25.6.–2.7. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[14][24]
KilpailuaSuomalaista

4 euroa pelivarauksesta !! kohtuullista ??

Etusivu Foorumit Yleistä 4 euroa pelivarauksesta !! kohtuullista ??

Esillä 25 viestiä, 26 - 50 (kaikkiaan 80)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #530577 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    KL

    Golfinvihollinen39 kirjoitti: (9.10.2014 17:30:34)

    Bogikone kirjoitti: (9.10.2014 16:24:52)

    Parti kirjoitti: (9.10.2014 12:55:57)

    ts kirjoitti: (9.10.2014 11:36:43)

    Chip Greenside kirjoitti: (9.10.2014 11:31:55)

    .

    Ei mitään järkeä.

    Itse en pysähdy tuollaisille. Vaan jatkan seuraavalle. Ei ongelmaa.

    Ongelma on, että jokaisen kaupan pihassa alkaa olla näitä yksityisten rahastajafirmojen lätkiä.

    Jos menisi kunnan kassaan, niin harmittaisi, mutta hyväksyisin: Mutta todella nämä tosielämän tapaukset, jossa viideksi minuutiksi unohtuu tyhjällä parkkipaikalla lätkä laittamatta niin haaskalinnut on jo ehtineet iskeä siihen ainoaan autoon.

    Oman lähikaupan pihalla en lätkää laita. Jos lappu tulisi, niin sitten loppuu meidän perheen rahojen kantaminen sinne.

    Voi herra isä sentään mitä itkemistä!!

    Jos kauppias pyrkii varmistamaan parkkipaikkansa riittävyyden nimenomaan oman kauppansa asiakkaille, ja ainoa velvoite asiakkaalle on laittaa parkkikiekko paikalleen, niin tuskin kukaan täyspäinen ryhtyy syyttämään kauppiasta parkkikiekon laittamisen unohtamisesta?!?!??

    Huh huh sentään, ei sitten mitään muuta valittamista ole teillekään tullut mieleen…? Aikuistukaa hiljalleen.

    #530578 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    KL kirjoitti: (9.10.2014 21:20:13)

    Voi herra isä sentään mitä itkemistä!!

    Jos kauppias pyrkii varmistamaan parkkipaikkansa riittävyyden nimenomaan oman kauppansa asiakkaille, ja ainoa velvoite asiakkaalle on laittaa parkkikiekko paikalleen, niin tuskin kukaan täyspäinen ryhtyy syyttämään kauppiasta parkkikiekon laittamisen unohtamisesta?!?!??

    Huh huh sentään, ei sitten mitään muuta valittamista ole teillekään tullut mieleen…? Aikuistukaa hiljalleen.

    Saat olla mitä mieltä haluat, mutta aina kun tuollainen ylilyönti (esim. 200 auton parkkipaikalla on kolme autoa ja lappuliisa) tapahtuu, äänestän jaloillani.

    #530579 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    KL

    Chip Greenside kirjoitti: (9.10.2014 21:57:52)

    KL kirjoitti: (9.10.2014 21:20:13)

    Voi herra isä sentään mitä itkemistä!!

    Jos kauppias pyrkii varmistamaan parkkipaikkansa riittävyyden nimenomaan oman kauppansa asiakkaille, ja ainoa velvoite asiakkaalle on laittaa parkkikiekko paikalleen, niin tuskin kukaan täyspäinen ryhtyy syyttämään kauppiasta parkkikiekon laittamisen unohtamisesta?!?!??

    Huh huh sentään, ei sitten mitään muuta valittamista ole teillekään tullut mieleen…? Aikuistukaa hiljalleen.

    Saat olla mitä mieltä haluat, mutta aina kun tuollainen ylilyönti (esim. 200 auton parkkipaikalla on kolme autoa ja lappuliisa) tapahtuu, äänestän jaloillani.

    Se on sinun oikeutesi, mutta virhe on kuitenkin yksin sinun, ei kenenkään muun.

    #530580 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    KL kirjoitti: (9.10.2014 22:01:13)

    Chip Greenside kirjoitti: (9.10.2014 21:57:52)

    KL kirjoitti: (9.10.2014 21:20:13)

    Voi herra isä sentään mitä itkemistä!!

    Jos kauppias pyrkii varmistamaan parkkipaikkansa riittävyyden nimenomaan oman kauppansa asiakkaille, ja ainoa velvoite asiakkaalle on laittaa parkkikiekko paikalleen, niin tuskin kukaan täyspäinen ryhtyy syyttämään kauppiasta parkkikiekon laittamisen unohtamisesta?!?!??

