Aihe: 3D mallinnusta - Golfpiste.com

5.5.–12.5. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[11][7]
KilpailuaSuomalaista

3D mallinnusta

Etusivu Foorumit Kilpagolf & harjoittelu 3D mallinnusta

Esillä 25 viestiä, 601 - 625 (kaikkiaan 1,265)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • ts

data kirjoitti: (6.5.2012 21:43:32)

Laita pöytälevy 50 asteen kulmaan. Maila siihen klo 9 asentoon gripin teksti ylöspäin. Ota sormilla kevyesti gripin päästä kiinni. Anna mailan keinahtaa tasoa pitkin osuma-asentoon ja katso mihin suuntaan teksti osoittaa. Ei taida osoitaa ylös. Ja mitäs pitää tehdä jotta menee ylös?

Siis tää on niin uskomatonta shittiä että tähän oli pakko vielä patata. Minkä hemmetin takia se gripin yläpää pysyis paikallaan ja maila keinahtais tuolla tavoin missään edes kaukaisesti golfswingiä muistuttavassa liikkeessä. Onhan tää ihan uskomatonta matematiikkaa ja sitten pitäis vielä yrittää keskustella jollain tasolla…. swingitasolla vissiin 😀

data kirjoitti: (6.5.2012 22:19:44)
    Taso

Jaa että Huntteri jäätyy tuohon ja maila jatkaa tasoa pitkin? Kyllä toi keppi lähtee tuolta tasolta heti jos äijä vaan jatkaa kääntymistään.

ts

Taso

Voi herra isä… ei voi muuta sanoa, paitsi että lainaanpa tohtori Ralph Mannin toteamaa asiasta:

Dr. Ralph Mann in his book ’Swing Like a Pro’ states on page 17:

4. Swing Plane
    The term ’swing plane’ is one of the most often used buzzwords in golf. It is visualized as a flat surface that the club swings on throughout the entire golf swing motion. In fact, there is no such plane in the golf swing. A proficient golf swing begins on one plane and continually shifts through-out the swing (fig. I-5). Our instructors use the term ’swing path’. this is done since a path can twist and turn as it moves, whereas a plane must follow a flat surface. The mere use of the term ’swing plane’ helps to create a mental picture of a swing that is incorrect.

Scientific measurement can only track ’swing path’, because the ’swing plane’ vanishes once you go from static to dynamic states.

Herrahan oli ensimmäinen varsinaisesti julkaisuun asti yltäneen 3D-mallinnuksen isistä, vaikkakin joutui edelleen varisn alkeellisella tavalla tuota tuottamaan. Lähes kuten McHatton ja kumppanit aikanaan. Nyt tehdään tarkempi ja monipuolisempi mittaus parissa minuutissa mihin Mannin porukka käytti kuukausia

Fubar kirjoitti: (6.5.2012 22:28:00)

Taso

Jaa että Huntteri jäätyy tuohon ja maila jatkaa tasoa pitkin? Kyllä toi keppi lähtee tuolta tasolta heti jos äijä vaan jatkaa kääntymistään.

Tuossa kuvassa näkyy neljä mailan kuvaa. Ne on siirretty muista freimeistä
    tarkasti oikeille paikoilleen. Kyllä ne siinä tasolla liikkuu aika nätisti.

ts

data kirjoitti: (6.5.2012 22:34:00)

Taso

Juu… ja Hunterin kädet jää kuitenkin tuohon. Niin se varmaan menee.

Laita pöytälevy 50 asteen kulmaan. Maila siihen klo 9 asentoon gripin teksti ylöspäin. Ota sormilla kevyesti gripin päästä kiinni. Anna mailan keinahtaa tasoa pitkin osuma-asentoon ja katso mihin suuntaan teksti osoittaa. Ei taida osoitaa ylös. Ja mitäs pitää tehdä jotta menee ylös?

Et siis ehkä sittenkään pidä minua idioottina, kun jaksoit selittää – kiitos siitä:-).

Täytyypä miettiä tuota asiaa. Toi pöytälevytesti on toki yksinkertaistettu (kädethän eivät pysy sillä tasolla, vaan liikkuvat ’tasin sisäpuolelle’ vasemmalle), mutta mä ymmärrän sun pointin. Nyt mun pitää selvittää itselleni miksi mä en voi jakaa tuota ’diagonaalista’ liikettä horisontaaliseen ja vertikaaliseen komponenttiin.

