Aihe: Apuva, golfvuokrapelioikeuden valinnan vaikeus :( - Golfpiste.com

3.6.–10.6. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[13][22]
KilpailuaSuomalaista

Apuva, golfvuokrapelioikeuden valinnan vaikeus :(

Etusivu Foorumit Yleistä Apuva, golfvuokrapelioikeuden valinnan vaikeus :(

Esillä 25 viestiä, 26 - 50 (kaikkiaan 55)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Kannattaa ihan oikeasti miettiä tuota kenttien ruuhkaisuutta ja kokemuksesta voin sanoa että Kytäjällä tilanne on aika huono. KyG on ollut jo useamman vuoden mun kotiseura, mutta esim. viime kaudella taisin pelata siellä alle viisi kierrosta. Ja suurin syys tuohon sangen valitettavaan tilaan (kentäthän ovat ihan huippua) on se, että Kytäjä on OIKEASTI RUUHKAINEN! Ja syy ruuhkiin ei suinkaan ole suuret pelaajamäärät vaan aivan tolkuton yritystapahtumien myynti, etenkin SE -kentälle. Jos aloittajalla on tunnukset golfboxiin niin kannattaa kirjautua sisään ja hieman tutkia vaikka viime kesän varaustilanteita; huomaa aika nopeasti että se tummanvihreä ’esto’ on melkoisen hallitseva väri kalenterissa. Tämä(kin) kannattaa huomioida valintaa tehdessään.

    J-P Salakari

    PS. En ainakaan huomannut että ketjussa olisi mainittu St Laurence Lohjalla? Ajallisesti samassa matkassa kuin Pickala, ei niin ruuhkainen, kaksi kivaa kenttää, ei tietääkseni mitään varsinaista vikaa… Kannattaa ehkä tuumia.

    lexxa kirjoitti: (18.3.2014 2:09:34)
    Olen suurella innolla ja mielenkiinnolla lukenut ajatuksianne kentän valinnasta, en kuitenkaan välttämättä kovin paljon valistuneempana tai viisaampana 😉 Yhdessä vaakakupissa painaa pelattavien kenttien määrä ja harjoittelumahdollisuudet, toisessa kustannukset ja etäisyys kotoa.

    Läheltä löytyy 2 x18 reiän kentät Talma, Keimola ja Suur-Hesa (suht edullinen) hintaluokassa 600-950 €, hiukan kauempaa Peuramaa (suht edullinen), Pickala (3 x 18) ja Kytäjä (2 x 18 + rajattomat rangepallot) 600-900 €.

    Minua ei kentän vaikeus kammota, kenties päinvastoin, se kasvatta luonnetta, kärsivällisyyttä ja tarkkuutta. Lähden tietenkin aina pelaamaan kenttäennätystä tavoitellen 🙂 oli se sitten kuinka epätodennäköistä tahansa. Miksi tyytyä väheäisempään ajatukseen. Olen luultavasti myös keskiverto golffaria ahkerampi rangen kuluttaja, tai olen ainakin ollut tähän asti, jonka vuoksi Kytäjän pelioikeuteen kuuluvat rajattomat rangepallot houkattaa. Myös Pickalan kolme kenttää sekottaa pakkaa.

    Suurin valinnanvaikeuttaja on kokemattomuuteni kyseisistä kentistä (kenttien kunto, ruuhkaisuus, viihytyvyys), ainoana poikkeuksena Kytäjä.

    Fundeeraaminen jatkuu…. 🙂

    Jos haluaa käyttää niitä harjoitusalueita ja pelata iltakierroksia säännöllisesti niin etäisyys sekä työpaikalta (jos käy töissä) ja kotoa ovat merkitseviä. Itse ainakin koen että tulee käytyä useammin kentällä kun matka kestää 15 min kuin jos se kestäisi 45min. Sen matkoissa säästetyn tunnin voi käyttää vaikka harjoitteluun.

    Kytäjän veroisia hajoitusalueita ja griinejä ei taida löytä muualta. Peuramaan Porkkalan griinit ovat ruoholtaan ehkä lähimpänä. Pickalan Forestin griineistä olen myös tykännyt. Keimolaa ja Talmaa en ole pelannut viime vuosina.

    Pickala taitaa olla ajalliseti vaan kauempana kuin Kytäjä Suutarilasta katsottuna ja tuskin vaihtaisin Kytäjää Pickalaan siinä tilanteessa. Peuramaa on 5-10 min lähempänä, mutta sekään ei olisi minulle riittävästi. Itse tekisin valinnan Keimola ja Talman välillä jos etäisyys on suurin kriteeri, muuten mensin Kytäjälle.

