Aihe: Air Finland - Golfpiste.com

27.11.–3.12. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[3][6]
KilpailuaSuomalaista

Air Finland

Etusivu Foorumit Matkailu Air Finland

Esillä 25 viestiä, 26 - 50 (kaikkiaan 54)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • Minja kirjoitti: (19.8.2010 9:51:41)

    Mua kyllä kans ihmetyttää Hörhön negatiivisuus Finskiä kohtaan…?
    Tuo heidän pitkän matkan kalusto kun on tosiaan todellakin hiljattain uusittu.

    Jos on lentänyt kerran joskus 70 -luvulla finskillä ja ei ole saanut businessluokan palvelua monkeyluokassa, niin kyllähän silloin finski on pa..ka. Ja onkos se nyt finskin ongelma, jos baronan (vaimikäsenytoli) pojat pistää laukkua väärään osoitteeseen?

    Itselläni myös hyvä kokemuksia niin finskistä kuin toisistakin yhtiöistä. Mieluusti kyllä lennän finskillä, jos siihen vain reitin puolesta on mahdollisuus. Asiat on aina hoidettu hyvin ja aikataulut ovat pitäneet. Ei mulla pahaa sanottavaa Lufthansastakaan ole, mitä nyt kerran meinattiin tulla kenttään ennen aikojaan. Ei minusta niin väliä, mutta kun samalla olisi mennyt suomen mäkimaajoukkueen koko vakiokalusto ja nuoremmatkin mukana. Huonoimmat kaikista ovat SAS ja Blue 1, joita yritän vältää kuin ruttoa.

    veltto kirjoitti: (19.8.2010 16:26:07)
    Hörhö!
    Jos ei minkään muun yhtiön koneella pääse ja on pakko lähteä niin sitten joutuu arpoon Finskin ja Air Finlandin välillä.
    Aikataulut molemmilla yhtä pitäviä kuin VR:llä.

    Mihin ihmeen paikkoihin te lentelette kun teillä Finski myöhästelee?

    Itse ravaan Tukholmassa aamukoneilla ja takaisin iltakoneella, pitkin poikin Euroopan suosittuja kohteita ja mm. Bangkokissa ja huonon aikataulun kehdossa Hong Kongissa.
    Eikä kertaakaan myöhässä, usein jopa aikataulua edellä 😮

    I rest my case, edelleen aina vain lennän Finskillä kun se mahdollista. Mie tykkään ja isosti!

    Minja kirjoitti: (19.8.2010 18:43:27)

    veltto kirjoitti: (19.8.2010 16:26:07)
    Hörhö!
    Jos ei minkään muun yhtiön koneella pääse ja on pakko lähteä niin sitten joutuu arpoon Finskin ja Air Finlandin välillä.
    Aikataulut molemmilla yhtä pitäviä kuin VR:llä.

    Mihin ihmeen paikkoihin te lentelette kun teillä Finski myöhästelee?

    Itse ravaan Tukholmassa aamukoneilla ja takaisin iltakoneella, pitkin poikin Euroopan suosittuja kohteita ja mm. Bangkokissa ja huonon aikataulun kehdossa Hong Kongissa.
    Eikä kertaakaan myöhässä, usein jopa aikataulua edellä 😮

    I rest my case, edelleen aina vain lennän Finskillä kun se mahdollista. Mie tykkään ja isosti!

    Kyllä etenkin Winraitin kotimaan tarjonta on poikkeuksetta myöhässä…

    Itse en käytä, mutta suosittelen Air Balticia golfmatkustamiseen Rigan kautta eteläiseen Eurooppaan. Heillä tuo kadonneen golf-matkatavaran perilletoimituspalvelu on ylivertainen moneen muuhun verrattuna. ;D

    Pekka Pelimies kirjoitti: (19.8.2010 23:19:45)
    Itse en käytä, mutta suosittelen Air Balticia golfmatkustamiseen Rigan kautta eteläiseen Eurooppaan. Heillä tuo kadonneen golf-matkatavaran perilletoimituspalvelu on ylivertainen moneen muuhun verrattuna. ;D

    Koskaan Air Balticilla lentäneenä, totean vain että ko. yhtiö kuulu mun henk.koht. luokituksessa noihin ’Euroopan lähialueiden lentoyhtiöihin’. Eli siinähän lennätte, ilman mua.

