-
JulkaisijaArtikkelit
-
Tällä palstalla syyskuussa, paikalliset sääntöaktivistit pitivät halveksittavana sitä, että yhden tai kahden mailanmitan mittaamisessa käytetään pitkää putteria. Tähän en enää kaipaa kommenttia, mutta kysyn mielipidettänne, mitä ajattelette Ryder Cup pelaajista/tuomareista, jotka vapauttavaa paikkaa mitattaessa, eivät ota draiveristaan huppua pois ja vieressä seisova loordi hyväksyy tapahtuman. Faktahan on että 45 tuumainen draiveri jollain norsun kärsällä huputettuna voi olla pitempi kuin pisin putteri.
Ei kai tuota kukaan halveksittavana ole pitänyt.
Tuo hupun kanssa mittaaminenhan ei vaikuta yhtään mitään vielä sinänsä vaan se mihin pallo pudotetaan. Alueen saa itse asiassa määrittää ihan miten tahansa, vaikka jalkamitalla ja olennaista on ainoastaan se, että pallo pudotetaan sallitulle alueelle.
raffimies kirjoitti: (2.10.2010 19:53:44)
Tällä palstalla syyskuussa, paikalliset sääntöaktivistit pitivät
halveksittavana sitä, että yhden tai kahden mailanmitan mittaamisessa
käytetään pitkää putteria. Tähän en enää kaipaa kommenttia, mutta kysyn
mielipidettänne, mitä ajattelette Ryder Cup pelaajista/tuomareista, jotka vapauttavaa
paikkaa mitattaessa, eivät ota draiveristaan huppua pois ja vieressä seisova loordi
hyväksyy tapahtuman.
Faktahan on että 45 tuumainen draiveri jollain norsun kärsällä huputettuna voi olla
pitempi kuin pisin putteri.En nähnyt tapahtumaa, varsinkin kun iso osa päivän lähetyksestä on vielä pikakelaamatta. Siispä otan kantaa yleisestä näkökulmasta.
Huppu ei ole osa mailaa, joten hupullinen pisin maila on liian pitkä mittaamiseen ja piste. Toisaalta, jos mitta otetaan suurin piirtein ja pikkaisen lyhemmäksi kuin mailan oikea pituus, ei asiassa ole mitään moitittavaa, lopputulema on kuitenkin se ratkaiseva.
Uskon vakaasti, että Ryder Cupissa on vain ja ainoastaan kyvykkäitä tuomareita, kenties jopa ’loordeja’. Silti parhaallekin tuomarille voi sattua virheitä, ihmisiä meistä useimmat kuitenkin vain ovat.
ts kirjoitti: (2.10.2010 20:08:34)
Ei kai tuota kukaan halveksittavana ole pitänyt.Tuo hupun kanssa mittaaminenhan ei vaikuta yhtään mitään vielä sinänsä vaan se mihin pallo pudotetaan. Alueen saa itse asiassa määrittää ihan miten tahansa, vaikka jalkamitalla ja olennaista on ainoastaan se, että pallo pudotetaan sallitulle alueelle.
No ainakin ketjussa, Pitkä putteri sääntöjenvastainen, ’tuomarinakin’ toimineen
bogikoneen mukaan herrasmiespelaamisen raja kulkee siinä. KL tuntuisi tarjoavan
loordeille 45′ sääntöä.
Lopusta olen kyllä kanssasi samaa mieltä.raffimies kirjoitti: (2.10.2010 20:51:04)
ts kirjoitti: (2.10.2010 20:08:34)
Ei kai tuota kukaan halveksittavana ole pitänyt.Tuo hupun kanssa mittaaminenhan ei vaikuta yhtään mitään vielä sinänsä vaan se mihin pallo pudotetaan. Alueen saa itse asiassa määrittää ihan miten tahansa, vaikka jalkamitalla ja olennaista on ainoastaan se, että pallo pudotetaan sallitulle alueelle.
No ainakin ketjussa, Pitkä putteri sääntöjenvastainen, ’tuomarinakin’ toimineen
bogikoneen mukaan herrasmiespelaamisen raja kulkee siinä. KL tuntuisi tarjoavan
loordeille 45′ sääntöä.
Lopusta olen kyllä kanssasi samaa mieltä.Kirjoitustesi luotettavuus laskee lämpötilan myötä…
Luepas tämä ketju uudelleen ja erityisesti viesti 36 kokonaisuudessaan.
