Aihe: Aloittelijan välineistä - Golfpiste.com

17.3.–24.3 - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[10][5]
KilpailuaSuomalaista

Aloittelijan välineistä

Etusivu Foorumit Välineet Aloittelijan välineistä

Esillä 13 viestiä, 26 - 38 (kaikkiaan 38)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • No niin, kun tämä nyt menee jälleen saivarteluksi niin sanotaan, että 5/6:sta väylälle. Pointtina lähinnä se, että ilman driveria jäisi usein seuraavalle lyönnille enemmän matkaa taitettavaksi joka tapauksessa.

Kyllä katuskottavuuden takia pitää draiveri bägistä löytyä, onhan se vähän noloa olla rangella ja suurin ja kaunein sieltä puuttuu. Mulla ei ole ikuna ollut ongelmia draiverin kanssa, ihan päinvastoin.:)

Rauski kirjoitti: (30.7.2009 15:52:25)
    Kyllä katuskottavuuden takia pitää draiveri bägistä löytyä, onhan se vähän noloa olla rangella ja suurin ja kaunein sieltä puuttuu. Mulla ei ole ikuna ollut ongelmia draiverin kanssa, ihan päinvastoin.:)

Samaa pätee meikäläisellä, draiverin kanssa ei ole ollut mitään ongelmia, kuten Rauskilla…tällä kaudella ollut vasta noin kymmenen erilaista draiveria bägissä, joista yksi on toiminut kunnolla, loput on onneksi menneet kaupaksi, vielä löytyy ylimääräisiä 2 stiffivartista, jotka eivät todellakaan toimi, kun lyön puufemmalla pidemmälle ja suorempaan!

nopeahopea kirjoitti: (30.7.2009 14:51:20)
    No niin, kun tämä nyt menee jälleen saivarteluksi niin sanotaan, että 5/6:sta väylälle. Pointtina lähinnä se, että ilman driveria jäisi usein seuraavalle lyönnille enemmän matkaa taitettavaksi joka tapauksessa.

Kyllä mä tiesin että palstalla on kova taso mut melkoisia benhoganeita on nää meidän aloittelijatkin! Nopeahopea pistää tuolla 5/6 = 83% väyläosumaprosentilla kirkkaasti turpaan European Tourin tarkinta draivaajaa Peter O’Malleyta jonka keskiarvo on 79,3% tältä kaudelta! Puhumattakaan saman tilaston toisessa päässä sijalla 203 (toiseksi viimeisenä tilastoituna) majailevasta Kakon Roopesta, jolla sama prosentti on 42.1%.

… eli vähän reality checkiä peliin niihin höpinöihin, niin tulee otettua paljon vakavammin, jookos. 🙂

TP Combo kirjoitti: (30.7.2009 16:07:18)

Samaa pätee meikäläisellä, draiverin kanssa ei ole ollut mitään ongelmia, kuten Rauskilla…tällä kaudella ollut vasta noin kymmenen erilaista draiveria bägissä, joista yksi on toiminut kunnolla, loput on onneksi menneet kaupaksi, vielä löytyy ylimääräisiä 2 stiffivartista, jotka eivät todellakaan toimi, kun lyön puufemmalla pidemmälle ja suorempaan!

Ei sulle ole jäänyt hyväkuntoista Titun 907 D1 9.5 stiff varrella (esim Aldila Proto), se toimi mulla aika hiton hyvin, mutta kundi omi sen. Tosin mä en tajua miksi se sen haluaa, kun se on ihan sama millaisen nupin ja varren ja minkä merkkisen sille heittää käteen niin kaikki toimii 5 kertaa paremmin kun mun paras.

Rauski kirjoitti: (30.7.2009 18:02:50)

Ei sulle ole jäänyt hyväkuntoista Titun 907 D1 9.5 stiff varrella (esim Aldila Proto), se toimi mulla aika hiton hyvin, mutta kundi omi sen. Tosin mä en tajua miksi se sen haluaa, kun se on ihan sama millaisen nupin ja varren ja minkä merkkisen sille heittää käteen niin kaikki toimii 5 kertaa paremmin kun mun paras.

Hetkinen just hokaisin, että mehän ollaan samasta seurasta.

Rauski kirjoitti: (30.7.2009 18:06:29)

Nytkö vasta….joo taidettiin eilenkin nähdä kentällä, olihan aika jo pojan luopua siitä Lynxistä, eihän sillä edes yllä 11. väylän griinille (par 4, dogleg), jää aina eteen, Titulla vois jo osuakin! 905T löytyy kyllä stiffinä ja 10,5, ei toimi mulla kun oon itekkin aika stiffi!

