Aihe: Älä ole yhtä tyhmä kuin minä! - Golfpiste.com

10.3.–17.3. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[4][4]
KilpailuaSuomalaista

Älä ole yhtä tyhmä kuin minä!

Etusivu Foorumit Yleistä Älä ole yhtä tyhmä kuin minä!

Esillä 22 viestiä, 1 - 22 (kaikkiaan 22)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Golfpisteen pörssi on vuosien varrella osoittautunut varsin mainioksi kauppapaikaksi, olen käyttänyt sitä hyvällä menestyksellä se myymiseen että ostamiseen, tavara on kiertänyt ja oikeaan hintaan. Viime viikolla koin ensimmäisen ison pettymyksen. Myyjä kehui tavaraansa puhelimessa kuin ruuneperi, lähes uutta tavaraa ja käypäiseen hintaan. Tyhmä kun olin, niin ihan etukäteen tuli tavarakin maksettua kun omat aikataulut eivät sopineet myyjän aikatauluun ja tavara oli kuitenkin myyjän mukaan juuri sitä mitä haluan. No tavara tuli haettua. Tunsinpa itseni tyhmäksi, ei ollut kyse kuin 110€:sta, meni rahasta ainakin puolet kankkulan kaivoon. No, nyt on loppuunajettu merkkiputteri auton takana odottamassa kesän minigolfia, ei sitä golfkentällä voi ulkoiluttaa Enpä viitsi myyjän tuntomerkkejä sen enempää mainostaa, ettei tule loukattua rehdin myyjän kunniaa. Eli älä ole yhtä tyhmä kuin minä, siis ei rahaa ennen kuin tavara on kädessä ja sen kunto on todettu. Myyjän etiikka voi olla joskus etikkaa… En halua yleistää asiaa, 99,9% golfpisteen kaupantekijöistä on varmaan ihan rehdisti oikealla asialla. Säkki (now sacked…)

Mielestäni myyjän tiedot olisi hyvä julkistaa, jotta muut ostajakandidaatit osaisivat olla ostamatta häneltä.

Säkki kirjoitti: (7.3.2006 10:47:03)
    Enpä viitsi myyjän tuntomerkkejä sen enempää mainostaa, ettei tule loukattua rehdin myyjän kunniaa.

Miten hän voi olla rehti, jos mainostaa tavaraansa uudenveroiseksi ja se todellisuudessa onkin loppuunajettu!!??

Nimi vain esiin, että edes muut voisivat välttyä samalta huijaukselta. Nuo tuollaiset huijarit saavat nettikauppaan paljon vahinkoa aikaan ja ne pitäisi kitkeä pois.

Näinä aikoina en viitsi ottaa riskiä kunnianloukkauksesta, eli myyjä saa pitää yksityisyytensä ja otan kaupan ihan oman tyhmyyden piikkiin. Älkää muut olko näin naiiveja.

Kyllä se myyjä tämän kuitenkin lukee ja tunnistaa itsensä.

Ei muuta kuin neuloja voodoo-nukkeen.

Säcked

Juu. Parempi kinkku uunissa kuin kymmenen säkissä.

Perskutarallaa, tosi törkeätä, että jotkut viitsii huijata. Olen samaa mieltä, nimi nettiin ’mustalle listalle’, että tollaset ikävät ihmiset saataisiin kuriin. Toiset huijaa pelissä, kaupassa, händärissä, drivin pituudessa ja ihmissuhteissa. Näin vaan on, ikävä kyllä.
    Itse olen ostanut netistä ja on ihan hyviä kokemuksia, tosin myyjätkin ovat olleet asiallisia herrasmiehiä. Mutta olen samaa mieltä kirjoittajan kanssa eli ’cash against goods’.

Itse olen myynyt jonkun verran mailoja ja edelleen on myynnissä ja aina olen lähettänyt mailat ostajalle ja hän voi sen sitten maksaa kun on mailat saanut. Tosin omat riskinsähän siinäkin on tietysti mutta ei ole ainakaan vielä mitään negatiivisia juttuja tullut. Eli rehellisiin ostajiin olen vain törmännyt ja myös rehellisiin myyjiin.
    Kokeilitko tinkata tavarasta vielä uudelleen?

Olisiko syytä olla myös tuolla pörssin puolella samantapainen systeemi kuin Ebayssa tai huuto.netissä? Voisi antaa myyjästä/ostajasta negatiivisen/positiivisen kommentin? Tietenkin vain nimimerkistä mutta sekin auttas aika paljon.

Eikä nyt ole kyse ihan pienestäkään rahasta. Ei muuta kuin rikosilmoitusta tekemään. Tuo täyttää kyllä petoksen tunnusmerkit.

tmv

Ei tuollaista kannata / tarvitse kärsiä nahoissaan. Yhteys myyjään ja vaadit kaupan purkua. Tavara ei selvästikään ole vastannut myyjän kuvausta, joten perusteet löytyvät. Lisäksi 100 € on kyllä täysin riittävä summa siihen, ettei sitä kannata opetuksen vuoksi nekkuun ottaa. Itse asiassa tärkeämpää kuin raha, on yrittää saada myyjä ymmärtämään että mitä tahansa ei voi tehdä.

