Aihe: ahdistaako osakeomistus vai onko se parasta mitä voit tehdä myös housut jalassa? - Golfpiste.com

5.5.–12.5. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[11][8]
KilpailuaSuomalaista

ahdistaako osakeomistus vai onko se parasta mitä voit tehdä myös housut jalassa?

Etusivu Foorumit Yleistä ahdistaako osakeomistus vai onko se parasta mitä voit tehdä myös housut jalassa?

Esillä 14 viestiä, 1 - 14 (kaikkiaan 14)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • jeps eli taas tuo keskustelu seuroista ajaituo ot… joten jatketaanhan tuota osake pärinää täällä?

eli siirsin tämän pois tuosta aivan väärästä ketjusta:

QUOTE]tuplabogi kirjoitti: (12.4.2012 7:42:43)

Jooseppi kirjoitti: (11.4.2012 11:32:56)

tuplabogi kirjoitti: (11.4.2012 4:32:46)
    Tämän on jo useat oy:t huomanneet,kun vastikkeet nousevat pilviin ja osakekauppa pysähtyy,että jotain pitäisi tehrä.

tuo on aika tavalla urbaania legendaa vailla totuuspohjaa.

fakta on että osakekaupassa nähtiin kyllä notkahdus 2008- 2010, mutta jo esim 2011 osakkeiden omistajien vaihdoksia tapahtui ihan samaan tahtiin kuin 2000 – 2007 välisenä aika.

se että jos sinun omistamasi osakkeet eivät käy kaupaksi johtuu joko:
    a) omaat käsittämättömiä harhaluuloja siitä millaisilla voluumeilla golfosakkeista on käyty kauppaa kun omistajan vaihdokset olivat huipussaan.
    b) täysin pielessä olevasta kuvitelmasta realistisesta hintatasosta.
    c) yrität myydä elinkelvottoman yhtiön osaketta.

mitä tulee vastikkeisiin. no ne riippuvat ensisijaisesti siitä mille tasolle ne halutaan asettaa, esim ne kentät joilla itse omistan osuuksia .. näillä vastikkeen nousua on tapahtunut viimeisen 5 vuoden aikana 0 -25€ ensisijaisesti koska kenttiä on hoidettu hyvin eikä niiden hoitotasoihin ole ollut tarpeen tehdä muutoksia… niin ja olemme jo kaukaa varautuneet tuleviin investointeihin.

itse pitäisin tuota lainaamani väitettäsi kammottavana perättömien huhujen levittämisenä ja olisikin haska tietää miksi teet sitä viestiketjusta toiseen? mitkä ovat ne todelliset tarkoitusperäsi?

Ei tämä ole mitään huhua,kun seuraat hiemankin keskustelua.
    Kyllä monet kentät ovat tällä hetkellä kriisissä.
    Tämän on mm. golfliitto todennut monessakin yhteydessä.Karttellisyytökset sai niskaansa.
    Osakkaille haetaan erilaisia etuja,jotta sen ostamisesta saataisiin kannattavaa.
    Yhtiöt huutaa kuorossa,kun kauppa ei käy.
    Tänä päivänä vain osakkeen ostaminen ei ole monenkaan mielestä perusteltua,koska siitä ei pääse eroon elämäntilanteen muuttuessa.
    Meilläkin hallitus esitti vastikkeen nostoa ,mutta yhtiökokous tinki siitä puolet pois.

Monilla kentillä yhtiövastike on nossut jo yli 1000 euron,niin kyllä silloin jo panee miettimään,onko sijoituksessa järkeä,kun vuokrapelioikeuden saa halvemmalla.
    Mitä tulee osakekaupan seurantaan,niin en tiedä mitä tilastoa katsot,mutta minun huomioni yhtiön sivuilla osoittaa,ettän samat henkilöt siellä myyvät sitäomaa osakettaan vuodesta toiseen.