I

tmv kirjoitti: (29.7.2009 22:37:13)
    Näistä about 13 asteen draivereista pitää kysyä ihan vilpittömästi kysymys: lyökö aloittelija tosiaan 13 asteen draiverilla keskimäärin paremmin kuin esim. puuvitosella? Onko jollain tästä ihan omakohtaista kokemusta? Lähinnä mietin sitä että kuinka paljon tuosta on aidosti hyötyä, sillä kun lyöntitekniikka alkaa toimia niin varmaankin aika nopeasti alkaa etsimään sitä n. 10,5 asteista draiveria ja tuollainen ’aloittelijadraiveri’ jää tyhjän pantiksi. Ja jos pituuserokin on jokseenkin marginaalinen niin tekeekö tuollaisella mitään?

On omakohtaisia kokemusta, henkilökohtaisesti lyön melkein yhtä pitkä 10.5 ja 13 asteisella ero on isommalla loftilla draivit ovat tasaisempia ja suorempia joka oikeastaan tarkoita että ne ovat useammin pidempikin koska huono draivi on huono onko lofti mitä tahansa.
    Toisaalta lyön pidempää driverilla kun puu5:lla mutta minulla ei ole puu3 eli en voi siihen ota kanta. Ja lopuksi pidähän pelimiehellä ja naisilla olla driveri bagissa ;o) pidä vaan ota valinnet joka sopi taitoihin.

Tuoppi kirjoitti: (30.7.2009 16:57:18)

nopeahopea kirjoitti: (30.7.2009 14:51:20)
    No niin, kun tämä nyt menee jälleen saivarteluksi niin sanotaan, että 5/6:sta väylälle. Pointtina lähinnä se, että ilman driveria jäisi usein seuraavalle lyönnille enemmän matkaa taitettavaksi joka tapauksessa.

Kyllä mä tiesin että palstalla on kova taso mut melkoisia benhoganeita on nää meidän aloittelijatkin! Nopeahopea pistää tuolla 5/6 = 83% väyläosumaprosentilla kirkkaasti turpaan European Tourin tarkinta draivaajaa Peter O’Malleyta jonka keskiarvo on 79,3% tältä kaudelta! Puhumattakaan saman tilaston toisessa päässä sijalla 203 (toiseksi viimeisenä tilastoituna) majailevasta Kakon Roopesta, jolla sama prosentti on 42.1%.

… eli vähän reality checkiä peliin niihin höpinöihin, niin tulee otettua paljon vakavammin, jookos. 🙂

Nooo kyse taitaa olla enemmänkin siitä että lyöntejä on toistaiseksi takana suhteessa erittäin vähän joten tilastot eivät päde ja helpot kentät tietty auttavat myös. Sopii unohtaa.

Se vanha saanto, etta alottelijan ei kannata pitaa draiveria bagissaan, koska se on se vaikein maila, on nykyaan kuollut ja kuopattu. Nykyaan kun draiverit on anteeksiantavia (ties milla kaikilla kommervenkeilla), isopaisia ja niita saa jopa 16 asteisina, niin se vanha juttu, etta spooni on parempi alottelijalle kantsii jo unohtaa.

13-16 astetta lapaan, varsi 44 tuumaiseksi (ja sopivan flexiksi), niin siita se lahtee!

KL

Golfinn kirjoitti: (30.7.2009 21:25:41)
    Se vanha saanto, etta alottelijan ei kannata pitaa draiveria bagissaan, koska se on se vaikein maila, on nykyaan kuollut ja kuopattu. Nykyaan kun draiverit on anteeksiantavia (ties milla kaikilla kommervenkeilla), isopaisia ja niita saa jopa 16 asteisina, niin se vanha juttu, etta spooni on parempi alottelijalle kantsii jo unohtaa.

13-16 astetta lapaan, varsi 44 tuumaiseksi (ja sopivan flexiksi), niin siita se lahtee!

Eikös 15-asteinen draiveri ole käytännössä spooni….? Siis jos sitä ei väylällä aio käyttää.

Mutta puhut asiaa, mailan ominaisuudet ovat ne tärkeimmät, ei sen mailan nimi.

TP Combo kirjoitti: (30.7.2009 18:39:10)

Rauski kirjoitti: (30.7.2009 18:06:29)

Nytkö vasta….joo taidettiin eilenkin nähdä kentällä, olihan aika jo pojan luopua siitä Lynxistä, eihän sillä edes yllä 11. väylän griinille (par 4, dogleg), jää aina eteen, Titulla vois jo osuakin! 905T löytyy kyllä stiffinä ja 10,5, ei toimi mulla kun oon itekkin aika stiffi!

No perhana, nyt tunnistin. Mut ei toi kelvannut eilenkään eikä tänäänkään.

On asiassa sitten vielä tämä turvallisuusaspektikin.
    Jos siitä ollaan kiinnostuneita niin aloittelijan ei kannata lyödä draiverilla ennenkuin hyvä varmuus väyläosumista on saavutettu. Keskimäärin kohtuullinen varmuus on ehkä saavutettu kun tasuri on jossain kympin ja kahdenkympin välissä.

Esillä 13 viestiä, 26 - 38 (kaikkiaan 38)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #308606 kohteessaAloittelijan välineistä

Etusivu Foorumit Välineet Aloittelijan välineistä