Aihe: Aplelin oma ketju - Golfpiste.com

28.4.–5.5. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[11][16]
KilpailuaSuomalaista

Aplelin oma ketju

Etusivu Foorumit Yleistä Aplelin oma ketju

Esillä 25 viestiä, 51 - 75 (kaikkiaan 244)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Kenellä ei ole tässä vähän ohjeita kuinka se golf kenttä tehdäänTäällä

Keksikää Apleli raukalle joku muu harrastus kun golf, tällä ’eristys-sellissä’ pakka ruveta withuttamaan.

Ja tuo oli lievä ilmaisu.

Koska vakavasti näyttä siltä että, jokainen tänne kirjoitteleva on jäänyt enemmän koukkuun näille foorumeille kun itse golfiin, kun on noita profiileita seurannut niin moni on ’roikkunut’ täällä, melkein koko golf uransa, näyttä siltä että golf on enemmänkin ’vittuilua’ toisille laji netissä ja näillä keskustelu palstoilla kun itse kentällä.

Riippuvuus täällä ’roikkumiseen’ on tullut tärkeämmäksi kun itse laji, monillekkin täällä oleville.

Monille näkyy olevan tärkeämpää tulla näille sivuille ensin ja juoda sitten aamu kahvit.

ts

Aplel kirjoitti: (27.6.2007 23:16:28)

Koska vakavasti näyttä siltä että, jokainen tänne kirjoitteleva on jäänyt enemmän koukkuun näille foorumeille kun itse golfiin, kun on noita profiileita seurannut niin moni on ’roikkunut’ täällä, melkein koko golf uransa, näyttä siltä että golf on enemmänkin ’vittuilua’ toisille laji netissä ja näillä keskustelu palstoilla kun itse kentällä.

Monille näkyy olevan tärkeämpää tulla näille sivuille ensin ja juoda sitten aamu kahvit.

Taatana kun pääsis täältä pois joskus ennen kuin normaalit ihmiset juo aamukahvinsa (huom yhdys sana)

Tämän Herran niin oletan täytyy olla Anjalankosken Nimismiehen (joka aikoinaan vaati minun ajokortini hyllyttämistä puoleksi vuodeksi mutta joutui sen antamaan oikeudessa takaisin)reinkarnaatio.
    Muuta selitystä en keksi …olen aseeton

ts kirjoitti: (28.6.2007 0:28:51)

Taatana kun pääsis täältä pois joskus ennen kuin normaalit ihmiset juo aamukahvinsa (huom yhdys sana)

ts

Toms kirjoitti: (28.6.2007 1:01:06)
    Tämän Herran niin oletan täytyy olla Anjalankosken Nimismiehen (joka aikoinaan vaati minun ajokortini hyllyttämistä puoleksi vuodeksi mutta joutui sen antamaan oikeudessa takaisin)reinkarnaatio.
    Muuta selitystä en keksi …olen aseeton

ts kirjoitti: (28.6.2007 0:28:51)

Öööhh.. siis kumman herran 🙂

Keksikää Apleli raukalle joku muu harrastus kun golf, tällä ’eristys-sellissä’ pakka ruveta withuttamaan.

Hii haa, lopettakaa jo, minä oon nauranu ihan kippurassa jo hyvän matkaa.
    Ja Apleli, teetkö romaania vai mitä, ja paljasta jo pikkuhiljaa mikä nimimerkki normaalisti olet. Et voi tosissas olla, vedätät vaan.

Riippuvuus täällä ’roikkumiseen’ on tullut tärkeämmäksi kun itse laji, monillekkin täällä oleville.

Monille näkyy olevan tärkeämpää tulla näille sivuille ensin ja juoda sitten aamukahvit.[/I]

(ts 28.6.2007 0:28:51) Kiitos tarkennuksesta, ja rasti plusruutuun suomenkielen oikoluvusta.

MUTTA vaikka ei olla välinepuolella, olisiko liikaa vaadittu jos joku viitsisi kertoa, Täytyykö puukolmosen lyöntipinnassa olevat ’viirut’ olla lyödessä suorassakulmassa maanpintaan nähden, itselläni mailanlavanpää on reilusti ilmassa vaikka varresta on pois 7sentin pätkä, kaikki lyönnit lähtee sillä helvetin moisella kierteellä oikealle, siis aina. Siis varren pituus suhteessa i3:seen siihen on eroa 10 senttiä! Kun tuota 3-puuta en ole missään tarvinut, on vaan lähinnä rangella kokeiltu.

Etukäteen kiittä hän.

