainen toiminta olisi omiaan tukemaan terrorismia.
Siispä matkustajan tulee kulkea tavaroittensa kanssa käsi kädessä. Joskus käy kuitenkin niin, etteivät lennolle kirjautuneen matkustajan tavarat ehdi hänen mukaansa lennolle, jolloin ne toimitetaan jälkikäteen matkustajan määränpäähän. Tämä ei ole suurikaan turvallisuusriski, koska matkustajan on täysin mahdotonta etukäteen tietää milloin hänen matkatavaransa tulee myöhästymään hänen omalta lennoltaan. Sen sijaan vaikkapa pommin harkittu lähettäminen pari lentovuoroa etukäteen olisi varsin helppoa, jos se vain olisi sallittua. Toisaalta matkatavroiden poistaminen koneesta matkustajan yllättäin jäädessä pois ko. koneesta on myös asiakaspalvelua, tosin vain tuon yksittäisen asiakkaan osalta. Ne 254 muuta joutuvat pahimmillaan odottamaan tunnin tai vähän toista uutta slottia (= lähtöaikaväli). Lentoturvallisuus on tuossa kuitenkin aivan ykkösasiana eikä siitä tingitä, ei koskaan.
Rahtitavara ja matkatavara käyvät läpi erilaisen käsittelyn, mitä turvallisuuteen tulee. Tätä käsittelyä en tässä lähde sen enempää ruotimaan, mutta olennainen lähtökohta käsittelyiden erolla on turvallisuuden varmistaminen. Muitakin eroja toki on, joista yhtenä jo mainittuna on maksu. Korkeammalla maksulla on useitakin eri perusteita, jotka nekään eivät tähän asiaan suuremmin liity.
Summa summarum: esineistön lähettäminen johonkin määränpäähän etukäteen on mahdollista rahtina, muttei nk. mukana kulkevana matkatavarana.
veltto kirjoitti: (26.1.2012 21:40:24)
jos ma toisin amparin brandya tullessani ja niita brenkkuja ei maksa fatta eika se ts;n mainitsema tyokkari ja mentais kevaalla hyvinkaalle rofessorin kursseille muutamaks paivaks jos saadaan se harveli vuokralle pesalta ja roffa ois jo snadisti jurrissa,ei tieda vaikka olis kuin kliffa kundi kun sais kerran ottaa snadistiItse asiassa ts on oikeesti kliffa kundi, täällä palstalla sillä vaan välillä lipeää… ihan niin kuin joillakin muillakin … (*** katsoo peiliin***)
Tuo ämpäri brandya kiinnostaa, missä ja milloin????
Elämme markkinataloudessa. Peiliin 51% (ja olet edelläkävijä),
Ulla Heikkinen kirjoitti: (26.1.2012 23:42:00)
Elämme markkinataloudessa. Peiliin 51% (ja olet edelläkävijä),Mahtava kommentti, Ulla!
Jos johonkin tässä maailmassa voi luottaa, niin se olet sinä. Yhdestäkään viestistäsi en ole vielä saanut tolkkua, en tästäkään. Sadan prosentin sarja, sitä moni kadehtii.
Eipä kannata. Kalliiksi tulee. Mieluusti kuitenkin kulutuksen mukaan.
