Re: Voiko kilpailussa pelata ”ready golfia”? - Golfpiste.com

27.9.–4.10. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[10][18]
KilpailuaSuomalaista

EtusivuFoorumitSäännötVoiko kilpailussa pelata ”ready golfia”?Re: Voiko kilpailussa pelata ”ready golfia”?

#281769 Ilmoita asiaton viesti
ts

k. kirjoitti: (12.10.2011 15:04:41)

ts kirjoitti: (11.10.2011 19:55:45)
Kertoo 10-2c/2

Vertaa kuitenkin: 2-4/22 Players Agree to Concede Holes to Each Other.

Ja tuossa 10-2c/2:ssa ei seuraa mitään, koska sovitaan ’vain’ siitä, että seuraavat lyönnit menee muussa järjestyksessä.

10-2c/2 Competitors in Stroke Play Agree to Play Out of Turn But Not for Purpose of Giving One of Them an Advantage

Q
In stroke play, A and B agree to play out of turn at the 10th hole to save time. There is no penalty under Rule 10-2c because they did not do so in order to give one of them an advantage. However, are they liable to disqualification under Rule 1-3 for agreeing to exclude the operation of Rule 10-2a or 10-2b as the case may be?

A
No. Rule 10-2c specifically governs and permits the procedure in stroke play. Accordingly, Rule 1-3 does not apply. As to match play, see Decision 1-3/1.

Edelleen kysymys on, voiko sopia siitä, että aina voi pelata ’väärälläkin’ vuorolla?

Onhan se sentään hieman eri asia kuin reikäpelissä sopia reikien antamisesta, eli tavallaan jätetään pelaamatta.

Ainoa merkityksellinen on tuo hyötynäkökohta, eli väärästä lyöntijärjestyksestä ei saa sopia siinä tarkoituksessa, että jompi kumpi osapuoli siitä hyötyisi.