-
JulkaisijaArtikkelit
-
Hyvä pointti! Ruuhkaisella tai täydellä kentällä tai lähes täyteen varatulla kentällä eli suomeksi suositulla kentällä on se etu että jos lähtöajan saa niin silloin aloittelevakin pääsee pelaamaan, ei tule muilla pelaajilla niin kiire ohitella kun kenttä jo täynnä, eikä tässä ketään pelotella , golfkenttää voi verrata liikenteeseen, säännöt pääkohtineen lähes kaikkien tiedossa mutta siitä huolimatta kaikki pelaajat eivät niitä noudata varsinkaan etiketin osalta ja aika moni golffari ajattelee vaim itseään!
CastorHades kirjoitti: (18.3.2014 19:23:15)
Alkuperäiseen viestiin:Itse painiskelin samanhenkisen ongelman kanssa kun muutin Kuninkaalan seudulle Vantaalle. Laskin ja mietin. Lopputulos oli se että 50 kierroksen määrällä oli halvempaa ottaa pelioikeus Peuramaalta, kuin esim. Talmasta. Sisältäen polttoaineet. Pelasin tosin 100 kierrosta, mutta kuitenkin. Matkoihin menee Peurikselle 35 min suuntaansa, ruuhkassa toki kauemmin. Talmaan oli muistaakseni kuitenkin ajoa 20-5 min. Ei paha ero.
Ei ole paha, ei. Sitten kun joutuu liikkumaan kentälle päin iltapäiväruuhkassa, niin tilanne muuttuu. Kuninkaalasta Talmaan 23 minuuttia, Peurikselle 50-60 minuuttia.
Tietenkin autossa istuessa mieltä lämmittää rahan säästyminen…
Itse asun samalla seudulla ja valintani on ollut Talma. Omassa prioriteetissa on ollut mahdollisuus pelata 9 reikää iltaisin, joten Talma 20 minuutin ajomatkalla ja neljällä klubilta alkavalla ysin lenkillä on hyvä vaihtoehto. Ainakin mulle Peuris 35+ minuutin ajomatkalla on tähän liian kaukana, eikä layoutkaan ysejä juuri mahdollista (kuten ei Masterissakaan, jossa voisin ehkä muuten pelata). Talman huono puoli on täällä puhuttu heikko kevätkunto sekä pääosin keskinkertaiset griinit ympäri vuoden. Saa nähdä, saako uusi kenttämestari parannusta aikaan.
Mulle pelioikeuden hinta on sivuseikka, mutta pelkät bensat Peuramaalle maksaa omalla matikalla aika tarkkaan pelioikeuksien eron verran.
’Ei ole paha, ei. Sitten kun joutuu liikkumaan kentälle päin iltapäiväruuhkassa, niin tilanne muuttuu. Kuninkaalasta Talmaan 23 minuuttia, Peurikselle 50-60 minuuttia.
Tietenkin autossa istuessa mieltä lämmittää rahan säästyminen…’
Voihan sen noin ajatella, mutta kyllä se ruuhka vaikuttaa myös Talmaan menemiseen. Yleensä jos pelaan iltapäivällä niin harvoin lähden kotoa, vaan töistä, jolloin on ihan sama mihin on menossa niin ruuhkaa on joka suuntaan.
Kentän valintaan vaikutti toki hinta, ja se että loppukädessä Talma ja Peuris oli melko samanhintaisia, niin valinnan teki se kumpi kenttä miellyttää enemmän. Peuramaa on tällä hetkellä kokonaisuutena itselle miellyttävin kaikista kentistä Suomessa.
lexxa kirjoitti: (18.3.2014 2:09:34)
lexxa kirjoitti: (15.3.2014 23:10:48)
Hyvää alkavaa kevättä hyvät golfveljet ja -sisaret.Minulla on tällaisena kohtailaisen kokemattomana golfarinalkuna vaikeuksia ensimmäisen vuokrapelioikeuteni valinnan kanssa, johon nyt pyydän ja toivon teiltä apua, mielipiteitä ja syitä.
Olen kyennyt näin alustavasti rajaamaan vaihtoehtoni seuraaviin satunnaisessa järjestyksessä oleviin kenttiin:
Peuramaa
Pickala
Suur-Helsinki
Kytäjä
Keimola
TalmaNäistä kentistä minulla on vähäistä kokemusta ainoastaan Kytäjästä. Valintaan ja päätökseen vaikuttavia tekijöitä ovat mm. tietenkin hinta, harjoittelumahdollisuudet, etäisyys (Suutarila), kenttävalikoima sekä kenttien laatu ja kunto, muut tekijät.
Olen ylen kiitollinen valintaa helpottavista mielipiteistänne ja ohjeistanne. Minkälaiseen järjestykseen sinä laittaisit yllä olevat kentät?
Sydämmellinen kiitos näin etukäteen.
Olen suurella innolla ja mielenkiinnolla lukenut ajatuksianne kentän valinnasta, en kuitenkaan välttämättä kovin paljon valistuneempana tai viisaampana
Yhdessä vaakakupissa painaa pelattavien kenttien määrä ja harjoittelumahdollisuudet, toisessa kustannukset ja etäisyys kotoa.
Läheltä löytyy 2 x18 reiän kentät Talma, Keimola ja Suur-Hesa (suht edullinen) hintaluokassa 600-950 €, hiukan kauempaa Peuramaa (suht edullinen), Pickala (3 x 18) ja Kytäjä (2 x 18 + rajattomat rangepallot) 600-900 €.
Minua ei kentän vaikeus kammota, kenties päinvastoin, se kasvatta luonnetta, kärsivällisyyttä ja tarkkuutta. Lähden tietenkin aina pelaamaan kenttäennätystä tavoitellen
oli se sitten kuinka epätodennäköistä tahansa. Miksi tyytyä väheäisempään ajatukseen. Olen luultavasti myös keskiverto golffaria ahkerampi rangen kuluttaja, tai olen ainakin ollut tähän asti, jonka vuoksi Kytäjän pelioikeuteen kuuluvat rajattomat rangepallot houkattaa. Myös Pickalan kolme kenttää sekottaa pakkaa.
Suurin valinnanvaikeuttaja on kokemattomuuteni kyseisistä kentistä (kenttien kunto, ruuhkaisuus, viihytyvyys), ainoana poikkeuksena Kytäjä.
Fundeeraaminen jatkuu….
Kiitos kaikille mielipiteistänne ja neuvoistanne. Palattuani kotiin ulkomaantyömatkaltani n. viikon kuluttua yritän yhdistää kommenttinne ja omat ajatukseni jonkinlaiseksi päätökseksi
Hyvää kevättä kaikille.
-
JulkaisijaArtikkelit