KL kirjoitti: (26.1.2012 23:25:00)
[
IATAn (ja muutaman muunkin lentotoimintaan vaikuttavan organisaation) turvallisuusajattelun taustalla on se, että matkustaja saa kirjata lennolle mukanaan matkatavaroita. Tavaran laadulle voimassaolevat säädökset kuitenkin asettavat tiettyjä rajoitteita, kuten esim. palavat nesteet, räjähdysaineet, hapettavat tai syövyttävät aineet, jne. Lisäksi matkustajan mukanaan kuljettamien tavaroiden tulee kulkea matkustajan mukana. Ei siis käy laatuun, että matkustaja pyytää lähettämään matkatavaransa etukäteen ja hän itse tulee myöhemmällä koneella. Tällainen toiminta olisi omiaan tukemaan terrorismia.Siispä matkustajan tulee kulkea tavaroittensa kanssa käsi kädessä. Joskus käy kuitenkin niin, etteivät lennolle kirjautuneen matkustajan tavarat ehdi hänen mukaansa lennolle, jolloin ne toimitetaan jälkikäteen matkustajan määränpäähän. Tämä ei ole suurikaan turvallisuusriski, koska matkustajan on täysin mahdotonta etukäteen tietää milloin hänen matkatavaransa tulee myöhästymään hänen omalta lennoltaan. Sen sijaan vaikkapa pommin harkittu lähettäminen pari lentovuoroa etukäteen olisi varsin helppoa, jos se vain olisi sallittua. Toisaalta matkatavroiden poistaminen koneesta matkustajan yllättäin jäädessä pois ko. koneesta on myös asiakaspalvelua, tosin vain tuon yksittäisen asiakkaan osalta. Ne 254 muuta joutuvat pahimmillaan odottamaan tunnin tai vähän toista uutta slottia (= lähtöaikaväli). Lentoturvallisuus on tuossa kuitenkin aivan ykkösasiana eikä siitä tingitä, ei koskaan.
Rahtitavara ja matkatavara käyvät läpi erilaisen käsittelyn, mitä turvallisuuteen tulee. Tätä käsittelyä en tässä lähde sen enempää ruotimaan, mutta olennainen lähtökohta käsittelyiden erolla on turvallisuuden varmistaminen. Muitakin eroja toki on, joista yhtenä jo mainittuna on maksu. Korkeammalla maksulla on useitakin eri perusteita, jotka nekään eivät tähän asiaan suuremmin liity.
Summa summarum: esineistön lähettäminen johonkin määränpäähän etukäteen on mahdollista rahtina, muttei nk. mukana kulkevana matkatavarana.
Hyvä KL, sähän rupeet oleen hiljalleen jäljillä. Nyt vaan pohtimaan, oliskos järjestely sittenkin alkuperäisen kysymyksen ja ehdotuksen mukaan mahdollinen ja miksi ja miten. Näin se homma etenee kun vähän laajentaa sitä näkökulmaa.
veltto kirjoitti: (26.1.2012 21:40:24)
j
jos ma toisin amparin brandya tullessani ja niita brenkkuja ei maksa fatta eika se ts;n mainitsema tyokkari ja mentais kevaalla hyvinkaalle rofessorin kursseille muutamaks paivaks jos saadaan se harveli vuokralle pesalta ja roffa ois jo snadisti jurrissa,ei tieda vaikka olis kuin kliffa kundi kun sais kerran ottaa snadisti
golfinn,ei sielta jenkeista ole loytyny duunia kaverille,ai niin se vissiin pyyhittiin veke taalta antaa menna tamakinSorry veltto, mutta tuo ei onnistu. Vaikka muuten olen varsin avoin kaikille opetettaville, niin sivistymättömät idiootit olen rajannut asiakaskunnan ulkopuolelle.
KL voi toki tulla, kun se on kuitenkin sivistyny 😉 Vitsi, vitsi… haittaaksse?
Finnwin kirjoitti: (25.1.2012 16:48:04) Viime vuoden huhtikuussa olin Lissabonissa golf-reissulla. Seuraavalle viikolle oli myös tulossa ryhmä pelaajia. Tuolle seuraavalle ryhmälle oli ilmoitettu, että bägit eivät mahdu matkustuspäivän lennolle ja pyysivät toimittamaan bägit aiemmin. Olin itse paikalla, kun bägit tulivat ryhmää edeltävänä päivänä Lissaboniin ja hotelliin. Eivätkä tulleet rahtina, vaan TAP:n ilmaisena bägi-kuljetuksena. Joten se siitä ’Mikään lentoyhtiö ei kuljeta’.