Nyt kyllä herra data puhelee aivan höpöjä viestissä 594, Laitappa Hunterin lantio samaan kuvaan samalla tavalla ja samalla tavalla asemoiden niin huomaat ettei tieteellinen kuvien leikkaa ja liimaa leikki ole pikkutyttöjen paperinukke leikkejä kummaisempaa ajanvietettä

B

ts kirjoitti: (6.5.2012 22:39:19)

data kirjoitti: (6.5.2012 22:34:00)

Taso

Juu… ja Hunterin kädet jää kuitenkin tuohon. Niin se varmaan menee.

Ei se niin mene.
    data on hakenut ks 3D svingistä dominantin 2D projektion jossa pätee perus mekaniikka ja tasogeometria.
    Svingiin kuuluvat 3D komponentit kukin antavat itsenäisen laskennallisesti mallinnettavan kontribuutionsa mailan dynamiikalle. Siitä yksi esimerkki on vaikkapa tämän topiikin avauksen tutkimuksen aihe. Näin mä tän jutun ymmärrän.

B

Vasen pakki kirjoitti: (6.5.2012 22:40:02)

Et siis ehkä sittenkään pidä minua idioottina, kun jaksoit selittää – kiitos siitä:-).

Täytyypä miettiä tuota asiaa. Toi pöytälevytesti on toki yksinkertaistettu (kädethän eivät pysy sillä tasolla, vaan liikkuvat ’tasin sisäpuolelle’ vasemmalle), mutta mä ymmärrän sun pointin. Nyt mun pitää selvittää itselleni miksi mä en voi jakaa tuota ’diagonaalista’ liikettä horisontaaliseen ja vertikaaliseen komponenttiin.

Sun kannatta miettiä tuota voimantuoton kautta, niin asia selviää.

ts

Kylki kirjoitti: (6.5.2012 22:47:06)
    Nyt kyllä herra data puhelee aivan höpöjä viestissä 594, Laitappa Hunterin lantio samaan kuvaan samalla tavalla ja samalla tavalla asemoiden niin huomaat ettei tieteellinen kuvien leikkaa ja liimaa leikki ole pikkutyttöjen paperinukke leikkejä kummaisempaa ajanvietettä

Niin se menee ja huikeeta on yksinkertaistaminen tuossa maillissa jossa käsien pitäisi jo olla pallon kohdalla ja hartioiden pyöriä puhtaasti vaaka-akselin ympäri jotta kaava olisi tosi. Sitten kun vielä lisättäisiin tuohon kahden viimeisen mailakuvan väliin yksi lisää, oltaisiinkin kaukana tason ulkopuolella.

Mutta olennaisintahan toki on että tuosta tilata hartiat kääntyvät osumaan noin 60 astetta ha vasen olaknivel reilusti yli 90, jonka johdosta käsivarressa on pakko olla avaavaa kietoa että lapa olisi suorassa.

ts

Datalle selkeä kysymys:

Olet aiemmin väittänyt että käsivarsien tulee kiertyä (vasemman supinaatio) että lapa olisi mahdollista saada suoraksi osumassa. Nyt kerroit aksiaalikierron voivan tpahtua myös palmaarifleksiolla. Oletko siis muuttanut kantaasi sen suhteen, että kiertoliikettä käsivarsissa ei välttämättä tarivtakaan?

Miten se lantion asento vaikuttaa mailan asentoihin tuossa. Eikö pikkutyttö
    ymmärrä, että ne mailat on videokuvista tarkasti siirretty.

ts

data kirjoitti: (6.5.2012 23:06:47)

ymmärrä, että ne mailat on videokuvista tarkasti siirretty.

No eikös se kehon asento ole juurikin totaalisen ratkaiseva mietitäesä miten maila on siihen nähden liikkunut?

Ihan kuin sä oikeesti ja aidosti kuvittelisit sen liikkeen kulkevan jotain tasoa pitkin niinkuin 60 -luvulla esitettiin asia; kaksivipuisena heilurina around the fixed hub. Sekö tässä on taustalla koko virheajattelussa?