Aplel kirjoitti: (28.6.2007 9:41:02)

Monille näkyy olevan tärkeämpää tulla näille sivuille ensin ja juoda sitten aamukahvit.[/I]

(ts 28.6.2007 0:28:51) Kiitos tarkennuksesta, ja rasti plusruutuun suomenkielen oikoluvusta.

MUTTA vaikka ei olla välinepuolella, olisiko liikaa vaadittu jos joku viitsisi kertoa, Täytyykö puukolmosen lyöntipinnassa olevat ’viirut’ olla lyödessä suorassakulmassa maanpintaan nähden, itselläni mailanlavanpää on reilusti ilmassa vaikka varresta on pois 7sentin pätkä, kaikki lyönnit lähtee sillä helvetin moisella kierteellä oikealle, siis aina. Siis varren pituus suhteessa i3:seen siihen on eroa 10 senttiä! Kun tuota 3-puuta en ole missään tarvinut, on vaan lähinnä rangella kokeiltu.

Etukäteen kiittä hän.

Ole hyvä vaan! Nyt tuo 3-puu on puolituumaa i3:stani pidempi,(tai ollut jo pitkän tovin) kunhan grippi kuivuu, kokeillaan minne sitten lentää. Poikani 3-puu joka on myös miesten maila reguvarrella, on i7:ni pituinen ja sillä kokeillen pallo lähti sinne minne halusin. Poikani lyö tuolla puulla 100+ metrisiä lyöntejä.

Tosissani tuota kysyin, ei vastattu ’ Ja kun mie olen hätähinen mies’, kerkesin jo sahata jos meni pilalle, onneksi kaupoista saa uusia.

goldencap kirjoitti: (27.6.2007 15:48:48)

Johtaja XXL kirjoitti: (27.6.2007 15:36:56)
    Olepa nyt Aplel tarkkana kun puhut suuruusluokista. Sinulla kun ei tunnu olevan mitään tajua siitä mitä jokin voi painaa. Esimerkiksi sadan tonnin kaivukonetta teillä päin ei ole ikinä nähtykään.

Juu, harvemmin nuita sadan tonnin painoisia kaivinkoneita kyllä näkyy kun T-72 panssarivaunukin painaa alle puolet tuosta, eli 44,5 tonnia.

Kaivukoneita teille niitä, oikeita
    Täällä

Aplel kirjoitti: (28.6.2007 10:52:57)

Ole hyvä vaan! Nyt tuo 3-puu on puolituumaa i3:stani pidempi,(tai ollut jo pitkän tovin) kunhan grippi kuivuu, kokeillaan minne sitten lentää. Poikani 3-puu joka on myös miesten maila reguvarrella, on i7:ni pituinen ja sillä kokeillen pallo lähti sinne minne halusin. Poikani lyö tuolla puulla 100+ metrisiä lyöntejä.

Tosissani tuota kysyin, ei vastattu ’ Ja kun mie olen hätähinen mies’, kerkesin jo sahata jos meni pilalle, onneksi kaupoista saa uusia.

Pidemmällä varrella lyöt slaissia, koska 99,9% todennäköisyydellä swingisi kulkee sisältä ulos. Mitä pidempi varsi, sitä enemmän virhe korostuu. Joten tarpeeksi lyhentämällä pallon saa tottakai pysymään pelissä. Pituuden kustannuksella tosin.

Ulkoa sisälle piti sanomani…

januz kirjoitti: (28.6.2007 11:54:42)

Pidemmällä varrella lyöt slaissia, koska 99,9% todennäköisyydellä swingisi kulkee sisältä ulos. Mitä pidempi varsi, sitä enemmän virhe korostuu. Joten tarpeeksi lyhentämällä pallon saa tottakai pysymään pelissä. Pituuden kustannuksella tosin.

Lyhyt varsi suhteessa lie-kulmaan muuttaa tietysti dynaamista lie-kulmaa, joka sekin vaikuttaa asiaan. Tosin ristiriitaa on siinä, että lapasi kärki on pystyssä/kanta maassa, ja silti lähtee oikealla. Liian monta tekijää. Kannattaisi pysytellä jokseenkin sellaisissa mitoissa, kun lie- ym. kulmiin nähden on tarkoitettu. Muistelen, että puhelit jotain mielekkään fittaamisen puolesta ja tärkeydestä. Tuo mitä harrastat on kaikkea muuta kuin sitä…

siis Aplelille puhelin, en januzille…

Aplel kirjoitti: (28.6.2007 9:41:02)
    Täytyykö puukolmosen lyöntipinnassa olevat ’viirut’ olla lyödessä suorassakulmassa maanpintaan nähden

Osumahetkellä tämä on erittäin suotavaa.
    Lapa ei tosin ole samassa asennossa osumahetkellä kuin missä se on palloa tähdätessä, tähän vaikuttavat sekä liikkeessä olevan lavan massa että lyöjän erilainen asento tähdätessä ja osumassa.
    Yleensä lavan kärki on tähdätessä jonkin verran ilmassa, kuitenkin mieluummin muutamia millejä kuin muutamia senttejä.