    J-P Salakari

    PS. Finnairin taso on takavuosista hieman laskenut, mutta edelleen OK, itse suosin nykyisin Euroopan sisäisillä Air Berliniä ja pitemmillä Fly Emiratesia, takavuosien Singapore Airlines oli palvelultaan yliverto! Kaikki SAS-johdannaiset ovat syvältä-

    Minja kirjoitti: (19.8.2010 9:51:41)
    So far parhaat ruuat olleet kyllä Qantasilla. Erityisesti muistan jälkkärin…jäätelöä 🙂

    Niin on! Qantasin ruoka- ja juomatarjoilun veroiseen yltää myös Emirates. Molemmilla on turistiluokassakin hyvin toimivat palvelut, maittavaa lämmintä ruokaa, hyviä viinejä, hedelmiä, jäätelöä… just name it.

    Chipper kirjoitti: (19.8.2010 16:43:42)

    Minja kirjoitti: (19.8.2010 9:51:41)

    Mua kyllä kans ihmetyttää Hörhön negatiivisuus Finskiä kohtaan…?
    Tuo heidän pitkän matkan kalusto kun on tosiaan todellakin hiljattain uusittu.

    Jos on lentänyt kerran joskus 70 -luvulla finskillä ja ei ole saanut businessluokan palvelua monkeyluokassa, niin kyllähän silloin finski on pa..ka. Ja onkos se nyt finskin ongelma, jos baronan (vaimikäsenytoli) pojat pistää laukkua väärään osoitteeseen?

    Itselläni myös hyvä kokemuksia niin finskistä kuin toisistakin yhtiöistä. Mieluusti kyllä lennän finskillä, jos siihen vain reitin puolesta on mahdollisuus. Asiat on aina hoidettu hyvin ja aikataulut ovat pitäneet. Ei mulla pahaa sanottavaa Lufthansastakaan ole, mitä nyt kerran meinattiin tulla kenttään ennen aikojaan. Ei minusta niin väliä, mutta kun samalla olisi mennyt suomen mäkimaajoukkueen koko vakiokalusto ja nuoremmatkin mukana. Huonoimmat kaikista ovat SAS ja Blue 1, joita yritän vältää kuin ruttoa.

    Illaksi kotiin, mutta ilman matkatavaroita. Kolmella viimekerralla on vaan käynyt niin (puolentoista kuukauden sisään) että matkatavarat on ’FinskiAirlinskillä’ toimitettu Taxilla jälkikäteen. Sehän on hienoa palvelua, mutta kyllä aikalailla kyrsii kun menet suoralla lennolla esim Hensnki-Nice ja matkatavaroiden kerrotaan olevan ’mehikossa’.

    No mukavaahan se olisi jos aina noin toimisi, mutta jos ne reppanat edes osaisi heti kertoa (sitä voisi sanoa asiakaspalveluksi) et laukut ei tule. Vaan ei, jonotat viimeiseen asti ja toteat meneväsi kadonneiden matkatavaroidenetsintäjonoon viimeisten joukossa ja kaikki aikataulut taas persillään.

    Eläkeläinen2 kirjoitti: (20.8.2010 10:32:37)
    Illaksi kotiin, mutta ilman matkatavaroita. Kolmella viimekerralla on vaan käynyt niin (puolentoista kuukauden sisään) että matkatavarat on ’FinskiAirlinskillä’ toimitettu Taxilla jälkikäteen. Sehän on hienoa palvelua, mutta kyllä aikalailla kyrsii kun menet suoralla lennolla esim Hensnki-Nice ja matkatavaroiden kerrotaan olevan ’mehikossa’.