Mone ovat jo tulleet siihen ikään,että ovat lopettaneet pelit.
    Vuokrapelioikeuksia on jo nykyään 40 % kokomäärästä vuosikertomuksen mukaan,kun kauppa ei käy.
    Mistä olet saanut sellaisen kuvitelman,että minä olisin myymässä oma osakettani,mutta jos haluat välttämättä sen ostaa,niin saatan myydäkin.

tuplabogi kirjoitti: (12.4.2012 7:42:43)

sellainen kenttä joka on kriisissä.. sillä pitäsi kokeilla ymmärtää miksi he ovat siinä ja mieten siitä pääsisi pois.

siitä on aivan turha hakea tekosyitä ”kun kauppa ei käy” no osalla kentistä se käy helkutin hyvin, osalla ei… kannaittaisiko tätä pysähtyä miettimään?? ja miettiä mitä on tehty väärin? ja voiko sen korjata? sen sijaan että itkisi ”golf on kriisissä kun kukaan ei huoli minun surkean kentän osakettani”

PG

Jooseppi kirjoitti: (12.4.2012 8:42:20)

sellainen kenttä joka on kriisissä.. sillä pitäsi kokeilla ymmärtää miksi he ovat siinä ja mieten siitä pääsisi pois.

siitä on aivan turha hakea tekosyitä ”kun kauppa ei käy” no osalla kentistä se käy helkutin hyvin, osalla ei… kannaittaisiko tätä pysähtyä miettimään?? ja miettiä mitä on tehty väärin? ja voiko sen korjata? sen sijaan että itkisi ”golf on kriisissä kun kukaan ei huoli minun surkean kentän osakettani”

Viidessä vuodessa hintapyynnöt ja tarjotut hinnat ovat laskeneet aika lailla. Pikaisen tarkastelun perusteella surkeimmasta päästä pääkaupunkiseudulla näyttäisivät olevan Sarfvik, Kullo, Pickala ja Master. Surkein tapaus lienee Sarfvik. Hinta tippunut peräti 20000 €. Mitä on tehty väärin? (Mitään perusteellista tutkimusta en tehnyt, joten oikeudet mielipiteen muutokseen pidätetään).

Jooseppi kirjoitti: (12.4.2012 8:42:20)

Minä en kylläkään omista osaketta mistään kriisikentästä,enkä ole sitä edes myymässä.
    Osakkeenkin otin jo 90-luvulla ja kaikki osakkeet maksavat vastikkeesa.
    Mutta kyllä monet kentät on kriisissä,myös osa vanhoista kentistä.
    Eikä ne ole surkeita kenttiä,vaikka jooseppi niin rukuttaakin.

Osakkeen ostaminen ei ole tällä hetkellä muotia,kun on kehitelty joustavampiakin pelimahdollisuuksia.
    Onkomielestäsi esim. Vanajanlinnaja ja Nordcenter surkeita kenttiä,kun osakekauppa ei käy ja vastikekin on suht koht korkea verrattuna muihin kenttiin.

Siitähän nyt yritetään pois keksimällä eriaisia etuja osakkeenomistajille.
    Platina korttikin parani,kun nyt pääsee yksinkin puoleen hintaan pelaamaan ja siinä on jo 10 arvostettua kentää,mutta kun etu taitaa koskettaa myös vuokrapelaajia,niin sen merkitys vähenee.

tuplabogi kirjoitti: (12.4.2012 10:24:38)

pakko sanoa tuohon, kyllä se olet sinä joka ruikuttaa, minun m,ielipiteeni on lyhyesti seuraava.. jota et ilmeisesti ole kyennyt hahmottamaan:

mitään koko alaa koskevaa kriisiä ei ole olemassa, kuolleet okasat vain karsutuvat pois.

ai kuinka niin, jos kenttä ei saa houkuteltua gf pelaajia eikä osake käy kaupaksi… ei se kerro kovin hyvää kentän ”haluttavuudesta” silloin jokin perustavan tason asia on pielessä. ja sellainen kenttä ansaitsee kuolla arvokkaasti ilman keinotekoista hengissäpitoa.