Liian pysty lie-kulma vahvistaa hookkia.

Nyt lyhyemmällä varrella tulos on ihan sama, pallot lähtee minne sattuu. Otin vertailuun i3:sen samanlaisella swingillä, pallo lähtee piikkisuoraan ja lyöminen on mielestäni tosi helppoa. Pystyn lyömään i3:sella väylältä, hiekasta, miltei miltä alustalta tahansa.

Toisille pitkätraudat kuuluu olevan vaikeita, itselleni ei. Kumpa näkisit ’ajurilyöntini’ paskoisit housuun, tai kuolisit nauruun. Se kiertää enemmän oikealle, mitä lentää pituutta. melkein kun bumerangi.

Kannatanee visiin minun nuo ’puut’ hylätä. Mutta siellä ’leikkikentälläkin’ (Lampila) kun bar5 avataan, draiveri pitäisi aloitukseen olla. Avaanko siis rautakolmosella,i2:ta ei ole ja monta metriä se sitten antaisi lisää.

Muuten draiverini varsi (regu) on helvetin ’lurju’, on kun kasteluletkua heiluttelisi.

Aplel kirjoitti: (28.6.2007 13:57:55)
    Toisille pitkätraudat kuuluu olevan vaikeita, itselleni ei. Kumpa näkisit ’ajurilyöntini’ paskoisit housuun, tai kuolisit nauruun. Se kiertää enemmän oikealle, mitä lentää pituutta. melkein kun bumerangi.

Kannatanee visiin minun nuo ’puut’ hylätä. Mutta siellä ’leikkikentälläkin’ (Lampila) kun bar5 avataan, draiveri pitäisi aloitukseen olla. Avaanko siis rautakolmosella,i2:ta ei ole ja monta metriä se sitten antaisi lisää.

Muuten draiverini varsi (regu) on helvetin ’lurju’, on kun kasteluletkua heiluttelisi.

Eikös ennemminkin puumailoilla kannattaisi opetella lyömään yhtä hyvin kuin wedegeillä?
    Eikä missään muuten sanota, että pitkä väylä pitäisi avata pisimmällä mailalla. Tuo Lampilan ykkösväylä on myös niin lyhyt, että pöröä pääsee puttaamaan, vaikka ei käyttäisi rauta seiskaa pidempää mailaa.

Aplel kirjoitti: (28.6.2007 13:57:55)

Nyt lyhyemmällä varrella tulos on ihan sama, pallot lähtee minne sattuu. Otin vertailuun i3:sen samanlaisella swingillä, pallo lähtee piikkisuoraan ja lyöminen on mielestäni tosi helppoa. Pystyn lyömään i3:sella väylältä, hiekasta, miltei miltä alustalta tahansa.

Ihan vaan Aplelilta halusin kysästä, et onks sulla joku viehtymys tohon termiin ’bar’ termin ’par’ sijasta…..liittyyks siihen joku uskomattoman hauska tarina tai jotain……..

Paksupekka kirjoitti: (28.6.2007 14:26:09)

Eikös ennemminkin puumailoilla kannattaisi opetella lyömään yhtä hyvin kuin wedegeillä?
    Eikä missään muuten sanota, että pitkä väylä pitäisi avata pisimmällä mailalla. Tuo Lampilan ykkösväylä on myös niin lyhyt, että pöröä pääsee puttaamaan, vaikka ei käyttäisi rauta seiskaa pidempää mailaa.

Kyllähän tuo kannataisi opetella, mutta kun (vieläkin) se GC puuttuu ja tuo

Tämä On ainoa, (no melkein) paikka missä voi kuokkia, ja sielä kun ei ole puita tarvinnut.

Onkos telkkarit Urheilukanavalla?.

Aplel kirjoitti: (28.6.2007 22:14:25)
    Onkos telkkarit Urheilukanavalla?.

Äskettäin oli kun sieltä tuli tractor pullingia.

Olepa nyt Aplel tarkkana kun puhut suuruusluokista. Sinulla kun ei tunnu olevan mitään tajua siitä mitä jokin voi painaa. Esimerkiksi sadan tonnin kaivukonetta teillä päin ei ole ikinä nähtykään.