    No mukavaahan se olisi jos aina noin toimisi, mutta jos ne reppanat edes osaisi heti kertoa (sitä voisi sanoa asiakaspalveluksi) et laukut ei tule. Vaan ei, jonotat viimeiseen asti ja toteat meneväsi kadonneiden matkatavaroidenetsintäjonoon viimeisten joukossa ja kaikki aikataulut taas persillään.

    Mites se finski tässä asiassa eroaa toisista yhtiöistä? Käytäntö taitaa olla sama kaikilla ainakin omakohtaisien kokemuksien perusteella. Pitäisi aina muistaa, että asiat eivät ole pakosti kiinni lentoyhtiöstä vaan yhtiöstä joka huolehtii matkatavaroista.

    Pahin näistä on ollut KLM, joka ei tiennyt laukkujen sijaintia juurikaan ennen kuin ne olivat ovella.

    Toinen esimerkki oli kerran kiireellisen vaihdon jälkeen tiedustelin SAS:n lentoemoilta, että tulikohan matkatavarat mukaan. Vastaus oli että mistä sen voi tietää! Yritän kysyä asiaa kapteenilta ja palaan asiaan myöhemmin. Ei muuten palannut. Finskillä olen tiedon matkatavaroista saanut aina jo lentokoneessa, jos vaihto on ollut tiukka. Ei noista matkatavaroista muuta, mutta kunhan mailat tulevat perille.

    Minja kirjoitti: (19.8.2010 9:51:41)
    So far parhaat ruuat olleet kyllä Qantasilla. Erityisesti muistan jälkkärin…jäätelöä 🙂

    Viime viikolla lensin 8 lentoa Qantasilla eri reiteillä, pitkillä ja lyhyemmillä. Matkalla kaverin kanssa ihmeteltiin miten *joka* legillä safka oli poikkeuksellisen huonoa.

    Eihän nämä lentoyhtiökohtaisia asioita oikeastaan yleensä ole. Firmat yleensä ostavat catering-palvelut lähtöasemilla toimivilta firmoilta ja laatu on sitten vähän säkästä, ja tietysti lentoyhtiön sopimuksista ja maksamasta rahasta per ateria kiinni. Noilla cateringfirmoilla on kyllä tarjolla vaihtoehtoja.

    Qantas ei kyllä paljoa voi turistiluokan aterioista maksaa, mutta viinit oli vastapainona lentokonelitkuiksi poikkeuksellisen hyviä 🙂

    Chipper kirjoitti: (20.8.2010 10:43:40)

    Eläkeläinen2 kirjoitti: (20.8.2010 10:32:37)
    Illaksi kotiin, mutta ilman matkatavaroita. Kolmella viimekerralla on vaan käynyt niin (puolentoista kuukauden sisään) että matkatavarat on ’FinskiAirlinskillä’ toimitettu Taxilla jälkikäteen. Sehän on hienoa palvelua, mutta kyllä aikalailla kyrsii kun menet suoralla lennolla esim Hensnki-Nice ja matkatavaroiden kerrotaan olevan ’mehikossa’.

    No mukavaahan se olisi jos aina noin toimisi, mutta jos ne reppanat edes osaisi heti kertoa (sitä voisi sanoa asiakaspalveluksi) et laukut ei tule. Vaan ei, jonotat viimeiseen asti ja toteat meneväsi kadonneiden matkatavaroidenetsintäjonoon viimeisten joukossa ja kaikki aikataulut taas persillään.

    Mites se finski tässä asiassa eroaa toisista yhtiöistä? Käytäntö taitaa olla sama kaikilla ainakin omakohtaisien kokemuksien perusteella. Pitäisi aina muistaa, että asiat eivät ole pakosti kiinni lentoyhtiöstä vaan yhtiöstä joka huolehtii matkatavaroista.

    Pahin näistä on ollut KLM, joka ei tiennyt laukkujen sijaintia juurikaan ennen kuin ne olivat ovella.