KL kirjoitti: (2.10.2010 21:28:21)
raffimies kirjoitti: (2.10.2010 20:51:04)
ts kirjoitti: (2.10.2010 20:08:34)
Ei kai tuota kukaan halveksittavana ole pitänyt.Tuo hupun kanssa mittaaminenhan ei vaikuta yhtään mitään vielä sinänsä vaan se mihin pallo pudotetaan. Alueen saa itse asiassa määrittää ihan miten tahansa, vaikka jalkamitalla ja olennaista on ainoastaan se, että pallo pudotetaan sallitulle alueelle.
No ainakin ketjussa, Pitkä putteri sääntöjenvastainen, ’tuomarinakin’ toimineen
bogikoneen mukaan herrasmiespelaamisen raja kulkee siinä. KL tuntuisi tarjoavan
loordeille 45′ sääntöä.
Lopusta olen kyllä kanssasi samaa mieltä.Kirjoitustesi luotettavuus laskee lämpötilan myötä…
Luepas tämä ketju uudelleen ja erityisesti viesti 36 kokonaisuudessaan.
No luin ja mielestäni edelleeenkin esität siellä kysymyksen, että pitäisikö pudotusalueen
koko määritellä kiinteänä mittana, 45 tuumaa.
Lisäksi kun sanot, että mittaukseen käytettävä maila tulisi, olla se millä todennäköisesti
seuraavan lyönnin suorittaisi, niin etkö todellakaan keksi tilannetta, missä dropin
jälkeen pelaaja voi suorittaa seuraavan lyöntinsä leukaputterilla.Lämpötila todellakin laskee…
raffimies kirjoitti: (2.10.2010 22:06:40)
Lisäksi kun sanot, että mittaukseen käytettävä maila tulisi, olla se millä todennäköisesti
seuraavan lyönnin suorittaisi, niin etkö todellakaan keksi tilannetta, missä dropin
jälkeen pelaaja voi suorittaa seuraavan lyöntinsä leukaputterilla.Lämpötila todellakin laskee…
Sä sotket nyt vaan kaks täysin eri mittausta. Läjhimmän vapauttavan paikan mittaamisen ja sitten tuon droppialueen mittaamisen. Kaksi eri toimenpidettä, joissa eri ohjeistukset. NPOR määritellään (tulisi määrittää) sillä mailalla, millä kyseistä paikasta löisi, mutta sen jälkeen saa käyttää pisintä mailaa esim kahden mailanmitan määrittämiseen.
raffimies kirjoitti: (2.10.2010 22:06:40)
KL kirjoitti: (2.10.2010 21:28:21)
raffimies kirjoitti: (2.10.2010 20:51:04)
ts kirjoitti: (2.10.2010 20:08:34)
Ei kai tuota kukaan halveksittavana ole pitänyt.Tuo hupun kanssa mittaaminenhan ei vaikuta yhtään mitään vielä sinänsä vaan se mihin pallo pudotetaan. Alueen saa itse asiassa määrittää ihan miten tahansa, vaikka jalkamitalla ja olennaista on ainoastaan se, että pallo pudotetaan sallitulle alueelle.
No ainakin ketjussa, Pitkä putteri sääntöjenvastainen, ’tuomarinakin’ toimineen
bogikoneen mukaan herrasmiespelaamisen raja kulkee siinä. KL tuntuisi tarjoavan
loordeille 45′ sääntöä.
Lopusta olen kyllä kanssasi samaa mieltä.Kirjoitustesi luotettavuus laskee lämpötilan myötä…
Luepas tämä ketju uudelleen ja erityisesti viesti 36 kokonaisuudessaan.
No luin ja mielestäni edelleeenkin esität siellä kysymyksen, että pitäisikö pudotusalueen
koko määritellä kiinteänä mittana, 45 tuumaa.
Lisäksi kun sanot, että mittaukseen käytettävä maila tulisi, olla se millä todennäköisesti
seuraavan lyönnin suorittaisi, niin etkö todellakaan keksi tilannetta, missä dropin
jälkeen pelaaja voi suorittaa seuraavan lyöntinsä leukaputterilla.Lämpötila todellakin laskee…
Luepas nyt VIELÄ kerran sen viestin 36 viimeinen lause…
Mutta olet oikeassa tuon leukaputterilla suoritettavan lyönnin suhteen, putata voi myös forelta tai kauempaakin, ja joskus jopa voi droppi päätyä viheriölle. Minun virheeni.
-
JulkaisijaArtikkelit
Esillä 8 viestiä, 1 - 8 (kaikkiaan 8)
Esillä 8 viestiä, 1 - 8 (kaikkiaan 8)