    Jos kustannukset vaikuttavat päätöksentekoon, niin kannattaa muistaa että matkat kentälle ja takaisin ovat iso kuluerä (jos ei ole käytössä täysi autoetu). Jonkun satasen ero vuokrassa palaa äkkiä polttoaineisiin ja auton muihin kuluihin jos se halvempi kenttä on merkittävästi kauempana.

    J-PS kirjoitti: (18.3.2014 10:40:06)
    PS. En ainakaan huomannut että ketjussa olisi mainittu St Laurence Lohjalla? Ajallisesti samassa matkassa kuin Pickala, ei niin ruuhkainen, kaksi kivaa kenttää, ei tietääkseni mitään varsinaista vikaa… Kannattaa ehkä tuumia.

    Ja erittäin edullinen versus Pickala / Talma / Kytäjä. Näyttää olevan pari pelioikeutta pyynnillä 650 €. Jos sinne vaan jaksaa ajella, erinomainen vaihtoehto. Itse pelasin siellä neljä kautta, mutta Leppävaarasta 40 min, eli 1,5 h / kierros autossa alkoi vähän kyllästyttämään.

    Lohja on kyllä hieman ruuhkainen jos koittaa saada täyttä lähtöä, mutta parille pelaajalle tilaa löytyy kyllä yleensä mukavasti. Ja vaikka välillä on ruuhkaa, se ei tarkoita hitaita kierroksia. Kyllä siellä siihen liki neljään tuntiin ruuhkassakin yleensä pelaa. Tietysti se ei tarvitse kuin yhden etanan niin sen jälkeen kenttä sitten onkin jo tukossa, mutta aika kivasti siellä yleensä tavoiteajassa pelataan.

    Se mikä itse eniten Lohjalla ärsytti, niin useasti viikolla kun katsoi viikonlopun varauksia, kenttä oli täynnä, sitten kun meni kentälle se olikin puolityhjä ja omastakin lähdöstä oli useasti jäänyt pelaaja/pelaajat veke. Sitte sitä odoteltiin vajaassa ryhmässä neljä tuntia edellämenijöitä. Minä pidän tähän syynä vapaita aikoja jotka saa varata vain paikan päältä.Molemmilla kentillä on niitä kaksi tunnissa, eli yhteensä neljä / tunti. Jengi varailee viikolla pelejä ’varmuuden vuoksi’ ja sitten kun päästään paikan päälle alkaa kauhea kuhina kun vaihdetaan lähtöjä tai pahimmassa tapauksessa perutaan niitä puoli tuntia ennen lähtöä.

    Tämä toki ei perustu näkemääni kirjalliseen faktaan varauksista, niiden siirroista tai peruutuksista, ainoastaan vahvaan mutuun ja tyytyväisyyskyselyihin jossa samasta asiasta naristiin.

    Yritystapahtumia ja kisoja Lohjalla ei mielestäni ollut liikaa, joskin siitäkin tietysti on monia mielipiteitä. Joidenkin mielestä taas oli.

    Mikä on aloittajan ajankäytön mahdollisuudet ja tavoitteet kaudelle? Harjoitteletko kierroksilla vai rangella/lähipelialueella?

    Keimola olisi lähellä ja siellä kaksi kenttää. Matkassa säästäisi aikaa ja bensaa.

    Vaikka tuolla jo kiellettiin sotkemasta lisää, niin kerta kiellon päälle.

    Jos et ole ’hifistelijä’, niin Hiekkaharju myös vaihtoehto, jos harjoittelu on tärkeä. Jotkut ei pidä sitä edes golfkenttänä (9reikää), mutta 6 reiän harkkakenttä antaa mahdollisuuden vapaamuotoisempaan pelinomaiseen harjoitteluun, jos siis haluaa siihen panostaa. Matka+harkkakenttä olisi HH valtti.

    Yksi vaihtoehto on käydä lähellä MegaRangella, (jos rangepallot maksaisivat joka tapauksessa) ja painottaa kentän osalta ’laatua’ ja pelattavuutta.

    Hmm, ajankäyttösi prioriteetit ratkaisevat 😀 .

    J-PS kirjoitti: (18.3.2014 10:40:06)
    Kannattaa ihan oikeasti miettiä tuota kenttien ruuhkaisuutta ja kokemuksesta voin sanoa että Kytäjällä tilanne on aika huono. KyG on ollut jo useamman vuoden mun kotiseura, mutta esim. viime kaudella taisin pelata siellä alle viisi kierrosta. Ja suurin syys tuohon sangen valitettavaan tilaan (kentäthän ovat ihan huippua) on se, että Kytäjä on OIKEASTI RUUHKAINEN! Ja syy ruuhkiin ei suinkaan ole suuret pelaajamäärät vaan aivan tolkuton yritystapahtumien myynti, etenkin SE -kentälle.