Nimetön

clap kirjoitti: (7.3.2006 14:02:50)
    Eikä nyt ole kyse ihan pienestäkään rahasta. Ei muuta kuin rikosilmoitusta tekemään. Tuo täyttää kyllä petoksen tunnusmerkit.

Kovasti on herkässä rikosilmoituksen tekeminen joillakin. Jos haluat käydä huvittamassa paikallista poliisiviranomaista niin ei muuta kuin heti tekemään rikosilmoitus asiasta 😉

Oletko kenties soittanut myyjälle ja vaatinut rahoja takaisin. Itselleni kävi pari vuotta sitten vastaava vahinko. Tilasin G-pörssin kautta vanhat ’Vähän, muutaman kauden pelatut bleidit pelimiehelle’. Saatuani mailat totesin, ettei ole tältä eikä viime vuosikymmeneltä. Soitin myyjälle, sain rahat takaisin ja palautin mailat. Tee sinäkin niin, jos ei onnistu, rikosilmoitus on paikallaan. Tuskin haluat hoitaa asiaa saunan takana ja istua itse:)

Ai niin! Meinasi unohtua, mikäli mielestäsi kyseessä ei ole rikos, olet epäiltyjen listalla, joten jos olet syyllinen palauta heti rahat säkille ja pyydä kauniisti anteeksi.

Käsittämättömän tyhmä tuo Riflen kommentti. Ei kenenkään tarvitse kärsiä nahoissaan tuollaista huijausta. Jos myyjä ei vapaaehtoisesti suostu purkamaan kauppaa, niin käsittääkseni on vain kolme vaihtoehtoa
    1. niele pettymys ja rahan menetys, myyjä todennäköisesti huijaa jatkossakin
    2. käy itse perimässä tai lähetä ’perintäpartio’ myyjän luo
    3. tee rikosilmoitus, yleensä sen tekeminenkin jo saa myyjän ajatukset muuttumaan, eikä kukaan poliisiviranomainen suhtaudu tälläiseen tapaukseen vähäpätöisesti/huvittuneesti

Ehdottomasti järkevin on tuo kohta 3. Suosittelen.

Tuollaiset huijarit saattavat nyt huijata joltain 100 euroa golfmailakaupassa, ensi vuonna 10.000 euroa autokaupassa ja parin vuoden päästä 100.000 talokaupassa ja sitten kierretäänkin jo veroja miljoonan edestä. Kyllä tuollaiset pikkunilkit on syytä pysäyttää ajoissa ennen kuin niiistä tulee isoja nilkkejä!

Nimetön

Myönnän kyllä että kyseessä saattaa olla rikos, joten kai saan siinä tapauksessa pitää rahat 😉

Oletettu rikos on kuitenkin sitä luokkaa, että sellaisesta rikosilmoituksen tekeminen aiheuttaa etupäässä sääliviä katseita. Jos nyt pitäisi arvioida mitä tapahtuisi tapauksessa että kyseinen henkilö intoutuisi tekemään asiasta (eräiden henkilöiden neuvoman) rikosilmoituksen niin juttu jätettäisiin tutkimatta sen vähäisyyden ja todisteiden puutteessa. Ja vaikka joku saattaa ajatellakin, että poliisilla ei kuitenkaan ole mitään muutakaan tekemistä niin se ei vielä riitä syyksi tutkinnan aloittamiselle 😉

Viime kädessä kyse kun on siitä kuka on sanonut mitäkin ja mikä on kyseisen tavaran kohtuullinen hinta. Onko kyseessä ollut tahallinen teko eli liittyykö siihen tuottamuksellisuutta jne.

Ja lopuksi ihan vain vinkiksi, että kun oikein hermostuu jostain ja haluaa lähteä asiasta tappelemaan aivan käräjille asti niin nykyisen oikeuskäytännön mukaan häviävä osapuoli maksaa voittaneen puolen asianajo- yms. kulut. (huomio kuitenkin rikos -ja siviilipuolen erot siinä kuka kannetta ajaa) Joten jollei ole aivan varma asiansa oikeellisuudesta niin kannattaa harkita melkoisen monta kertaa ennen kuin sille tielle lähtee. Loppulaskun suuruus kun voi olla melkoinen yllätys 😉

Clap, puhut vähän mutta asiaa. Olin itsekin juuri kirjoittamassa vastaavaa. Olen kanssasi samaa mieltä kyllä tässä petoksen tunnusmerkit täyttyvät. Se on silloin yleisensyyttäjän juttu. Golfpörssi varmaankin säilyttänee ’myydään ilmoituksia’, ei muuta kuin se liitteeksi rikosilmoitukseen.
    Kyllä poliisit tällaiset tapaukset tutkivat, vaikkakin valittavat resurssipulaansa. Vaikkakaan palvelu ei ole yhtä hyvää ja ’pieniin asioihin’ puutuvaa kuin ison veden takana. Siellä nyt haetaan jokaisen mummelin kissakin puusta, jos soittaa 911.