    Huh huh sentään, ei sitten mitään muuta valittamista ole teillekään tullut mieleen…? Aikuistukaa hiljalleen.

    Saat olla mitä mieltä haluat, mutta aina kun tuollainen ylilyönti (esim. 200 auton parkkipaikalla on kolme autoa ja lappuliisa) tapahtuu, äänestän jaloillani.

    Se on sinun oikeutesi, mutta virhe on kuitenkin yksin sinun, ei kenenkään muun.

    Ei ole minun virheeni, jos kauppias on tyhmä. Se on hänen päänsärkynsä, johon ei yleensä mikään hoito edes auta.

    #530581 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    juu eihän nyt ns suurista rahoista ole kyse, lähinnä periaatteesta… olen jo alkanut äänestaa jaloillani…
    varmasti löytyy varakkaita jotka eivät edes huomaa moisia ’pennosia’.

    kyseinen palvelu sinänsä ihan ok, mutta vähän soisi olevan pelisilmää ansaintamalleissa…

    #530582 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    KL

    super_slice kirjoitti: (9.10.2014 22:19:56)
    juu eihän nyt ns suurista rahoista ole kyse, lähinnä periaatteesta… olen jo alkanut äänestaa jaloillani…
    varmasti löytyy varakkaita jotka eivät edes huomaa moisia ’pennosia’.

    kyseinen palvelu sinänsä ihan ok, mutta vähän soisi olevan pelisilmää ansaintamalleissa…

    … puhuu ihminen, joka ei ymmärrä koko konseptista yhtikäs mitään…

    Kertokaapas, te älyköt, mihin raja vedetään? Kuinka monta prosenttia parkkipaikasta pitää olla käytössä, jotta virhemaksun saa laittaa?

    Ilmeisesti samat ihmiset itkevät kokeneensa vääryyttä saadessaan virhemaksun, kun tuli unohdettua laittaa kolikoita parkkimittariin. Voi sentään…

    #530583 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    KL kirjoitti: (9.10.2014 21:20:13)
    Jos kauppias pyrkii varmistamaan parkkipaikkansa riittävyyden nimenomaan oman kauppansa asiakkaille,…

    Miten tuo pysäköintisysteemi varmistaa parkkipaikkojen riittävvyden asiakkaille? Sen kiekonhan voi laittaa kuka tahansa vaikkei kaupassa asioisikaan.

    Typerä idea kaikenkaikkiaan, ei mitään hyötyä asiakkaalle.

    #530584 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    KL

    Parti kirjoitti: (9.10.2014 22:29:14)

    KL kirjoitti: (9.10.2014 21:20:13)
    Jos kauppias pyrkii varmistamaan parkkipaikkansa riittävyyden nimenomaan oman kauppansa asiakkaille,…

    Miten tuo pysäköintisysteemi varmistaa parkkipaikkojen riittävvyden asiakkaille? Sen kiekonhan voi laittaa kuka tahansa vaikkei kaupassa asioisikaan.

    Typerä idea kaikenkaikkiaan, ei mitään hyötyä asiakkaalle.

    Niin on. Parempi vain antaa kaikkien pysäköidä ilman mitään rajoituksia. Lähialueiden asukkaatkin taputtavat käsiään, kun ei tarvitse etsiä kadunvarsipaikkoja.

    Miten itse ratkaisisit pysäköintiongelman, Parti?

    #530585 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    ts

    Parti kirjoitti: (9.10.2014 22:29:14)

    KL kirjoitti: (9.10.2014 21:20:13)
    Jos kauppias pyrkii varmistamaan parkkipaikkansa riittävyyden nimenomaan oman kauppansa asiakkaille,…

    Miten tuo pysäköintisysteemi varmistaa parkkipaikkojen riittävvyden asiakkaille? Sen kiekonhan voi laittaa kuka tahansa vaikkei kaupassa asioisikaan.

    Typerä idea kaikenkaikkiaan, ei mitään hyötyä asiakkaalle.

    KL:lle turha selittää. Hän kun tuntee vain kirjan tekstin, ei ajattelua tai käytäntöä. Mä olen ainakin toivoni menettänyt

    #530586 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    EFC

    KL tuohon jo osittain vastasikin, mutta millekäs se tuntuisi jos sen tutun kaupan parkki olisi täynnä vaikkapa läheiseltä rautatieasemalta työhön lähteneiden autoja koko päivän ja asiakkaan autot ei enää sinne sitten mahtusikaan? Parkkikiekolla tämä asia on nimittäin helppo ratkaista.

