Re: vasen vai oikea kätinen? - Golfpiste.com

23.6.–30.6. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[19][23]
KilpailuaSuomalaista

EtusivuFoorumitYleistävasen vai oikea kätinen?Re: vasen vai oikea kätinen?

#508262 Ilmoita asiaton viesti

Kai se lätkä puoli tulee siitä että oikeekätinen mukula tarttuu mailan päästä yleensä ensin oikeella kädellä siinä missä mihin tahansa muusinuijaan tms. ja lefti on siksi yleisempi. Sama ilmiö vasenkätisillä righti.

Ite olen oikeekätinen ja pelaan lätkää oikeelta, kun oikea käsi alempana tuntuu mailalla ’kynäily’ tarkemmalta ja helpommalta.

Yhdellä kädellä lyödessä golf mailalla, oikeekätiset luultavasti mieluummin löisivät oikeella kädellä ja kämmenpuolelta, vesenkätiset vasemmalta. Varsinkin zipatessa ja putatessa ’parempi’ käsi alempana tuntuu luonnolisimmalta.

Joskus 100+ vuotta sitten eikö vasenkätiset mukelot opetettu väkisin oikeakätisiksi kun vasenkätisyydessä oli jotain poikkeevaa ja pahaa. Ja välillä tuntuu ettei tuosta käsityksestä aina nykysinkään ole täysin päästy eroon.

On se ihminen vaan älykäs elukka 🙂