    Toinen esimerkki oli kerran kiireellisen vaihdon jälkeen tiedustelin SAS:n lentoemoilta, että tulikohan matkatavarat mukaan. Vastaus oli että mistä sen voi tietää! Yritän kysyä asiaa kapteenilta ja palaan asiaan myöhemmin. Ei muuten palannut. Finskillä olen tiedon matkatavaroista saanut aina jo lentokoneessa, jos vaihto on ollut tiukka. Ei noista matkatavaroista muuta, mutta kunhan mailat tulevat perille.

    Ai se että Finski tai joku muu yhtiö ’outsoursaa’ osan palveluista vapauttaa vastuista niiden toimintojen osalta ?? 🙂 Tuon ajattelutavan mukaan lentokoneen huoltojen ulkoistaminen tai lippuvarausten toimimattomuuskin kai sit vapauttaa yhtiön niiden vastuista. Eikös kaikissa hankintasopimuksissa ainakin todeta että toimittaja (tässä tapauksessa lentoyhtiö) vastaa samalla tavalla alihankkijoiden toimittamista palveluista kuin omistaan.

    No toivottavasti lääkäripalveluissa yms joita kunnat ulkoistaa ei toimi sama kaava kun lentoyhtiöillä. Toisaalta osa lentoyhtiöiden vastuita yms. on määritetty ns. Warsovan sopimuksessa (12 päivänä lokakuuta 1929 ) joten se ja ulkoistus ei kai kohtaa koskaan 🙂 Siihen aikaan oli vielä asiakaspalvelukin ’muodissa’ ja asiakas ei vaan ollu Maksava ilkimys.

    PS Se että lentoyhtiö ilmoittaisi matkalaukun viipyvän tai tai matkustajan uudelleenreitityksen (aikatauluongelma) heti koneen saavuttua tai jopa etukäteen lennolla, ei todellakaan oo Amerikankikka, vaan pelkkää laiskuutta ja välinpitämättömyyttä, teknoligia on jo olemassa, sitä ei vaan haluta/osata käyttää (paitsi Amerikassa).

    ts

    Helmi on kuitenkin Blue1 yhtiön asiakaspalvelu, johon voi soittaa kadonneista matkatavaroista… Suomesta. On onnistuttu valitsemaan sellainen numero, johon ei ulkomailta soittaminen ole mahdollista.

    Eli mitään tietoa ei todellakaan matkatavaroista ole saatavilla, kunnes ne majoituksen ovelle ilmestyvät. Asian selvittäminenkin oli mahdotonta, kunnes vahingossa mainitsin matkallamme olevan pari toimittajaa, jotka kovin mieluusti tuosta asiasta kirjoittavat pari juttua. Sen jälkeen alkoi tiedotus pelaamaan ja puhelua tuli vuoropäälliköltä varsin mallikkaasti. Ainoa huono puoli oli, että joka puhelun viesti oli sama: kukaan maailmassa ei teidä missä matkatavarat ovat, paitsi että heillä ne eivät enää ole. Sen johdosta pari kysymystä:

    Miten on mahdollista, että vuonna 2010 ei ole reaaliaikaista seurantaa laukkujen kulusta ja toisena… mistä näitä oikeen sikiää.

    J.J. kirjoitti: (20.8.2010 10:47:03)

    Minja kirjoitti: (19.8.2010 9:51:41)
    So far parhaat ruuat olleet kyllä Qantasilla. Erityisesti muistan jälkkärin…jäätelöä 🙂

    Viime viikolla lensin 8 lentoa Qantasilla eri reiteillä, pitkillä ja lyhyemmillä. Matkalla kaverin kanssa ihmeteltiin miten *joka* legillä safka oli poikkeuksellisen huonoa.

    Eihän nämä lentoyhtiökohtaisia asioita oikeastaan yleensä ole. Firmat yleensä ostavat catering-palvelut lähtöasemilla toimivilta firmoilta ja laatu on sitten vähän säkästä, ja tietysti lentoyhtiön sopimuksista ja maksamasta rahasta per ateria kiinni. Noilla cateringfirmoilla on kyllä tarjolla vaihtoehtoja.