    Tämä on totta, mutta onneksi ei ole pahemmin omaan pelaamiseeni Kytäjällä vaikuttanut. Viime vuonna tosin vain 25 kierrosta. Onneksi on kuitenkin kaksi kenttää jolloin toiselta löytyy yleensä aikoja. Osa noista varauksista on tietysti myös seuran omia kisoja, jolloin pääsee useimmiten myös pelaamaan, ei pelkästään yritystapahtumia.

    Minäkin sekoitan vielä:

    Ryhdy sitoutuneeksi golfariksi!

    Osta osake kentältä ,jolla on Kultakortti mahdollisuus. Esim. Nurmijärven osaketta, jossa vuosivastike jo maksettu (!), myydään 800e hintaan. 150 € lisää, niin pääset useille noista aiemmin mainituissa kentistä pelaamaan (esim. Hillside, Tuusula, Keimola, Luukki/Lakisto).

    KL

    Jake2 kirjoitti: (18.3.2014 11:11:49)
    Jos kustannukset vaikuttavat päätöksentekoon, niin kannattaa muistaa että matkat kentälle ja takaisin ovat iso kuluerä (jos ei ole käytössä täysi autoetu). Jonkun satasen ero vuokrassa palaa äkkiä polttoaineisiin ja auton muihin kuluihin jos se halvempi kenttä on merkittävästi kauempana.

    Ei autoetukaan ilmainen ole, jokaikinen kilometri lisää mittariin maksaa lisää rahaa edun haltijalle.

    Muutoin samaa mieltä.

    KL kirjoitti: (18.3.2014 12:41:35)

    Jake2 kirjoitti: (18.3.2014 11:11:49)
    Jos kustannukset vaikuttavat päätöksentekoon, niin kannattaa muistaa että matkat kentälle ja takaisin ovat iso kuluerä (jos ei ole käytössä täysi autoetu). Jonkun satasen ero vuokrassa palaa äkkiä polttoaineisiin ja auton muihin kuluihin jos se halvempi kenttä on merkittävästi kauempana.

    Ei autoetukaan ilmainen ole, jokaikinen kilometri lisää mittariin maksaa lisää rahaa edun haltijalle.

    Muutoin samaa mieltä.

    Ehkä paremminkin työnantajalle (edun myöntäjälle ja maksajalle), ei edunhaltijalle.

    KL

    Chip Greenside kirjoitti: (18.3.2014 12:53:09)

    KL kirjoitti: (18.3.2014 12:41:35)
    Ei autoetukaan ilmainen ole, jokaikinen kilometri lisää mittariin maksaa lisää rahaa edun haltijalle.

    Ehkä paremminkin työnantajalle (edun myöntäjälle ja maksajalle), ei edunhaltijalle.

    Tämä seuraava on verohallinnon sivuilta:

    Käyttökustannukset
    Auton käyttökustannukset on vahvistettu sekä kuukausikohtaisena arvona että yksityisajojen määrään perustuvana kilometrikohtaisena arvona.

    Autoedun kuukausikohtainen käyttökustannusten arvo on laskettu olettaen, että yksityisajoja on 1 500 km kuukaudessa, 18 000 km vuodessa. Jos yksityisajoa on jatkuvasti tätä vähemmän, palkansaaja pääsee edullisempaan verotusarvoon pitämällä ajopäiväkirjaa. Jos työnantaja ei halua tarkistaa ajopäiväkirjaa kuukausittain, voidaan menetellä myös niin, että työnantaja käyttää ennakkoperinnässä kuukausiarvoa ja palkansaaja ilmoittaa esitäytetyn veroilmoituksen lisätiedoissa ajetun kilometrimäärän ja vaatii verotuksessaan edun arvon alentamista. Hänen on säilytettävä ajopäiväkirja itsellään, se toimitetaan verohallinnolle vain pyydettäessä.

    Jos valitaan autoedun kilometriperusteinen laskentatapa, on huomattava, että valintaa on noudatettava systemaattisesti. Kuukausiarvo ei tässä tapauksessa ole katto. Jos esim. palkansaaja on kesälomamatkallaan ajanut yksityisajoja 3 000 km kuukaudessa, autoedun arvo lasketaan tämän kilometrimäärän mukaan. Myös työnantajan sosiaaliturvamaksu maksetaan näiden todellisten arvojen perusteella.

    Jokainen kilometri siis vaikuttaa autoedun verotusarvoon ja siten edunsaajan maksaman vuotuisen veron suuruuteen.