    #530587 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    KL

    ts kirjoitti: (9.10.2014 22:43:39)

    Parti kirjoitti: (9.10.2014 22:29:14)

    KL kirjoitti: (9.10.2014 21:20:13)
    Jos kauppias pyrkii varmistamaan parkkipaikkansa riittävyyden nimenomaan oman kauppansa asiakkaille,…

    Miten tuo pysäköintisysteemi varmistaa parkkipaikkojen riittävvyden asiakkaille? Sen kiekonhan voi laittaa kuka tahansa vaikkei kaupassa asioisikaan.

    Typerä idea kaikenkaikkiaan, ei mitään hyötyä asiakkaalle.

    KL:lle turha selittää. Hän kun tuntee vain kirjan tekstin, ei ajattelua tai käytäntöä. Mä olen ainakin toivoni menettänyt

    Ja sinun ratkaisusi pysäköinnin järjestämiseen on..?

    #530588 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    KL kirjoitti: (9.10.2014 22:38:03)
    Niin on. Parempi vain antaa kaikkien pysäköidä ilman mitään rajoituksia. Lähialueiden asukkaatkin taputtavat käsiään, kun ei tarvitse etsiä kadunvarsipaikkoja.

    Miten itse ratkaisisit pysäköintiongelman, Parti?

    En tiedä puhummeko me lainkaan samasta asiasta. Koko termi ”pysäköintiongelma” kuulostaa oudolta kaupan yhteydessä, varsinkin jos siihen aletaan liittämään lähiseudun asukkaita.

    Kaupalla pitää olla riittävästi pysäköintitilaa asiakkailleen, Jos ei ole, asiakkaat menevät sellaiseen jossa on.
    Edelleenkään en ymmärrä miten pysäköintirajoitukset toisivat tilaa asiakkaille. Mistä se lisätila tulee rajoitusten kautta?

    Ytimen paikat, Stockat, Forumit yms ovat asia erikseen, niissä maksavat kaikki ja se on reilu peli.

    #530589 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    ts

    KL kirjoitti: (9.10.2014 22:49:30)

    Ja sinun ratkaisusi pysäköinnin järjestämiseen on..?

    Ai kaupan pihalla?

    No parkkipaikka nyt ensimmäiseks tulee mieleen.

    Mä kerron aamulla jos tuli yön aikana joku muukin…

    #530590 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    KL

    Parti kirjoitti: (9.10.2014 22:51:17)

    KL kirjoitti: (9.10.2014 22:38:03)
    Niin on. Parempi vain antaa kaikkien pysäköidä ilman mitään rajoituksia. Lähialueiden asukkaatkin taputtavat käsiään, kun ei tarvitse etsiä kadunvarsipaikkoja.

    Miten itse ratkaisisit pysäköintiongelman, Parti?

    En tiedä puhummeko me lainkaan samasta asiasta. Koko termi ”pysäköintiongelma” kuulostaa oudolta kaupan yhteydessä, varsinkin jos siihen aletaan liittämään lähiseudun asukkaita.

    Kaupalla pitää olla riittävästi pysäköintitilaa asiakkailleen, Jos ei ole, asiakkaat menevät sellaiseen jossa on.
    Edelleenkään en ymmärrä miten pysäköintirajoitukset toisivat tilaa asiakkaille. Mistä se lisätila tulee rajoitusten kautta?

    Ytimen paikat, Stockat, Forumit yms ovat asia erikseen, niissä maksavat kaikki ja se on reilu peli.

    Tässä vaiheessa hämmästyn oikeasti! Onko tämä parti se sama mies, jolla on viljalti järkeviä mielipiteitä, mutta tällaisessa perusasiassa miehen aivot lyövät täysin tyhjää??

    Nyt mennään vahvasti perusasioiden äärelle, mutta se on näköjään tarpeen.

    Yksittäinen kauppa ei saa rakentaa parkkitilaa ilmaiseksi eikä varsinkaan määrättömästi, vaan sen määrää ao. kunnan suunnittelulautakunta. Niinpä kaupan ns. perustajan tulee tulla toimeen sillä maa-alueella, joka sille suodaan. Parkkitilaa ei siis ole määrättömästi eikä varsinkaan tuhlattavaksi muille kuin kaupan asiakkaille.

    Niinpä toistan kysymykseni sinulle, Parti, miten ratkaisisit pysäköintiongelman, joka syntyy siitä, että rajatulle tilalle pyrkii rajaton määrä ajoneuvoja rajattomaksi ajaksi?