B

ts kirjoitti: (6.5.2012 22:57:32)
    Niin se menee ja huikeeta on yksinkertaistaminen tuossa maillissa jossa käsien pitäisi jo olla pallon kohdalla ja hartioiden pyöriä puhtaasti vaaka-akselin ympäri jotta kaava olisi tosi. Sitten kun vielä lisättäisiin tuohon kahden viimeisen mailakuvan väliin yksi lisää, oltaisiinkin kaukana tason ulkopuolella.

mikä kaava?? Et ymmärtänyt, miten tuo tasokuva tehtiin?

ts

ymmärrä, että ne mailat on videokuvista tarkasti siirretty
    .

Ja ihan oikeesti ton tason vittuilun voit tuolla aivokapasiteetilla jättää kokonaan. Ei sua kukaan kovin fiksuna ole koskaan pitänyt, mutta joku raja tyhmyydelläkin sentään pitäs olla.

Helppo mailankuvia on kopioida ja laittaa ne planelle……….. tiedettä tehden !

B

B kirjoitti: (6.5.2012 22:50:25)

Vasen pakki kirjoitti: (6.5.2012 22:40:02)

Sun kannatta miettiä tuota voimantuoton kautta, niin asia selviää.

Samalla ymmärrät, miksi ne kädet liikkuvat eri tasolla ja radalla. Ai niin. Hyvillä pelaajilla.

Mä lähden huomenna rangelle ja otan vanerin mukaan…..ei perrrr ….otan filmivaneria niin tuo kitkakin vähän pienenee ! Jos joku hippiäinen tulee viereen ihastelemaan tieteellistä heiluria, niin otaksun kysymyksessä olevan data&B ? Eihän kukaan ilman väärää lääkitystä voi tälläistä keksiä ?!

B

ts kirjoitti: (6.5.2012 23:18:42)
    No eikös se kehon asento ole juurikin totaalisen ratkaiseva mietitäesä miten maila on siihen nähden liikkunut?

Missä kohdin tuo mailan tason visualisointi muuttui päässäsi kehon ja mailan välisten suhteiden mittaamiseksi. haloo.

Kylki kirjoitti: (6.5.2012 23:27:36)
    Helppo mailankuvia on kopioida ja laittaa ne planelle……….. tiedettä tehden !

Ei tässä nyt mitään tiedettä yritetä tehdä. Yritetään vähän havainnollistaa.
    Minkä muotoisella pinnalla maila liikkuu sitten mielestäsi tuossa kuvassa, jos ei
    tasolla.

Taso

Video
    -_- ”taso”

ts kirjoitti: (6.5.2012 23:20:17)

ymmärrä, että ne mailat on videokuvista tarkasti siirretty
    .

Ja ihan oikeesti ton tason vittuilun voit tuolla aivokapasiteetilla jättää kokonaan. Ei sua kukaan kovin fiksuna ole koskaan pitänyt, mutta joku raja tyhmyydelläkin sentään pitäs olla.

Mitä sä mun kapasiteetistä uskot tietäväs. Täällä mä liikun vasta ykkösvaihteella ja sä olet jo täysin pyörällä päästäs. Vielä löytyy kakkonen ja kolmonenkin ja lopulta Star Trekistä tuttu poimuajokin, jolla mä katoan sulta täysin. Usko nyt tämä ja pidä pienempää suuta.

B

data kirjoitti: (6.5.2012 23:57:28)
    Täällä mä liikun vasta ykkösvaihteella ja sä olet jo täysin pyörällä päästäs.

Paniikkireaktioltahan tää surina kuulostaa. Eikä paljon tarvittu. 😀

Rory McIlroy kiskaisi just telkkarissa 339 jaardia spoonilla ja Faldo sanoi Roryn lantion olevan 49 astetta suljettu taakseviennissä ja 62 astetta auki osumassa. Laskekaas nyt mulle paljonko sen tarvii vielä aksiaalisulkea sitä lapaa.

Esillä 25 viestiä, 601 - 625 (kaikkiaan 1,265)
Vastaa aiheeseen: Vastaus #213131 kohteessa3D mallinnusta

Etusivu Foorumit Kilpagolf & harjoittelu 3D mallinnusta