Aihe: Aaron tai Stack and Tilt. - Golfpiste.com

28.4.–5.5. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[11][16]
KilpailuaSuomalaista

Aaron tai Stack and Tilt.

Etusivu Foorumit Yleistä Aaron tai Stack and Tilt.

Esillä 13 viestiä, 1 - 13 (kaikkiaan 13)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #187543 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    A

Kesällä pyöri videoitu Aaronin rautalyönti täällä jossain kesk. En löydä sitä tai kunnollista vastaavaa S and T lyöntiä mistään. Voisiko joku jelppiä? Jos sais sen vielä tänne link. Kiitos !

#470569 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Tässä: Stack & Tilt. Kannattaa myös lukaista nämä kommentit

#470570 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Itse flikki unohtui.

#470571 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Täältä löytyy videoanalyysiä.

http://www.golftipsmag.com/video/instruction-full-swing/stack-and-tilt.html

Itse olen vähän aikaa tämän tyyppistä svingiä treenaillut, ja tässä vaiheessa ainakin näyttää lupaavalta.

#470572 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Fubar kirjoitti: (25.11.2007 13:55:33)
    Täältä löytyy videoanalyysiä.

http://www.golftipsmag.com/video/instruction-full-swing/stack-and-tilt.html

Itse olen vähän aikaa tämän tyyppistä svingiä treenaillut, ja tässä vaiheessa ainakin näyttää lupaavalta.

Muistuttaisin vain siitä, että tuon tyyppinen liikesarja ei sovi kaikille. Erityisen vaativa on kompensaatio, jota bsw edellyttää dsw:iin ja erityisesti ennen osumahetkeä. Tuo nimittäin vahvistaa jyrkkää palloontuloa, joka voi lyhyillä raudoilla tuntua hyvältä ja helpolta, mutta mutta ilman onnistunutta ja oikein ajoitettua kompensoivaa tilttiä, pitkillä raudoilla ja puilla voi tulla vaikeuksia päästä pallon taakse.

#470573 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    A

Ei nämä nyt mun koneella näkyään aukea.
    Olen itsekkin tykästynyt tyyliin . Epäilen että teenkö sen oikein, koska
    pitkät raudat toimii suht. mukavasti.
    Täytyypä vaan jatkaa opiskelua.

#470574 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Scoop kirjoitti: (25.11.2007 14:10:14)
    Muistuttaisin vain siitä, että tuon tyyppinen liikesarja ei sovi kaikille. Erityisen vaativa on kompensaatio, jota bsw edellyttää dsw:iin ja erityisesti ennen osumahetkeä. Tuo nimittäin vahvistaa jyrkkää palloontuloa, joka voi lyhyillä raudoilla tuntua hyvältä ja helpolta, mutta mutta ilman onnistunutta ja oikein ajoitettua kompensoivaa tilttiä, pitkillä raudoilla ja puilla voi tulla vaikeuksia päästä pallon taakse.

Sanotaan nyt niin, että helpompaa mulla on ollut tuo tiltin kanssa kuin perinteisen painonsiirron kanssa, missä ongelmia on riittänyt vuositolkulla. Nyt on svingiajatus paljon selvempi. Töitähän se toki teettää.

Mulle myös sopii luontaisen oloisesti tuo flätin puoleinen svingityyppi, jossa käsiä ei tarvi kiskoa kovin korkealle (olkapää ei meikäläisellä tahdo antaa periksi).

#470575 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Fubar kirjoitti: (25.11.2007 21:08:10)
    Sanotaan nyt niin, että helpompaa mulla on ollut tuo tiltin kanssa kuin perinteisen painonsiirron kanssa, missä ongelmia on riittänyt vuositolkulla. Nyt on svingiajatus paljon selvempi. Töitähän se toki teettää.

Perinteisen painonsiirron kanssa ei voi tulla ongelmia, koska sellaista ei ole. tai oikeammin, ei pitäisi olla. Lähes kaikilla painonsiirtäjillä kylläkin on ongelmia.
    Kertokaa nyt joku lopulta, missä kohtaa Aaron B:n swingissä Tiltti tapahtuu. Olen kelannut silmät tapilla tuota svingiä, mutta en havaitse. Kyllä taas keksitään pyörää uudelleen. 🙂

#470576 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Bosco kirjoitti: (27.11.2007 0:51:13)
    Kertokaa nyt joku lopulta, missä kohtaa Aaron B:n swingissä Tiltti tapahtuu. Olen kelannut silmät tapilla tuota svingiä, mutta en havaitse. Kyllä taas keksitään pyörää uudelleen. 🙂

Teoriassa tässä:

Todellisuudessa ei missään:

It’s a mind’s game…

#470577 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    A

No perskele, niinkös se homma meneekin että paino vaan molemmilla jaloilla
    yhtäpaljon koko päkärin ajan , siinä se yksi mun virheistä on tai on ollut.

Scoop ,sulla on tietoa varmaan vähän enemmänkin tästä Tiltistä . Mulle ei
    toi sun asia aukea kahden kuvan perusteella ,että mitä näillä haet , vai oliks
    tää vaan Boscolle tarkoitettu heitto ?

#470578 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

A kirjoitti: (27.11.2007 9:03:23)
    Mulle ei toi sun asia aukea kahden kuvan perusteella ,että mitä näillä haet , vai oliks
    tää vaan Boscolle tarkoitettu heitto ?

Ei se ollut heitto, vaan Bosco on ihan oikeassa. Aaron B:n flikissä ei näy S&T-swingissä bäkäriin kuuluvaa tilttiä, koska sitä ei ole. Mielikuvatasolla Aaronkin ehkä niin toimii, mutta käytännössä ei. Aaron pysyy kompaktisti pallon päällä, mutta ei hän tilttaa itseään kohteen suuntaan, vaikka herrat Bennett & Plummer sellaisen määrittelevätkin suorituksen olennaiseksi osaksi. Se ylempi kuva on siis lavastus (poseerauskuva, jossa asiaa havainnollistetaan), alempi totuus (pysäytyskuva swingistä käytännössä).

Sama mielikuva vs. käytäntö -ero ilmenee myös tuossa Fubarin flikissä. Pruuvi ja toteutettu swingi eivät vastaa toisiaan. Olennaista onkin siis, minkä mielikuvan varassa suoritustaan toteuttaa.

#470579 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    A

Ok. Kiitoksia paljon.
    Täytyypä myöhemmin tarkastella niitä videoita tarkemmin.

#470580 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

Scoop kirjoitti: (27.11.2007 9:14:24)
    Olennaista onkin siis, minkä mielikuvan varassa suoritustaan toteuttaa.

Jep. Tarkoitus on siis pysyä pallon päällä eikä siirtää painoa juurikaan takajalalle. Tuo tilt mielikuvana edesauttaa tätä vaikka ei varsinaisessa svingissä toteutuisikaan.

Esillä 13 viestiä, 1 - 13 (kaikkiaan 13)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #470570 kohteessaAaron tai Stack and Tilt.

Etusivu Foorumit Yleistä Aaron tai Stack and Tilt.