Aihe: Apuva käännökseen - Golfpiste.com

28.4.–5.5. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[8][5]
KilpailuaSuomalaista

Apuva käännökseen

Etusivu Foorumit Kilpagolf & harjoittelu Apuva käännökseen

Esillä 11 viestiä, 1 - 11 (kaikkiaan 11)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #173326 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Ei oikeen vielä auennut mulle toi lantion käyttö. Voisko joku yställiseti hahmottaa vähän tän tekstin sisältöö. Tuo vieraskielisen Golftekstin tulkitseminen on vähän niin ja näin. Jos ainakin noihin alleviivattuihin. The hips play a very important role in the golf swing. The problem is that most people do not understandt the correct motion that they must make. The correct move is NOT a simple turn of the hips from the top of the swing,as many would belive. In fact, the correct move is a slight lateral shift, or’bump’, and then a turn.If you look at players like Tiger Woods and Nick Faldo, you will see a perfect example of this. These guys don’t just turn their hips away from the top. Instead, their weight shifts laterally to the left side, which drops everything (arms and shoulders)into the slot. From there,they can just turn and fire through the ball as hard as they want. Most over the top slicers do just the opposite of what Tiger and Nick do.They turn, instead of shifting then turning. When they turn, their right arm and shoulder throw over the top of the plane. Here is a checklist for you to develop the correct hip movement. From the top, feel that you ’bump’ your hips laterally and slightly out to the right(out to right field). This will drop your arms into the inside slot, from where you can attack the ball. Once you achieve that nice inside position, you are home free! It’s now just a matter of turning your hips and firing through the ball aggressively. Keep in mind not to shift your upper body along with your hips. It’s simply a lower body shift.

#247266 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

buugi kirjoitti: (31.10.2006 14:40:04)
    In fact, the correct move is a slight lateral shift, or’bump’, and then a turn.

Oikea liike on lievä sivuttaissiirto tai ’tönäisy’ ja sen jälkeen kierto.

Keep in mind not to shift your upper body along with your hips. It’s simply a lower body shift.

Pidä mielessä että et siirrä yläkroppaa lantion mukana. Liike on yksinkertaisesti alavartalon siirtoa.

#247267 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Kiitoksia Januz avusta. Tota slottii mää en vielä tajuu. Mun mielestä mää oon slotissa jos mun lantion liike alkaa vetää käsii alas. Vai miten toi ketju kulkee,oon tainnu jäädä junasta jossain. Onko se isokin droppi toi slotti.

#247268 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

buugi kirjoitti: (31.10.2006 16:21:20)
    Kiitoksia Januz avusta. Tota slottii mää en vielä tajuu. Mun mielestä mää oon slotissa jos mun lantion liike alkaa vetää käsii alas. Vai miten toi ketju kulkee,oon tainnu jäädä junasta jossain. Onko se isokin droppi toi slotti.

Slotswingistä Jim McCleanin ajatuksia: http://www.golfdigest.com/instruction/index.ssf?/instruction/gd200609mcleanslotswing.html

#247269 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Juu kuvat kertoo hyvin mistä on kysymys. Ja tekstin oli lohdullista. If you start the downswing with your lower body,the club automatically falls into the slot. Meikäläisen Svingi on tainnu purkautua pahimmillaan ennemmän tuolta latvapäästä. Tarttee keskittyä talven aikana tohon alavartaloon.

Hei, eikö tuo Slot pitäisi käsittää paremminkin mailan asentona. Lainaus:

WHAT IS THE SLOT?
    Most good players swing the club on a similar downswing plane. I call it ’the slot,’ with the shaft about 45 degrees to the ground.

Mun mielestäni, jos vien mailaa siten, että tuo mailan slot asento löytyy backsvingissä ja downsvingissä, niin vartalo toimii siloin myös ’slotissa’.

Tuossakin tekstissähän puhutaan mailan planesta ja varren asennosta o)

Tietenkin bäkäri on laajempi kuin downsving.

Naik Miklaus kirjoitti: (1.11.2006 8:10:27)

Mun mielestäni, jos vien mailaa siten, että tuo mailan slot asento löytyy backsvingissä ja downsvingissä, niin vartalo toimii siloin myös ’slotissa’.

Jaa-a en ole kyllä kuullutkaan puhuttavan slotista vartalon yhteydessä…

januz kirjoitti: (1.11.2006 8:36:12)

Jaa, mitä tuossa vähän ylempänä Buugi kirjoitti olevansa slotissa:

’Kiitoksia Januz avusta. Tota slottii mää en vielä tajuu. Mun mielestä mää oon slotissa jos mun lantion liike alkaa vetää käsii alas. Vai miten toi ketju kulkee,oon tainnu jäädä junasta jossain. Onko se isokin droppi toi slotti’

Naik Miklaus kirjoitti: (1.11.2006 9:00:07)

januz kirjoitti: (1.11.2006 8:36:12)

Jaa, mitä tuossa vähän ylempänä Buugi kirjoitti olevansa slotissa:

’Kiitoksia Januz avusta. Tota slottii mää en vielä tajuu. Mun mielestä mää oon slotissa jos mun lantion liike alkaa vetää käsii alas. Vai miten toi ketju kulkee,oon tainnu jäädä junasta jossain. Onko se isokin droppi toi slotti’

Ja edelleen: Jaa-a en ole kyllä kuullutkaan puhuttavan slotista vartalon yhteydessä… =)

Juu mä tarkoitin että jos oon bäkärin yläasennossa ,niin siinä vaiheessa ,jos kaikki on menny hyvin, tuullan vaan alas.Eli tuo slotti on rakennettu jo bäkärin myötä.ja tuut vaan sen kan alas. Mutta toi on mulle vähän vieras ajatus, mennä eri planea ylös ja tulla toista alas.

buugi kirjoitti: (1.11.2006 9:48:19)
    Juu mä tarkoitin että jos oon bäkärin yläasennossa ,niin siinä vaiheessa ,jos kaikki on menny hyvin, tuullan vaan alas.Eli tuo slotti on rakennettu jo bäkärin myötä.ja tuut vaan sen kan alas. Mutta toi on mulle vähän vieras ajatus, mennä eri planea ylös ja tulla toista alas.

Ilmeisesti toimii kuitenkin monella huipulla, eli kannattaa huomioida. Muutaman kerran parempi kuin tehdä luuppi toiseen suuntaan (bäkäri sisälle ja dsw ulkoa) mikä aika usein on lopputulema jos itse lyöjä ’tuntee’ että mennään samaa rataa ylös kuin alas.

Ja vielä, slot tarkoittaa hahloa (ammunta/tähtäystermi), herra McLeanille se on synonyymi 45ast varren kulmalle dsw ja ei siis liity vartaloon suoranaisesti ollenkaan.

Esillä 11 viestiä, 1 - 11 (kaikkiaan 11)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #247273 kohteessaApuva käännökseen

Etusivu Foorumit Kilpagolf & harjoittelu Apuva käännökseen