    KL kirjoitti: (18.3.2014 12:41:35)

    Jake2 kirjoitti: (18.3.2014 11:11:49)
    Jos kustannukset vaikuttavat päätöksentekoon, niin kannattaa muistaa että matkat kentälle ja takaisin ovat iso kuluerä (jos ei ole käytössä täysi autoetu). Jonkun satasen ero vuokrassa palaa äkkiä polttoaineisiin ja auton muihin kuluihin jos se halvempi kenttä on merkittävästi kauempana.

    Ei autoetukaan ilmainen ole, jokaikinen kilometri lisää mittariin maksaa lisää rahaa edun haltijalle.

    Mites ni? Ei minun vapaassa autoedussa ainakaan lisää. Jos ajaa alle 18 000 km vuodessa, se on ihan sama ajaako 80 km vai sen 18 000 km. Ylimenevästä osasta sitten kyllä, mutta 18 000 km saakka auton verotusarvon määrää ainoastaan auton hankintahinta.

    Henkka kirjoitti: (18.3.2014 13:07:46)

    KL kirjoitti: (18.3.2014 12:41:35)

    Jake2 kirjoitti: (18.3.2014 11:11:49)
    Jos kustannukset vaikuttavat päätöksentekoon, niin kannattaa muistaa että matkat kentälle ja takaisin ovat iso kuluerä (jos ei ole käytössä täysi autoetu). Jonkun satasen ero vuokrassa palaa äkkiä polttoaineisiin ja auton muihin kuluihin jos se halvempi kenttä on merkittävästi kauempana.

    Ei autoetukaan ilmainen ole, jokaikinen kilometri lisää mittariin maksaa lisää rahaa edun haltijalle.

    Mites ni? Ei minun vapaassa autoedussa ainakaan lisää. Jos ajaa alle 18 000 km vuodessa, se on ihan sama ajaako 80 km vai sen 18 000 km. Ylimenevästä osasta sitten kyllä, mutta 18 000 km saakka auton verotusarvon määrää ainoastaan auton hankintahinta.

    Jaa, olin vähän hidas…

    KL kirjoitti: (18.3.2014 13:06:58)

    Chip Greenside kirjoitti: (18.3.2014 12:53:09)

    KL kirjoitti: (18.3.2014 12:41:35)
    Ei autoetukaan ilmainen ole, jokaikinen kilometri lisää mittariin maksaa lisää rahaa edun haltijalle.

    Ehkä paremminkin työnantajalle (edun myöntäjälle ja maksajalle), ei edunhaltijalle.

    Tämä seuraava on verohallinnon sivuilta:

    Käyttökustannukset
    Auton käyttökustannukset on vahvistettu sekä kuukausikohtaisena arvona että yksityisajojen määrään perustuvana kilometrikohtaisena arvona.

    Autoedun kuukausikohtainen käyttökustannusten arvo on laskettu olettaen, että yksityisajoja on 1 500 km kuukaudessa, 18 000 km vuodessa. Jos yksityisajoa on jatkuvasti tätä vähemmän, palkansaaja pääsee edullisempaan verotusarvoon pitämällä ajopäiväkirjaa. Jos työnantaja ei halua tarkistaa ajopäiväkirjaa kuukausittain, voidaan menetellä myös niin, että työnantaja käyttää ennakkoperinnässä kuukausiarvoa ja palkansaaja ilmoittaa esitäytetyn veroilmoituksen lisätiedoissa ajetun kilometrimäärän ja vaatii verotuksessaan edun arvon alentamista. Hänen on säilytettävä ajopäiväkirja itsellään, se toimitetaan verohallinnolle vain pyydettäessä.

    Jos valitaan autoedun kilometriperusteinen laskentatapa, on huomattava, että valintaa on noudatettava systemaattisesti. Kuukausiarvo ei tässä tapauksessa ole katto. Jos esim. palkansaaja on kesälomamatkallaan ajanut yksityisajoja 3 000 km kuukaudessa, autoedun arvo lasketaan tämän kilometrimäärän mukaan. Myös työnantajan sosiaaliturvamaksu maksetaan näiden todellisten arvojen perusteella.

    Jokainen kilometri siis vaikuttaa autoedun verotusarvoon ja siten edunsaajan maksaman vuotuisen veron suuruuteen.