TapsaBB kirjoitti: (25.1.2012 5:45:32)
Ota nyt vaan TAPpiin yhteyttä ja tiedustele asiaa.. Omakohtainen kokemus samanlaisesta casesta Austrianin kanssa toimi pari vuotta sitten ihan ok, tosin noilla oli myös bagistä kuljetusmaksu kuten monilla muilla yhtiöillä. Jos ei sitten onnistu niin kysy muita vaihtoehtoja kuten rahtaus jne.Näitä ’minä tiedä’ heppuja ei kannata ekana kuunnella vaan ottaa oma järki käyttöön ja etsiä paras vaihtoehto, ml lentojen siirto.
Kumma touhua todella on. Tässä pari kaveria kertoo omia kokemuksiaan että tavarat on saatu perille vaikka eivät ole mahtuneet samaan koneeseen. Lisämaksua joko ei ole mennyt tai vain sen verran mitä matkatavarasta laskutetaan.
Sitten ts:n kanssa jaksetaan vääntää ettei tämä ole mahdollista tai ainakin se on IATAn sääntöjen vastaista tai ainakin sitten tavara ei ole mennyt MATKAtavarana vaan RAHTINA.
V___TUAKO SILLÄ ON VALIÄ JOS NE TAVARAT SAA MENEMÄÄN PERILLE KOHTUUKORVAUKSELLA. LOPETTAKAA ISOT MIEHET!!!
Jos vähääkään osaat lukea niin en ole antanut ymmärtää tietäväni asiasta yhtään mitään, vaan arvostellut sinun ainaista besserwisser asennettasi. Opi lukemaan postaus ja kirjoita vasta kun olet pyyhkinyt kuolan suupielestäsi. Eivät noi sinunkaan postaukset ole olleet kovin rakentavia monestikkaan.
KL kirjoitti: (25.1.2012 17:28:37)
Kyseessä ei ollut matkatavara, vaan erityisrahti. Kyllä Ballmarker on oikeassa, riskit kuljettaa MATKATAVARAA matkustajakoneessa ilman mukana seuraavaa matkustajaa ovat suuret. IATA:lla on tästä selkeät säännöt.Kuulostaa ihan turvatarkastusbusineksestä rahansa saavan tekstiltä. Kyllä ne matkatavarat lentävät usein eri lennoilla kuin itse matkustaja. Ongelma matkatarvaroiden osalta on lähinnä siinä että laukku olisi perillä ennen matkustajaa, ja laukun päätymisestä oikealle omistajalle ei ole takuita. Jos lentoyhtiö toimittaa matkatavarat etukäteen hotelliin, niin matkatavaroilla on vastaan ottaja -hotelli.
En ole koskaan ymmärtänyt mitä tekemistä sillä että laukku ja matkustaja ovat samassa koneessa on lentoturvallisuuden kanssa.
APu72 kirjoitti: (29.1.2012 9:47:19)
En ole koskaan ymmärtänyt mitä tekemistä sillä että laukku ja matkustaja ovat samassa koneessa on lentoturvallisuuden kanssa.
Vaikka taas päätin, että en tänne sensuurin kehtoon enää runoile, niin tuohon pitää pieni kommentti laittaa:
Tuo turvallisuusajatus perustuu siihen, että matkustaja voisi laittaa tuohon hieman kevyemmän ennakkotarkastuksen läpikäyvään matkatavaraan jotain esim räjähtävää ajastettuna ja sitten jäädäkin itse koneesta pois.
Eli ymmärtääkseen terroristia, pitää ajatella kuten hän: tavoitteena jonkun tietyn koneen vahingoittaminen ja vielä mieluiten ehkä itseään uhraamatta. Jos tuota säännöstöä ei olisi, homma menisi aivan liian helpoksi. Terroristin kannalta homma vesittyy jo siinä vaiheessa, kun hän ei enää tiedä missä koneessa hänen tavaransa ovat ja siksi ne voivat kulkea edellä tai perässä, kunhan tuo tieto aikataulusta ja koneista ei hänelle kulkeudu.
Tähän yksinkertaiseen ajatukseen perustuu säädös siitä, että jos matkustaja jää koneesta pois, myös hänen matkatavaransa poistetaan koneesta. Tuossa vuosi sitten kun yksi matkustaja virkailijan virheen vuoksi poistettiin koneesta, myös hänen istuimensa ja muutana siitä ympäriltä purettiin ja tarkastettiin kokonaan.
