Aihe: Meneekö tästä amatöörioikeudet? - Golfpiste.com

23.6.–30.6. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[19][23]
KilpailuaSuomalaista

Meneekö tästä amatöörioikeudet?

Etusivu Foorumit Kilpagolf & harjoittelu Meneekö tästä amatöörioikeudet?

Esillä 10 viestiä, 1 - 10 (kaikkiaan 10)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • KL

    Mikä mahtaa olla tämän kilpailun palkinnon arvo? Onko SGL:llä jokin linja näissä asioissa vai meneekö tämä aina tapauskohtaiseen harkintaan?

    Ei mene. Palkinnon arvo on määritetty RaiNardilla + muilla herkuilla alle ammatilaiseksi määrittelyn rajan. Mikä risoo KL ?..Mennäänkö mukaan ?

    mac

    No meneppäs piruuttas tekeen Suomen PGA:aan kotisivuilta jäsenhakemuksen, ja lähetät sen vieläpä eteenpäin, niin menetät amatööri oikeutes!

    KL

    Koff ari kirjoitti: (14.7.2009 18:49:14)
    Ei mene. Palkinnon arvo on määritetty RaiNardilla + muilla herkuilla alle ammatilaiseksi määrittelyn rajan. Mikä risoo KL ?..Mennäänkö mukaan ?

    Ei riso, kunhan ihmettelen. On meinaan nähty melko erikoisia palkintoja, joiden reaaliarvo on ollut pitkälle yli 1000 euroa.

    Mikä on RaiNard? Miten se hinnoittelee Hki-Lontoo-Hki -lennon?

    Jos amatöörioikeudet menisi jostain syystä niin pääseekö suoraan ammattilaiseksi. Vai oletko kenties sen jälkeen ei amatööri etkä kuitenkaan ole ammattilainen. Tuohan kävisi sikäli helposti, että ilmoittaa ottaneensa vastaan vaikka 1001€ (vai mikäs se raja on?)palkinnon ja siinä sitten todetaan, että olet ammattilainen.

    ts

    Rauski kirjoitti: (14.7.2009 21:36:40)
    Jos amatöörioikeudet menisi jostain syystä niin pääseekö suoraan ammattilaiseksi. Vai oletko kenties sen jälkeen ei amatööri etkä kuitenkaan ole ammattilainen. Tuohan kävisi sikäli helposti, että ilmoittaa ottaneensa vastaan vaikka 1001€ (vai mikäs se raja on?)palkinnon ja siinä sitten todetaan, että olet ammattilainen.

    Non-amateur.

    Mielestäni turhin osa golfsääntöjä.

    Rahasta ja kunnon palkinnoista pitäisi päästä pelaamaan jos taidot riittää. Opettaa saa jo nyt kuka tahansa, jos vain luopuu amatööriydestään.

    PGA voi valita jäsenensä rankingien ja koulutuksen mukaan.

    koira kirjoitti: (14.7.2009 22:24:49)
    Mielestäni turhin osa golfsääntöjä.

    Rahasta ja kunnon palkinnoista pitäisi päästä pelaamaan jos taidot riittää. Opettaa saa jo nyt kuka tahansa, jos vain luopuu amatööriydestään.

    PGA voi valita jäsenensä rankingien ja koulutuksen mukaan.

    Mikä ettei mutta nämä pitäs sitten olla scr-kisoja ja eikä mitään PB:na laskettuna HCP-kisoja. Rehellisesti LP:nä mentäs mutta toki eri sarjoja voisi olla.

    ts

    koira kirjoitti: (14.7.2009 22:24:49)
    Mielestäni turhin osa golfsääntöjä.

    Rahasta ja kunnon palkinnoista pitäisi päästä pelaamaan jos taidot riittää.

    Mulla meni melkein 15 vuoltta tän lajin parissa, ennen kuin ymmärsin, että amatöörisäännöt on tasan tarkkaan kohdallaan.

    koira kirjoitti: (14.7.2009 22:24:49)
    Mielestäni turhin osa golfsääntöjä.

    Rahasta ja kunnon palkinnoista pitäisi päästä pelaamaan jos taidot riittää.

    Pääseehän sitä. Seurustelee vaan aktiivisen määrätietoisesti villien korttien jakajien kanssa, laatii ahomaat tai hankkii kortin karsinnoista. Sitten vaan käy sijoittumassa oikeissa kisoissa ja kuittaa palkintorahat työkseen hrjoittelevien ja pelaavien nenän edestä.

    Keilailussa finaalipaikasta saa aina vähintään kilpailumaksun takaisin. Paremmissa kisoissa finaaliin pääsy turvottaa massia vähän enemmän. Toki erikseen on Euroopan Tourit ja PBA Tourit, joilla ei tasoituksia noteerata – paitsi naisille. Amerikassa ei naisia päästetä samaan pöytään miesten kanssa. Nehän pelaakin ihan eri peliä. 😉

    Varsinaista ammattilaissarjaa ei kotimaassa ole, vaan ammattilaiset käy paikallisissa kisoissakin silloin tällöin niistämässä harrastelijioden rahat, jos potti on sopivan kokoinen.

    Keilailukisojen tasoitukset on kilpailunjärjestäjän päätettävissä. Nykyään varsin tavallinen on 60 – 70% keskiarvoperusteesta, joka vaihtelee sen mukaan, mikä on paikallisten keilaajien parhaiden taso. Kilpailun järjestäjä saa päättää tasoitusperusteena olevan parhaan ja huonoimman keskiarvon myös esim. sillä perusteella, kuinka iso palkintopotti kisaan on saatu kerättyä ja paljonko huippukeilaajia odotetaan osallistuvaksi. Riittävän korkea yläraja mahdollistaa myös keskinkertaisten keilaajien pääsyn finaalipeleihin onnistuessaan loistavasti karsinnassa.

    Golfissakin voitaisiin näin menetellä, mutta kilpailun järjestäjät ei jostain syystä käytä oikeuttaan. Pb- tai lp hcp-kisoissa voisi aivan hyvin käyttää joukkuekisoista tuttua osatasoitusta, jolloin huonomman pitää oikeasti onnistua hyvin pärjätäkseen.

Esillä 10 viestiä, 1 - 10 (kaikkiaan 10)
Vastaa aiheeseen: Meneekö tästä amatöörioikeudet?

Etusivu Foorumit Kilpagolf & harjoittelu Meneekö tästä amatöörioikeudet?