    Qantas ei kyllä paljoa voi turistiluokan aterioista maksaa, mutta viinit oli vastapainona lentokonelitkuiksi poikkeuksellisen hyviä 🙂

    Eiköhän nuo ulkoistukset ole pelkkää voitontavoittelua ja kustannusten alaspainamista. No pikkupenneissä(ateriat lennoilla) säästöt on pieniä, mutta asiakkaiden äänestäminen jaloilla on isompi menetys. Katsastakaapa missä ne isot kustannukset lentobusineksessä on.

    Eläkeläinen2 kirjoitti: (20.8.2010 11:01:21)
    Ai se että Finski tai joku muu yhtiö ’outsoursaa’ osan palveluista vapauttaa vastuista niiden toimintojen osalta ?? 🙂 Tuon ajattelutavan mukaan lentokoneen huoltojen ulkoistaminen tai lippuvarausten toimimattomuuskin kai sit vapauttaa yhtiön niiden vastuista. Eikös kaikissa hankintasopimuksissa ainakin todeta että toimittaja (tässä tapauksessa lentoyhtiö) vastaa samalla tavalla alihankkijoiden toimittamista palveluista kuin omistaan.

    No toivottavasti lääkäripalveluissa yms joita kunnat ulkoistaa ei toimi sama kaava kun lentoyhtiöillä. Toisaalta osa lentoyhtiöiden vastuita yms. on määritetty ns. Warsovan sopimuksessa (12 päivänä lokakuuta 1929 ) joten se ja ulkoistus ei kai kohtaa koskaan 🙂 Siihen aikaan oli vielä asiakaspalvelukin ’muodissa’ ja asiakas ei vaan ollu Maksava ilkimys.

    PS Se että lentoyhtiö ilmoittaisi matkalaukun viipyvän tai tai matkustajan uudelleenreitityksen (aikatauluongelma) heti koneen saavuttua tai jopa etukäteen lennolla, ei todellakaan oo Amerikankikka, vaan pelkkää laiskuutta ja välinpitämättömyyttä, teknoligia on jo olemassa, sitä ei vaan haluta/osata käyttää (paitsi Amerikassa).

    Niin mä kysyin, että miten finski tuossa asiassa eroaa muista???

    Ja olet oikeassa, vaikka en koskaan niin väittänyt etteikö näin olisi, että lentoyhtiö vastaa myös alihankkijoista. On myös sellaisia kenttiä, joissa tuon ground servicen hoitaa kilpailijalta ostettu alihankkija ja voi vaan arvata kumman tapaukset ajavat listan kärkeen. Jos sinulta on jäänyt matkalaukut kerran tulematta finskillä, ja se tekee sinusta finskistä huonon, niin se on sinun mielipide. Voi kuitenkin olla, että muilla noita matkatavaroita hukataan hippasen enemmän. Matkailu huikan enemmän kuin kerran vuodessa etelään avartaa hiukan katsontakantaa.

    Muistaakseni eräs suuri eurooppalainen lentoyhtiö vai oliko jopa lentoyhtiöitä lähettää kaikki ns. john doe matkatavarat Amsterdamiin (vai oliko englanti), jossa aloitetaan selvitys päämäärästä. Eli matkatavarat eivät pakosti tule illaksi kotiin suorinta reittiä

    Chipper kirjoitti: (20.8.2010 11:20:49)

    Eläkeläinen2 kirjoitti: (20.8.2010 11:01:21)

    . Matkailu huikan enemmän kuin kerran vuodessa etelään avartaa hiukan katsontakantaa.