    Niin, jos valitaan kilometriperusteinen laskentatapa. Kun itselläni oli täysi autoetu, lisättiin verotettavaan ansioon joka kuukausi aivan sama euromäärä riippumatta ajamistani kilometreistä. Ajopäiväkirjan pitäminen ei ole kivaa ja vie edusta vaivattomuuden pois. Joskus olen joutunut ajopäiväkirjaakin pitämään ja laskuttamaan kilometrit. Paljon hankalmpi, mutta joskus edullisempi käytäntö, sillä kilometrikorvaus./.kulut-laskennassa jäi paljon kuluja enemmän käteen, jopa niin että auton pystyi erotuksella vaihtamaan uuteen parin vuoden välein ilman lisäpanostusta.

    KL

    Chip Greenside kirjoitti: (18.3.2014 13:19:15)

    Niin, jos valitaan kilometriperusteinen laskentatapa. Kun itselläni oli täysi autoetu, lisättiin verotettavaan ansioon joka kuukausi aivan sama euromäärä riippumatta ajamistani kilometreistä. Ajopäiväkirjan pitäminen ei ole kivaa ja vie edusta vaivattomuuden pois. Joskus olen joutunut ajopäiväkirjaakin pitämään ja laskuttamaan kilometrit. Paljon hankalmpi, mutta joskus edullisempi käytäntö, sillä kilometrikorvaus./.kulut-laskennassa jäi paljon kuluja enemmän käteen, jopa niin että auton pystyi erotuksella vaihtamaan uuteen parin vuoden välein ilman lisäpanostusta.

    Samalta sivustolta poimittua:

    Autoedun arvon korottaminen
    Autoedun arvoa voidaan korottaa palkansaajan verotusta toimitettaessa, jos on ilmeistä, että autolla vuoden aikana ajettujen yksityisajojen määrä ylittää 18 000 km. Tämä raja ylittyy 220 työpäivän mukaan laskettuna 41 kilometrin mittaisesta yhdensuuntaisesta kodin ja varsinaisen työpaikan välisestä matkasta. Myös kesämökkimatkat ovat yksityisajoa.

    KL

    KL kirjoitti: (18.3.2014 13:21:01)

    Chip Greenside kirjoitti: (18.3.2014 13:19:15)

    Niin, jos valitaan kilometriperusteinen laskentatapa. Kun itselläni oli täysi autoetu, lisättiin verotettavaan ansioon joka kuukausi aivan sama euromäärä riippumatta ajamistani kilometreistä. Ajopäiväkirjan pitäminen ei ole kivaa ja vie edusta vaivattomuuden pois. Joskus olen joutunut ajopäiväkirjaakin pitämään ja laskuttamaan kilometrit. Paljon hankalmpi, mutta joskus edullisempi käytäntö, sillä kilometrikorvaus./.kulut-laskennassa jäi paljon kuluja enemmän käteen, jopa niin että auton pystyi erotuksella vaihtamaan uuteen parin vuoden välein ilman lisäpanostusta.

    Samalta sivustolta poimittua:

    Autoedun arvon korottaminen
    Autoedun arvoa voidaan korottaa palkansaajan verotusta toimitettaessa, jos on ilmeistä, että autolla vuoden aikana ajettujen yksityisajojen määrä ylittää 18 000 km. Tämä raja ylittyy 220 työpäivän mukaan laskettuna 41 kilometrin mittaisesta yhdensuuntaisesta kodin ja varsinaisen työpaikan välisestä matkasta. Myös kesämökkimatkat ovat yksityisajoa.

    Lisätään tähän vielä hienon edit-toiminnon myötävaikutuksella, että eräs kolleegani takavuosina sai isot jälkiverot verottajan hoksattua, että hänen päivittäinen työmatkansa pituus oli 80 km. Siinä vaiheessa alkoi kuumeinen ajopäiväkirjan pitäminen…

    No valinta on aina vaikea mutta tässä vähän vinkkiä:

    Olen noissa mainitsemissasi kentillä kaikilla pelannut paljon

    Jos haluat laadukkaalla kentällä pelata niin tämä järjestys useampikenttäisellä seuralle

    Peuramaa
    Pickala
    kytäjä
    suur Helsinki


    keimola (ei niin hyvässä vedossa kentän kunto

    talma ( on ollut viimevuosina varsinkin keväisin huonossa kunnossa)

    Kannattaa katsoa myös Tuusula joka on ollut viime vuosina erittäin hyvässä kunnossa eikä pahan ruuhkainenkaan – mulla viime kesältä kokemusta ja aion olla myös tänä vuonna siellä

    Jos tarvitset opetusta niin ehdottoman ykkösenä ovat
    – tuusula
    – pickala
    – kytäjä

    Matka-aika ei ole vähäisin näistä joten sen mukaan kannattaa myös valintaa ohjata