APu72 kirjoitti: (29.1.2012 9:47:19)
En ole koskaan ymmärtänyt mitä tekemistä sillä että laukku ja matkustaja ovat samassa koneessa on lentoturvallisuuden kanssa.
ainoastaan sellainen seikka:
jos jokin taho haluaa räjäyttää lentokeneen ilmassa, pyrkii hän usein itse olemaan jossain muualla, jos vain mahdollista:)
usein sitä että joku on kijannut kapsäkkinsä lennolle mutta ei itse olekkaan aikeissa matkustaa.. sitä pidetään aika vahvana indikaattorona siitä että joku kokeen tarpeelliseksi aiheuttaa pientä suuremman reijän ilmaa-aluksen runkoonvakavasti puhuttuna itse olen ollut (reitti)lenolla siten että koneelle tultaessa kaikki matkatavarat olivat rivissä koneen vieressä. jokainen on osoittanut omat laukkunsa, joka on vasta sen jälkeen valmisteltu koneen ruumaan siirtoa varten.
näitä kenttiä on ollut ainakin:Ben Gurionin kansainvälinen
Frankfurt am Mainne laukut joille ei löytynyt omistajaa, eivät päätyneet koneeseen.
toisaalta kyllä noilla lentoyhtiöillä on halutessaan oikeus kuljettaa matkatavaroita ilman matkustajaa eli ””Erillään kulkeva ruumaan menevä matkatavaraa” kuten virallinen termi kuuluu,
mutta sitä sitoo seuraavat yksiselitteiset säännökset :EUROOPAN PARLAMENTIN JA NEUVOSTON ASETUS
yhteisistä siviili-ilmailun turvaamista koskevista säännöistä: ()
5.3 Matkatavaroiden tunnistaminen1. Jokainen ruumaan meneviin matkatavaroihin kuuluva tavara on tunnistettava joko matkustajan mukana tai matkustajasta erillään kulkevaksi tavaraksi. Jos matkustaja on tehnyt lähtöselvityksen lennolle muttei olekaan itse ilma-aluksessa, hänelle kuuluvat ruumaan menevät matkatavarat on tunnistettava matkustajasta erillään kulkeviksi matkatavaroiksi.
2. Matkustajasta erillään kulkevia ruumaan meneviä matkatavaroita ei kuljeteta, paitsi jos ne ovat joutuneet erilleen matkustajasta riippumattomista syistä tai jos niille tehdään muita turvavalvontatoimenpiteitä
APu72 kirjoitti: (29.1.2012 9:47:19)
Kyllä ne matkatavarat lentävät usein eri lennoilla kuin itse matkustaja.silloin ne eivät ole matkatavaraa vaan rahtia
Jooseppi kirjoitti: (29.1.2012 10:53:19)
APu72 kirjoitti: (29.1.2012 9:47:19)
Kyllä ne matkatavarat lentävät usein eri lennoilla kuin itse matkustaja.silloin ne eivät ole matkatavaraa vaan rahtia
Tuota…
toisaalta kyllä noilla lentoyhtiöillä on halutessaan oikeus kuljettaa matkatavaroita ilman matkustajaa eli ””Erillään kulkeva ruumaan menevä matkatavaraa” kuten virallinen termi kuuluu,
Kuten jo aiemmin bittiavaruuteen kadonneissa totesin, saivartelu termeillä alkaa kun olennaisessa osassa on vedety huti.
Ne kaverit jotka lentokoneita pyrkii räjäyttämään / tuhoamaan ovat kyllä viime aikoina olleet itse mukana lennolla. Tätä turvatarkastus huuhaata pitää yllä 2 asiaa:
– Amerikkalaiset haluavat ihmisten muistavan 9/11 tapahtumat.
– Turvatarkastustoiminta on sen verran suuri business että sitä lobataan varmasti parhaillaan juniin ja busseihinkin. -
JulkaisijaArtikkelit