    Paljonkohan pitäisi matkustaa että voisi ottaa kantaa. Riittääkö esim yli 120 ulkomaanmatkavuorokautta vuodessa 🙂

    PS ilman yhtään ’Etelän-Seuramatkaa’

    Eläkeläinen2 kirjoitti: (20.8.2010 12:08:25)
    Paljonkohan pitäisi matkustaa että voisi ottaa kantaa. Riittääkö esim yli 120 ulkomaanmatkavuorokautta vuodessa 🙂

    PS ilman yhtään ’Etelän-Seuramatkaa’

    Kantaa saa ottaa vaikka ei olisi kokemusta kuin vain yhdestä lentoyhtiöstä. Se vain ihmetyttää, että jotain lentoyhtiötä parjataan vain yksittäisten tapauksien johdosta. Yksittäisiä tapauksia on kaikilla lentoyhtiöillä ja käytöntä taitaa olla samanlainen lähes kaikilla lentoyhtiöillä, kadonneiden matkatavaroiden osalta. Ainakaan en hirvittävästi ole noissa käytännöissä nähnyt eroa. Onko se sitten oikein on ihan eri juttu.

    PS. Matkapäivät eivät suoraan kerro käytetyistä lentoyhtiöistä/lentotunneista. Kun luku alkaa lähentelemään 200 vuorokautta ja viikko samassa paikassa alkaa olemaan pitkä aika, niin voi sanoa lentäneensä. Kommentoida saa toki vaikka ei lentäisi ollenkaan.

    Eläkeläinen2 kirjoitti: (20.8.2010 11:01:21)
    …PS Se että lentoyhtiö ilmoittaisi matkalaukun viipyvän tai tai matkustajan uudelleenreitityksen (aikatauluongelma) heti koneen saavuttua tai jopa etukäteen lennolla, ei todellakaan oo Amerikankikka, vaan pelkkää laiskuutta ja välinpitämättömyyttä, teknoligia on jo olemassa, sitä ei vaan haluta/osata käyttää (paitsi Amerikassa).

    Kyllä minä olen moista ’palvelua’ saanut ainakin Finskin lennon jäljiltä Vantaa-Helsingillä.
    Oli tiukka vaihto kotiin tullessa ja ajattelin ,notta kamat eivät ole välttämättä ehtineet mukaan. Oli sen evrran myöhä, etten viitsinyt jäädä hihnalle odottelemaan laukkujen ilmestymistä, vaan marssin suoraan Ground Serviceen kyselemään laukkujen perään. Kertoivat ystävällisesti laukkujen pudonneen vaihdon kyydistä ja lähdin kotiin nukkumaan ja odottelemaan toimitusta.
    Omat kokemukset Finskistä ovat varsin myönteisiä. Tosin eipä noita lentojakaan vuosittain tule mulle kuin parisenkymmentä.

    Onnetonta tässä laukkusekoilussa on se, että rahaa palaa niin perkeleesti aivan turhan takia. Laadukkaamalla toiminnalla kustannussäästöt olisivat huikeita!

    Minja kirjoitti: (19.8.2010 18:43:27)

    veltto kirjoitti: (19.8.2010 16:26:07)
    Hörhö!
    Jos ei minkään muun yhtiön koneella pääse ja on pakko lähteä niin sitten joutuu arpoon Finskin ja Air Finlandin välillä.
    Aikataulut molemmilla yhtä pitäviä kuin VR:llä.

    Mihin ihmeen paikkoihin te lentelette kun teillä Finski myöhästelee?

    Itse ravaan Tukholmassa aamukoneilla ja takaisin iltakoneella, pitkin poikin Euroopan suosittuja kohteita ja mm. Bangkokissa ja huonon aikataulun kehdossa Hong Kongissa.
    Eikä kertaakaan myöhässä, usein jopa aikataulua edellä 😮

    I rest my case, edelleen aina vain lennän Finskillä kun se mahdollista. Mie tykkään ja isosti!

    Joo kyllä olin väärässä tuon Finskin pitkänmatkan kaluston suhteen. Onhan siellä uutta ja uudehkoa kalustoa. Edellinen kaukolento Finskillä oli 2008 ja se kone tosiaan oli melko uusi laajarunkoinen Airbus. Atlanttin yli tai Aasiaan käytän kyllä mieluummin BA:ta tai LH:ta. Toisaalta on todettava, että runsaan kuukauden päästä pitäisi mennä rapakon yli Finskillä. Saas nähdä, mihin ’mummoikään’ ehtinyt miehistö pystyy.