    JOs haluat klubihenkeen panostaa niin tässä järjestystä

    -peuramaa
    -tuusula
    -suur helsinki

    -GM

    KL kirjoitti: (18.3.2014 13:22:41)Lisätään tähän vielä hienon edit-toiminnon myötävaikutuksella, että eräs kolleegani takavuosina sai isot jälkiverot verottajan hoksattua, että hänen päivittäinen työmatkansa pituus oli 80 km. Siinä vaiheessa alkoi kuumeinen ajopäiväkirjan pitäminen…

    Tämä on nyt karannut pahasti OT, mutta lisään kuitenkin että käytännössä verottaja on puuttunut kilometreihin jos asunnon ja työpaikan välisistä kilometreistä kertyy jo lähelle 18000km/v tai enemmän. Yksi täyttä ajopäiväkirjaa helpompi ja tietääkseni hyväksytty tapa on pitää kirjaa työajoista ja vähentää ne matkamittarin vuoden loppu – alku kilometreistä.

    lexxa kirjoitti: (18.3.2014 2:09:34)

    lexxa kirjoitti: (15.3.2014 23:10:48)
    Hyvää alkavaa kevättä hyvät golfveljet ja -sisaret.

    Minulla on tällaisena kohtailaisen kokemattomana golfarinalkuna vaikeuksia ensimmäisen vuokrapelioikeuteni valinnan kanssa, johon nyt pyydän ja toivon teiltä apua, mielipiteitä ja syitä.

    Olen kyennyt näin alustavasti rajaamaan vaihtoehtoni seuraaviin satunnaisessa järjestyksessä oleviin kenttiin:

    Peuramaa
    Pickala
    Suur-Helsinki
    Kytäjä
    Keimola
    Talma

    Näistä kentistä minulla on vähäistä kokemusta ainoastaan Kytäjästä. Valintaan ja päätökseen vaikuttavia tekijöitä ovat mm. tietenkin hinta, harjoittelumahdollisuudet, etäisyys (Suutarila), kenttävalikoima sekä kenttien laatu ja kunto, muut tekijät.

    Olen ylen kiitollinen valintaa helpottavista mielipiteistänne ja ohjeistanne. Minkälaiseen järjestykseen sinä laittaisit yllä olevat kentät?

    Sydämmellinen kiitos näin etukäteen.

    Olen suurella innolla ja mielenkiinnolla lukenut ajatuksianne kentän valinnasta, en kuitenkaan välttämättä kovin paljon valistuneempana tai viisaampana 😉 Yhdessä vaakakupissa painaa pelattavien kenttien määrä ja harjoittelumahdollisuudet, toisessa kustannukset ja etäisyys kotoa.

    Läheltä löytyy 2 x18 reiän kentät Talma, Keimola ja Suur-Hesa (suht edullinen) hintaluokassa 600-950 €, hiukan kauempaa Peuramaa (suht edullinen), Pickala (3 x 18) ja Kytäjä (2 x 18 + rajattomat rangepallot) 600-900 €.

    Minua ei kentän vaikeus kammota, kenties päinvastoin, se kasvatta luonnetta, kärsivällisyyttä ja tarkkuutta. Lähden tietenkin aina pelaamaan kenttäennätystä tavoitellen 🙂 oli se sitten kuinka epätodennäköistä tahansa. Miksi tyytyä väheäisempään ajatukseen. Olen luultavasti myös keskiverto golffaria ahkerampi rangen kuluttaja, tai olen ainakin ollut tähän asti, jonka vuoksi Kytäjän pelioikeuteen kuuluvat rajattomat rangepallot houkattaa. Myös Pickalan kolme kenttää sekottaa pakkaa.

    Suurin valinnanvaikeuttaja on kokemattomuuteni kyseisistä kentistä (kenttien kunto, ruuhkaisuus, viihytyvyys), ainoana poikkeuksena Kytäjä.

    Fundeeraaminen jatkuu…. 🙂

    Varmaan jokainen golfkenttä soveltuu ekan vuokrapelioikeuden valintaan, ja johän tässä ketjussa niitä kenttiä on ehdotettu

    J-PS kirjoitti kentän ruuhkaisuudesta, se on aika iso tekijä, jos arki-illan kierrokset venyy yli 5 tunnin, niin joillekin golffareille se on ongelma, joskus kierrosta ei ehdi edes pelata loppuun valoisaan aikaan, joten se kannattaa huomioida

    Toinen juttu jota en tässä ketjussa oikein nähnyt, on pelikavereiden löytyminen, golf on yksilöurheilua, jossa saman ryhmän pelikaverit toimii katsojina, tuomareina, merkkaajina jne,
    joillakin kentillä on vaikea päästä ryhmiin mukaan, joillakin kentillä caddiemaster täyttää ryhmät automaattisesti

    on kuitenkin huomattavasti hauskempaa pelata hyvässä porukassa, kuin että sitä porukkaa ei ole
    tarkoituksesi ei varmaan ole yksin pelata kuitenkaan