    Vastaukseksi ei kelpaa, että menen toiseen kauppaan, koska ’se toinen kauppa’ painii täsmälleen samojen ongelmien kanssa.

    #530591 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    EFC kirjoitti: (9.10.2014 22:43:49)
    KL tuohon jo osittain vastasikin, mutta millekäs se tuntuisi jos sen tutun kaupan parkki olisi täynnä vaikkapa läheiseltä rautatieasemalta työhön lähteneiden autoja koko päivän ja asiakkaan autot ei enää sinne sitten mahtusikaan? Parkkikiekolla tämä asia on nimittäin helppo ratkaista.

    Nämä asemanliepeet ovat erikoistapaus ja noihinkin on parempiakin ratkaisuja. Tämä kiekkovillitys on levinnyt täysin naurettaviinkin paikkoihin.

    Niistä paremmista ratkaisuista: Sellossa (aseman vieressä) jokaisessa ruudussa on sensori. Valo ruudun päällä ilmaisee jos joku makuuttaa autoaan koko päivän parkissa. Ei tarvitse asiakkaan asiasta huolehtia.

    Samoin joissain paikoissa parkkis on lähtökohtaisesti maksullinen, asiakkaat saavat pysäköintilipun kassalta maksaessaan. Ei kovin kätevä, mutta siinä on suora linkki asiakkuuteen toisin kuin parkkikiekossa.

    #530592 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    EFC

    Meikä asuu täällä maalla enkä välttämäti ymmärrä mitä isoissa kaupungeissa tapahtuu, mutta täällä on ilmainen pysäköinti koko keskustan alueella, mutta suurimmaksi osaksi parkkikiekkopakolla. Homma toimii hyvin ja yleensä vapaita paikkoja löytyy hyvin kauppakeskusta myöden, kun kiekkopakon takia paikoissa on kiertoa.

    #530593 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    ts

    Mun mielestä on vaan kaks ongelmaa:

    Hidas pysäköinti ja se että pysäköintiosakeet ei men kaupaks, kun perkaleen lokita parkkeeraa halvemmalla… ja pulut myös.

    Öitä

    #530594 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    EFC

    ts kirjoitti: (9.10.2014 23:11:04)
    Mun mielestä on vaan kaks ongelmaa:

    Hidas pysäköinti ja se että pysäköintiosakeet ei men kaupaks, kun perkaleen lokita parkkeeraa halvemmalla… ja pulut myös.

    Öitä

    Ei välttämäti liity aiheeseen, mutta Järvenpään Citymarketissa on vatuloijia varten perustettu hidas kassa. Sinne vaan kaikki joiden mielestä kassalla ei tartte toimia ripeästi.

    #530595 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    KL

    Parti kirjoitti: (9.10.2014 23:04:59)

    EFC kirjoitti: (9.10.2014 22:43:49)
    KL tuohon jo osittain vastasikin, mutta millekäs se tuntuisi jos sen tutun kaupan parkki olisi täynnä vaikkapa läheiseltä rautatieasemalta työhön lähteneiden autoja koko päivän ja asiakkaan autot ei enää sinne sitten mahtusikaan? Parkkikiekolla tämä asia on nimittäin helppo ratkaista.

    Nämä asemanliepeet ovat erikoistapaus ja noihinkin on parempiakin ratkaisuja. Tämä kiekkovillitys on levinnyt täysin naurettaviinkin paikkoihin.

    Niistä paremmista ratkaisuista: Sellossa (aseman vieressä) jokaisessa ruudussa on sensori. Valo ruudun päällä ilmaisee jos joku makuuttaa autoaan koko päivän parkissa. Ei tarvitse asiakkaan asiasta huolehtia.

    Samoin joissain paikoissa parkkis on lähtökohtaisesti maksullinen, asiakkaat saavat pysäköintilipun kassalta maksaessaan. Ei kovin kätevä, mutta siinä on suora linkki asiakkuuteen toisin kuin parkkikiekossa.

    Arvasin insinööriltä löytyvän ratkaisun joka ongelmaan, mutta mitkä ovat kustannukset? Ihan joka kauppias ei lähde rakentamaan sensoreita parkkipaikalleen, ei varsinkaan avoparkkiin, jossa lumi estää moisen teknologian käytön. Samaten parkkilippujen käyttö vaatii erilliset porttiratkaisut, jotka myös ovat oma kustannuksensa.

    Taitaa olla niin, että parkkikiekon käyttö onkin joillekin pelkästään periaatteellinen kysymys eikä mitään muuta. Olennaista on, että omasta virheestä saa syyttää muita.

    Tästä ei sen enempää.