    Minkäslainen kalusto on BA:lla, siis että uutta vai vanhaa?
    Syyskuussa lentelen sillä tuonne Jenkkilään, ainoastaan Finskillä Lontooseen.
    Lento Orlandosta takaisin, joten oli pakko ottaa toinen yhtiö.
    Pelkkää hyvää olen kyllä heistä kuullut….

    Jännäksi menee kyllä paluulennon vaihto, laskeudutaan Gatwickille ja lento lähtee siitä 3h 35 min päästä kotio…Heathrowlta 😮
    Ja aamuruhkassa…
    Toisaalta ei ole väliä vaikka laukut tullessa jäävätkin matkalle.
    Mutta mielenkiinnolla odotan murtuuko nyt taikani 🙂

    Minja kirjoitti: (20.8.2010 20:26:04)
    Minkäslainen kalusto on BA:lla, siis että uutta vai vanhaa?

    Kalustoa on kaikenlaista. Jos asia kiinnostaa, lennon nron ja päivämäärän perusteella voi katsoa konetyypin. Sitten vaikka Seatgurusta penkkivaihtoehdot jos kone ei muuten ole tuttu ja netistä tsekkaamaan sisään ja penkkiä valitsemaan heti kun voi.

    Valitettavasti itse en ole keksinyt palvelua josta voisi katsoa koneyksilön etukäteen, puhumattakaan sen päivityksistä. Eipä sillä muuta väliä mutta sisustuksia uusitaan kaiken aikaa ja saman yhtiön samaa konetyyppiä on usein liikenteessä sekä vanhalla loppuunkuluneella interiöörillä että uudenkarheilla penkeillä, paremmalla AV-laitteistolla jne.

    Chipper kirjoitti: (20.8.2010 12:52:30)

    Kantaa saa ottaa vaikka ei olisi kokemusta kuin vain yhdestä lentoyhtiöstä.
    PS. Matkapäivät eivät suoraan kerro käytetyistä lentoyhtiöistä/lentotunneista. Kun luku alkaa lähentelemään 200 vuorokautta ja viikko samassa paikassa alkaa olemaan pitkä aika, niin voi sanoa lentäneensä. Kommentoida saa toki vaikka ei lentäisi ollenkaan.

    Voi jospa se olisikin yksittäistapaus, mutta muistaakseni sanoin et kolmella viimeisellä reisulla, joten siinä jo kolme tapausta pienen ajan sisään. Eikä ne vastaavat kokemukset lopu siihen kyllä niitä löytyy muistakin yhtiöistä, muttei niin montaa noin lyhyellä ajalla.

    Noista matkavuorokausista useimmat oli muuten parin-kolmenpäivän reissuja, tosin USA, Etelä-Afrikan, Taiwanin ja Kiinanreissut oli yleensä lähes viikon mittaisia.

    PS Lentotunteja on ihan tarpeeksi, jopa ’kipparina’ ja erivärisiä bonuskorttejakin löytyi aikanaan (eikä perustasoa), eli kai kelpaan ’kertomaan’ esimerkkejä elävästä elämästä lentoyhtiöasiakkaana.

    Siltikin se asiakaspalvelu ( ei lennoilla ) sakkaa pahasti lähes jokaisella yhtiöllä. Yleensä lentävähenkilökunta palvelee hienosti, mutta tuo muu osa on ’syvältä’. Ei ois kovinkaan monimutkaista että Maksavaa asiakasta informoitaisi etukäteen mahdollisesta laukkujen viipymisestä ja/tai lentojen uudelleenreitityksestä (voisi jopa uusi ’Boarding passi’ odottaa koneesta tullessa). Se ei tunnu onnistuvan millään yhtiöllä. AA ja Delta kyllä on onnistunut moisessa muutaman kerran 🙂

    J.J. kirjoitti: (20.8.2010 20:44:26)

    Minja kirjoitti: (20.8.2010 20:26:04)
    Minkäslainen kalusto on BA:lla, siis että uutta vai vanhaa?

