Re: Virheen salaaminen - Golfpiste.com

27.9.–4.10. - Live Scoring - Seuraa suomalaisten menestystä

[10][18]
KilpailuaSuomalaista

EtusivuFoorumitSäännöthuhupuhettako?Re: Virheen salaaminen

#292412 Ilmoita asiaton viesti
KL

Bogisti kirjoitti: (14.8.2008 22:53:45)

No kun ei kukaan muu tuota decisionia etsinyt, niin piti sitten itse:
18-1/3 ’Player Unaware Ball Moved by Outside Agency Does Not Replace Ball’

Tämän mukaan tuosta pissiretkestä seuranneesta rankusta (ja niin ollen diskauksesta) armahdetaan. Mutta jos merkkari siitä tietää, mutta ei kerro, niin sitten minutkin diskataan! Elämä on?

Tämä onkin mielenkiintoinen. Tuo decision kuuluu seuraavasti:

18-1/3 Player Unaware Ball Moved by Outside Agency Does Not Replace Ball

Q. In stroke play, a player’s ball was moved by an outside agency. Neither the player nor his caddie was aware that his ball had been moved, so the player did not replace the ball. He completed the hole, teed off at the next hole and then learned that his ball had been moved at the previous hole. What is the ruling?

A. It would be inequitable to impose a penalty for failure to replace a ball moved by an outside agency as required by Rule 18-1 if neither the player nor his caddie knew the ball had been moved. Accordingly, the score made with the moved ball would stand.

Eikö tuo viimeinen (lihavoitu) virke selvästi kerro, että tuo ’virheellinen’ tulos kuitenkin jää voimaan? Eihän se silloin ole liian alhainen reikätulos ja siten diskauksen peruste, vaiko eikö?

Mutta voisiko tuomio olla erilainen riippuen siitä, kertooko joku pelaajalle tapahtuneesta vai salaako joku sen? Kukapa kertoisi sen?