    TP Combo kirjoitti: (18.3.2014 15:09:31)
    J-PS kirjoitti kentän ruuhkaisuudesta, se on aika iso tekijä, jos arki-illan kierrokset venyy yli 5 tunnin, niin joillekin golffareille se on ongelma, joskus kierrosta ei ehdi edes pelata loppuun valoisaan aikaan, joten se kannattaa huomioida

    Kytäjällä harvemmin joutuu 5 tuntia onneksi pelaamaan. Kentät eivät siis välttämättä ole ruuhkaisia vaan varattuja, tämä on eri asia.

    Toinen juttu jota en tässä ketjussa oikein nähnyt, on pelikavereiden löytyminen, golf on yksilöurheilua, jossa saman ryhmän pelikaverit toimii katsojina, tuomareina, merkkaajina jne,
    joillakin kentillä on vaikea päästä ryhmiin mukaan, joillakin kentillä caddiemaster täyttää ryhmät automaattisesti

    on kuitenkin huomattavasti hauskempaa pelata hyvässä porukassa, kuin että sitä porukkaa ei ole
    tarkoituksesi ei varmaan ole yksin pelata kuitenkaan

    Minulla ei ole omaa peliporukkaa, eli siinä mielessä olen yksinpelaaja. Yksin pelaaminen on melko tylsää hommaa, olen sitäkin kokeillut. Annan kuitenkin aina mielelläni liittää itseni muihin peliporukoihin, kun siihen on mahdollisuus.

    Onko peliporukoiden ’laadussa’ tai saatavuudessa todellakin eroa eri kenttien välillä?

    Falcon kirjoitti: (18.3.2014 12:38:47)
    Minäkin sekoitan vielä:

    Ryhdy sitoutuneeksi golfariksi!

    Osta osake kentältä ,jolla on Kultakortti mahdollisuus. Esim. Nurmijärven osaketta, jossa vuosivastike jo maksettu (!), myydään 800e hintaan. 150 € lisää, niin pääset useille noista aiemmin mainituissa kentistä pelaamaan (esim. Hillside, Tuusula, Keimola, Luukki/Lakisto).

    Unohdit mainita ne (elinikäiset?) velvoitteet, jotka tuohon vaihtoehtoon on sisäänrakennettu.

    KL

    Jake2 kirjoitti: (18.3.2014 13:53:45)
    Yksi täyttä ajopäiväkirjaa helpompi ja tietääkseni hyväksytty tapa on pitää kirjaa työajoista ja vähentää ne matkamittarin vuoden loppu – alku kilometreistä.

    Noin minäkin aikanaan toimin ja säästin pitkän pennin, koska omat ajot jäivät selvästi alle tuon 18 tkm:n.

    lexxa kirjoitti: (18.3.2014 16:24:46)

    Toinen juttu jota en tässä ketjussa oikein nähnyt, on pelikavereiden löytyminen, golf on yksilöurheilua, jossa saman ryhmän pelikaverit toimii katsojina, tuomareina, merkkaajina jne,
    joillakin kentillä on vaikea päästä ryhmiin mukaan, joillakin kentillä caddiemaster täyttää ryhmät automaattisesti

    on kuitenkin huomattavasti hauskempaa pelata hyvässä porukassa, kuin että sitä porukkaa ei ole
    tarkoituksesi ei varmaan ole yksin pelata kuitenkaan

    Minulla ei ole omaa peliporukkaa, eli siinä mielessä olen yksinpelaaja. Yksin pelaaminen on melko tylsää hommaa, olen sitäkin kokeillut. Annan kuitenkin aina mielelläni liittää itseni muihin peliporukoihin, kun siihen on mahdollisuus.

    Onko peliporukoiden ’laadussa’ tai saatavuudessa todellakin eroa eri kenttien välillä?

    Enemmänkin, että kentillä on paljon vakioporukoita, ja koska ryhmään mahtuu vain 4 niin se täyttyy nopeasti,
    monet golffareista ovat vain tottuneet pelaamaan samojen pelaajien kanssa, eikä siinä mitään moitittavaa sinällään ole
    joillakin kentillä esiintyy myös sitä, että jos buukkaat ittes johonkin ryhmään, niin voi olla että ne lähteekin jo aikaisemmin, tai peruvat koko ajan
    mutta löytyy niitä pelikavereita varmaan muistakin pelaajista tai sitten ei…!