Onkomielestäsi esim. Vanajanlinnaja ja Nordcenter surkeita kenttiä,kun osakekauppa ei käy ja vastikekin on suht koht korkea verrattuna muihin kenttiin.

anteeksi nyt mutta kyllä, molemmat itse kentät ovat hyvä ja laadukkaita, mutta onneton sijainti tekee molemmista ainakin minun silmissäni täysin kelvottomia.. molempian sijainti suhteessa potentiaalisiin omistajiin ja asiakkaisiin on käytännössä yhtä hyvä kuin esim. antarktis.

kuten olen täälläkin sanonut jos joku siirtäisi nordican selvästi lähemmäs Helsinkiä osataisin sen osakkeita heti, mutta, kuka nyt ajaisi kierroksen takia sinne asti?

muuten nordican kohdalla tuo korkea vastike on tietoinen valinta, halpa vastike = paljon väkeä kentällä, kun taas korkealla vastikkeella taataan väljyyttä.

Platina korttikin parani,kun nyt pääsee yksinkin puoleen hintaan pelaamaan ja siinä on jo 10 arvostettua kentää,mutta kun etu taitaa koskettaa myös vuokrapelaajia,niin sen merkitys vähenee.

täyttä pelleilyä sanon minä ja kaikenlisäksi täysin turhaa rimpuilua todellisuutta vastaan, tosiasia on että osakemarkkinat ovat kyllästetyt, suomessa ei löydy kuin n. 100 000 golfaria joita osakkuus kiinnostaa, loput tulevaisuuden golfareista haluaa gf- / pelikausimaksu pelaamista.

tuo kun ymmärretään ja kentät löytävät oman ”lokeronsa” kaikki nykyiset ongelma katoavat kuin pieru saharaan.
    osakekentät kehittyvät kahteen luokaan ”oikeat privaatti kentät, joiden omistus on nykyiseen tapaan” ja ”kaupalliset gf toimijat joiden omistus on liikemiesten käsissä”

ensimmäinen erikoistuja tulee olemaan minun veikkaukseni mukaan Porvoo joka tulee asettumaan tuohon jälkimmäiseen ryhmään

PG kirjoitti: (12.4.2012 9:49:37)
    Viidessä vuodessa hintapyynnöt ja tarjotut hinnat ovat laskeneet aika lailla. Pikaisen tarkastelun perusteella surkeimmasta päästä pääkaupunkiseudulla näyttäisivät olevan Sarfvik, Kullo, Pickala ja Master. Surkein tapaus lienee Sarfvik. Hinta tippunut peräti 20000 €. Mitä on tehty väärin? (Mitään perusteellista tutkimusta en tehnyt, joten oikeudet mielipiteen muutokseen pidätetään).

ylikuumentunut markkinatilanne ennen taantumaa ja sen jälkeinen hintojen romahdus, jota seuraa hintojen asettuminen terveelle tasolle.

siinä minun rehellinen mielipiteeni

Jooseppi kirjoitti: (12.4.2012 11:39:48)

pakko sanoa tuohon, kyllä se olet sinä joka ruikuttaa, minun m,ielipiteeni on lyhyesti seuraava.. jota et ilmeisesti ole kyennyt hahmottamaan:

mitään koko alaa koskevaa kriisiä ei ole olemassa, kuolleet okasat vain karsutuvat pois.

ai kuinka niin, jos kenttä ei saa houkuteltua gf pelaajia eikä osake käy kaupaksi… ei se kerro kovin hyvää kentän ”haluttavuudesta” silloin jokin perustavan tason asia on pielessä. ja sellainen kenttä ansaitsee kuolla arvokkaasti ilman keinotekoista hengissäpitoa.