Nimetön

…. niin asianajajat ovat iloisia veikkoja. Juuri tuollaisia järjenjättiläisiä varten nykyinen rikosprosessi on varsin moniportainen.

Poliisi tutkii jos katsoo siihen oleva tarvetta, syyttäjä nostaa syytteen jos siihen on poliisitutkinnan jälkeen riittävät edellytykset ja lopuksi jos syyttäjä vielä päättää viedä asian eteenpäin niin tuomioistuin tekee asiasta lopullisen päätöksen.

Muistutettakoon vielä että rikospuolen prosessin käynnistymiseen tarvitaan melkoisen paljon enemmän kuin siviilipuolella rähjäämiseen.

Jos satasen arvoinen rikos herättää sääliviä katseita viranomaisissa, niin he eivät ole tehtäviensä tasalla ja ansaitsevat itse nämä säälivät katseet.

Epäilen, että kauppiaskaan ei saa sääliviä katseita osakseen, kun hän ilmoittaa satasen mp3-soittimen varastaneen henkilön poliisille. Tai mummo, kun hänen käsilaukkunsa ja sisällä ollut lompakko, jossa on satanen rahaa ryöstetään metrossa.

Nimetön

HEY DOG DON`T BE STUPID BE A SMARTY, C`MON JOIN THE NAZI PATRY BUAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAAAAAAAA UUUUUNNNNNO Ps:OST PUTTERI
    AITO SKOTTI SAAT 700KYMPILLÄ.

Rifle kirjoitti:
    Oletettu rikos on kuitenkin sitä luokkaa, että sellaisesta rikosilmoituksen tekeminen aiheuttaa etupäässä sääliviä katseita.

Kyllä minun säälivät katseet ainakin kohdistuvat nyt ihan johonkin muuhun kuin Säkkiin…

Ei rikosilmoituksen tekeminen vielä tarkoita, että sitä pitäisi käräjille asti lähteä viemään. Ei siihen tarvita asianajajaa, ei se maksa mitään. Juttua ei todellakaan jätetä tutkimatta. Vähintä mitä poliisi tekee on se, että soittaa myyjälle, mikä itsessään on jo aika paljon. Ja ennenkaikkea kyse on periaatteesta. Sitä paitsi rikosilmoituksesta jää merkintä poliisin rekistereihin, ja jos näitä ilmoituksia alkaa tulla samasta myyjästä useita, niin tottakai poliisikin alkaa kiinnostumaan, vaikka ei sitä vielä tässä yhdessä tapauksessa tekisikään.

Eli rikosilmoituksen tekemällä ET todellakaan HÄVIÄ mitään! Jos rikosilmoituksen tekeminen kuulostaa tässä vaiheessa liian ’isolta’ niin mene poliisilaitokselle ja kerro asia ja kysy mitä voit tehdä. Kyllä siellä ollaan ihan rehellisesti valmiita auttamaan pienissäkin asioissa. Älä kuitenkaan jätä asiaa tähän, sillä siitä tulevat pian jatkossa kärsimään monet muutkin.

OK,

Minusta tämä topicci on täyttänyt asiansa, on mukavaa huomata, että huonot kauppamiestavat tuomitaan raskaalla kädellä.

Uskoisin, että viesti menee perille sinne minne pitääkin.

Naulaan sen vikaostoksen halkovaraston seinään. Sitä on hyvä käydä katselemassa jos ’ostamisen poltteet’ nousevat liian korkeiksi.

Hyviä pelejä vaan kaikille jahka kausi aukeaa.

Säkki

Rifle, kaikella kunnioituksella, minä en ’säälivien katseiden’ takia jättäisi rikosilmoitusta tekemättä. Jos säälivät katseet ovat peruste tehdä tai olla tekemättä rikosilmoitusta niin oikeusjärjestelmä on pielessä. Siis jos poliisi klasifioi rikoksia jo ennen kuin niitä tutkinut.
    Toki näyttö ym. kysymykset ovat olennaisia. Mutta jos myydään ’uutena tai lähes uutena’ niin mielestäni näyttö ei ole mikään ongelma. Alkuperäinen myydään ilmoitus on varmaan tallessa. Mitä vähäisyyteen tulee niin 110 erkkiä on 650 mummoa. Mielestäni sievoinen summa ja on poliisilla ollut resursseja tutkia kaljavarkauksia ym.

Gents.

Onkos nautittua muutakin kuin kansalaisluottamutta? Jos te ostatte auton ja auto osoittautuu ruosteiseksi – teette välittömästi RIKOSILMOITUKSEN??? Ja pidätte asiaa PETOKSENA? Huh, huh – ei ihme että asianajajat voivat hyvin.

Kyllähän tässä on selkeästi kyseessä vain eri näkemys tavaran arvosta. Aika vaikeaa olisi pakkokeinoin (muualla kuin saunan takana) saada tuota muuttumaan. Toki myyjältä kannattaa kysyä kaupan purkua tai alennusta hintaan.

Esillä 22 viestiä, 1 - 22 (kaikkiaan 22)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #492472 kohteessaÄlä ole yhtä tyhmä kuin minä!

Etusivu Foorumit Yleistä Älä ole yhtä tyhmä kuin minä!