    ’SHG uudistettu ei enään kikkakenttä!’

    Kyllä sieltä niitä kikkaväyliä vielä löytyy, vaikkakin ei enää niin paljoa 🙂

    KL

    TP Combo kirjoitti: (18.3.2014 16:56:34)

    lexxa kirjoitti: (18.3.2014 16:24:46)
    Minulla ei ole omaa peliporukkaa, eli siinä mielessä olen yksinpelaaja. Yksin pelaaminen on melko tylsää hommaa, olen sitäkin kokeillut. Annan kuitenkin aina mielelläni liittää itseni muihin peliporukoihin, kun siihen on mahdollisuus.

    Onko peliporukoiden ’laadussa’ tai saatavuudessa todellakin eroa eri kenttien välillä?

    Enemmänkin, että kentillä on paljon vakioporukoita, ja koska ryhmään mahtuu vain 4 niin se täyttyy nopeasti,
    monet golffareista ovat vain tottuneet pelaamaan samojen pelaajien kanssa, eikä siinä mitään moitittavaa sinällään ole
    joillakin kentillä esiintyy myös sitä, että jos buukkaat ittes johonkin ryhmään, niin voi olla että ne lähteekin jo aikaisemmin, tai peruvat koko ajan
    mutta löytyy niitä pelikavereita varmaan muistakin pelaajista tai sitten ei…!

    Nyt mennään jo pelottelun puolelle 😉

    Jokaisella kentällä on sisäänlämpiäviä porukoita, joihin ei haluta muita. Näistä onkin parasta pysytellä erossa, koska pelikierros sellaisessa porukassa on kaikkea muuta kuin miellyttävä. Suurin osa ihmisistä kuitenkin on sosiaalisia ja pelaa porukassa kuin porukassa, aivan kentästä ja klubista riippumatta (tai no, pari poikkeusta täällä pk-seudulla valitettavasti tulee mieleen…).

    Peliseuran saaminen riippuukin enemmän siitä mihin vuorokaudenaikaan pelaa ja kuinka aikaisin peliaikansa varaa. Prime time -aikoina on joka tapauksessa tunkua, joten peliseuraa löytyy käytännössä aina. Itse olen vuosien varrella pelannut varsin paljon ex tempore -periaatteella ja perin harvoin on tiipaikka jäänyt tyhjäksi varattuani paikan johonkin ryhmään. Peruutuksia tietenkin sattuu jokaiselle ja joskus pariskunta on kadonnut horisonttiin tiiaamalla liian aikaisin kentän ollessa edessä tyhjä. Moinen käytös on omasta mielestäni pöyristyttävää, koska ryhmään on aina saattanut joku vielä ilmoittautua viime hetkellä. Jos elämä on siitä viidestä minuutista kiinni, jonka säästää karkaamalla kentälle ennen ilmoitettua lähtöaikaa, niin ehkä kannattaisi varata lähtöaika sovinnolla hieman aikaisemmaksi.

    Summa summarum: yksittäinen pelaaja löytää peliseuraa vähintään 98%:lla varmuudella.

    Alkuperäiseen viestiin:

    Itse painiskelin samanhenkisen ongelman kanssa kun muutin Kuninkaalan seudulle Vantaalle. Laskin ja mietin. Lopputulos oli se että 50 kierroksen määrällä oli halvempaa ottaa pelioikeus Peuramaalta, kuin esim. Talmasta. Sisältäen polttoaineet. Pelasin tosin 100 kierrosta, mutta kuitenkin. Matkoihin menee Peurikselle 35 min suuntaansa, ruuhkassa toki kauemmin. Talmaan oli muistaakseni kuitenkin ajoa 20-5 min. Ei paha ero. Peuramaalla on pari viimeistä vuotta kentät ollu ihan huippukunnossa, ja se mitä on Kytäjän SE:llä käyny pari kertaa niin kyllä siellä griinit jää kakkoseksi Porkkala-kenttään verattuna.

    Peuramaalla on hyvät harjoitusmahdollisuudet, ja meininkin yleisesti ottaen hyvä. Itsellä ei ole ollut kuin ehkä kaksi kertaa vaikeuksia mahtua pelaamaan. Toki jos perjantai illalla yrittää lauantaille varata niin saattaa olla haastavaa. Mutta sitä varten voi lähteä aamulähdöillä.

Esillä 25 viestiä, 26 - 50 (kaikkiaan 55)
Vastaa aiheeseen: Apuva, golfvuokrapelioikeuden valinnan vaikeus :(

Etusivu Foorumit Yleistä Apuva, golfvuokrapelioikeuden valinnan vaikeus :(