anteeksi nyt mutta kyllä, molemmat itse kentät ovat hyvä ja laadukkaita, mutta onneton sijainti tekee molemmista ainakin minun silmissäni täysin kelvottomia.. molempian sijainti suhteessa potentiaalisiin omistajiin ja asiakkaisiin on käytännössä yhtä hyvä kuin esim. antarktis.

kuten olen täälläkin sanonut jos joku siirtäisi nordican selvästi lähemmäs Helsinkiä osataisin sen osakkeita heti, mutta, kuka nyt ajaisi kierroksen takia sinne asti?

muuten nordican kohdalla tuo korkea vastike on tietoinen valinta, halpa vastike = paljon väkeä kentällä, kun taas korkealla vastikkeella taataan väljyyttä.

täyttä pelleilyä sanon minä ja kaikenlisäksi täysin turhaa rimpuilua todellisuutta vastaan, tosiasia on että osakemarkkinat ovat kyllästetyt, suomessa ei löydy kuin n. 100 000 golfaria joita osakkuus kiinnostaa, loput tulevaisuuden golfareista haluaa gf- / pelikausimaksu pelaamista.

tuo kun ymmärretään ja kentät löytävät oman ”lokeronsa” kaikki nykyiset ongelma katoavat kuin pieru saharaan.
    osakekentät kehittyvät kahteen luokaan ”oikeat privaatti kentät, joiden omistus on nykyiseen tapaan” ja ”kaupalliset gf toimijat joiden omistus on liikemiesten käsissä”

ensimmäinen erikoistuja tulee olemaan minun veikkaukseni mukaan Porvoo joka tulee asettumaan tuohon jälkimmäiseen ryhmään

Jokaisella on oma mielipiteensä,niin oli Sinisanollakin aikanaan .
    Ja vanha viisaus on ,ettei milipiteet ole koskaan vääriä,jos ne on omia.
    Tässä oli jo muutamia ketjuja aiheesta,joissa kyllä tuli selväksi,mistä syystä osakkeet ei mene kaupaksi,joten lopetanhan asia kästtelyn tältä erää tähän,koska mitään uutta ei varmaankaan enää avaudu.

tuplabogi kirjoitti: (12.4.2012 12:06:09)
    Tässä oli jo muutamia ketjuja aiheesta,joissa kyllä tuli selväksi,mistä syystä osakkeet ei mene kaupaksi,joten lopetanhan asia kästtelyn tältä erää tähän,koska mitään uutta ei varmaankaan enää avaudu.

mitään uutta ei varmastikkaan avaudu, niinpitkään kun ummistaa silmänsä ympäröivältä todellisuudelta. ja pitää kiinni yhden yhtiön tilan perusteella tehdystä analyysistään ja koettaa epätoivoisesti yleistää sitä koko alaa koskevaksi.

suosittelisin vilpittömästi että aloittaisit vaikka kartoittamalla todellisuutta sen suhteen millaisia ovat aidot myyntiajat eri yhtioiden osakkeilla nyt ja viimeisen 10 – 15v. aikana, se antaa kivasti perspektiiviä ongelman todelliseen ”vakavuuteen” … paljon enemmän kuin golfpisteen ilmoitusten määrä.

Sinun metodillasi voisi ajatella että esim. Keimolassa vallitsee aivan käsittämätön ongelma, sillä eräskin henkilö on myynyt B-, C- ja D osakkeitaan hmm olisiko 7 tai 8 vuotta putkeen – tosin hintapyynti on ollut kokoajan johdonmukaisesti kaksinkertainen muihin pyyntöihin nähden.

itse koetan vain pitää huolen siitä että kun sinä kirjoittelet täällä jatkuvasti näitä jorinoitasi joilla yrität uskotella itsellesi ja muille että on olemassa jokin valtakunnallinen kriisi, tuon esiin kylmiä faktoja noiden ”kun katselee golfpörssiä” höpö höpö satujen tilalle.