    #530596 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    KL kirjoitti: (9.10.2014 23:16:05)
    Taitaa olla niin, että parkkikiekon käyttö onkin joillekin pelkästään periaatteellinen kysymys eikä mitään muuta. Olennaista on, että omasta virheestä saa syyttää muita.

    Aika kauas taas kimposi siitä postauksesta jossa nostin tämän pysäköintijutun esiin. Ei siiinä puhuttu mitään omasta virheestä ja muiden syyttämisestä.
    Sanoin vaan että mielestäni on huonoa bisnes-silmää hankaloittaa asiakkaan tulemista asiakkaaksi.
    Jos tällainen parkkisäännöstely on jostain syystä pakollinen paha, se tulee tehdä jollakin fiksulla tavalla. Niin että asiakaskin ymmärtää että tätä juttua tehdään hänen hyödykseen.

    Itse olen asunut pääkaupunkiseudulla pitkään ja täällä luulisi olevan ne pahimmat ongelmat.
    Nyt useassa paikassa tämä juttu on mennyt farssiksi Chipin kuvailemalla tavalla.

    Mutta tämä on vapaa maa ja myös huonoa markkinointia saa tehdä. Itse olen tullut sen verran krantuksi että suosin fiksumpia kauppiaita. En ymmärrä miksi typeryyttä pitäisi palkita.

    #530597 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Parti kirjoitti: (9.10.2014 23:04:59)

    Niistä paremmista ratkaisuista: Sellossa (aseman vieressä) jokaisessa ruudussa on sensori. Valo ruudun päällä ilmaisee jos joku makuuttaa autoaan koko päivän parkissa. Ei tarvitse asiakkaan asiasta huolehtia.

    .

    Minä kyllä luulin ja luulen että ne sensorit ovat siellä vain kertomassa kuinka monta paikkaa on tietyssä rivissä tyhjinä.

    #530598 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    sixties kirjoitti: (10.10.2014 1:18:50)
    Minä kyllä luulin ja luulen että ne sensorit ovat siellä vain kertomassa kuinka monta paikkaa on tietyssä rivissä tyhjinä.

    Joku osasi kertoa että niissä on myös laskuri joka mittaa kuinka kauan auto on ollut pysäköitynä. Sello on mun vakiomestoja ja koskaan ei ole sakkoja tullut vaikken sitä läpyskää käytäkään.

    #530599 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    ts kirjoitti: (9.10.2014 23:11:04)
    Mun mielestä on vaan kaks ongelmaa:

    Hidas pysäköinti ja se että pysäköintiosakeet ei men kaupaks, kun perkaleen lokita parkkeeraa halvemmalla… ja pulut myös.

    Öitä

    Ihmeiden aika ei ole ohi. ts:stä kuoriutuu tyylitajullinen satiirikko.
    Ja tämä on nyt oikeasti kehu ilman mitään sarvia ja hampaita.

    #530600 Vastaa Ilmoita asiaton viesti
    ts

    Golfinvihollinen39 kirjoitti: (10.10.2014 9:29:14)

    ts kirjoitti: (9.10.2014 23:11:04)
    Mun mielestä on vaan kaks ongelmaa:

    Hidas pysäköinti ja se että pysäköintiosakeet ei men kaupaks, kun perkaleen lokita parkkeeraa halvemmalla… ja pulut myös.

    Öitä

    Ihmeiden aika ei ole ohi. ts:stä kuoriutuu tyylitajullinen satiirikko.
    Ja tämä on nyt oikeasti kehu ilman mitään sarvia ja hampaita.

    No mä nyt vaan lähinnä yksinkertaistin tekstiäni aiempiin verrattuna että hitaammatkin ehtivät mukaan 🙂

    #530601 Vastaa Ilmoita asiaton viesti

    Yritän ajatella parkkikiekon käyttöä landepaukun näkövinkkelistä. Sitä kun on tottunut makuuttamaan Nissania pellon reunassa kenenkään ahdistamatta niin kaipa siihen tottuu. Karvanopat vain suvituulessa keinahtelee.. Sitten yllättäen joutuu kaivamaan ovitaskusta parkkikiekon, niin saattaa tuntua kafkamaiselta touhulta. Vähän samalta, kuin pukeutuminen pique-paitaan golfkierrokselle. Kun siinä on ne saatanan kaulukset!

Esillä 25 viestiä, 26 - 50 (kaikkiaan 80)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #530567 kohteessa4 euroa pelivarauksesta !! kohtuullista ??

Etusivu Foorumit Yleistä 4 euroa pelivarauksesta !! kohtuullista ??