    Kalustoa on kaikenlaista. Jos asia kiinnostaa, lennon nron ja päivämäärän perusteella voi katsoa konetyypin. Sitten vaikka Seatgurusta penkkivaihtoehdot jos kone ei muuten ole tuttu ja netistä tsekkaamaan sisään ja penkkiä valitsemaan heti kun voi.
    ..

    Jep 747, 757, 767 on tullut kaikki koettua. Vuosittain olen Finski & BA yhdistelmää käyttänyt Atlantin ylityksillä ja ei se BA:n kalusto yleensä ole uutuuttaan hohtanut – Hörhö huom. emojenkaan puolesta 😉
    Tosin omat lennot ovat olleet Los Angeles, San Francisco, Las Vegas ja Chicagon suunnille. Itärannikolta olen lennellyt vain Finskillä ja KLM:llä.

    Paksupekka kirjoitti: (20.8.2010 21:29:56)
    Jep 747, 757, 767 on tullut kaikki koettua

    Meikäläinen on Airbus-miehiä, jos pääsee valitsemaan. Varsinkin vanhat 747:t on aika rohjoja, ellei satu just uusittua vastaan. Tuntuu siltä, että keskimäärin bussit ovat hiljaisempia, siistimpiä ja tilavampia. Mutta kaksi viimeistä riippuu tosiaan sisustuksen iästä ja spekseistä.

    Uusi jättiläinen A380 on kyllä hieno: tosi hiljainen ja vakaa ja kehittyneet videosysteemit turistissakin. Paskahuusi siitäkin tosin viime reissulla hajosi, vaikkei koneella ollut ikää kuin pari vuotta.

    Ja upea ykkösluokka. Tahallaan ilmeisesti kävelyttävät rahvaan siitä läpi kun koneesta poistutaan. Eihän se mikään pakko olisi, ei tullessakaan siitä läpi mennä vaan suoraan peräosastoon.

    Boeing 777 näyttäs olevan meidän kone, mennen ja tullen.
    Googlettamalla ei nyt heti tullut esille miltä vuosituhannelta nuo on, kait se on sitten tuurista kiinni että uutta vai vanhaa.

    Samanmoisella lensin Hong Kongista Singaporeen helmikuussa ja se oli ainakin ihan siisti.
    Hämmentävää vaan oli se, että taisin olla koneen ainoa joka tilas alkoholia ruuan kanssa 😮

    Minja kirjoitti: (21.8.2010 9:46:58)
    Boeing 777 näyttäs olevan meidän kone, mennen ja tullen.
    Googlettamalla ei nyt heti tullut esille miltä vuosituhannelta nuo on, kait se on sitten tuurista kiinni että uutta vai vanhaa.

    Samanmoisella lensin Hong Kongista Singaporeen helmikuussa ja se oli ainakin ihan siisti.
    Hämmentävää vaan oli se, että taisin olla koneen ainoa joka tilas alkoholia ruuan kanssa 😮

    Nyt tarkkana noiden henkilökohtaisten paljastusten kanssa, Minja. Kun ’palstahyeenat’ hyökkäävät tuolta toiselta topicilta niin kohta todistetaan, että sen lisäksi että olet varas, olet myös juoppo.

    Pauno Päkiä kirjoitti: (21.8.2010 10:24:23)

    Nyt tarkkana noiden henkilökohtaisten paljastusten kanssa, Minja. Kun ’palstahyeenat’ hyökkäävät tuolta toiselta topicilta niin kohta todistetaan, että sen lisäksi että olet varas, olet myös juoppo.

    Eiköhän jo aika moni palstalainen tiedä GPI kisojen jäljiltä, notta olen varsin perso Cavalle.

    Ja mielummin juoppå kun varas 😉

Esillä 25 viestiä, 26 - 50 (kaikkiaan 54)
Vastaa aiheeseen: Air Finland

Etusivu Foorumit Matkailu Air Finland