Jooseppi kirjoitti: (12.4.2012 14:27:27)

tuplabogi kirjoitti: (12.4.2012 12:06:09)

mitään uutta ei varmastikkaan avaudu, niinpitkään kun ummistaa silmänsä ympäröivältä todellisuudelta. ja pitää kiinni yhden yhtiön tilan perusteella tehdystä analyysistään ja koettaa epätoivoisesti yleistää sitä koko alaa koskevaksi.

suosittelisin vilpittömästi että aloittaisit vaikka kartoittamalla todellisuutta sen suhteen millaisia ovat aidot myyntiajat eri yhtioiden osakkeilla nyt ja viimeisen 10 – 15v. aikana, se antaa kivasti perspektiiviä ongelman todelliseen ”vakavuuteen” … paljon enemmän kuin golfpisteen ilmoitusten määrä.

Sinun metodillasi voisi ajatella että esim. Keimolassa vallitsee aivan käsittämätön ongelma, sillä eräskin henkilö on myynyt B-, C- ja D osakkeitaan hmm olisiko 7 tai 8 vuotta putkeen – tosin hintapyynti on ollut kokoajan johdonmukaisesti kaksinkertainen muihin pyyntöihin nähden.

itse koetan vain pitää huolen siitä että kun sinä kirjoittelet täällä jatkuvasti näitä jorinoitasi joilla yrität uskotella itsellesi ja muille että on olemassa jokin valtakunnallinen kriisi, tuon esiin kylmiä faktoja noiden ”kun katselee golfpörssiä” höpö höpö satujen tilalle.

Voit esittää näitä kantojasi golfliittoon ja suomen kenttäyhtiöitten yhdistykseen ja kenttäyhtiöihin.
    Sielä nämä uutiset tulee ja niistä olen kertoillut.
    Kun luskelee,niin kaikenlaisia houkuttimia keksitään osakekaupan piristämisesksi.
    Osakkeen osto vain on out tänä päivänä.

Minua ei kiinnosta hölkäsen pöläystä tutkia joitakin osakkeitten myyntejä. ja myyntiaikoja.

tuplabogi kirjoitti: (12.4.2012 14:46:59)

.

tuossa olet aivan oikeassa, nyt kun ymmärrät vielä ettei se tule muuttumaan.

Minua ei kiinnosta hölkäsen pöläystä tutkia joitakin osakkeitten myyntejä. ja myyntiaikoja.

no kannattaa sitten mesota asiasta johon ei ole edes perehtynyt

… ei mulla sitten muuta

Jooseppi kirjoitti: (12.4.2012 15:21:50)

.

Joillekin se on in.

Jooseppi kirjoitti: (12.4.2012 15:21:50)

.

no kannattaa sitten mesota asiasta johon ei ole edes perehtynyt

… ei mulla sitten muuta

No miksi sitten mesoat,kun et kerran ole edes perehtynyt.

Minua kyllä ahdistaisi, jos olisin vielä osakkeenomistaja.

Pelioikeuden vuokraajana saan käytännössä golfyhtiön peliareenoiden käytölle samat edut kuin osakkeenomistaja yhtiövastikkeen hinnalla ja ilman riskiä yhtiön mahdollisiin tuleviin lainoihin osallistumisesta. Lisäetuna on helppo irtautuminen jollekin toiselle kentälle jos siltä alkaa tuntua.

Myöskään en tunne jääväni mitään tavoittelemisen arvoista vaille siksi, että en voi osallistua golfyhtiön asioista päättämiseen.

Esillä 14 viestiä, 1 - 14 (kaikkiaan 14)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #427663 kohteessaahdistaako osakeomistus vai onko se parasta mitä voit tehdä myös housut jalassa?

Etusivu Foorumit Yleistä ahdistaako osakeomistus vai onko se parasta mitä voit tehdä myös housut jalassa?