Aplel kirjoitti: (27.6.2007 13:20:33)
    ’satatonnia’ painava kaivukone painaa 100 000kg (ei työpaino) ainakin meilläpäin.

Ensin sinulle: Johtaja XXL on varmaan sitten ITSE istunut 40tonnin pyöräkuormaajan joikkareissa, OLETKO?. Millainen oli paljon mahtui ’tavaraa’ kauhaan, irtosiko iso ’kami’ penkasta helpolla?.

Ja osallistunut tietenkin CAT rodeoon,,, saitko kaivukonella rautatangot telineestä toisee kuinka nopeaa, ja menikö pyöräkuormaajalla tynnyrilava keralla ’talliin’ noin esimerkkeinä?.

Ja pyöritellyt 30tonnin kaivukonetta?.

Minä olen. Jos olet kerran konekuski ja tiedät painot, kai silloi tiedät saatana paljon on kaivukoneen yleisimmin käitetty esiohjauspaine hydrauliikassa,( vaikka olisi sähköinen esiohjaus). KERRO HELVETISSÄ ÄLÄKÄ NÄRKI TIETOISUUTTANI.

JuKo kirjoitti: (27.6.2007 15:35:11)
    Kuutio kuivaa soraa painaa n 1,7 tonnia ja märkänä 2 tonnia.

MISTÄ helvetistä tuollaisen tiedon sait,onko sinulla maansiirto firma?.

Aplel kirjoitti: (28.6.2007 23:45:01)

Aplel kirjoitti: (27.6.2007 13:20:33)
    ’satatonnia’ painava kaivukone painaa 100 000kg (ei työpaino) ainakin meilläpäin.

Ensin sinulle: Johtaja XXL on varmaan sitten ITSE istunut 40tonnin pyöräkuormaajan joikkareissa, OLETKO?. Millainen oli paljon mahtui ’tavaraa’ kauhaan, irtosiko iso ’kami’ penkasta helpolla?.

Ja osallistunut tietenkin CAT rodeoon,,, saitko kaivukonella rautatangot telineestä toisee kuinka nopeaa, ja menikö pyöräkuormaajalla tynnyrilava keralla ’talliin’ noin esimerkkeinä?.

Ja pyöritellyt 30tonnin kaivukonetta?.

Minä olen. Jos olet kerran konekuski ja tiedät painot, kai silloi tiedät saatana paljon on kaivukoneen yleisimmin käitetty esiohjauspaine hydrauliikassa,( vaikka olisi sähköinen esiohjaus). KERRO HELVETISSÄ ÄLÄKÄ NÄRKI TIETOISUUTTANI.
    Unohtu nämä kuikuile tarkasti

Johtajan T-72

Aplel kirjoitti: (27.6.2007 16:08:01)

goldencap kirjoitti: (27.6.2007 15:48:48)

Juu, harvemmin nuita sadan tonnin painoisia kaivinkoneita kyllä näkyy kun T-72 panssarivaunukin painaa alle puolet tuosta, eli 44,5 tonnia.

Hitachi EX 600: Johtaja XXl kertoo sitte minulle paljonko tuollaisen ’työpaino’ on. Oletko edes EX 320:pistä koe kaivanut?.
    Ja tuolla T-72 vaunulla ei voi kaivaa.
    Hitachi EX 600: niin ja tuollanenkin on jo ’louhoskone’.

Toi Hitachin EX 600:en työpaino on niin mielenkiintoinen juttu, että mäkin haluaisin tietää onko se lähelläkään 100 tonnia? Aplel päästä meidät piinasta!

Aplel kirjoitti: (28.6.2007 23:51:12)

JuKo kirjoitti: (27.6.2007 15:35:11)
    Kuutio kuivaa soraa painaa n 1,7 tonnia ja märkänä 2 tonnia.

MISTÄ helvetistä tuollaisen tiedon sait,onko sinulla maansiirto firma?.

Veikkaisin, että tuon tiedon omaamiseen ei tarvita omaa maansiirtofirmaa. Muistaakseni kun tätä omaa pihaa on erilaisilla kiviaineksilla täytetty, niin peukalosääntönä kiviaineksen kuljetuksissa pidettiin 1:2, eli kuutio painaa 2 tonnia. Tuollainen laskutoimitus yleensä onnistuu vähän yksinkertaisemmaltakin kaverilta.

Esillä 25 viestiä, 51 - 75 (kaikkiaan 244)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #476973 kohteessaAplelin oma ketju

Etusivu Foorumit Yleistä Aplelin oma ketju